Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

carraro seçim için yardım

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Mehmet Çetiner tarafından paylaşıldı.

  1. Mehmet Çetiner

    Mehmet Çetiner Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Şubat 2011
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ağrı Tutak
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar forumun en yeni üyelerindenim sizlere sorum; carraro 475 J race ve 473 H race arasındaki ekipman farklılıkları örneğin shimano slx ve deore serileri arasında ne gibi farklılıklar var. amortisörde J modelinde SUNTOUR SF11 RAIDON PM RLD COIL 100MM BEYAZkullanılmış H modelinde ise SUNTOUR SF11 V3PM RL 100MM BEYAZ bu gibi rakamsal farklılıklar neleri ifade eder nasıl bir malzemedir bu konuda faydalanabileceğim türkçe bir site varmıdır diğer ekipmanlar arasında da bu gibi benzer farklılıklar var ekipman kalitesi arasında çok fark varmıdır veya bu fark 230 euro gibi bir rakamı vermeye değermi...?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
     
  2. sercan ceylan

    sercan ceylan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2009
    Mesajlar:
    126
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Ben olsam 475 J RACE bu ürünü alırdım 30 vites

    475 J RACE 30V Özellikleri

    Teknik Özellikler
    Kadro HT LIGHT ALLOY 15,5"-18,5"-19,5"-21,2"
    Amortisör SUNTOUR SF11 RAIDON PM RLD COIL 100MM BEYAZ
    Gidon RACE AL H/S OS CARRARO
    Gidon Boğazı RACER OS CARRARO
    Sele Sapı RACER CARRARO
    Sele RACER CARRARO
    Çatal Yatağı FSA- SR.ST.THN.11
    Krank Takımı SHIMANO AFCM552E224XL 42X32X24.10V.
    Arka Değiştirici SHIMANO XT KRDM773SGS 10-VİTES
    Göbek SHIMANO AHBM495ABAL 32H
    Ön Değiştirici SHIMANO SLX KFDM66110L6 SLX 10V.
    Vites Kolu SHIMANO SLX DYNA- SYS SL-M660 10X3 VİTES
    Arka Dişli SHIMANO SLX KCSHG8110134 10 VİTES 11-34
    Fren SHIMANO DİSK FREN AM-4452 BEYAZ
    Dış Lastik SCHWALBE 26X2.10 54-559 BLACK JACK LITE SKINE PP
    Jant MAVIC-26/559X17 XM 117 32H-
    Pedal VP-350
    Ağırlık 12 Kg
    Fiyat 870 €
     
  3. sercan ceylan

    sercan ceylan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2009
    Mesajlar:
    126
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Diyer ürün de özelikleri


    473 H RACE 27V Özellikleri

    Teknik Özellikler
    Kadro HT LIGHT ALLOY 15,5"-18,5"-19,5"-21,2"
    Amortisör SUNTOUR SF11 XCM V3PM RL 100MM BEYAZ
    Gidon RACE AL H/S OS CARRARO
    Gidon Boğazı RACER OS CARRARO
    Sele Sapı RACER CARRARO
    Sele RACER CARRARO
    Çatal Yatağı INTEGRATED 1" 1/8"
    Krank Takımı SHIMANO DEORE FC-M590 44X32X22
    Arka Değiştirici SHIMANO DEORE RD-M592 SHADOW
    Göbek SHIMANO AHBM65 32H
    Ön Değiştirici SHIMANO DEORE FD-M590
    Vites Kolu SHIMANO DEORE SL-M590
    Arka Dişli SHIMANO DEORE CSHG30 9-VİTES 11-32T
    Fren SHIMANO DİSK FREN AM-4452 BEYAZ
    Dış Lastik SCHWALBE 26X2.10 54-559 BLACK JACK LITE SKINE PP
    Jant RACER CARRARO ÇİFT KAT
    Pedal SP-931
    Ağırlık 12,8 Kg
    Fiyat 635 €
     
  4. Mehmet Çetiner

    Mehmet Çetiner Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Şubat 2011
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ağrı Tutak
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    İlginiz için teşekkürler evet J modeli tercih edilebilecek bir model fakat donanımsal özellikleri olarak H modelinden üstünlükleri ne acaba

    ilk bakışta kabul edilebilir olarak arka dişli sayısı H modelinde 9 J modelinde 10 bu sayısal olarak pek birşey ifade etmese de bir tane fazla büyük dişli dik yokuşlarda önem taşır ağırlık olarak da yine J modeli 800 gr daha hafif fakat bunların dışında donanım özellikleri ve donanımın yapıldığı ham madde ve sağlamlık gibi unsurlar yönünden nasıl bir fark var

    ne de olsa bir dişli ve 800 gr için 235 euro fark verilmez fakat tabiki J modelinde kullanılan donanım ve parçaların malzeme kalitesi bu paraya değerse neden olmasın tabiki J modeli tercih etmek lazım...
     
  5. emre karakoç

    emre karakoç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    ben de J modelini tercih ederdim. Deore SLX ve Deore XT çok kaliteli malzemeler artı mavic jantta bence önemli. Burda bir fazla dişli yokuşu dahakolay çıkmanı sağlamayacaktır, zaten 9 luylada çok rahat çıkılır ama vites geçişleri çok daha seri ve yumuşak olacaktır. Ben 3 yıl önce aldığım bianchimde 8 liden 9 luya ve XT arka aktarıcıya geçmek için 200 euroya yakın harcama yapmak zorunda kaldım. (ruble, aktarıcı, zincir, vites kolu)
     
  6. sercan ceylan

    sercan ceylan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2009
    Mesajlar:
    126
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Donanım Üstünlü var vites grubu en öenmlisi ve 10'lu sistem 2011 de çıkmıştır sadece 1 dişiye okadar fark vemiyceksin. Teknoloji yani Hemde daha hafif..
     
  7. Mehmet Çetiner

    Mehmet Çetiner Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Şubat 2011
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ağrı Tutak
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim SHIMANO'nun ürettiği ürünler arasında nasıl bir kalite sıralaması var xt - xtr - deore - slx - acera - altus bu serilerden hangisi hangisinden iyidir kaliteye göre küçükten büyüğe bir sıralama yapsak nasıl bir sıralama yapmak lazım???
    Gerçekten çok kafa karıştırıcı olduğu için soruyorum gözümü kapatıp para vermek istemediğim için öğrenmek daha sonra almak istiyorum...
     
  8. Emirhan Kaya

    Emirhan Kaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    benim bilidiğim ( tam bilimiyorum )
    xt-xtr-slx-deore-acera-altus-tourney
     
  9. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Tourney-Altus-Acera-Alivio-Deore-SLX-XT-XTR
     
    CevdetÖZTÜRK bunu beğendi.
  10. randie

    randie Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    159
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    Izmir Karşıyaka
    Seviye:
    Iki bisiklet de cok iyi bence. Tam hangi modeldi bilmiyorum ancak 2010 Carraro Race serilerinden bir bisiklet kullanma sansim oldu, gercekten cok akici ve saglam his veren bisikletler. Eger cok profesyonel dusunmuyorsaniz kucuk performans artisi saglamak icin onemli farklar odemeye gerek yok . Hem zaman icinde kendiniz ihtiyac durumunda upgrade edebilirsiniz
     
  11. emre karakoç

    emre karakoç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Yarış amaçlı almıyorsanız, hatta yarışçı ama sponsorunuz yoksa XTR almanın anlamı yok. XTR modeli ciddi yarışçı kullanımı dışında gereksiz bir lüks olacaktır. XT bence ciddi yarışçılar dışında alınabilecek en üst model. Daha çok yolda kullanacağım, pek dağ bayırla işim olmaz diyorsanız alivio (bu sene 9 lusu çıktı) yetiyor. Ama dağ bayır tırmanıcam derseniz özellikle arka aktarıcıda XT olması güvende olmanızı sağlar. Bisikletin hafifliği düz yolda pek farketmiyor ama yokşta fark ediliyor, özellikle uzun süreli bir turda, hele bazen çamura batmamak için bisikleti sizin taşımanız gerekirse o zaman 1 kilo hafif almadığınıza pişman oluyorsunuz:))
     
    Mehmet Çetiner bunu beğendi.
  12. CevdetÖZTÜRK

    CevdetÖZTÜRK Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    trabzon
    Seviye:
    Bende 2009 model 495K Race modeli var.Şimdilik sele,maşa ve pedalları değştim.1500km nin üsütnde yol yaptım ve çok zor koşullarda karda,çamurda derelerde kullandım sorun çıkartmadı.sadece Kadroda darbeler sonucu parça boya kopmaları olmuştu.Şimdiki kadroların geometrileri ve renk uyumları çok daha güzel.
    Bisikleti alırken mümkün olduğunca üst donanımlı alın,Sonradan upgrade yapmak daha maliyetli oluyor.Ayrıca alırken biraz daha üste para verip maşayı Suntour Epicon taktırabilirsiniz.J de takılı olan raidon iyi maşadır fakat yaylı sistemdir,Epicon ise havalıdır ve hava basıncını istediğiniz sertlikte ayarlayarak çok kasisili yollarda bile sizi fazla sarsmadan kontrolü kaybetmemenizi sağlar.Sert maşalarda sarsıntıda gidon elinizden çıkacak gibi olur,tekerlek zıplamaya başlayınca kontrolü kaybedersiniz.
     
    Mehmet Çetiner ve Harun Salcı bunu beğendi.