Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

classic generation vs new generation

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında kudretozbay tarafından paylaşıldı.

  1. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    Arkadaslar yenı bır yarıs bısıkletı almak ıstıyorum bugune kadar hep klasık kullandım ve klasık bısıkletler hep daha cekıcı geldı elımdekılerı satıp yenı bırsey almak ıstıyorum yaklasık 2500 tl cıvarında olucak yenı modellerden pek anlamıyorum klasık olarak aklımda http://www.sahibinden.com/ilan/alis...italyan-simonelli-campagnolo-164775871/detay/ bu bısıklet var.Gunde en az 40 50 km yapabılıcegım bır bısıklet ıstıyorum.Bu bısıkletın ustundekı grupset gunumuzun hangı grup setıne esdegerdır veya hemen hemen yakın performans vermektedır agrılık takıntım yok bunuda belırtmek ısterım.2500 tl cıvarında bana yenı nesıl hangı bısıkletlerı onerırsınız kalbım klasıkten yana acıkcası ama daha once hıc yenı bır bısıklet kullanmadım vıtes gecıslerı nasıldır gobekler nekadar akıcıdır belırlı bır bılgım yok en yakın tarıh olarak kullandıgım grup set 90 lardan kalma shımano 105 7li sistem gayet memnundum bayada yol yaptım kısacası benım kalbımı beynımı calabılıcek yenı nesıl bır bısıklet onerebılırmısınız :)
    Suan kullandıgım ve satmakta oldugum bısıkletler
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Kendini yeni jenerasyon beni de eski kuşaktan saymazsan eğer, gel aradaki ''vs''yi kaldıralım ve beraber Türkçe anlaşmaya çalışalım. Anlatım hataları bir yana, yazım yanlışları bir yana, cümlelerini yazarken büyük harfle başlasan ve noktayla bitirsen her şey açıklığa kavuşacakmış aslında. Yazdığın yazıyı çözmekte inan zorlandım. :confused:
    Görselliğe önem verdiğini bu yüzden tasarım bakımından farklı bir bisiklet isteyeceğini tahmin ederek sana bir bisiklet önereceğim. Teknolojik olarak da çok iyi özelliklere sahip bir kadro. Merida Ride serisi. Endurance yol bisikleti olduğundan sürüşlerini daha rahat yaparsın. Tam bütçene göre. Rengini değiştiriver yeter:)
    [​IMG]
    Singlespeed projen ne oldu? O bisiklet tam müzelik aslında. Ben olsam o şahane yapıtı bitirip şuraya bağışlardım:
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=135167&p=1672434#post1672434
     
  3. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
  4. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    Öncelikle cevabınız için teşşekkür ederim.İngilizce oyuncu klavyesi kullandığım için Türkçe karakterlere uygun olarak yazmak biraz sıkıntı oluyor birde carcabuk gecenin bir köründe konu acınca hatalarım olmuş ilginizden ötürü teşekkürederim.Yeni nesil bir bisikletciyim ama klasikler herzaman ilgimi çekmistir.Bisiklet öneriniz için teşekkür ederim bu seriden hangi setli bisikleti önerirsiniz ve campagnolo chours grupsetli,columbus borulu İtalyan icin ne dersiniz? Bu grupset hakkında bilginiz varmı ?Benotto Time Trial (fixed gear ) projesi bitmeye az kaldı ama kadro boyu bana tam uymadığı için acıkcası projeyi bir arkadaşa devretmeyi düşünüyorum.Birde toparlamak için yeterli zamanım ve maddi imkanım yok bu aralar.Yasım 20 hem uni hazırlıkları hemde is arayışlarının oldugu bir dönemdeyim,dikkat ve zaman isteyen bir proje şu an bende ikiside mevcut olmadığından cok emek ve cok zaman ısteyen projelerimi rafa kaldırdım.Yine uykusuz bir vaziyette kalkıp yazdım kusura bakmayın bır yanlısım olduysa umarım kendimi anlatabilmişimdir üslubunuzdan ve ilginizden ötürü teşşekkür ederim

    Cevabınız icin teşşekkür ederim.Öncelikle satan arkadaş hakkında olumlu veya olumsuz eleştiride bulunmasının bu konu altında yanlış olduğunu düşünüyorum.Elindeki nekadar eski parça derken bunu anlamış değilim bisikletin kadrosu ve maşası nos ürünlere yakın kadro nerden baksanız en az 500 600 tl civarı eder,gidon boynu ise shimano 600 ebayda durumuna göre 50 dolar ile 150 dolar arasında değeri var,üzerindeki grupset deseniz oda nosa yakın selesi EDDY MERCKX tek masraf gerektiren kısmı bana sele borusu ve furc gibi geldi güzel campagnolo parcalarla set tamamlanır keşke imkanım el versede 70 lerden 80 lerden kalma full campagnolo setlı bır ıtalyan klasıgıne sahıp olsam eski deyip gecmeyin :)
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  5. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Ben gördüklerimi yazdım herhangi bir yorum yapmadım. Çok istiyorsanız o kadar para verip hurda bisiklet almak size kalmış. Gidip gördüğümü söyledim. Siz bana açıklamaya ve resimlere bakarak bir takım yorumlar yazıyorsunuz.
     
    BFOkuru, kudretozbay ve Ferhat Köse bunu beğendi.
  6. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    Genelde insanlara güvenirim bisikletin sahibiyle konusmalarım dogruultusunda yazdım yanlıs anlamayın tessekkur ederım tekrardan
     
  7. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Her bisiklet alınır ama doğru fiyata almak lazım. O bisiklet 750 TL den fazla etmez. 750 TL verirsiniz biraz masraf edip güzel hale getirirsiniz. Ama 2.450 TL fahiş bir fiyat olmuş. Fren-vites kollarını görseniz zaten bisikletin yanından anında uzaklaşırsınız.

    1. resimdeki bisikletin kadro boyu nedir? Ya da senin boyun nedir? O bisikleti beğendim.
     
  8. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    Benım boyum 1.80 ılk resımdekı bısıkletın boyu 51 dıgerı 56 ılkı bana bıraz kucuk gelıyor ama sele ve gıdonla ola bıldıgınce kendıme gore ayarladım dıgerıde cok az buyuk gelıyor bana 54 55 tam olur gıbı
     
  9. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Simonelli'yi yakından görüp denemek fırsatını bulamadım fakat kötü bir bisiklet olduğunu söyleyemeyeceğim.En azından modern bir çok alu kadrodan çok çok daha iyi açılara,kaliteye ve rijitliğe sahip.Üstündeki sete bakmak lazım acaba nasıl durumu.Bu şekilde fiyatı fena değil.Tamamen klasik ve temiz bir bisiklet istersen Tansu Berkay'ın Colnago'sunu öneririm.Komple campy setli çok değerli bir kadro üstüne kurulmuş bir bisiklet.Bu durumda sen devreye giriyorsun.Benim tercihim Colnago'dan yana olurdu çünkü klasik seven biriyim ama hergün süreceğim diyorsan bu durumda modern kompenantların da bir avantajı yok değil.
     
    kudretozbay bunu beğendi.
  10. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    Tansu beyın colnago su ve f.moser var aklımda.Benı cezbeden 2014 donanımlar kadrolar pek ılgımı cekmıyor yenı donanımlarla eskı bır kadroyu toplasam nelere dıkkat etmem gerekır forumda daha once busekılde toplayan mevcutmu ?
     
  11. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Eski kadroya yeni donanımlar takarken çok fazla bir şeye dikkat etmen gerekmiyor.Dikkat etmen gereken en önemli şey arka bacak açıklığı.Zira 9-10-11 li sistemler daha geniş arka göbek kullanıyorlar (rubleler için).Klasik kadroların birçoğu ise zamanına göre 5-6-7-8 destekli oldukları için arka aralıkları dar.Bakmanız gereken şey arka aralığın takmak istediğiniz sistem için uygun ölçüde olması.O aralık kaç cm olmalı derseniz modern bir ekipman takmadığım için malesef bilmiyorum.

    Cparlakgul adlı arkadaşımız Burçak Erbil'e el yapımı çelik bir kadro yaptırıp,üstünde modern donanımlarla dizmişti.Konu ile ilgili kesin olarak bilgi sahibi olduklarını düşünüyorum.Onlara danışabilirsin.
     
    kudretozbay bunu beğendi.
  12. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Elimde F moser kadro var. Toplamak için aldım ama toplayamadığım. İlgilenirsen resimlerini paylaşırım.
     
  13. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    Cevapların ıcın tessekkurer Taner elımdekıler bu hafta sonu satılıcak buyuk ıhtımalee ozaman arastırmalarımı daha cok arttırıcı veya 2 3 ay bısıkletsız kalıp butcemı dahada yukseklere tasıcam baska alternatıfım yok suanlık sanırım

    Fiyat ve fotoraflarını paylasırsanız sevınırım
     
  14. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Söylemeyi unuttum kadro çeliktir. Çelik kadro ile ilgileniyor musun?
     
  15. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    Ali bey ilgilendigim bisiklet columbus sl borulu bır celık kadroya sahıpdı ılgılenıyorum tabıkıde atarsanız ve fıyat bıldırırsenız sevınırım
     
  16. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Yeni bir yol bisikleti ya da yeni vites seti takılabilecek klasik bir bisiklet. Ben olsam hiç uğraşmadan birinciyi seçerdim. Marka model olarakta hangi firmayı seçeceğim malum:) E tabi burada zevkler ve renkler kulvarına giriyoruz.
    Klasik bisikletler benim anladığım tür değil. Bu yüzden fazla bir şey söyleyemeyeceğim. Lakin sahibindendeki bisikletin berbat durumda olduğunu söyleyebilirim.
    İtalyanlar bu tasarım işini iyi beceriyorlar. Dünyadaki en iyi modacıların çoğunun İtalyan kökenli olması bir tesadüf değil. Yanlız o tarz kadroların günümüzdekinden daha iyi geometriye sahip olduğu, daha esnemez oldukları bana göre yanlış bir ifade. Kadrolar ve geometrileri yıllar içinde yarış tecrübeleri, yeni teknolojik gelişmeler sayesinde değişikliklere uğruyorlar. Bu dönüşüm yaklaşık 100 yıldır devam ediyor, devam edecek. Örneğin bu yıl Merida ve Focus çoğu kadrosunu güncelledi. Zevkler harici sürüşte alınacak fayda gözönüne alındığında (yine söylüyorum bence) güncel bir kadro her zaman daha iyidir.
    Klasik veya klasik görünümlü bir kadro alıp üzerine yeni grupset takmak olabilir de yanlız aynakol göbekleri farklılıklar gösterebiliyor. Diğer yandan 105 set takılacak bisikletin arka çatalı buna müsade edecek mi, jant buna uygun mu buna da bakmak lazım. En iyisi kadroyu bisikletçiye göstermek.
    105 set düşünmekle iyi etmişsin. Bu yıl bazı iyileştirmeler yapılmış. Aynakolu da artık Dura Ace'ye benziyor. Bence hiç uğraşma yeni bisiklet al deyip kaçarım:)/B]
     
    kudretozbay bunu beğendi.
  17. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    869
    Beğeniler:
    2.064
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Merhaba Kudret,
    Klasik kadrolara modern komponent takma konusunda bir sıkıntı olmaz. Arka açıklık da büyük problem değil. Eski göbekler 126, yeniler ise 130mm; maşayı biraz esnetip takabilirsin. STI veya Ergo shifter kullanmak için de kadrodaki vites boss’larına shifter yerine stoper takacaksın, oldukça basit. Orta göbek ise İngiliz olduktan sonra problem olmaz.
    Ön aktarıcı kelepçeli değil de braze-on olursa daha iyi, yeni kadroların borular çok kalın, yoksa arada spacer kullanmak zorunda kalırsın.

    Bence klasik bir kadro ile (eski model standart çaplarda borularla yapılmış bir kadro demek istiyorum) yeni komponentlerin asıl temel uyuşmazlığı görüntü tarafında. Yeni komponentler çok kalın ve hacimli, ince borulara yakışmıyor. Modern çelik kadrolarda oversize, hatta double-oversize yeni hafif borular kullanıldığından klasik bir kadro görünümüyle modern komponentleri estetik olarak da daha iyi birleştiriyor bence.

    [​IMG]

    Simonelli fotoğraflarda iyi görünüyor, biraz daha uygun bir fiyatı olsa (1500-2000 gibi) düşünülebilir. Cromor borular SL’e göre 100-200 gr ağırlaştırır kadroyu. Ama komponentler fena görünmüyor, durum olarak da gayet makul gibi.. Tabii ki görmeden kesin birşey söylenemez ancak komponentler düzgün çalışıyorsa ve fotoğraflarda görünmeyen taraflarda ciddi hasarlar da yoksa (ki fotolarda görünmeyen pek bir taraf da yok) gayet ciddi olarak sürülebilir bir bisiklet.
     
    kudretozbay bunu beğendi.
  18. kudretozbay

    kudretozbay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    ıstanbul zeytınburnu
    Seviye:
    Cevaplarınız ıcın tekrardan tessekkur ederım 1 haftalık daha arastırma sonrasında hersey kararlastırlıcak

    Burcak abı oncelıkle ayrıntılı cevapların ıcın tessekkur ederım.Klasıkten bır turlu vazgecemedım,bırkac haftalık arastırma sonucunda yenı bısıkletlere ve donanımlara bıraz daha hakım olabılıcegımı dusunuyorum.Hosuma gıden ve butceme uygun olarak buldugum bır bu bısıklet var bu bısıkletı 2700 tl cıvarındaalabılırım.İsın ıcıne bu sefer sram girdi ve o konuda hıc ama hıc bır bıllgım yok bısıkletın jantları vs cok aerodınamık duruyordu vıtes sıstemıde cok hosuma gıttı kısacası bısıklete baya bır ısındım sız bu model hakkında nedersınız http://www.performansbisiklet.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=667