Çift amortisörlü ile tek amortisörlü bisikletleri karşılaştırma(kendimce)

Kamil

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2006
Mesaj
282
Tepki
63
Şehir
İSTANBUL
Arkadaşlar forumda ve bazı bisiklet sitelerinde dağbisikletlerinin çift amortisörlülerinin tavsiye edilmediğini görüyorum.Bunun sebepleri de sanırım:1.Ağırlık.2.Pedala her yüklenişinizde harcadığınız enerjinin bir kısmının,amortisörü sıkıştırmaya,dolayısıyla boşa harcanıyor olması.
Benim bu konuda ki görüşüm farklı.Öncelikle şunu belirteyim:pedala yüklenince boşa giden enerji ön amortisör içinde geçerli.Yani,eğer pedalı çevirmek için harcadığım enerjiden,sürtünmeler hariç,100'de 100 verim almalıyım diyorsanız,zaten hiç amortisörü olmayan bir bisiklet kullanmanız gerekir.
Ben bisikleti şehir içinde kullandığım için,sürekli kaldırımlardan çıkıp-iniyorum,merdivenlerden iniyorum.Bu durumda altımda kazık gibi bir bisikletin olmasını istemem.
Şu anda çift amortisörlü bir bisiklet kullanıyorum ve ağırlığın beni yolda kısıtladığını hiç düşünmedim.Zaten bisikletin ağır olmasının da bir avantajı var:Bu,bisikletin ve sizin bileşke ağırlık merkezinizi aşağı çekerek dik ve zorlu inişlerde-örneğin merdivenlerden inerken-takla atma ve devrilme riskinizi de azaltır.
Önümüzdeki 6-7 ay içinde yeni bir bisiklet almayı düşünüyorum ve sözlerimdeki samimiyetimin ispatı olarak,yeni bisikletimi de çift amortisörlü alacağımı söyleyebilirim.
Sonuç olarak;yeni bisiklet alacaklara,elbette bisikletçiye danışıp kullanım amaçalarına uygun bir bisiklet almalarını tavsiye ederim.
 
Scudo

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
haklı olabilirsin, emin değilim ama ben nedense arka amortisörlü bisiklette pek rahat edemiyorum. belki denediğim bisikletin kalitesinden kaynaklanıyordur, onu da bilmiyorum. ön amortisörün güvenlik açısından faydasını çok gördüm ama(çukura girince takla atma riskini azaltması gibi)... arkada da amortisör olunca performans yerini tamamen konfora bırakıyor, yol bozuklukları yada arazi koşullarında sarsıntısı daha yumuşak oluyor. ancak bu ortalama sürüş hızını düşürüp fazla enerji harcatmaya neden oluyor gibi geliyor. en azından denediğimde öyle hissetmiştim. tabi üst modeller için birşey diyemem.
 

ilkerikier

Daimi Üye
Kayıt
25 Ocak 2007
Mesaj
368
Tepki
251
Şehir
izmir
çift amortisörlü bisikletin inişlerde atlayışlarda tabikide avantajı var ama yokuş tırmanırken ya da düz yolda esneyen bir bisikletin de dezavantajlarınıda unutmayalım. ben de çift amortisörlü kullanıyorum ama kilitlenebilen bir çift amortisörlü.kilitlediğim zaman arkası hiç esnemiyor ve rahatlıkla tırmanış yapabiliyorum
 

Uğur Taşdemir

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2005
Mesaj
1.023
Tepki
598
Şehir
İstanbul
@KÂMİL



FS ler kendi içlerinde birçok sınıfa ayrılır.

1- XC - Maraton sınıfı FS ler. Bunların ön amortisörleri 80-100 mm çalışma mesafelidir. Çok uzun arazi yarışları için tasarlanmışlardır. Atlayıp zıplamaya uygun değildirler. (link) gibi.

2- Trail / All Mountain tipi FS ler. Ön amortisörleri 120-150 arası çift amortisörlü MTB lerdir. Arka amortisörleri genellikle havalı ve kilitlenebilir olur. Çok yyüksek atlayışlar için uygun değillerdir. (link)

3- Endurolar. 150-170 mm ön amortisörlü. Genellikle iniş ağırlıklı arazi için tasarlanmış MTB dir. (link)

4- DH ler.(Down Hill) Tepe inişi için tasarlanmış çok büyük çalışma mesafeli amortisörleri olan MTB dir. 180-200 mm ön amortisörü vardır. Çok yüksek atlayışlara dayanırlar..(link)
 

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
215
Şehir
Istanbul
Bianchi'nin adını bilmedigim bi modelinden sonra şuan ikinci FS bisikletime biniyorum. Bundan sonra alacagım bisiklet de yüzde yüz milyar yine FS olacaktır öyle diim :)
 

Kamil

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2006
Mesaj
282
Tepki
63
Şehir
İSTANBUL
Uğur abi fiyatı 2000 ytl'yi geçmeyecek down hill bisikleti var mıdır?Senin cevabından sonra biraz araştırdım,bisikletçilerin internet sitelerinde down hill göremedim nerede satılır bu down hill'ler?
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Fiyatı 2000ytl yi geçmeyecek DH bisikleti yoktur... ha Agresif Xc binebilirsin drag modelleri var Drag.F5 user gibi yani tam dh olmasa bile biraz modifiye ile sert kullanıma hazır hale gelir ama çok abartmadan...

Ayrıca bende en çok FS xc bir kadro istiyorum ağırlığına bakmadan... Şu Specialized ler gelsinde '. İzzet projem başlasın dimi :D
 

Kamil

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2006
Mesaj
282
Tepki
63
Şehir
İSTANBUL
H.Çağrı,peki ortalama ne kadardır tepe iniş bisikletleri?Bekleyebilirim,
gerekirse 1 sene bekler para biriktiririm,babamdan alacağım ikibin ytl'yi de üstüne eklerim.Yeterki bir tepe iniş bisikletim olsun.Cevabını bekliyorum.
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Valla 3000 li ve dövizli rakamlar civarındalar bu iş için üretilmiş aletler...
 

Burak Meşe

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Ocak 2007
Mesaj
586
Tepki
260
Şehir
İdealtepe-İstanbul
Scott ın Ransom serisine bakabilirsin. Gerçi onlar 3000$ ın üstünde. Ama bisikletin yapısı ve komponentler hakkında fikir sahibi olursun.
 

Burak Meşe

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Ocak 2007
Mesaj
586
Tepki
260
Şehir
İdealtepe-İstanbul
Forumda bir arkadaşta ransom 40 var. Ona bir sor istersen. İlgili konu başlığı bu : (link)
 

Kamil

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2006
Mesaj
282
Tepki
63
Şehir
İSTANBUL
Aslında corratec bumpmachine,cannondale gemini dh ve uğur abinin link'indeki markasını bilmediğim tepe iniş bisikletleriyle ransom 40'ın görüntülerini karşılaştırdığımda,ransom'un amortisörleri bana kısaymış gibi geldi.Ama en azından bu bisikletlerin nerede satıldığını ransom kullanıcısına danışabilirim.Sağol Wagnar.Sanırım cannondale'inki aşırı pahalıdır,peki corratec bumpmachine'in fiyatını bilen var mı?
 

goxelkurt

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Aralık 2006
Mesaj
416
Tepki
111
Şehir
istanbul/bakırköy
@KÂMİL


net olarak bilmiyorum ama sanırım corratec in fiyatınında 5000 dolardan aşağıda olduğunu düşünmüyorum ama yinede bu markayı satan mağazalardan daha net bir bilgi edinebilirsin sanırım
 

Kamil

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2006
Mesaj
282
Tepki
63
Şehir
İSTANBUL
5000 dolar beni zorlar.Eğer bulamazsam uygun bi tepe iniş bisikleti artık normal çift amortisörlü dağ bisikletlerine bakacağız.Arkadaşlar drag f5 önerdi,bianchi ultimate'e çok benziyor.Eğer ikisinden birini alacak olsam ultimate'i seçerdim.
 

Burak Meşe

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Ocak 2007
Mesaj
586
Tepki
260
Şehir
İdealtepe-İstanbul
Bence bu konuda birde İdris Aca'ya danış. Kendisi bir bisiklet toplamıştı. Kendin toplarsan fiyat daha uygun olabilir. Firmaların hazır bisikletlerine yönelmek yerine kendin bir bisiklet hazırlayabilirsin.
 

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
215
Şehir
Istanbul
Corratec bump machine için okudugum yorumların hepsi berbat bi bisiklet oldugu yonunde. Alacagınız varsa almayın. Once onu diim :)

Onun dışında Scott Ransom DH bisikleti deil. All mountain sınıfında bi bisiklet. Aslında bu tanımlamalar da çok net deil. Kiminin all mountain dedigi şeye bi başkası DH dio, bi başkası xc dio falan. Yabancı forumlarda görmüştüm elemanın biri karbon kadrolu ransom ile 'süper agresif' all mountain yapıp iki defa kadroyu kırmış. Açtıgı başlıkta "Benim all mountainden anladıgım bir kaç metrelik droplar, 4 5 metrelik boşlukları uçarak geçmek" diye yazmıştı.. :rolleyes: Bu şekilde binen birinin ransom alması yanlış (karbon alması iyice yanlış orası ayrı) O tarz biniş için Scott'tan örnek vermek gerekirse, Nitrous modeli var veya High Octane var.

Şuan tipik bi FR-DH bisikleti 18-20kg arası oluyo. Her bakımdan diger bütün sınıf bisikletlerden cok daha saglam üretiliyolar. Kadroları 3-4kg oluyo kafadan. Ön ve arka lastik travelları 18cm'den başlıyo. Türkiye'de satılan FR-DH bisikletleri Cannondale Perp, Giant Glory (yok, Kaçkar Bisikletle konuşmak lazım) Scott High Octane, Drag Factory DH. Sadece Drag 3700 euro gibi bi fiyatta, diger hepsi 4500+ euro civarı :eek:
Cannondale Perp, Cannondale Judge'ın daha FRye yönelik bi versiyonu. Yeni üretiliyo ve yurtdısındaki yorumları süper. Giant Glory'nin yeri ayrı tabi :)

2000 ytlye drag f5 ya da yeni modeli f6 alabilirsiniz ama baya bi parça değiştirmeniz gerekecektir benden soylemesi. NE YAZIK KI ulkemizdeki olanaklar cok sınırlı. İkinci elde 500 600 dolara amerikada ne bisiklet satılıyo yani gormeniz lazım oof of diyorum daha da bişi demiyorum.

Şuna bi edit:
@KÂMİL

Bianchi'den uzak durun. F5'den önce bianchim vardı. Tabi paraya bakıyo herşey. Paranız ona yetiosa onu alın ama ultimate yanlış hatirlamiosam 1400 ytl civarı bişi. Kesinlikle F5 on basar ona
 

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
215
Şehir
Istanbul
Editlemiyorum buraya devam edicem. d.berkay saolsun Kranked die bi film var Limewire'dan bulup indirebilirsiniz. Diyecegim; ilk filmler biraz eski çekim. Adamların bisikletlere bakıyosunuz, 140 mm dual crown maşalar, arkada sadece bi yay. O cılız bisikletlerle nerelerden atladıklarını ve indiklerini bi görseniz bu kadar kafa patlatmaya degmez aslında cidden :) Yapabilen Drag F5 ile de bayaa bi freeride takılabilir eminim.

Yaz gelsin bakacaz artık hehe ;)
 

Kamil

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2006
Mesaj
282
Tepki
63
Şehir
İSTANBUL
Drag f5 kullanıcısı bilgiler için sağol.Ransom bana da tepe iniş bisikleti değimiş gibi geldi.Zaten ''corratec bumpmachine,cannondale gemini dh ve uğur abinin link'indeki markasını bilmediğim tepe iniş bisikletleriyle ransom 40'ın görüntülerini karşılaştırdığımda,ransom'un amortisörleri bana kısaymış gibi geldi.'' diye yazmıştım.Benim bianchi'm var ve memnunum.Bu foruma üye olduktan sonra,bianchi'lerin pek sevilmediğini gördüm,ama benim hoşuma gidiyorlar.Factory dh'yi hemen araştırıyorum.