Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Çekiş sistemi promlemleri

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Ömer Yüzgeç tarafından paylaşıldı.

  1. Ömer Yüzgeç

    Ömer Yüzgeç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ocak 2014
    Mesajlar:
    294
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar bisiklet sürerken belli bir düzende pedal çeviririz değil mi arada bu tempoyu artırırız benim bisiklette bu tempoyu artırırken zincirden bir sıyırma sesi ve tak tuk sesler geliyor pedala ani basınçlarda hatta pedal çevirmemi az bile arttırsam geliyor viteste ince ayar yaptım zinciri temizleyip yağladım yok çözemedim bir yardım edin bu arda arka attırıcı dan geliyor.
     
  2. Tunakan Önen

    Tunakan Önen Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Ekim 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Zincir değişimi yaptınmı ? genellikle zincir bol olup tak tuk atış yapabiliyor genellikle sokak bisikletçileri bmx zinciri iteleyip yollarlar :)
     
  3. Ömer Yüzgeç

    Ömer Yüzgeç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ocak 2014
    Mesajlar:
    294
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yok yapmadım yapayım mı geçer mi yada nasıl anlayabilirim haa şöyle bir şey söyleyeyim bisikleti yan yatırınca zincir biraz sarkıyor böyle anlaşılabilir mi ?
     
  4. Yakup ADIGÜZEL

    Yakup ADIGÜZEL Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    321
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Afyon
    Seviye:
    Zincir veya arkadaki dişliler yıpranmış olabilir.Arkadaki dişlilere bak eziklik,sağa-sola hafif eğilme olabilir eğer yoksa zincir bol geliyordur veya yıpranmıştır.
    Dişlisi büyük vites kullan.benim şuanki bisikletimin 9. vitesi yıprandı ve 9. viteste sert basarsam zincir sekme yapıyor.
    Arkayı 2-3. viteste önüde en az 2. viteste kullanırsan o sesler gelmez büyük ihtimal problem çözülene kadar böyle kullanırsan hasar artmaz.

    Bu sorunları yaşamamak için düzenli olarak bakım yapmalısın ve vitesi çapraz kullanma yani ön vites 1 de arka vites 7 de kullanma.
     
  5. Ömer Yüzgeç

    Ömer Yüzgeç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ocak 2014
    Mesajlar:
    294
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Çapraz zincir olayına dikkat ediyorum. Bu arada her viteste yapıyor. Zincirin eskidiğini nasıl anlayabilirim, dişlide problem yok bakmıştım.

    Cevaplarınız için saolun.
     
  6. hyigitguney

    hyigitguney Aktif Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    13 Mart 2012
    Mesajlar:
    120
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bence senin arka gobegin hub ı arızalı. Her viteste zorlayinca yapıyorsa benim aklıma bu geldi. Yani arka disli arka gobege oturduğu yerden sıyırıo.

    HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  7. eRay.Akdeniz

    eRay.Akdeniz Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yiğit'e katılıyorum. 8 li rublemde aynı şey vardı. Biraz yüklenince sanki zincir dişlilerden sıyırıyormuş gibi "çat,çut" ses geliyordu ama öyle değilmiş. O ses çıktığında arka haznede rublenin takıldığı yerin içinde 2 tane tırnak var normalde gözükmüyor. İkisinden biri aşınıyor zincire yük bindiğinde yuvasından sıyırıp bir sonraki yuvaya düşüyor. Yük binmeye devam ederse bu durum peş peşe devam ediyor. Sonuç olarak ruble değişimi :)
     
  8. ihsangencer

    ihsangencer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    701
    Şehir:
    alanya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    aktarıcının ayakları, ruble ve zincirle pararlel mi? bunu kontrol eder misin hatta arkadan foto çeker misin?

    [​IMG]

    rublenin, zincirin değişmesi gerektiğini söyleyen biçok kişide aktarıcı bacaklarının yamuk yumuk olduğunu gördüm. hem arkadan, hem üstten baktığında paralel olmalı rubleye
     
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Zincirin uzun veya kısa gelmesini anlamanın bir yolu şudur:

    Zincir hem ön dişlilerde hem de arka dişlilerde en küçük dişlide olsun. (Çapraz oluyor bu durumda)
    Arka vitesin bacağı yandan bakılınca yere paralel olmalı.
    Bacak bisikletin arka tarafına doğru kalkıksa zincir uzundur. Diğer tarafa doğru kalkıksa zincir kısadır.

    Ama bunun zincir atlamasına neden olduğunu şahsen hiç görmedim. Vites veya kadro kulağında yamukluk yoksa ve vites ayarları da tamsa ya bahsedildiği gibi hub sorunludur ya da uyumsuz zincir-dişli ikilisi vardır (buna yeni zincir-eski ruble veya yeni ruble-eski zincir olması da dahil).