Carraro Force 500'ümü yükselteceğim

Kayıt
3 Şubat 2014
Mesaj
16
Tepki
0
Şehir
izmir
Selamlar, bisikletim alt segmentte bir mtb oluyor zannedersem. Ilk kullanmaya başladığımda yeterliydi, aslına bakarsanız şu an haftada 200 km civarı yapıyorum hala bir yamuğunu görmedim 1 yılda sadece 2 kere vites ayarı bozuldu (h l ile halledildi) 3 kez zincir attı ve 4 kez lastik patladı.

Kadro :Alüminyum 1.1/8"
Maşa :26" Suntour M3010
Jant :26/559x19 Freeway Çift Kat Alüminyum 36H
Lastik :26x1.95 53 - 559 Siyah
Vites :Shimano Tourney TX35 21Vites
Fren :V Fren Alüminyum
Sele :Selle Royal Mach

Haftasonu 5 gün sürecek uzun 1 tura çıkacağım için bakımda kendisi şu an. Kendime daha uygun ergonomik bir yapıya ulaşması için gidon boyunu aparatla yukselttim, kelebek gidon taktırdım. Aslında ayarlanabilir gidon boğazı alacaktım ama izmir'deki bisikletçilerin hiçbirinin elinde yok.

Her neyse, öğrenci bütçesi için iyi bir miktar sayılabilecek 600 tl kadar nakit geçecek elime yazın. Ilk iş olarak maşayı değiştirmeyi düşünüyorum. Vites sistemini de 3x9 'a çıkarmak özellikle rampalarda vs beni daha da rahatlatır diye düşünüyorum. Aktarıcı sistemi de tourney'den alivio veya deore en alt modele çıkacak böylelikle. Bunun için Kasetler, kollar, aktarıcilar, zincir vs vs milyon çeşit şey değişecek ve ben ortalama 800 tl civarı bir fiyat hesapladım.

Ama kafama takılan şu, kadrom buna değer mi ? Görünüşü tasarımı vs hoşuma gidiyor, yüklü kullanacağim için 1-2 kg'lık hafiflikler bana bir şey ifade etmiyor.

Bol yük + dik ve uzun rampalar +uzun yol + zaman zaman da toprak yol, engebe, arazi vs. Atlama zıplama yapmayacağım.

Bisikleti şu an satsam en iyi ihtimalle 400'e gider ki üstüne ekleyebileceğim bütçeyle, sıfır, yapmayı düşündüğümden daha iyi donanımda bisiklet alamam diye düşünüyorum.

Özetle ne dersiniz ? 2. Ele yanasmıyorum. Ve nereden başlamak gerekir yavaş yavaş toplasak ? Misal arka kaseti, göbeği, zinciri değiştirip 9'lu Alivio veya deorr aktarici taksam, öne dokunmadan tourney'le devam edebilir miyim ? Bir ay sonra da önü yukseltirim mesela, bu şekilde.
 
Scudo

ONR.DH

Üye
Kayıt
18 Ağustos 2018
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
18
Şehir
ESKİŞEHİR
İsim
Onur KIRATLI
Bisiklet
Carraro
Abi bende de CRF500 var.Bu lakabu arkadaşlarım taktı, Crf aslında Honda'nın bir motorsikleti Enduro diye geçiyir ama cross için yol için yada Urban Touring için kullanan çok (Carraro=CR Force =F }=CRF500).Ben bisikletimi Mtb olarak kullanıyorum.Tur bisikleti olarak değil. Freeride yapıyorum ara sıra,Skate Park'larda Dirt Jump,turda yarış bisikleti, Eskişehir Kent Ormanı'ndan inerken ise safkan bir dağ bisikleti olarak kullanıyorum.Hiç sorun çıkarmadı bana henüz çünkü Wd-40 banyosu yaptırdım her yıkadıktan sonra.Donanım yükseltmesi için tavsiyem;
-8'li Ruble (Tavsiyem Decatlon'dan Sram ama Shimano'da var)
Altus, Acera ve ya Sram X-(5-3-7) Aktarıcı set.

-Sram Zincir ***Kolay sökülüp takılabiliyor.***

-Sele kılıfı ve ya para var ise daha yumuşak jelli sele alabilirsiniz çünkü selesi sert ve rahatsız tam kavramıyor hiçbir zaman.

-Kadrosu kaliteli çatlak kırık göçük yok Çok sert kullanmama rağmen.

-Bisikletin en büyük eksiği Diski Fren uyumlu olmaması bence.

-Lock-on (Alyenli) elcik kullanıyorum tavsiye ederim şık ve daha kullanışlı.

-Demir sibobunda bisikletime çok yakıştığını düşünüyorum.

-Platform pedal kullanıyorum ve memnunum,markası wellgo.

-Gidon ve gidon boğazımı çıkardım zımparaladım ve bu gün boyayacağım sarıya bence hoş olacak.

-Bagaj takmak için sele kelepçemi değiştirdim ama kadro geometrisi sebebi ile uymadı,yamuk durdu.

-Bence Aynakol değişmeli çünkü çok çirkin sonradan takılmış çıkma parça gibi duruyor.Sakın Sram aynakol almayın boşluk yapmaya yapısı sebebiyle çok müsait diyorlar denemedim.

-Boya kalitesi düşük.

-Jantlar idare ediyor akortta sorun çıkarmadı.

-Orjinal ayaklığı kırdım bir müddet 2. El Ayaklık kullandım sıkıldım ve çıkardım ayaklıksız geziyorum vites ayarı bozulmadın diye aktarıcı korumam var.

-Birkere aktarıcı kırdım.




Bu kadardı iyi sürüşler...