@emrahozkan
Emrah kardeşim öncelikle yanıt çok geç oldu ama temiz olur inşallah.Anlatayım.
Şimdi arkadaşlar bazen bilerek bazen bilmeyerek yanlış "Alıntı" bilgileri ile bir başkasına yardımcı olmaya çalışıyorlar.Compact aynakolda "Çapraza düşmek" tabir edilen durum söz konusu değil.Ha,çok mantıksız oranlar yok mu,var.örneğin aynada 50 rublede ise 34...Bu ne perhiz,bu ne lahana turşusu;haklısınız.Yani sen önde, yüksek hızlara çıkacak bir dişli oranı seçerken,rubledeki en küçük vitesi kullanıyorsun.Ancak,bazen bu duruma düşüyoruz.Nasıl mı,anlatayım:
Dümdüz yolda 18 kombinasyonuyla gidiyorsun.Bastın bastın...Allah allah,neden gidemiyorum?Dur 16 ya düşeyim;I ıh,olmadı 14 e düşeyim.N oluyor yahu? Olan şu.Senin düz olarak gördüğün yol aslında çevresel faktörler sebebiyle farkedemediğin % 3-4 lük bir rampa.Hatta iniyorum zannediyorsun,oysa dursan geri geri gidiyorsun.İşte uzun yollarda bunlardan çok ve buraları önceden farkedemediğin için,yolun orta yerinde Aynakolda 1 e düşemiyorsun.Compact aynakollarda aralık yüksek olduğundan kamçı gibi şraklıyor vites;zincir elinde kalacak zannediyorsun.Yani,zorlu şartlarda arka vitesi 22-24-26-28...... diye düşüre düşüre gidiyorsun.Bu noktada yaşanan sürtünmenin nasıl engelleneceğini ayrıntısıyla anlattım.Bu 34/11 oranında başka, 50/34 oranında başka.
İşte;yollarda,kuş uçmaz kervan geçmez yerlerde zincirinin elinde kalmaması için,çok tercih edilmese de,bu oranları bir süre kullanıyoruz.Kullanıyoruz,zira değiştiricilerimizde bu sürtünmeyi önleyecek "Tık" lar mevcut.Evet çok ince ayarları yapıyoruz ve bu çok ince ayarlar çok da zor değil.Zinciri bir bakla olsun uzun tutmanın ise,zorlu inişlerde rubleye dolanma olasılığını arttırarak büyük tehlike yaratacağını hesap etmek lazım.