Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

çatlak srd 255

Konu, 'Kadrolar' kısmında akgulcemal tarafından paylaşıldı.

  1. akgulcemal

    akgulcemal Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    551
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    Ardeşen / RİZE
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Arkadaşlar birkaç gün önce kadrom sele kelepcesinin aldından çatladı.Sele 400 mm fakat hiç minimum çizgisinin üzerinde kullanmadım.Şimdi onarımını yaptırmak mantıklımıdır ( kaynak ) yada yenisini almak tek yol mudur ?
     
  2. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    servise götürmeyi denedinizmi
     
  3. akgulcemal

    akgulcemal Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    551
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    Ardeşen / RİZE
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Rizenin bir ilçesinde yaşıyorum yakınlarda servis yok malesef ayrıca garantisi de yok iki seneyi geçti alalı.Kaynak yaptırmak hiç sağlıklı gözükmüyor yaptırmak istemiyorum ama bisikletsiz kaldım bi anda :(
     
  4. BULUT ÇELİK

    BULUT ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    istanbul AVCILAR
    Seviye:
    çatlağın resmini ekleyebilir misiniz?
     
  5. akgulcemal

    akgulcemal Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    551
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    Ardeşen / RİZE
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
  6. Deniz Onur SARIOĞLU

    Deniz Onur SARIOĞLU Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    Kuşadası
    Seviye:
    Çok geçmiş olsun nasıl oldu??
     
  7. akgulcemal

    akgulcemal Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    551
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    Ardeşen / RİZE
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Saolun.Açıkcası nasıl oldu tam olarak ne zaman oldu bilmiyorum.Açık konuşmak gerekirse düz yolda kullanmıyorum sürekli , sonuçta kullanım şartlarını göz önünde bulunduradak dağ bisikleti aldık ( bütçemizin yettiği kadarıyla ) e yeri gelince kaldırımdan yeri gelince merdivenden iniyoz , sağdan soldan atlıyoruz.Bir şekilde oldu yani bu saatten sonra onu düşünmem pek mantıklı olmaz galiba :) Şimdi onarımını yaptırma imkanım varmı pek bilmiyorum.Birde kırılma ihtimalini düşünürsek sonu pek iyi bitmez galiba.Başına gelen arkadaşlar elbette vardır oranımının yapılması ne kadar sağlıklıdır ? Yada tek çözüm yeni kadro almakmıdır ?
     
  8. Kenan Çeliktaş

    Kenan Çeliktaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2008
    Mesajlar:
    262
    Beğeniler:
    160
    Şehir:
    İstanbul- Güngören
    Seviye:
    Çatlağın bulunduğu bölge ve çatlama şekli çok riskli.Çünkü neredeyse ağırlık merkezin de oluşmuş çatlak.Ben olsam oraya yapılan kanağa kesinlikle güvenmezdim.Çok geçmiş olsun.
     
  9. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    sele borusu, üst boru ve arka çatalın birleştiği yerin altında kalıyorsa kaynak yaptırın, hiçbir sorun olmaz, zaten sele borusunu destekleyen üst boru ve arka çatal var, şöyle düşünün, çatladığı yerden kesilmiş bir şekilde de üretilmiş olabilirdi. yani o parçanın sele borusunu destekleyici pek bir özelliği yok zaten.

    fotoğraftaki gibi, [​IMG]

    ama bana kadronuzun oradan çatlayabilmesi için sele borusunun minik bir kısmının kadro içinde kalması gerekiyormuş gibi geldi, zaten o şekilde kullanıyorsanız hiçbir şekilde garanti kapsamına da girmez. o şekilde kullanılması da tavsiye edilmez.
     
  10. Deniz K.

    Deniz K. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    86
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Görüntüler bende de sele borusunun üst noktada kullanıldığı izlenimini verdi.
     
  11. dalyan öner

    dalyan öner Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2009
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Güzel bir Aluminyum kaynakla sağlam olur. Sanırım sele borusu kısa geldiği için üst limitte kullanmışsınız. Sele borusunu daha uzunuyla değiştirirseniz iyi olur;)
     
  12. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    salcano bu üst serilerinde komple ritchey set kullanıyor ve 16 inc kadroya bile 300 mm lik sele borusu takıyorlar..bence sele borunuz orjinal ise 300 veya 350 mm dir..şimdi çatlağa bakıyorumda kaynaktan yüzündende olabilir..sonuçta kaynak sırasında metal yıpranıyor..geçmiş olsun..işini adam gibi yapan bir kaynakçının ellerinde bu kadro hayata dönebilir...
     
  13. akgulcemal

    akgulcemal Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    551
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    Ardeşen / RİZE
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Üzerinde 350mm lik sele borusuyla gelmişti boyum 1.84 sele borusunu 400mm likle değiştirdim ama asla minimum çizgisinin üzerinde kullanmadım , kullanmanın tehlikeli olduğunu biliyorum.Yani sonuçta 300 mm de olsa 400 mm de olsa kadronun içinde kalması gereken bölum bellidir.Bilmiyorum bir kaynak araştırmasına başlıyım zaten ramazan da geldi pek binme fırsatım olmayacak.Olmazsa önümüzdeki aya kadar yeni kadro almaya çalışacam