Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Carraro 930 Karbon Maghen

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Ongun Yücesan tarafından paylaşıldı.

  1. Ongun Yücesan

    Ongun Yücesan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    Ankara, Konya
    Seviye:
    Arkadaşlar, isterseniz, bu bisikleti de bir tartışmaya açalım...

    Diğer bir konudan da teşvik görünce, konuyu açayım dedim....

    Ben bunu alana kadar daha üst modeli çıkar, garanti ancak...
    Belki sesimizi duyarlar, daha iyi modellerde oluştururlar...

    Milli takıma, bu donanımla yansımıyordur umalım...

    Kadro YOL KARBON MONOCOQUE X3 480-520-540-560-580-600mm
    Maşa KARBON ICA70
    Çatal Yatağı FSA-TH NO 8B
    Gidon RACE CARRARO
    Gidon Boğazı RACE AL H/S OS CARRARO
    Fren FSA GOSSAMER SİYAH
    Krank Takımı FSA-CK-C4000ST KOMPAK 50X34
    Arka Vites SHIMANO 105 RD5600 SİYAH
    Ön Vites SHIMANO 105 FD5600 SİYAH
    Vites Kolları SHIMANO 105 ST5600 SİYAH
    Arka Dişli SHIMANO 105 CS5600 10 VİTES 12-25
    Lastik 700X23C 23-622
    Sele Borusu ALLOY CARRARO
    Sele SELLE ROYAL SETA
    Teker Seti CARRARO VOLANT 24 TELLİ BEYAZ
    Pedal LOOK KEO EASY

    Yapısı hakkında hiç bir fikrim yok... Kadro sert midir, Titreşim absorbe ediyor mu?
    Jantlar, sert midir? Yoksa Aksium gibi esnek midir? Hem esnek, hem de enerjinizi yola yansıtabiliyor mu? Mesela Kysirium ayarı bir cantı, carraro olması nedeni ile çok ucuza mı alabiliyoruz?

    Carraro bir metal aksam firması imiş... Kendileri metal döküyor, işliyor, vites dişlisi, çark vb. üretimi yapıyorlarmış... Fazla bilgiye de ulaşılmıyor... Beklenenden iyi de olabilirler....

    Bir tek Ayna, kol, benim gibi amatörlere uygun gözüküyor... 34 sanırım, yokuşlarda rahat kullanılabilecek bir ayna kol.. Ancak tabii 50 diş iyiyse de, Shimano'nunda 105 için söylediği gibi amatörler, amatör yarışçılar, lokal yarışlar için uygun gibi...
     
    gokhan erdogan bunu beğendi.
  2. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Sorduklarınıza şöyle bir baktım, fakat bunlara cevap vermek zor. Siz daha çok bu bisikleti alıp kullanmış birinden cevap bekler gibisiniz.

    Birde niçin özellikle Carraro?

    34 x 50 ayna kombinasyona gelince, eğer yarışlarda kullanmayı düşünüyorsanız bu olmaz, Compact sistem biraz zayıf kalır.
    39 x 53 ayna, 12-25 veya yokuşlarda rahatlasın diyorsanız 12- 27 ruble daha uygun olur.

    Kadro 1200gr, maşa 530gr. bu kadronun sağlamlığı hakkında şüphe yok, oturaklı bir karbon kadro gibi gözüküyor, hatta biraz hantal bile olabilir.

    Jantlar ise 24 tel örgü ve deep dish, bana pek fena görünmedi, 80kg. üstü değilseniz problem olmaz gibi.
     
    gokhan erdogan ve Ongun Yücesan bunu beğendi.
  3. Ongun Yücesan

    Ongun Yücesan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    Ankara, Konya
    Seviye:
    Tahminim, bu bisikleti mahalle de dolaşmak, yorulmadan çevreyi gezmek için yapmışlar... 50-34 bunun mesajını veriyor... Çok formda değilseniz dahi bu bisiklette rahat dolaşırsınız gibi bir mesaj aldım ben...
    Tabii ki iyi bir performans istiyorsanız, bu bisikleti de biraz modifiye etmeniz gerekir...
    Tahminim jantlarda Aksium tarzıdır... Yanlız "DEEP DISH" derken kastınızı çok anlayamadım.... Terimleri herkes farklı kullanabiliyor... Jantın çift katlı olup, İç lastiğin oturduğu taban ile, tellerin farklı tabana oturmasını kastediyorsunuz...
    Bu durum getlere iş yüklüyor, bazen bir kaç tane iyi get'i bir arada kullanmak gerekiyor... Anlıyacağınız, kilo sorunumuz var, yok değil...
    Avrupa şampiyonasında milli takım bisikletlerini gördüm, aşağı yukarı her parçası şu donanımın dışında... Bianchi SLR 1050'de kullanıyorlar...
     
  4. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Yok terimleri herkes farklı kullanamaz, o zaman terminoloji diye bir şey olmaz, herşey şahsi yorum salatasına döner.

    "Deep dish" tabiri ingilizcede, eğer jantlardan bahsediyorsak "deep rim section" yani jant kesiti derin olan anlamında kullanılr.

    Bilginiz olsun diye söylüyorum; hemen hemen tüm jantlar ( tubular-dublex veya clincher -açma) çift katlıdır, lastik bir tabana otururken teller eyelet -yüksük dediğimiz ara parçaya oturur. Eğer double eyelet olursa bu yüksük jant'ın her iki cidarına oturur.

    Bir sorum var;" get" nedir? Bu terimi hiç duymadım.
     
  5. Ongun Yücesan

    Ongun Yücesan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    Ankara, Konya
    Seviye:
    "Get", yanlış bilmiyorsam, jantın içerisinde, iç lastik ile jant arasına konulan, nylon, lastik, bez olabilen parçaya deniliyor... Bende bisikletçilerde duydum...
    Eğer, çift katlı jantlarda, tel başlarının yuvaları büyükse, iç lastik basıncı ile bu açıklıktan esniyor, burada patlama yapıyor... Çare olarak "get" değiştirecez dediler...
    Tek katlı jant diye, ümit bisiklet dağ bisikletlerine takılan, pek yarış bisikletlerinde olmayan jantlara diyorum...

    Terimleri herkes farklı kullanabiliyor, çoğu zaman kulaktan duyma bilgiler ile kullanıyoruz... kimin ne dediğini anlamak için bir kere sormakta her zaman fayda var...
    Sizin "Deep dish" bir pizza çeşididir aynı zamanda, Chicago'nun ünlü pizzasıdır... Terim muhtemelen Amerikan terimi, bir şeyin derin bir oval yaptığı manasına geliyor sanırım...
    Bu "deep dish" jantlara başka tabirlerde kullanıyorlar galiba "high profile" filanda diyorlar, oda başka bir manada mı? Onu bilemiyorum...
     
  6. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Compact aynakol nedeniyle gezi amacli demek yanlis. Eger pedal cevirme tarziniz yuksek kadans ise o zaman bununla da her turlu tura katilinir her sey yapilir. Yarislarda belki biraz sorun olur.
    Sonucta 50 ye 12 ile 90 kadansta 47 km/saat hiz yapiliyor. 52 ile ise 49 km/saat. Cok fark yok arada
     
  7. Ongun Yücesan

    Ongun Yücesan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    Ankara, Konya
    Seviye:
    Neden Carraro sorusunu sormuşsunuz, benim de dikkatimi çekmemiş...
    Carraro öncelikle resmi olmasa da, milli takım kullanıyor...
    Onlar kullanıyor ise, kötü bile olsa, milletimiz var olsun, kesesine bereket gibisinden....
    Desteği vurgulamak manasında...

    Bianchi gibi carbon, aluminyum matrix filan gibi alengirli lafları yok, direkt carbon...
    Üzerinde hazır 105 set ile geliyor, buda modifikasyon yapmak gerekir ise çok düşük maliyetle modifikasyona iyi bir yerden başlamaya imkan veriyor...
    105 seti, ultegra kadar iyi olmasa da, benim gibi bisiklete zevk olarak binen insanların sınırı olarak görüyorum... Daha ötesi israf olur gibime geldi...
    Hepsini toplayınca, fiyatıda en ideal fiyat gibi geldi... Daha ucuz olabilir aslında, ancak ideale yakın bir fiyat... Fiyatı da internette duyurmuşlar, buda avantaj, ucu açık değil...

    Dışarılarda bir arkadaşım, hepimiz biraz marka meraklısıyızdır, Ayakkabılar Nike filan olur... Ben de Tükiye'den ucuz bir Nike almıştım, dışarılarda tabii seçenek çok aslında, biraz markalı giyinmeyi sanırım görgüsüzlük kabul ediyorlar...Bana "Nikelarınla rahat mısın?" diye laf geçirmişti, o arkadaşın hatrına, mütevazi markalara yöneldim... Bir sebebi de bu...
    Aslında hem tanınmamış, hem de kaliteli bir ürünü bulmak, hem sanat, hem de zerafet...
    Hem de bir miktar tasarruf sağlıyor...
    Aynı fiyata, normalde tanınmış markalarda aliminyum kadrolu, tiagra, 105 karışımı bisikletler oluyor...
     
  8. Özgür Budak

    Özgür Budak Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Izmir-Turkey
    Seviye:
    930 aslında yurt dışında "noncompetitive road cycling" denen yani profesyonel yarışlar için değil daha çok kişisel sağlık ve hobi için sürülen bisiklet sınıfındadır. Benim bildiğim kadarıyla milli takımın kullandığı Carrarolar çok daha yüksek bir model. 930'la yarışa da girilir tabi ama dediğim gibi profesyonel seviye bisikletler yanında çok dezavantajlı olursunuz.

    Bir not; 930 carraro sitesinde omasına rağmen şu anda piyasada yok. Belki seneye gelir.
     
    Ongun Yücesan bunu beğendi.
  9. Ongun Yücesan

    Ongun Yücesan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    Ankara, Konya
    Seviye:
    Valla bende piyasadaki şartlarını bilmiyorum...
    Bayi listesi var oradan siparişle belki gelebilir...