çatlağın büyüklüğü ve yeri önemli. alüminyum kaynağı yapan yerler var oralarda tadilat yapılabilir. ama dediğim gibi çatlağın yeri ve büyüklüğü önemli. detaylı bir resim verirseniz daha fazla yardım bulabilirsiniz.
Elimde resim yok şu anda ama tarif etmek gerekirse: Sele borusunun girdiği borunun pedal göbeği ile birleştiği noktada yere paralel bir yırtılma şeklinde çatlak var. Gözle gözükmesi için biraz dikkatli bakmak gerekiyor. Tam kaynak yerinin hemen üstünde. Kaynaktan kaynaklanan dalgalı bir iz oluyor ya, işte tam o kaynak izinin üzerinde bu çatlak.
Forumu aradım taradım ama bir sonuca varamadım. Hani çözebilen ya da çözülmeyeceğini garantileyen olursa ona göre davranayım diye konu açma ihtiyacı hissettim.
Hatira olarak bence duvara süs olarak asin, cünkü göbek tarafindan olan catlak kaynak olmaz ve kadroya kaynak yapmak zaten dogru degildir. Deforme olama durumu var.
Bence sizi kadrodaki catlak bu sekilde sadece göbek tarafinda.
http://img801.imageshack.us/img801/3518/egdb.jpg
Çatlağı görmek ve ne kadar kritik bir noktada olup olmadığına öncelikle bakmak gerekir. Sonrasında onarılabilecek şekilde ise bu çatlağın büyümemesi daha doğrusu yürümemesi için freze ile yatay ya da dikey şekilde kanal açılım çatlak olan kısım bulunduğu bölgede sınırlandırılmalıdır. Sonrasında yine durumuna göre bu çatlak özel alumine epoksiler ya da macunlar ile onarılmalı ya da yine durumuna göre aluminyum kaynağa başvurulmalıdır ki şu da unutulmamlılıdır her zaman kaynak kesin ve net çözüm değildir. O yüzden öncelikli olarak çatlağa dair fotografları görmek ve ona göre değerlendirmek gerek!
Geotech. Hiç kesemediğim bir göbekten çıt çıt sesi vardı. Aynakol değiştirdim olmadı, göbek değiştirdim olmadı, pedal değiştirdim olmadı. Kadro değişince ses kesildi. Demek ki çatlaktan kaynaklanıyormuş o meşhur ses.
Sayın Doğukan Aksu olayı iyice açıklamış zaten. Öncelikle foruma bir resim yüklerseniz çok iyi olacaktır. Bu tarz çatlaklarda alüminyum kaynağı yapıldığını gördüm bir kaç tane. hatırladığım kadarıyla hiçbirinde sorun çıkmamıştı. Ancak kaynağı yaptırırken mümkün mertebe işinin ehli insanlara yaptırın. Kendim oksijen kaynağı kullanmayı bildiğim için söylüyorum kaynak işçiliği kolay bir şey değildir. İnşallah sorununuzu çözersiniz.
Peki kaynak yaptırmak sizce değer mi? Tahmini ne civara mal olur? Boya falan hariç tabi...
Farkındayım, kendi resmim henüz yok ve görmeden yorum yapıyorsunuz ama yukarıdaki resmin aynısından zaten çatlak. Sele borusunun girdiği borunun resimdeki gibi üst kaynak yerinde değil de alttaki (orta göbeğin üstü) kaynak yerinden çatlamış.
Freze ile açmak gerekecekse bu biraz sıkıntı olabilir belki. Çatlak arkaya doğru gittiği için tekeri tutan 2 borunun arasından freze ile girmek lazım; bu da zor gibi...
Bence işi şu boyuttan değerlendirmek lazım. Tamam oldu kadroyu yaptırmadınız. Bisikletinizi kullanmak için yeni bir kadro almanız gerekecek. Alt seviye bir kadro bile 200 300 tl civarıdır diye düşünüyorum. Eğer yeni bir kadro alırsanız bu kadroyu atacaksınız. Ve tüm olayın size maliyeti 200 300 tl olacak yani. Ancak mevcut kadro üzerinde tadilat yapıp kurtarmaya çalışırsanız eminim ki masrafınız yeni kadro almaktan daha uygun olacaktır. Bu durumda kadroyu tadilatla kurtarmayı denerseniz ve kurtarabilirseniz yeni kadro ücretinden daha uygun bir fiyata sorunu gidermiş olursunuz. ( bu arada yine yukarıdaki gibi bir sele borusu kısmındaki çatlağı 40 ye kaynattırmıştık bir arkadaşım için 2 sene kadar önce) Eğer ki kadroyu tadilat ettirir ancak sorununuzu çözemezseniz bu sefer hem yeni kadro almak zorunda kalacaksınız. Hem de eski kadronun tadilat ücretini ödemiş olacaksınız. Yani ortada 2 seçenek var ya hiç uğraşmaz yeni kadro alırsınız. Yada risk alıp kadroyu tamir ettirirsiniz çözemezseniz biraz daha fazla zarar etmiş olursunuz. Bana kalırsa bu riski almaya değebilir açıkçası. Ve sizin kadronuzdan daha kötü durumda bir kadro var elimde vakit bulunca onunla bile uğraşmayı düşünüyorum şahsen. Ancak işin işçilik kısmı konusunda deneyimli kişilerle konuşup görüşüp tamir olur mu ? Tamirden sonra kadronun mukavemeti ne olacak? Performansı ne olacak? Bunları öğrenip ondan sonra karar vermek en mantıklısı.
Uzun bir tura çıktığınızı varsayalım, kulaklığı takmış müzik dinliye dinliye gidiyorsunuz, ama hep kafanız kadronuzda, acaba bir şey olur mu? acaba kırılır mı? acaba yarı yolda bırakır mı?
Bu soruları kafanızda oluşturmak yerine kadroyu çöpe atıp (yada kadronuza aşıksanız saklayın) yeni bir kadro alıp rahatça kullanın