Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Çok Acil Bilgiye İhtiyacım Var Lütfen Okuyun

Konu, 'Frenler' kısmında İ.Deniz tarafından paylaşıldı.

  1. İ.Deniz

    İ.Deniz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Öncelikle herkese merhaba. Bende shimano brm-395 hidrolik disk fren var. Bunun hidroligini bp nin mineral yagi ile degistirmek istiyorum. Sistemdeki butun shimano hidrigi bosaltmak icin ne yapmaliyim? Anladigim kadariyla alttan vanayi acip hortum baglayip ustteb fren kolunu yavas yavas sikip bütün hidrolik boşalır? Daha sonra ustten bpninkini eklemeye baslayabilirim yanlis mi anlamisim? Bir diger sorun ise bu islemleri yaparken tekeri cikarmak veya balatalari sokmek gibi bi zorunluluk mu var? Ilginize teşekkür ederim
     
  2. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
  3. İ.Deniz

    İ.Deniz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Orda hava alinmasini anlatiyor ve anlatimda biraz sikinti var. Benim merak ettigim sistemdeki yagi tamamen bosaltmak icin ne yapmaliyiz. Anladigim kadariyla alttaki vanayi acip ustten koluda sikarak belli bir sure sonra butun ya boşalır daha sonra üstten farkli bi marka yagin takviyesine baslayabilirim yanlış mi anlamisim?
     
  4. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    1.153
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Yağı tamamen boşaltmadan başlayabilirsiniz. Üst kapağı açın ardından alt vanayı açın. boşaldıkça Üst kapaktan yağ ekleyin. kabarcıklar bitene kadar böyle devm adin. Sonra kapakları kapatın.
    Ama öncelikle orada anlatıldığı gibi hepsini uygulayın. 2 yıl önce ben orada yazılanlar sayesinde yağımı değiştirmiştim.
     
  5. İ.Deniz

    İ.Deniz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Osman abi teşekkür ederim bilgi için ama ben icinde bulunan shimano yag yerine bp yag koyucagim. Bu yaglarin karismamasi icin once shimano yagi cikartmayi dusunuyorum. Bu islemi nasil yapabilirim. Icindekini sonuna kadar bosaltmayi. Acaba alt vanayi acip alttan shimano akarken ben ustten bp eklesem elbet o shimanonun hepsi akar ve bp hidroliği ele geçirir yanlis miyim?
     
  6. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    747
    Beğeniler:
    1.154
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yağı neden değiştirmek istiyorsunuz? Pratikte hiçbir fayda sağlamayacak size.
     
  7. İ.Deniz

    İ.Deniz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Hava aldigini dusundugumden dolayi
     
  8. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    747
    Beğeniler:
    1.154
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sanırım burada bir kafa karışıklığı söz konusu.

    DOT tipi hidrolik sıvısı (yağı) kullanan fren kitlerinde, uzun süre havayla temas eden DOT sıvısının kullanılmaması önerilir. Zira DOT sıvısı, yapısı itibariyle havadaki oksijeni absorbe eder. Yani sizin "yağın hava alması" diye tabir ettiğiniz durum bu senaryoda mümkün.

    Ancak siz Shimano hidrolik frenlere sahipsiniz ve Shimano frenlerde mineral yağ kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla mineral yağların, havadaki oksijeni absorbe etme gibi bir özelliği yok.

    Sizin yapmanız gereken, sistemdeki mineral yağı tamamen boşaltmak yerine, sistemin havasını almak ve yağ takviyesi yapmak. Bu noktada da, sisteme Shimano veya BP veya X markalı herhangi bir mineral yağ koymanız arasında pratikte hiçbir fark görmeyeceksiniz; zira bu yağların karakteristik özellikleri aynıdır.
     
  9. İ.Deniz

    İ.Deniz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim yorum için öncelikle. Forumda okuduğum kadarıyla x marka mineral sivi ile y marka mineral sivinin karistirilmamasi soyleniyor. Bu bilgi ne kadar doğrudur? Sizin bi bilginiz var ise paylasirsaniz sevinirim. Boylelikle tamamen bosaltma yerine sadece eklemis olurum teşekkür ederim iyi akşamlar.
     
  10. Uğur Sabuncu

    Uğur Sabuncu Forum Demirbaşı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    322
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Uğur Sabuncu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Hocam bu konu hakkında daha yeni açılmış benzer problemler var dolum,hava alma veya shimano sistemlerde kullanılacak petrol ofislerinden alınma yağların uygunluğu hakkında biraz araştırsaydınız bir başka arkadaşa yatığım yorumu kopyala yapıştır yapıyorum Konu Linki 1 (Dolum Hakkında) , Konu Linki 2 (Alternatif Yağ Kullanımı hakkında) 2. konunun 3. sayfasında aşağılara doğru kişisel yorumlarım var uymak yada uymamak tabiki sizin kararınız.İyi geceler.


     
  11. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.790
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merhaba Deniz arkadasim,

    Sana oncelikle fren yagi kiti lazim. Varsa bunun kilavuzunu takip et. Eger kitin yoksa;
    Sana gerekenler 50 cl 1 adet siringa, ince akvaryum hortumu/serum hortumu (10-15 cm) ve mineral yag gerekli.

    Yagi bosaltmak icin hortumun bir ucunu siringaya diger ucunu kaliperdeki memeye (yabanci kaynaklarda veya bazi yerlerde -nipple- olarak gecer) takiyorsun. Sonra memenin hemen devamindaki mini somunu ceyrek tur veya yarım tur gevsetiyorsun.
    Gidondaki fren yag haznesini yere paralel hale getirip ust kapagini acip cikariyorsun. altinda da lastik conta vardir bunu da cikar.
    Tekrar kalipere don ve siringayi yavas yavas cekerek sistemdeki yagi al. Eski yagi bir kaba bosalt ve yeni yag doldur. Yeni yagi aldigin siringayi yere dik tutarak hemsirelerin yaptigi gibi havasi cikana kadar ayarla ve yine hortuma bagla. Fren pistonlarini iterek tamamen yerine oturdugundan emin ol. Yagi kaliperden basmaya basla. Hazne dolana kadar bu isleme devam et.
    Hazne dolduktan sonra frene cok hafif basip pompalayarak havanin tamamen cikmasini sagla (bunu yaparken balatalar takili olmali yoksa pistonlar yapisir isler karisir). Hatta kaliper ve hortumlara hafif hafif tiklayarak olan havanin yukselmesine yardim et ve yine freni hafif hafif pompala. Hic kabarcik cikmayana kadar bunu yap.
    Hazne tamamen dolunca sistemde dolmustur. Contayi kapa. Kapagi kapa. Memenin altindaki vidayi sik ancak asiri zorlama. Hortumu cikar. Sagdan soldan islemde sizan yaglari temizle. Gule gule kullan :)

    Bu da hava almaya dair bir link (burada varolan yagi degistirmeden sadece hava almaya calisildigi icin hazneden dolum yapiyorlar):
    How to burp disc brakes - YouTube
     
  12. İ.Deniz

    İ.Deniz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Gercekten cok teşekkür ederim emek vermissiniz yorum icin. Peki hidrolik siviyi alttan degilden ustten bassam olur mu?

    Ust hazneden yeni yagi damlatirim alttan da borudan havasiz cikana kadar doldururum en sonunda kaparim alttan vanayi olmaz mi?
     
    suat akman bunu beğendi.
  13. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.790
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Yag miktari genellikle fazla olmaz satilan urunlerde. Israfi onleme acisindan alttan basmak avantajlidir. Ayrica yag havadan agir oldugu icin alttan bastiginizda sistemdeki havayi yukari iterek tasiyacaktir. Boylece kolayca atilacaktir hava sistemden. Yukaridan basarsaniz goremediginiz alandaki yag hava gecisi ve hava kalip kalmadigi hep soru isareti olacaktir. Islemi bitirip frende performans sorunu farkettiginizde tekrar bastan baslayacaksiniz. Benim tavsiyem klasik yontemi takip edin max. 5 dakikada bitsin isiniz :)
    Yine de denemesi bedava siz bilirsiniz hangi yontemi tercih edeceginizi :)
     
  14. İ.Deniz

    İ.Deniz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Yorum icin teşekkür ederim. Ben bosch veya totalin mineral yagini kullanacagim icin miktarda sıkıntı yoktur :) benim bi diger sorum ise ayni zaman diliminde balatalarida değiştireceğim. Balatalari hidrolik yag degisiminden oncemi sonra mi degistirmem mantikli olur?
     
  15. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.790
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Balatalari yag degistirdikten sonra degistirmeni tavsiye ederim. Ilk olarak yag orani balatalarin durumuna gore degisen bir sey olmadigi icin bu islemde balatanin yeni veya eski olmasinin onemi yok.
    Ancak ilk defa yag degistirme islemi yapacaksiniz. Balataya yag bulasmasi durumunda fren performansinda sorun yasarsiniz. En iyisi yag degistirdikten sonra balata degistirerek, olasi bir kaza durumunda yeni balatalara zarar vermemis olmak.