Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Carraro Çıkmazı

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Yiğit Muhtar tarafından paylaşıldı.

?

Carraro Bisiklet Seçimi

  1. BIG 829 [url]http://www.carrarobisiklet.com/urunler.aspx?urunid=119[/url]

    22,2%
  2. BIG 827 [url]http://www.carrarobisiklet.com/urunler.aspx?urunid=123[/url]

    11,1%
  3. CRP 690 [url]http://www.carrarobisiklet.com/urunler.aspx?urunid=132[/url]

    66,7%
  1. Yiğit Muhtar

    Yiğit Muhtar Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2014
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
  2. Barış Onur

    Barış Onur Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2013
    Mesajlar:
    150
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aşağı yukarı bileşenler aynı. Sadece Big 829'da gidondan kilitli maşa yok, maşadan kilit var.
    Hangi teker boyu hoşunuza gidiyorsa onu alacaksınız, biz bir şey diyemeyiz.
     
  3. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    26 Jant olanı 9 lu sistem diğerleri 8li 26 olana bakın derim.
     
  4. Yiğit Muhtar

    Yiğit Muhtar Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2014
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Kilit olayını biraz daha açabilir misiniz? Gidondan ya da maşadan olmasının farkı nedir?
     
  5. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Adı üstünde bir olay. Gidondan kilitli süspansiyon, gidon üzerinden kilitlenebiliyor her türlü avantajdır. Maşadan kilitli olduğu zaman bisikletten inip kilitleyip tekrar devam etmeniz gerekir.

    Gidondan kilitlemeli süspansiyon, aparata bastırarak hareket halindeyken süspansiyonu kitleyebilirsiniz.
    [​IMG]
     
  6. Barış Onur

    Barış Onur Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2013
    Mesajlar:
    150
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Berke benden hızlı davranmış.
    İnmeden kilitlemek çok zor oluyor maşadan kilitte. Eğilip maşayla uğraşmak, güç uygulamak sıkıntı.
    Yolda şunu çevirmeye çalıştığınızı düşünün:
    [​IMG]

    "Benim parkurum öyle bir düz, bir engebeli değil. Kilitledikten sonra bir daha açmama gerek kalmaz" derseniz gidondan kilite gerek yok tabii.
     
    Berke bunu beğendi.
  7. Yiğit Muhtar

    Yiğit Muhtar Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2014
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Tamamdır seçeneğimiz ikiye düşmüş bulunuyor çok teşekkürler :)
     
  8. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    9lu vites sistemi için 26 jant tercih edilebilir. :)
     
  9. fahrettin başaran

    fahrettin başaran Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2010
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:

    Merhaba, Acıtasyon işlerinde başarılar dilerim:)

    bu modellerin donanımlarında çok ufak farklılıklar var. değiştiriciler, lastikler ve jantlar gibi.

    Benim fikrimi soracak olursan kullanım amacın ve kullanacağın güzergahları iyi hesaplamanda fayda var.
    Ben heryerde kullanırım mantığı ile seçim yapıyorsan bu bisikletler cidden çok amaçlı bisikletlerdir.
    Ancak kullanacağın yer istanbulda çok fazla yamaç stabilize zemin vb. kötü yol şartlarında değil ise daha uygun fiyatlarda şehir tur bisikletlerinden tercih etmeni tavsiye ederim.
    Buda daha az acıtasyon demektir :)
    Nitekim bu seçtiğin modeller şehir/tur bisikletlerine kıyasla daha çok efor sarfetmeni sağlar ve buna istinaden daha çabuk yorulursun.

    yinede ben bu 3 bisikletten birini tercih edeceğim diyrsan 26" en iyi tercih gibi görünüyor. Bozuk zeminlerde (dağ yamaçlarında ve toprak yollarda) rampalardan inişlerde jant küçüklüğü ciddi avantaj sağlamaktadır.
    Selam ve sevgilerimle şimdiden hayırlı olsun. Bol pedallar..
     
  10. Onur Demir CE

    Onur Demir CE Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2013
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    İstanbul - Pendik
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bu resmen Patetes mi Soğan mı yoksa Biber mi alayım sorusuna kaymış. Burda bisikletin tekerlek avantajından ziyade boyunuzun bacak boyunuzun faktörü büyük.
    1.90 boyun olur 26 teker alırsın bisiklet altında kaybolur 1.70 boyun olur 29 teker alırsın selesi en dipte gezebilirsin ve kimi ekstrem durumlarda durman gerekebilir bacak boyu sıkıntı yaratabilir. Kesinlikle bilgisayar başından karar verilecek birşey değildir bu gidip denemek lazım.

    26 inç alıp 9ludan ileride deore setlerine yükseltmenizi tavsiye ederim ben her ne kadar altus donanım olsa da inanın başlangıç için yeterli. Daha sonraları +40 50 tl gibi bi miktarda ön aktarıcıyı deoreye sorunsuz olarak çevirebilirsiniz 8x3 lük sistemler için aktarıcı vesaire bulmak zor olabiliyor ve bu da arka rubleyi ve zinciri(belki) değiştirmeniz gerekebilir şuan vereceğiniz farktan fazla para verebilirsiniz. şimdi hazırını almak varken. eğer entegre değilse vites ve fren kolları devam edin 26lıktan derim.

    zorlu yol koşullarına girdiğinizde de kontrolü daha rahat olacaktır 26 ve kendi kadro boyunuzun derim. 26teker 18-20 kadro ile de gayet keyifle sürebilirsiniz.
     
    fahrettin başaran bunu beğendi.
  11. Yiğit Muhtar

    Yiğit Muhtar Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2014
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Yorumlarınıza dayanarak benim için en iyi modelin CRP 690 olduğunu düşünüyorum. Bakalım iş acıtasyona kaldı bunun için de öneriler kabul edilir :D
     
  12. Barış Onur

    Barış Onur Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ekim 2013
    Mesajlar:
    150
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Teker boyu, bacak boyuna göre seçilmez. XS'ten XL'a kadar kadro boyları mevcut. Çoğu yarışçının da 1.70m boyu ve her teker boyundan bisikleti var.

    Dipnot: Acıtasyon diye bir kelime yok. Kelimenin aslı ajitasyondur, kışkırtma gibi bir anlamı vardır. "Acı" ile alakası yok yani.
     
  13. fahrettin başaran

    fahrettin başaran Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2010
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Yiğit Sen iç bacak ölçülerine göre kadro boyunu belirle. maddi durmun hangi bisikleti almaya yetiyorsa onu almaya çalış. Amaç senin rahatlığın ve zevkini çıkartman.
    Bisikleti alırken mutlaka vücut ölçülerine uygun olanını al. Yoksa tercih ettiğin bisikletlerin hemen hepsi neredeyse aynı özelliklere sahip.
    Şimdiden başarılar..
     
  14. Yiğit Muhtar

    Yiğit Muhtar Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2014
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Hatırlatman için teşekkürler fakat bildiğin üzere bazı kelimelerimiz dil bilgisi ve anlam olarak kurallara aykırı olsa da halk arasında kabul edilir. "Acıtasyon" kelimesi de bunlardan biridir ve "Ajitasyon" kelimesiyle benzer yazıldığı için anlamının karıştırıldığı ya da uydurulduğu düşünülür ki yazım olarak da anlamsal olarak da farklı noktalara çıkarlar. Esasen sokak/halk jargonuna film sektöründen girmiş, vicdani sömürü ve duygu sömürüsüne karşılık gelen bir kelimedir. Kanımca "Acıtasyon" kelimesinin aslı zaten yoktur. :)
     
  15. Yiğit Muhtar

    Yiğit Muhtar Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Mart 2014
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Teşekkürler :)
     
  16. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    26 jant iyi ama boyunuz kaç o da önemli.
     
  17. eczsalih

    eczsalih Yeni Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    8 Eylül 2015
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    iyi günler öncelikle başlangıç seviyesinde dağ bisikletcisi olduğumu belirterek 1 hafta önce eski bisikletim bianchi speed 4000 i satarak carraro big 827 aldım bugün ilk defa ormanda deneme fırsatım oldu ilk aldığımda asfalt yolda denediğimde fren disklerinde sürtmeler olunca pişmanlık duysamda daha sonra kendi ustama götürdüğümde içim rahatladı malesef bisikleti aldığınız yer de en az fiyatı kadar önemli olduğunu anladım.ETİMESGUT kadir usta aynı zamanda bir bisiklet tutkunu kendisi abi montajını ayarsız yapmışlar ben hallederim deyip bisikletin ayarlarını yapınca bisikletin keyfini çıkarmaya başladım gelelim test sürüşüne ;
    Ön amörtisör sistemi gidondan kilitli suntour gayet yeterli zamanla kullandıktan sonra sağlamlığı nasıl olur bilemem tabiki her türlü çukur bozuk yol taş tepe inip çıkmama rağmen hiç bir sıkıntı yaşatmadı gayet yumuşak inişler sağladı bu arada ne gereği var ben bu işi manuel de yaparım düşüncesindeydim kesinlikle gidondan kilitli amörtisör tavsiyemdir toprak yolda amörtisörü kilitlemesseniz bütün enerjinizi tüketebilir önünüze aniden çıkan çukurlarda ve taşlık yolda hemen amörtisörü açmak kesintisiz sürüş keyfi veriyor.
    Bisikletin yol tutuşu aerodinamiği gayet hoşuma gitti bianchi speed ile düşme noktasına geldiğim eğimli patikalarda daha rahat ve güvenli geçtim.bu arada 27,5 jant yol tutuşu olarak 26 janta göre çukur ve atlama rampalarında daha güven verici.
    Orta aktarıcı ve aynakol düşük devirlerde gayet nazik vites geçişi sağlasa da zorlanmalarda gecikmeler yaşatmaya başlıyor gerçi tourney de direk zincir atmalarını ve ayar bozulmalarını sık yaşadığım için pek sorun olmadı yeni başlayanlara kesinlikle hevesleri kaçmaması için en az acera veya üstü bir sistem ile başlamaları tavsiye olunur. Kısacası orta aktarıcı ve aynakol kalitesi ile benden geçer not alamadı ama nazik kullanımlarda hiç bir sıkıntı çıkarmıyor.
    Arka aktarıcıya gelirsek acera arka aktarıcı gayet sessiz ve kararlı vites değişimleri ile çok hoşuma gitti. Sınırlarını zorlamama rağmen hiçbir takılma ve isteksizlik göstermeyerek benden geçer not aldı.Tabi bakalım yağmur çamur ve daha zorlu yollarda ne olur onu sizinle paylaşmaya devam ederim. 8 vites olması dışında beni baya memnun etti ve benden geçer not aldı.
    Shimano hidrolik disk frenlere gelecek olursak gerek frenleme mesafesi gerek fren kolunun yumuşaklığı ve eliniz ile dilediğiniz gibi ayarlamak ve yolu hissettirmesi mükemmel.Ne gereği var dediğim HD frenler gayet güven vermesi ve anında tepki vermesi ile benden tam not aldı kesinlikle shimano HD frenler tavsiyemdir.
    Bu özellikleri ile carraro 827 kesinlikle kendisine ödenen ücreti hakediyor.(1080 tl ye aldım pazarlık ile) Ön aktarıcı dışında bisikletten çok memnun kaldığımı fakat aldığınız yeri iyi seçmenizi tavsiye ederim... Bu arada ankara da iseniz internettenkapalı kutuda alıp montajını Kadir ustaya yaptırmanızı şiddetle tavsiye ederim. Etimesgut yurtiçi kargo yanı kendisi çalıştığı için gündüzleri babası dükkanda siz akşama doğru giderseniz bulabilirsiniz.
    Herkese keyifli sürüşler dilerim bisiklet en iyi spordur unutmayın.
     
    ercst0rm bunu beğendi.
  18. ercst0rm

    ercst0rm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    874
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ercüment
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Heyecanınızı kaybetmemeniz dileğiyle bol pedallı günler diliyorum