Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Carbon kadro Evde Yapımı :)

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında A.Samet Topcuoglu tarafından paylaşıldı.

  1. A.Samet Topcuoglu

    A.Samet Topcuoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Haziran 2009
    Mesajlar:
    504
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Başlık çoğumuza göre biraz abartı olabilir ama uğraşırsanız ve aşağıdaki yazıyı okuduktan sonra evinizde karbon kadro yapmak imkansız değil !

    Damon Rinard,BME markası altında çalışan bir mühendis ve konuya biraz aşikar olduğu için bu konuya basit bir kullanıcıya göre daha çok hakim ve piyasadan malzeme bulmakta zorluk çekmeyen birisi.Evinde uyguladığı bir işlemle güzel bir karbon kadro yapmış.

    İşte olayın hikayesi:

    Malzeme seçimi ile işe başlıyoruz.

    Kadro : Klasik üçgen baklava şeklini baz olarak alıyoruz. Hem uygulaması daha kolay hemde piyasada daha çok rağbet görüyor.

    Metal Parçalar: Birleşme yerleri ve döner parçaların sağlamlığı açısından metal noktaları baştan belirleyip kalıp içine en baştan yerleştirmek gerekiyor.Orta göbek,sele borusu muhafazası,teker bağlantı noktası,furç yatağı gibi noktaları simetrik şekilde en baştan kalıba yerleştirmek lazım.

    Kalıp: Kalıp için en uygun çerçeveyi ahşaptan düşündüm ve önceden kullandığım bir kadroyu esas alarak tutacak bağlantılarını iyice sabitlendi.

    Kadro kalıbı : Kadro kalıbı olarak karbon kaplama öncesi duralüminyum borular ile bağlantı noktalarını sabitledim. Birleşme noktalarındaki yumuşak geçişler için strafor uygulaması yaptıktan sonra zımpa ile son şeklini verildi.

    [​IMG]

    Sistemin kemikleşmesi için güçlü yapıştırıcı kullanıldı

    [​IMG]

    Ve kadromuz karbon uygulama için hazır

    [​IMG]

    Karbon tabakaların iyi yapışması için MGS marka L285 epoxy kullanarak ve birkaç mutfak eşyası (fırça,eldiven,elektrik bantı,zımpara) ile uygulamayı gerçekleştiriyoruz.

    Uygulama esnasında epoxy'nin tabakaya yapıştırılmasında sıvı oranı önem arzediyor, bununla beraber kaplama bitince üzerinde sarılan bantında ıslak kalması tecrübe gerektiriyor.

    [​IMG]

    [​IMG]

    4 saat sonrası sarılan bant çıkarılarak 2.kat aynı şekilde ama ters açı ile sarma işlemi yapılıyor ve tekrar nemli bant ile sarılarak bekletiyoruz. Toplamda basınç altındaki yerlerine göre 7 ile 10 kat sarmakta yarar var.

    [​IMG]

    Küçük zımparalar sonrası 50 derecelik fırına tüm kalıbı atıyoruz (ev şartlarında nasıl olacaksa) ve birkaç gün bekletiyoruz.

    Kadromuz fırındanda çıkınca kenar yerlerini kum zımparası ile son bir düzeltme yapıyoruz,bağlantı noktalarının çapaklarını alıp,kablo bağlantılarını yapıştırıp vernik ile son haline getiriyoruz.

    [​IMG]

    Bu bisiklet için herhangi bir ISO standardı testine başvurulmadı.Kendi tecrübelerim ile test edeceğim. Eminim ki birçok karbon harici kadrodan daha iyi sürüşe sabit olacaktır.

    Alıntıdır..
     
  2. Musa Karaoğlan

    Musa Karaoğlan Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    57
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    Paylaşım için teşekkürler,denemek lazım.
     
  3. ahmetvemert

    ahmetvemert Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    178
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bunuda yaptılar sonunda, yakında custom ev yapımı bisikletlerle karşılaşmamız yazkındır.
     
  4. A.Samet Topcuoglu

    A.Samet Topcuoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Haziran 2009
    Mesajlar:
    504
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Yaparlar walla :)
     
  5. burak altınsoy

    burak altınsoy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2010
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    öle yaparlar belki ama bu kadro ne derece güvenli acaba...yeterli dayanıklılık testleri hapılamdan sağlıklı olurmu ayrıca evde yeterince homojen yapılabilirmi ve sertleşmesi için gereken ısı koşulları nasıl olusturulur ..oluşturamazsanız sertleşmesi homojen ve sağlıklı olurmu falan falan...?
     
  6. Ozan Uygan

    Ozan Uygan Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
  7. Harun Gürbüz

    Harun Gürbüz Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2010
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Zonguldak/Ereğli
    Seviye:
    Tebrik ediyorum böyle bir uygulamayı gerçekleştirdiğiniz için öncelikle.
    Makine müh. lisans eğitimim sırasında seçmeli derslerden olan kompozit malzemeler dersini almıştım. Prof. hocamız, her alanda hafiflik ve aynı zamanda sağlamlık aranacağını bu nedenle de bu işin geleceğin mesleklerinden olduğunu özellikle vurgulamıştı.
     
  8. Kemal Çetinkaya

    Kemal Çetinkaya Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Aralık 2008
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    benim de aklıma ilk gelen şey sağlamlık oldu. yine de etklieyici bir iş çıkarılmış.
     
  9. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    kolay gelsin.inşallah başarırsın.
     
  10. İsmail ŞEN

    İsmail ŞEN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Eylül 2008
    Mesajlar:
    528
    Beğeniler:
    435
    Şehir:
    Isparta-Eskişehir
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Paylaşım için teşekkürler.Çok etkileyici bir çalışma ama Türkiye şartlarında biraz zor.Bence Damon Rinard işten çok iyi anlayan bir mühendis ;)
     
  11. Emre Yönlüer

    Emre Yönlüer Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.653
    Beğeniler:
    942
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    ama karbonfiber in pişmesi için en az 15000 derece gerekiyor ama......nasıl oluyor da fırında oluveriyor acabaaa...?
     
  12. A.Samet Topcuoglu

    A.Samet Topcuoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Haziran 2009
    Mesajlar:
    504
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Anlamasa zaten boyle bır seyı yapmaya kalkısmaz :)
     
  13. Ozan Uygan

    Ozan Uygan Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
  14. NecatiYunus

    NecatiYunus Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    15.000 derece biraz abartı olmuş cehennem inşa etmiyoruz
     
  15. A.Samet Topcuoglu

    A.Samet Topcuoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Haziran 2009
    Mesajlar:
    504
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    :D:D Kardesım benı guldurdun Allahda senı guldursun :)
     
  16. Emre Yönlüer

    Emre Yönlüer Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.653
    Beğeniler:
    942
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    ama öyle okudum ben ne kadar sıcak fırın olursa karbonfiber o kadar kaliteli oluyor muş