Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Carraro Valles 940 Campagnolo Alınır mı?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Levent S. tarafından paylaşıldı.

  1. Levent S.

    Levent S. Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Bir süredir içimde büyüyen bisiklet aşkı artık City Fun 60 ile dizginleyemediğim bir döneme girdi. Yol bisikletleri rüyalarıma girmeye başladı (yaş 39 ve 12 senelik evli olunca anca bisiklet görülüyor o rüyada artık :uyku:)

    Bayadır araştırıyorum Limitim 2.000 civarı açıkçası ve Salcano XRS 030 Tiagra en iyi fiyat/performans bisikleti gibi gözüküyordu bana bir de carraro race cr052 modeli. Ancak Carraro'nun jantlarının Salcanonunkilerden daha alt model olması yüzünden gönlüm daha pahalı olsa da Salcanoya kaymıştı. Tı diyorum bugün şu modeli görünceye kadar;

    http://www.bisikletcim.com/carraro-valles-940-bisiklet

    Yanlış bilmiyorsam campagnolo Xenon Shimano Tiagraya göre daha alt seviye bir arttırıcı ama arada çok fark varmıdır? Soruyorum zira bu model eğer web sitesi yanılmıyorsa karbon kadro ve maşalı bir model. Hani bu fiyata bunu alıp daha ilerleyen senelerde tiagra gibi bir takım takmak mı mantıklıdır yoksa Salcanoya gitmek mi?

    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Hergün bisiklet bakmaktan ömrümü yedim valla :D
     
  2. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.070
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    kadro monokok karbon. fakat yazana göre bisikletin ağırlığı 9.150 gr. hiçbir fabrika ağırlık verisi birebir ağırlığı vermez o yüzden siz üstüne bir 100 gr. daha ekleyin. etti 9250 gr. üzerindeki grupseti hiç kullanmadığım için bilemeyeceğim fakat xenon en alt seviye grubu diye biliyorum campy'nin. bu fiyata bunu alıp bisikletin grupsetini değiştirmeye kalkarsanız neredeyse yarım bisiklet parası harcarsınız. çünkü sadece sistemi değil daha akıcı ve hafif jant, hollowtec aynakol, sele, sele borusu, gidon gibi değişiklikler de yapmak isteyeceksiniz. eğer kadro için alacaksanız ve ileriki zamanlarda performansa yönelik üzerine yatırım yapmanın maliyetini göze alırsanız güzel bisiklet.
     
  3. Levent S.

    Levent S. Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Monokok karbon kadronun artı ve eksilerini bilmiyorum maalesef. Açıkçası sizin de dediğiniz gibi bu bisikleti bir kere alıp yavaş yavaş ilerleyen zamanlarda parçalarını daha iyisi ile değiştirmeyi planlıyorum evet. Ama işte derseniz ki Salcano al monokok karbon kadronun bir artısı yok bari tiagra set olur çok daha uzun ömürlü olur o zaman ona da gidebilirim. Gerçekten kararsızlık çok zor. Camp. Xenon sanıyorum Soranın karşılığı bir sistem.
     
  4. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu bisiklet hangi yılın modeli? Xenon 3-4 senedir üretilmiyor diye biliyorum...
     
  5. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bence fazla para harcayacak maceraya atılmayın. Bisiklet eğer dediğiniz gibi karbon'sa bile fazla ağır grupsetin camp olması ilerde shimano veya sram modellerine geçmek istediğinizde başınızı ağrıtır. Bulabilirseniz xc030 tiagra sizi memnun edecektir
     
  6. Levent S.

    Levent S. Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    yazmıyor yalnız yerli değil İtalyan Carraro olduğunu sanıyorum Murat Bey. Cenk Bey ilk heyecanım kalmadı şimdi (aaa karbon bisiklet süpermiş ha heyecanı) sanıyorum ya Salcano XRS 030 Tiagra yada Carraro CR052 modeline gidicem bilemiyorum. Ne zor şeymiş bisiklet almak. Okudukça öğreniyorsun öğrendikçe beğenmez oluyorsun
     
  7. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.070
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    monokok yapısal yükle başa çıkmada nesnenin dış yüzeyinden de yararlanılan yapı tipi. geleneksel yapılarda dış yüzey bir iç iskelet tarafından yerinde tutulmaktayken, monokok gövdelerde yapının dış yüzeyi de kullanılır. bu yüzden monokok olmayan muadillerine göre daha hafif ve dayanıklıdır. sanılanın aksine aluminumdan daha dayanıklıdr. fakat karbon kadrolarda bakım ve kullanım süresi gibi konular mevcuttur. kısacası biraz bakım ister. örneğin güneşe bırakmamanız gerekir. ya da kilolu ve güçlü bir yapıya sahipseniz uyguladığınız tork bisiklet kadrosunun esnemesine ve karbonun yorulmasına neden olur. bunlar karbon-alu için aklıma gelenler. fakat arkadaşın da dediği gibi bir de grupset uyumu var. eğer kadro campagnolo uyumlu ise ileride diğer markalara geçmeniz zor olabilir.
     
  8. Levent S.

    Levent S. Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    183 cm. 85-82 kilo arasında gidip gelen biriyim Ahmet Bey diyabetli olduğumdan kilomu korumak zorundayım hani çıtı pıtı değilim ama kiloluda değilim. Bakım konusunda ise hassas bir insanım şu an CityFun 60 kullanıyorum hemen hergün Rumeli Fenerine gidip geliyorum 20 km. eve geldiğimde ilk işim sabunlu bezle bisikletimin kadro / jant vs. temizleyip durulayıp kurutmak oluyor. Ayda bir gibi zincirime arka kaset ve ayna kolu fırça ile temizleyip yağlıyorum, her hafta frenleri açıp pabuçları temizliyorum. 600 TL'lik bisiklete böyle bakan biri olarak 2.500 tl lik bir bisikletin üzerinde bile yatabilirim sanıyorum. Ancak sanıyorum Salcano veya Carraro'nun tiagra modellerine bakmam daha mantıklı olacak gibi görünüyor...
     
  9. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Her karbon kadro iyi olmadığı gibi her alüminyum kadro'da kötü değildir. Ayrıca Salcano'da maşa karbon ama carraro için bir şey diyemiyorum çünkü bir fikrim ne yazık'ki yok. Bütçeniz 2 bin lira ile sınırlı ise ve marka takıntım'da yok diyorsanız Xc 030 sizin için biçilmiş kaftan r501 jantlar,conti lastikler, ritchy comp set. Carraro 052 incelemesini forumdan bir arkadaşımız yapmıştı üzerindeki jant,ve diğer parçalar carraro markalı olmasına karşın dayanıklı olduğundan bahsetmişti.
     
  10. Levent S.

    Levent S. Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Marka takıntım yok Cenk Bey elimden geldiğince ayarlar ve bakımı kendim yapıyorum zaten bisiklet tamircilerine uğramıyorum. Bisiklet içine girdikçe büyük bir dünya Hangi jant daha iyi bilmiyorum Shimano jant daha esnektir ama Mavic daha rijittir diyorlar örneğin aradaki fark neye yol açıyor bilmiyorum. Carraro için konuşmam gerekirse Salcano gibi o da yerli aslında Manisa da Bianchi tarafından üretiliyor nihayetinde önemli olan iyi bir kadro ile uzun ömürlü bir bisiklet sahibi olmak. Açıkçası beni tavlayan karbon oldu ama anlaşılıyor ki tek başına karbon olmasının diğer parçalar iyi değilse bir anlamı yok.

    Salcano iyi güzel ama işte renklerinden hoşlanmıyorum onunda. Ne yapalım araştırmaya devam o halde.
     
  11. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Jant konusunun daha önce forumda tartışması olmuştu ve varılan ortak kanı bozuk Türkiye yolları için r501'deki esnekliğin kullanıcı için faydalı olduğuydu. Mavic aksium ve r501 arasındaki farkın kullanım açısından'da çok bariz farklar ortaya çıkarmayacağıydı. Salcano xc030 için 2 renk mevcuttu ama şuan herhangi birisini bulmak bile zor ne salcano nede carraro 052 bu sezon için artık üretmeyecekler o yüzden tercih şansınız çok kısıtlı olacak.
     
  12. Levent S.

    Levent S. Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Haklısınız Cenk Bey internetteki sitelerde hala var gözüküyor ama açıkçası acaba önümüzdeki seneye mi bıraksam diye düşünmeye başladım. Aileme bisikletleri aldığım yer Salcanonun yeni modellerinin Şubat ayında tanıtıldığını bana muhakkak bir katalog alacağını ve seçimime göre önceden sipariş verebileceğimizi söylemişti onun dediğini mi dinlesem diyorum şimdi ancak önümüzdeki sene kesin daha pahalı olacaklar o da var.

    Açıkçası uzun senelerden sonra bisiklet aldığımda beni bu kadar sarmasını beklemiyordum ama şimdi içimdeki virüs gibi oldu. City Fun 60 gibi giriş seviyesi bir bisikletim var ve inanın bir yol bisikleti alıp yanına katmak istiyorum. Ruh durumuma göre ikisinden biri ile çıkarım diyip. Para kolay kazanılmıyor malum alınca iyi birşey almak istiyor insan. Zor işmiş :)
     
  13. Raşit S

    Raşit S Bisikletkolik

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    3 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.168
    Beğeniler:
    1.446
    Seviye:
    Linki verilen Carraro güzel görünüyor. Alınabilir.
    Vites sayısı 10 olarak ya yanlış yazılmış, ya da ruble 5 li olmalı.
    Campy xenon a gelince, valla gurup set olarak parayla almak isteseniz, tiagrayı geçtim, 105 ten bile biraz pahalı. Bu daha iyi olduğunu mu gösterir, onu bilemem.
     
  14. ArdaE

    ArdaE Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    XRS 030 Tiagra 57 kadro geçen gün doğubank'ın oradaki salcano bayiinde vardı, son bir tane idi ama bitmiş olabilir, isterseniz oraya bir bakın.
     
  15. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Levent bey bende CR Race 052 var almadan önce ben de jantlardan korkuyordum ama taş gibiler bozuk asfalt üzerinde bile hız kesmeden devam ediyorum ne akort sorunu yaşadım ne de başka bir şey tavsiye ederim. İnceleme konumu okumuşsunuzdur belki.
     
  16. Levent S.

    Levent S. Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Raşit Bey,

    Az önce bisikletcim.com sitesiyle konuştum boyum 1.83 bacak boyum içten 86 cm., ellerinde 58 cm. kadro varmış ki sanıyorum tam boyuma göre. Bu arada dediğiniz gibi ruble 5'li mi yazmamış ama campagnolo hep 10'lu kullanıyor dolayısı ile yanlışlık olduğunu sanıyorum. Yalnız kilosu ilginç Salcano Tiagra ile aynı hatta daha ağır (Salcano ne kadar doğru yazmışsa artık). Campagnolo için haklısınız Tiagra fiyatına yurtdışında 330 € civarında ancak epey araştırdım Xenon Soranın muadili gibi görünüyor. Bu arada bisiklet 2013 model. Tiagrayamı gitsem önümüzdeki seneyi mi beklesem tamamen bloke olmuş durumdayım.
    Berke Bey okudum sizin incelemenizi ama Shimano jant ve ritchey parçalar aklımı Salcanodan yana görünüm Carraro'dan yana kaydırıyor.

    Kısmet beğenmeyen evde kalmış kızlara benzetiyorum şimdi kendimi :p
     
  17. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Levent bey size 2 alternatif sunabilirim.
    1. Salcano alıp ileride kadroyu değiştirin.
    2. Carraro alıp ileride jant ve diğer parçaları (bence gerek yok) değiştirin.

    Benimki pedallı 9.5 kg geliyor ve pedallar biraz ağır ve büyük. SPD alınca 9.3 civarına düşeceğini tahmin ediyorum, Salcano'nun 8.9 luk ağırlığı doğru ancak pedalsız. Pedallarla birlikte o da 9.2 civarına çıkacaktır...
    Ritchey parçalar ile Carraro'da kullanılan parçalar arasında pek fark yok. Kalitesiz parçalar olsaydı Salcano ile arasında daha fazla fark olurdu... Her iki bisiklete de aynı pedallar takıldığında arada 100 gram oynar en fazla diye düşünüyorum. Ben görüntüden dolayı Carraro'yu seçtim 2 aydır en ufak sıkıntı yaşamadım seneye biraz daha sportif bir görüntü için belki Shimano jant alabilirim.
     
  18. Levent S.

    Levent S. Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Berke Bey özellikle kilo hakkında verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Yalnız maalesef Carraro pek bulunmuyor ya da ben beceremedim Salcano hala var bazı sitelerde.
     
  19. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Karbon kadro her zaman kazanir.
    O seviyedeki bisikletlerde kesinlikle kazanir

    Oyle guneste birakmayin filan da dogru degil.
    Guneste hasar gormesi icin boyasiz ve verniksiz olmasi gerekir. Bu sekilde gunes altinda 10 yil kadar kalirsa hasar gormeye basliyor (daha once cok arastirdim bunu).
    Esneme ve yorulma konusu ayri bir sorun. Karbon liflerinde boyle bir deformasyon soz konusu degil. Asil bu konu metal kadrolarda var. Metal yorgunlugu vs. sebeplerle, surekli ayni sekilde esnemeye maruz kalan bolumler daha cabuk deforme oluyor.

    Tiagra ve Xenon konusunda da, ikisi de benzer seviye gruplar. Ikisi de aluminyum kadro olsaydi, o zaman Tiagra alin derdim ama bu durumda Carraro daha tercih edilesi duruyor.
     
  20. Levent S.

    Levent S. Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Gökhan Bey dediğim gibi beni de karbon kadro tavladı ama nasıl oluyor da karbon kadro bir bisiklet diğer aliminyum bisikletler ile aynı ağırlıkta (hatta daha ağır) olabiliyor anlayamadım açıkçası (anlayacak donanımın var mı deseniz o da yok). Beri tarafta daha kaliteli parçalar meselesi var (ritchey gidon, boğaz, sele borusu,sele, shimano jant, continental lastik gibi). Sanıyorum durumum şu ya Tiagra grupsetli bisiklet al sonra istersen daha hafif daha kaliteli karbon kadro alarak yoluna devam et veya karbon kadro al daha sonra gurupset, jantlar vs. değiştirerek git. İlki daha uygun fiyatlı bir seçenek gibi geliyor artık bana bilemiyorum...