Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

carraro crx1012 Shimano br-m446 hidrolik disk yardım

Konu, 'Frenler' kısmında EmreDagdibi tarafından paylaşıldı.

  1. EmreDagdibi

    EmreDagdibi Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Arkadaşlar yeni aldığın carraro crx 1012 model bisikletimde arka disk kaliperinde sorun yaşıyorum. Bisikleti bayiden aldıktan sonra orada yapılan ayarın kötü olduğunu ve balataların kaliperin çapraz durmasından dolayı sürttğünü anladım. Sonra inceledim ve ayarlamaya çalıştığım zaman kaliperin idalarınını en son sıkıştırma anında kadroya giren kısımların şeklini alıp her seferinde çapraz durduğunu farkettim ve servise gittim servisteki adam uzun bir süre uğraştıktan sonra altına 2 tane contayı yarısını keserek 2 civatanında kadroyla bağlandığı yerlere ekledi. Kısmen Düzeldi ama tamamen değil. Sonra eve gittiğimde ben kendim o eklediği yarım contaların yönünü falan değiştirerek yaklaşık 1 saatte ayarladım yalnız yeni aldığım bisiklette böyle bir sorun çıkmasından dolayı içime sinmedi. Adamlarında tek dediği bisiklet yeni zamanla alışır.Sizce ne yapmalıyım böyle şeyler gerçekten olurmu yoksa anormal birşeyler mi var. Bana göre kadro bağlantı noktaları yamuk ve o eklenmiş contalar olmadan kesinlikle ayarlanmıyor.
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
    Biraz uzun oldu kusura bakmayın:)
     
  2. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hemen hemen tüm arka disk fren kaliperleri kadroya belli bir çarpraz açıyla bağlıdır; fakat sürtme hususunun bundan kaynaklanıp kaynaklanmadığını bilemeyiz. Belki hidroliğinde bir sıkıntı vardır. Mesela ğer kaliper rotordan ayrılıp fren kolu az da olsa sıkılmışsa pistonlar 2-3 mm. öne çıkar ve geri ittirilmezse kendiliğinden girmezler ve tekrar yerine takıldığında balataları bu kadar mesafe ileride tutacağı için rotora sürtme yaparlar. Öncelikle kontrol edilmesi gereken yer burasıdır. Kaliper nasıl durursa dursun balataları tutan pimde eğiklik yoksa kendiliğinden rotora sürtmezler, çünkü iki balata arasında öne gelmelerini engelleyen konumlandırıcı vardır metal yay şeklinde. Bu konumlandırıcı esnekliğini kaybetmiş olabilir mi? Yani kökünden fazlaca yakınlaştırılmışsa balataları ayrı tutamıyor, geri gelmelerini tam olarak sağlayamıyor olabilir. Contalar orijinalliğini bozan, aslında ihtiyaç duyulmaması gereken parçalardır. Bence başka bir bisikletçide ayarlatmaya çalışın kendiniz yapamazsanız. Kolay gelsin...

    Konumlandırıcıyı kontrol edin, gerekirse elinizle biraz dışa doğru esnetin balatalar birbirinden iyice uzak dursun...
    [​IMG]
     
    uqrcnc bunu beğendi.
  3. EmreDagdibi

    EmreDagdibi Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Cevabınız için öncelikle teşekkürler.. dediğiniz gibi kaliper diskten ayrılırken bende fren koluna dokunmamaya dikkat ettim zaten orda bi problem olduğunu sanmıyorum bisikletcimde dediğiniz gibi kaliperi kadrodan söküp bi tornavida yardımıyla balataların arasındaki aralığı olabildiğince arttırmaya çalıştı. Yani dediğiniz gibi pimi ve konumlandırıcının özelliğini kaybetmesi konusunda daha 2 haftalaık bisiklette böyle birşey olabilirmi bilmiyorum.
     
  4. Aybars Akgün

    Aybars Akgün Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Yalova
    Seviye:
    Ayni bisiklet ve ayni sorun bende de var yalovadaki hicbir bisikletcide ugrasmak istemiyor sorunun duzeltilmesi icin kaliperlere cok ince ayar gerekiyor
     
  5. EmreDagdibi

    EmreDagdibi Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    aynen katılıyorum kardeşim bende bisikletcime ince bi ayar gerekiyor dedim o rondele ekledi. Birde bana, bu rondaleleri shimano veriyor bize biz zaten çoğu bisisklette böyle bir yola gidiyoruz dedi. Ama açıkçası bana pek inandırıcı gelmedi.
     
  6. ProfessionaL

    ProfessionaL Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.119
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Kılınç
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    hocam sıfır bisiklette böyle bir hata olmaması lazım. sonuçta fabrikadan geliyor değişiklik yapılmıyor. bence gittiğiniz yere söyleyin eğer sorun devam ederse.

    ayrıca disk frenlerde 4 tane vida bulunur. 2'si adaptörün üstünde 2 tanesi de kadroya bağlanan kısımda. ilk önde kadroda sabitledikten sonra freni sıkıp rotoru iyice sıkıştırdıktan sonra adaptördeki vidaları sıkın böylece sürtme sorunu kalmayacaktır. eğer devam ederse sorun vardır.
     
  7. Faruk ONUK

    Faruk ONUK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2011
    Mesajlar:
    319
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:

    Bisikleti yalovada nereden aldınız acaba?
     
  8. Aybars Akgün

    Aybars Akgün Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Yalova
    Seviye:
    Yoğurtçuoğlundan
     
  9. Mert SANER

    Mert SANER Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Canını hiç sıkma kardeşim , daha sıfırken aynı sorun bende de olmuştu gidip erdoganlarda ilk ayarını yaptırdım sürtme büyük ölçüde azaldı , bugun eve geldiğimde toplamda 550 km gördüm şimdi tekrardan bakıyorumda sorun yok gibi yani bana da zamanla düzelir demişlerdi düzeldi. Sana benden tavsiye gidip iyi bir bisikletçide ilk ayarını yaptır zaten senden kaynaklı bir rotor yamulması falan varsa bisikletçi hemen anlar , sonrada kafana takma bak ben trt eğmir gölü arasındaki uzun soluklu yokuşu en az 10 kez inmişimdir bazen fren pedlerini yaktığımda oldu shımano brm 446 hic sıkıntı yaratamadı .,Umarım yardımcı olabilmişimdir. :D
     
    EmreDagdibi bunu beğendi.