Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

CARBON Test-1: %100 Türk Üretimi Karbon Aparat

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Yılmaz Uyar tarafından paylaşıldı.

  1. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Arka vites aktarıcı kapağı için tasarlanmış/üretimi yapılmış karbon aparat.
    Üretim, emek, işçilik, polisaj vs... işleminden sonra ortaya çıkan sonuç budur...

    Ek bilgi:
    1. Karbon üretimine iş gücü ve bu kadar masraf yapmaya değer mi?
    a. Yapılan masraflar, harcanan emekler... uğraşmaya değmez...
    b. Amaç sadece planladığınız işi başarmak ise değer. Yaptığınız üretim olumlu sonuç verdiğinde, yüzünüzde oluşan tebessüm... Ama çok kısa sürüyor... :)

    2. Daha önce bisiklet forumda belirtiğim karbon aynakol dişlisi tasarım/üretim 2.test istenilen sonuça ulaşmamıştır. Eğer imkan dahilinde olursa önümüzdeki bahara 3.versiyon test çalışmasına başlarız ve başarılı olursak resimleri ve sonuçları buradan yayınlarız. Selamlar

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. ozan erdem

    ozan erdem Forum Bağımlısı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    642
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    elinize sağlık böyle çalışmalar bir nevi ar-ge dir ve belki bir şeylerin başlangıcına sebep olur böyle şeyler . . .
     
    Yılmaz Uyar bunu beğendi.
  3. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Tebrikler, calismalarinizin devamini dileriz..
    Karbon aynakol dislisi icin de aklima gelen, eger beklentileriniz yuksek ise basarili sonuc alamadiginizdir. Halihazirda satista olan karbon disli tasarimlar da,(gerek aynakol dislisi gerekse vites makarasi) omur/kullanim olarak degerlendirildiginde oldukca basarisizlar.
    Tabi sizin prototipin mevcutlara nazaran ne olcude performansli oldugunu bilemeyiz...
     
    Selim Esener ve Yılmaz Uyar bunu beğendi.
  4. Ömer Faruk MUMCUOĞLU

    Ömer Faruk MUMCUOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.676
    Beğeniler:
    1.936
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    Ömer Faruk Mumcuoğlu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    tebrik ederim. Çalışmalarınızın devamını dört gözle bekliyorum
     
    Yılmaz Uyar bunu beğendi.
  5. pala

    pala Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Şubat 2009
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    374
    Şehir:
    Istanbul - Ankara
    Seviye:
    Selam Yılmaz bey,
    Bu arge çalışmalarına şapka çıkarıyorum.
    Eminim Hakan gardaşım Monocoque karbon kadro yaparsa hiç şaşırmam.
    Kendisine selamlarımı iltifatlarımı iletin lütfen.

    Hocam aparatın agırlıgı kaç gramdır?
     
    Yılmaz Uyar bunu beğendi.
  6. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ilgi gösteren bütün arkadaşlara teşekkürler...

    Biz istiyoruz ki, yapınca tam olsun...
    Karbon vites makaraları üretimi bitti sayılır, ceramic rulmanları bekliyoruz.
    Test işlemleri yapılmadı, olumlu sonuç alırsak, buradan yayınlarım.
     
    Gökhan TESKİ bunu beğendi.
  7. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:

    Aparatın ağırlığını bir türlü digi terazide ölçemiyoruz.
    Elimizden bırakınca havada/boşlukta kalıyor, yere inmiyor... galiba ağırlığı yok :D
    Newton* üstada selamlar...

    Sağlam Testi: karbon aparatı 2 gün boyunca 5 litrelik ağırlıkda beklettik (oğlumun fikri)

    [​IMG]

    *Link: Wikipedia Isaac Newton hakkında bilgi...
     
  8. Cahit Türk

    Cahit Türk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2010
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    136
    Şehir:
    İZMİR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    çalışmalarınızı tebrik ediyorum. şevkiniz kırılmadan devam etmenizi temenni ediyorum. Bütün bisiklet parçalarının ithal olmasını içime sindiremiyorum.
     
    Emre77 ve Yılmaz Uyar bunu beğendi.
  9. Emre TAŞCAN

    Emre TAŞCAN Forum Demirbaşı

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    19 Haziran 2007
    Mesajlar:
    525
    Beğeniler:
    434
    Şehir:
    Istanbul (Anadolu)
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Böylesine başarılı çalışmaların ülkemizde de yapılıyor olması gerçekten çok gurur verici. Sizi tebrik etmek istiyorum. İnşallah devamı gelir. :in:
    Ek olarak; karbon vites bacaklarındaki en büyük handikap, dikine değil de yanal olan dayanıklılıkları ve esneme paylarıdır. Eğer esneme fazla ise vites geçişlerinde sıkıntı yaratacaktır. Bir de bu açıdan test gerçekleştirirseniz, parçanın gerçek verimliliği hakkında daha net sonuçlar elde edilecektir.
     
    Cycleone, d.berkay, sonEr´´ ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  10. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.487
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ellerinize sağlık, Amerika bir günde keşfedilmedi, devam lütfen.
     
  11. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Teşekkürler...

    Aparat yol bisikleti üzerinde 2 antremanda test edildi: 120km x 2
    Şakır şakır çalışıyor, dik rampalarda dahi vites geçişlerinde bir problem yok.
    Bazen şöyle bir sorun olabiliyor, duruma göre 2'li vites geçişde örneğin: 8'den 6'cı vitese çift kademe atladığınızda ve acele güç yüklemesi yaparsanız arada sekme oluşabiliyor.

    ek bilgi:
    Arka aktarıcıda yanal etki sadece vites geçişlerinde oluşmaktadır, sürüş hareketi anında zincirin dönüş direnci ile bütün güç dikey doğrultuda oluşur.
     
    Selim Esener ve Recep TOPAL bunu beğendi.
  12. Salih Manavoğlu

    Salih Manavoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2005
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Gemlik-BURSA
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Karbon parcalar insanda ( en azından bende oyle oluyor :) ) merak uyandıran bir üretim süreci sahip oluyorlar. bu nedenle yüzde yüz Türk mali, el emeği, göz nuru parcalarınız icin sizi tekrar tekrar tebrik etmek istiyorum. Farklı çalışmalarınızı ve tabii sonuçlarını da ayrıca bekliyor olacağım.
     
    Yılmaz Uyar bunu beğendi.
  13. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Teşekkürler...

    Kafa yorduğumuz bir çok farklı çalışma var.
    Zamanı geldiğinde, gösterimi uygun olan üretim/tasarımları sizlerle paylaşırız. Günümüzde sıradışı fikirler değerli bir maden, bisiklet forumu takip eden Taiwan'lılar var, hemen üretime geçerler :)

    Örneğin, alü/carbona uygun carbon alien tasarımı (Design:HKN)
    [​IMG]
     
  14. Recep TOPAL

    Recep TOPAL Bisikletkolik

    Kayıt:
    24 Şubat 2010
    Mesajlar:
    1.057
    Beğeniler:
    1.057
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    gurur verici bir tablo.çalışmalarınızın devamını inşallah bizlerle paylaşırsınız.bu alyan anahtarı için olan düşüncenizde ayrıca süper.bisiklet kullanıcıları için zorunlu taşınan parçalardandır.daha hafif oluşuda satışında ayrıca avantaj sağlayabilir.ama kuvvet uyguladığınızda acaba ne kadar sağlam olabilir merak ettim doğrusu:)
     
    Yılmaz Uyar bunu beğendi.
  15. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yukarıda belirtilen karbon alyan anahtar (allen key) proje amaçlı düşünüldü. Hafiflikden ziyade, bizim için 2 kriter söz konusu: narin alü vidanın deforma/sıyırma yapmasını önlemeye çalışmak ve belli bir basınç, kuvvetin üzerine çıkmayı bir nebze olsa önüne geçmek.

    Proje ürünleri satış amaçlı değil, şimdilik Prototip Üretim aşamasındayız.

    Tasarım Analiz: Karbon ürünlerin dayanım gücünü digital ortamda her zaman test etmeye çalışıyoruz. Fakat digital ortamdaki analiz ile gerçek üretim analizi tamamen farklı olabiliyor.

    Örneğin: burada tasarlanan 3.26 gram alyan ürüne, vidayı açarken/sıkarken 10Nm üzerinde basınç/kuvvet uygulandığınız zaman grafikde kırmız renk risk bölgesi, kırmızı bölgede hasar oluşabilir.

    Karbon alyan anahtarın basınç/kuvvet analizi: (Design:HKN)
    [​IMG]
     
    Raven_35, d.berkay, Bora ve 4 kişi daha bunu beğendi.
  16. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Karbon arka vites makara tasarım ve analiz:

    Arka aktarıcı vites üst makara 12T, alt makara 15T olarak tasarlandı.
    15T karbon makara alt limit 2.41 gram ve aşırı kuvvet analizinde riskli bölgeler.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. hakan sancaktar

    hakan sancaktar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    böyle bir şeyi düşünmek bile güzelken siz bir de netice almışsınız; helal olsun diyorum..
     
    Yılmaz Uyar bunu beğendi.
  18. burcusayın

    burcusayın Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Aralık 2010
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    elinize sağlık çok güzel olmuş bu yolda gelişmeler görmek çok güzel, bir sorum olacak karbon aparat pvc malzemenin üzerine kaplama şeklindemi yapıldı ,biraz yapımı hakkında bilgi verebilirmisiniz.
     
    Yılmaz Uyar bunu beğendi.
  19. mustafa kemal güler

    mustafa kemal güler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2009
    Mesajlar:
    393
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    bandırma/ankara
    Seviye:
    elinize emeğinize beyninize sağlık bizim insanımızın birşeyler ürettiğini görmek çok güzel,insanlar resmen dalga geçiyorlar bizle bir kaç hafta önce ukala amerikan bi arkadaşımla konuşurken "siz bizden f-16 almaya devam edin biz sizin ekonominizi güçlü tutmaya devam edeceğiz" sözleri geldi aklıma,çok gurur duyuyorum sizin gibi insanlarla,bu arada ilk türk savaş uçağının üretimine başlanacağı proje aşamasında olduğu haberini duydum inanın en az bu haber kadar sevinmişimdir,bu tarz haberleri uğraşan insanları görünce lütfen yılmayın devam edin...
     
    Yılmaz Uyar bunu beğendi.
  20. Yılmaz Uyar

    Yılmaz Uyar Bisikletkolik

    Yaş:
    61
    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    752
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Güzel mesajlarınız için teşekkürler...
    Bir kaç foto var, imageshack sorun çıkarmazsa, yüklemeye çalışıyorum.
     
    onurcan tokuş bunu beğendi.