Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Çelik kadro taşımadı

Konu, 'Kadrolar' kısmında Alperen Haner tarafından paylaşıldı.

  1. Alperen Haner

    Alperen Haner Forum Bağımlısı

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    26 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    929
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Ankara-İstanbul-Düzce
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    2007 bianchi scorpion umu bakımsızlık yüzünden tekrar toparlamaya karar vermiş boyasını soymuş boyamış parçaları takmıştım. bu akşam tam işler tamamlandı bir test sürüşü yapayım dedim fakat orta göbekten kırıldı :agla:

    ben 55 kiloyum nasıl taşımadı diye düşünürken sırtlanıp tekrar balkonuma atölyeme taşıdım. baktım ki kaynak noktalarından başlayarak 2-3 cm kadar paslanmış yer yer çürümüş.

    şimdi kaynakta tutmuyor denedim koruma amaçlı neler yapılabilir kaynak noktalarının içine? boya vb olur mu? benden geçti başkalarının kadrosu zarar görmesin :)
     
  2. Gürkan Ç.

    Gürkan Ç. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2014
    Mesajlar:
    639
    Beğeniler:
    211
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence başka bur kadro alın. Zaten kadro çelik sizi yorar. Sahibinden.com da uygun kadrolar bulabilirsiniz.
     
  3. Ömer KARAN

    Ömer KARAN Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.745
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    DENİZLİ
    Adı:
    Ömer KARAN
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Öncelikle geçmiş olsun. Dediğiniz gibi kadroyu artık kurtarma imkanınız yoksa inşallah size uygun bir kadro yada bisiklet bulabilirsiniz.
    Söylediğiniz gibi sizin kadronuz için artık yapılabilecek bir şey yok ama başka arkadaşların başına böyle şeyler gelmemesi için ne yapılabilir sorusuna bir şeyler yazmak istiyorum. Kadronuzu bu tarz bir sondan kurtarmak için boyayı kontrol etmek gerekli. Büyük ihtimalle boyanın kalktığı yerlerden korozyona maruz kalır kadro ve zamanla paslanır ve çürür gider. Sonuçta ortada. Boyanın kalktığı sökülmeye başladığı yerleri erken teşhis edip kısmi boya ile kapatmak gerekir. Eğer paslanma mevcutsa o bölümü zımparalayıp oluşan pası tamamen temizledikten sonra tekrar boyayabilirsiniz. Eğer birden çok yerde paslanma mevcutsa kadronun boyası komple sökülüp zımparalanıp temizlenip kadro komple boyanabilir. Bildiğim kadarıyla maalesef başka çözüm yolu yok.
     
    Gürkan Ç. bunu beğendi.
  4. Burçak Erbil

    Burçak Erbil Engineer | Framebuilder

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    871
    Beğeniler:
    2.114
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Anladığım kadarıyla kadro dıştan değil içten çürümüş; paslı metal üzerini boyamazdınız diye düşünüyorum.. Ancak 7 sene gibi nispeten kısa bir sürede bu derecede paslanması normal değil. Kadroda ciddi bir tasarım sorunu olması olası: Normalde içeride biriken suyu ve rutubeti tahliye etmek için her borunun iki ucu da açık olmalı, gerekli yerlere havalandırma delikleri açılmalı.. Belki bu açıdan bir problem vardır?

    Değerli çelik kadroların içten paslanmasını önlemek için Frame Saver gibi ürünler mevcut; boruların içine sıkıyorsunuz.
     
  5. Alperen Haner

    Alperen Haner Forum Bağımlısı

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    26 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    929
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Ankara-İstanbul-Düzce
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Bisikleti toparlamak icin cok cok fazla masraf ettim o nedenle 1 1,5 ay kadro alamam gibi.

    Bugun bisikletciye ugradim idare amacla kopru kaynaklayarak kullanabilirsin dedi o sekilde bir kaynak yapip bir bisikletciye birakmayi dusunuyorum artik