Clincher sistem iç lastiklerde dikkat edilmesi gereken hususlar(Yol Bisikleti)

Sedat Arda

Aktif Üye
Kayıt
24 Ekim 2012
Mesaj
126
Tepki
105
Şehir
Istanbul
İsim
Sedat Arda
Bisiklet
Specialized
İç lastik seçiminde dikkat edilmesi gereken parametreler nelerdir?Hafiflik,dayanıklılık,uzun ömürlü olma,sibopunun 40 mm ve 600 mm olma durumları...Bilgi alabilir miyim?
 
Scudo

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
açıkçası benim görüşüm.
prof yada performans sürüşçüsü değilsen hafifliğe bakmamalısın.
uzun ömürlü ve dayanıklı alman daha iyi olur bence.
hafif ile hafif olmayan iç lastikte farklar uzun yolculukta saniyeler le oynuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Hafiflik tercihe bağlı olarak değişir.
Kaliteli iç lastiğin hafif ya da ağır olmasının patlak korumasına herhangi bir etkisi yok. Ucuz iç lastikler daha ağır, daha hafif olan iç lastikler ise daha pahalı oluyor.

Ömür olarak herhangi bir sorun yok. Lastiğin içine düzgün yerleştirdiğiniz iç lastiklerin ömrü sizden daha uzun :)

Sibop uzunluğu kullandığınız janta bağlı olarak değişiyor. Bence ideal sibop uzunluğu, jant profili+2cm
Yani 28mm profilli bir jantınız varsa 48mm sibop düzgün duruyor.
 

Sedat Arda

Aktif Üye
Kayıt
24 Ekim 2012
Mesaj
126
Tepki
105
Şehir
Istanbul
İsim
Sedat Arda
Bisiklet
Specialized
@Gökhan Toros peki önerebileceğiniz spesifik bir marka var mı? türkiye içinden de edinilebilecek?
 

özcan yılmaz

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2011
Mesaj
295
Tepki
390
Şehir
Tekirdağ/çorlu
Bisiklet
Specialized
Gökhan söylemiş zaten .Dış lastiği delmiş bir cisim;iç lastiğiniz ister kalın ister ince olsun patlar.O yüzden ince almak daha iyi bence,paran varsa latex de olabilir.Bu arada latexe yama yapan var mı? internettte pek sağlılklı bilgi bulamadım.Farklı bi yöntem bilen varsa paylaşırsa sevinirim.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@Sedat Arda

S-Works Turbo Talc iç lastikleri kullanıyorum ben bayağı uzun zamandır.
Çok pahalı değil, ayrıca piyasadaki en hafif iç lastiklerden biri. Aktif Pedal'dan da satın alınabiliyor.

İkinci olarak ise Michelin'in Latex iç lastiğini beğeniyorum. Fakat latex iç lastikler çok ayrı bir konu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sedat Arda

Eren D.

Daimi Üye
Kayıt
3 Aralık 2014
Mesaj
308
Tepki
153
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Eren Demirbaş
Bisiklet
b'Twin
Ben biraz farklı bir soru soracağım iç lastiklerle ilgili. 30mm profilli jantlara sahibim, sibop uzunluğu uyan en kısa 48 mm var piyasada. Sorun burda başlıyor. Lastikler 25mm, min. sibop uzunluğu da 48mm olunca fiyat ikiye katlanıyor bizim burada (internetten alabilirim tabii, ama acil lazım olduğu durumlar oluyor, 3-4 gün beklemek istemiyorum). Sorum şu, 18-23mm iç lastiği 25mm dış lastik ile kullanmak ne gibi sıkıntı yaratır? Şu an tekerlerden birinde 23mm iç lastik var, patlak olmadı henüz. Ama patlak riski artar mı, ne akdar artar merak ediyorum. Çap olarak 2 mm genişlikten bahsediyoruz sonuçta, iki uçtan 1'er mm patlak riskini o kadar arttırırmı? Yoksa 23mm lastik kullanmaya devam edebilirmiyim?
 

Uğur S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2014
Mesaj
1.678
Tepki
1.818
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
@Eren D. 2 yıl boyunca 25c lastikle Decathlon'da satılan 19-23 iç lastiği kullandım. Hiç öyle kendi kendine patlamadı. İlla ki cam girdi, tel girdi vs...
Sorun olmaz, kullanabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren D.