Çatlak Kadrodan Ne Olur?

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Belki garip olacak ama sorum şu:

Garanti dışındaki çatlamış bir aluminyum kadroyu ne yapabiliriz?

Atsak bile, nereye atabiliriz? Hurdacıya mı vermeli?
 
Scudo

Ömer KARAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2012
Mesaj
1.674
Tepki
1.688
Şehir
DENİZLİ
İsim
Ömer KARAN
Bisiklet
Bisan
çatlağın büyüklüğü ve yeri önemli. alüminyum kaynağı yapan yerler var oralarda tadilat yapılabilir. ama dediğim gibi çatlağın yeri ve büyüklüğü önemli. detaylı bir resim verirseniz daha fazla yardım bulabilirsiniz.
 

Levent_K

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Mayıs 2007
Mesaj
2.076
Tepki
2.594
Şehir
İSTANBUL / Malumyer
Bisiklet
Trek
Römork için parça olur. Meraklısına veririsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Elimde resim yok şu anda ama tarif etmek gerekirse: Sele borusunun girdiği borunun pedal göbeği ile birleştiği noktada yere paralel bir yırtılma şeklinde çatlak var. Gözle gözükmesi için biraz dikkatli bakmak gerekiyor. Tam kaynak yerinin hemen üstünde. Kaynaktan kaynaklanan dalgalı bir iz oluyor ya, işte tam o kaynak izinin üzerinde bu çatlak.

@Levent_K

Açıkçası aklımdan aynı şey geçiyordu. :)
 

Ufuk Bal

Üye
Kayıt
26 Ağustos 2013
Mesaj
86
Tepki
48
Şehir
pendik - üsküdar
Bisiklet
Sedona
@Serden Us

çok sık görülen bi çatlak bu. ne yapılır bu durumda bilmem de forumda defalarca örneği olmuştu. illa ki bi çözüm bulunur.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Forumu aradım taradım ama bir sonuca varamadım. Hani çözebilen ya da çözülmeyeceğini garantileyen olursa ona göre davranayım diye konu açma ihtiyacı hissettim.
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.779
Tepki
19.390
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Hatira olarak bence duvara süs olarak asin, cünkü göbek tarafindan olan catlak kaynak olmaz ve kadroya kaynak yapmak zaten dogru degildir. Deforme olama durumu var.

Bence sizi kadrodaki catlak bu sekilde sadece göbek tarafinda.
http://img801.imageshack.us/img801/3518/egdb.jpg
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer

Çatlağı görmek ve ne kadar kritik bir noktada olup olmadığına öncelikle bakmak gerekir. Sonrasında onarılabilecek şekilde ise bu çatlağın büyümemesi daha doğrusu yürümemesi için freze ile yatay ya da dikey şekilde kanal açılım çatlak olan kısım bulunduğu bölgede sınırlandırılmalıdır. Sonrasında yine durumuna göre bu çatlak özel alumine epoksiler ya da macunlar ile onarılmalı ya da yine durumuna göre aluminyum kaynağa başvurulmalıdır ki şu da unutulmamlılıdır her zaman kaynak kesin ve net çözüm değildir. O yüzden öncelikli olarak çatlağa dair fotografları görmek ve ona göre değerlendirmek gerek!
 
  • Beğen
Tepkiler: S26

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
@murat cömez

Evet aynen bu şekilde. Göbeğin üst kısmında hemen.
 

Gokalp Gokmenler

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Haziran 2011
Mesaj
880
Tepki
348
Şehir
Istanbul - Çanakkale
Bisiklet
Giant
@Serden Us

Aynı şekilde aynı çatlak benim kadromda da oluşmuştu. Kadronuz ne marka?
 
  • Beğen
Tepkiler: gok ve S26

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Geotech. Hiç kesemediğim bir göbekten çıt çıt sesi vardı. Aynakol değiştirdim olmadı, göbek değiştirdim olmadı, pedal değiştirdim olmadı. Kadro değişince ses kesildi. Demek ki çatlaktan kaynaklanıyormuş o meşhur ses.
 

Ömer KARAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2012
Mesaj
1.674
Tepki
1.688
Şehir
DENİZLİ
İsim
Ömer KARAN
Bisiklet
Bisan
@Dogukanaksu

Sayın Doğukan Aksu olayı iyice açıklamış zaten. Öncelikle foruma bir resim yüklerseniz çok iyi olacaktır. Bu tarz çatlaklarda alüminyum kaynağı yapıldığını gördüm bir kaç tane. hatırladığım kadarıyla hiçbirinde sorun çıkmamıştı. Ancak kaynağı yaptırırken mümkün mertebe işinin ehli insanlara yaptırın. Kendim oksijen kaynağı kullanmayı bildiğim için söylüyorum kaynak işçiliği kolay bir şey değildir. İnşallah sorununuzu çözersiniz.
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Peki kaynak yaptırmak sizce değer mi? Tahmini ne civara mal olur? Boya falan hariç tabi...

Farkındayım, kendi resmim henüz yok ve görmeden yorum yapıyorsunuz ama yukarıdaki resmin aynısından zaten çatlak. Sele borusunun girdiği borunun resimdeki gibi üst kaynak yerinde değil de alttaki (orta göbeğin üstü) kaynak yerinden çatlamış.

Freze ile açmak gerekecekse bu biraz sıkıntı olabilir belki. Çatlak arkaya doğru gittiği için tekeri tutan 2 borunun arasından freze ile girmek lazım; bu da zor gibi...
 

Ömer KARAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2012
Mesaj
1.674
Tepki
1.688
Şehir
DENİZLİ
İsim
Ömer KARAN
Bisiklet
Bisan
Bence işi şu boyuttan değerlendirmek lazım. Tamam oldu kadroyu yaptırmadınız. Bisikletinizi kullanmak için yeni bir kadro almanız gerekecek. Alt seviye bir kadro bile 200 300 tl civarıdır diye düşünüyorum. Eğer yeni bir kadro alırsanız bu kadroyu atacaksınız. Ve tüm olayın size maliyeti 200 300 tl olacak yani. Ancak mevcut kadro üzerinde tadilat yapıp kurtarmaya çalışırsanız eminim ki masrafınız yeni kadro almaktan daha uygun olacaktır. Bu durumda kadroyu tadilatla kurtarmayı denerseniz ve kurtarabilirseniz yeni kadro ücretinden daha uygun bir fiyata sorunu gidermiş olursunuz. ( bu arada yine yukarıdaki gibi bir sele borusu kısmındaki çatlağı 40 ye kaynattırmıştık bir arkadaşım için 2 sene kadar önce) Eğer ki kadroyu tadilat ettirir ancak sorununuzu çözemezseniz bu sefer hem yeni kadro almak zorunda kalacaksınız. Hem de eski kadronun tadilat ücretini ödemiş olacaksınız. Yani ortada 2 seçenek var ya hiç uğraşmaz yeni kadro alırsınız. Yada risk alıp kadroyu tamir ettirirsiniz çözemezseniz biraz daha fazla zarar etmiş olursunuz. Bana kalırsa bu riski almaya değebilir açıkçası. Ve sizin kadronuzdan daha kötü durumda bir kadro var elimde vakit bulunca onunla bile uğraşmayı düşünüyorum şahsen. Ancak işin işçilik kısmı konusunda deneyimli kişilerle konuşup görüşüp tamir olur mu ? Tamirden sonra kadronun mukavemeti ne olacak? Performansı ne olacak? Bunları öğrenip ondan sonra karar vermek en mantıklısı.
 

Sanberk E

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Haziran 2013
Mesaj
2.145
Tepki
1.605
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Pinarello
Uzun bir tura çıktığınızı varsayalım, kulaklığı takmış müzik dinliye dinliye gidiyorsunuz, ama hep kafanız kadronuzda, acaba bir şey olur mu? acaba kırılır mı? acaba yarı yolda bırakır mı?

Bu soruları kafanızda oluşturmak yerine kadroyu çöpe atıp (yada kadronuza aşıksanız saklayın) yeni bir kadro alıp rahatça kullanın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN ve S26

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
Yeni bir kadro ile yeniden topladım zaten bisikleti.

En önemli sorun şu olacak herhalde:

@Berksan


Belki de kadroyu biraz uğraşıp römorka çevirmek en iyisidir? :)
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
https://www.bisikletforum.com/a/img14/3192/1q4z.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img833/5794/97rj.jpg

Çok soğuk vardı, pek temizleyemeden çektim resimleri.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan

Çağlayan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2012
Mesaj
1.488
Tepki
890
Şehir
İzmir
Boya çatlağına da benziyor,boyayı kaldırıp bakmak lazım..
 
  • Beğen
Tepkiler: S26

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Zaten kadrodan umudu kesmişsiniz. Bölgeyi zımparalayıp bakar mısınız bir de.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26