Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Carbon mu Titanium Bisiklet mi?

Konu, 'Ege Bölgesi' kısmında Niyazi ALTUN tarafından paylaşıldı.

  1. Niyazi ALTUN

    Niyazi ALTUN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    646
    Beğeniler:
    483
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Carbon mu Titanium Bisiklet mi?

    Arkadaşlar ülkemizde neden titanyum alaşımlı bisikletler veya parçalar yaygın değildir acaba?
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    titanyum ağırdır.
     
  3. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hayır titanyum işlemesi pahalı olduğu için zaten genel olarak çok yaygın değil... Türkiye de de trendler çok sattığı için karbon daha ön planda...
     
    3rsin bunu beğendi.
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    1.000 gr altında ben titanyum kadro bilmiyorum. seri üretim? var mı?
     
  5. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bende 1000gr ın altında karbon kadro görmedim desem seri üretim :) Gerçek olarak...

    Ama Titanyum tabiki daha ağır ama gelmemesinin sebebi sadece o değil ya da yaygın olmamasının...

    Ti kadrolar karbonlar ile aynı fiyatlarda nerdeyse ama eski çelik kadroların devamı gibiler... Esneme miktarları var ve daha konforlular...

    Yıllardır karbon bisiklet kullanmayışımın sebebi (Hafiflik takıntım olmasına, istesem alabilecek güce sahip olmama rağmen) Aşırı esnemez ürünleri sevmiyor olmam...
     
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    bu arada, airborne zeppelin kullanıcısıyım. bir de scale 30 um var. çelik hissini severim. trend sadece TR de değil, dünyada da bu yönde. belki üretimi daha ucuz olsaydı, daha yaygın da olabilirdi.
     
    Niyazi ALTUN bunu beğendi.
  7. ozan çanakçı

    ozan çanakçı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    323
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Akhisar/Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    arkadaşlar bir kaç tane örnek model belirtmeniz mümkün mü? daha kolay tanımamız açısından? :S
     
  8. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    titanyum için; litespeed, airborne, merlin, marin çok bilinen markalar. karbon için giant, trek, colnago, orbea, scott sayabilirim. bunlar kadrolarını kendilerinin ürettiğini umduğum markalar. üzerine daha küçük ve özel firmalar da eklenebilir.
     
  9. Çagatay Çimşit

    Çagatay Çimşit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Karbon frame bisiklet ile düşerseniz bisikleti baştan satın almak zorunda kalabilirsiniz. Eğer çok zengin değilseniz veya bir sponsorunuz yoksa tavsiye etmem.
     
  10. Rinner Bike

    Rinner Bike Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bir ara efor bisiklet de vardı ama kimse rahbet göstermedi fiyat olarak carbon kadrolardan biraz fazla ama süper güzel ve hafifler
     
  11. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bugün iyi bir titanyum kadronun fiyatı iyi bir karbon kadrodan fazla değil hatta daha bile ucuz. Mesela Alman Van Nicholas markasının modellerine bakabilirsiniz. 800 ila 1000 euro arasına mükemmel işçilikte evladiyelik bir ti. kadro alabiliyorsunuz. Peki Türkiye'de neden yok sorusunun cevabı mesela Fransa turunda neden yok sorusunun cevabı ile aynı bence. Aslında dünya genelinde pek yoklar. Titanyum kadrolar karbon olanları kadar performans odaklı değiller. Olay 150-200gr daha ağır olması değil daha çok rijitlikle ilgili. Bir iki markanın hydroforming tekniği ile ürettiği oversize borulara ve farklı et kalınlığına sahip ti. modelleri var ve bunların rijitlikte karbon hissi verdiği söyleniyor ama genel olarak çok rijit değiller. Hal böyle olunca pro. yarışçıların tercihi karbondan yana oluyor ve bu da sektörü bu yöne doğru götürüyor malesef. Aslında tiyanyum sürüş konforu, kalite ve uzun ömürlülükle yani pro. yarışçı olmayanlar için piyasanın en iyisi kesinlikle ama trend karbondan yana işte ne yaparsın :)
     
    3rsin ve Niyazi ALTUN bunu beğendi.