Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Cannondale "Scalpel ve rush"

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Zodd tarafından paylaşıldı.

  1. Zodd

    Zodd Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Aralarinda kullanim olarak nasil bir fark vardir? Scalpel XC (cross country) olarak geciyor,rush ise "marathon".Ben her yola gidebilen bir bisiklet istiyorum.Asfalt'da cok yavas kalmiyan ve arazi,dag tipi yollarda'da zorlanmadan kullanabilecegim,gerektigi zaman yuk tasiyabilecegim.Scalpel'in tum bunlara uygun oldugunu biliyorum.Ama rush'da aklim kaldi, yanlis bir karar vermek istemiyorum.Tahminimce rush daha yavas ama dayanikli, asfalt icin scalpel'a gore daha kullanissiz gibi geldi.Yardimci olursaniz sevinirim.
     
    Ali BS ve happy_feet bunu beğendi.
  2. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yolcu arkadaşlardan biliyorum ki Cannondale'in yol bisikletini alanların hepsi pişman ama bilemiyorum mtb'de nasıldır. Ama lefty denilen tek taraflı amortisörlü modellerinden mutlaka uzak durun derim çünkü ağırlık merkezi sorunu var. Bir de fiyat/performans olarak çok gerilerde kalan bir marka. Trek ve Scott'un da modellerine bir bakın derim.
     
  3. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben selimin aksine eğer bulabilsem direkt alırdım
    Sonucunda Lefty tamamen bir teknoloji ürünü..

    youtube da nasıl çalıştığı ile ilgili videolar mevut bir göz atın
    ağırlık merkezi sorunu gibi bir olay olsa Cannondale direkt bu üretime bir son verirdi...

    Eğer 2. el bulabilsem kadro+lefty almak için uğraşırdım ki uğraştım da..
    Reba race i sattığımı eskileri hatırlar; kadromu da satabilsem 2. ellerdeki bir arkadaşın cannondale i için pazarlık etmiştim bile...

    ama olmadı başka bir zamana :)

    [FONT=verdana, arial, helvetica][SIZE=-1]Cannondale Rush 600
    [FONT=verdana, arial, helvetica]Average Rating [FONT=verdana, arial, helvetica]4.67/5
    http://www.mtbr.com/reviews/Allmtn_Full_Suspension/product_126182.shtml

    jack cannondale downhill lordswood lefy actiont


    Cannondale Lefty Max 140 mm Part 1


     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Selim bu çok ciddi bir iddia. Bunun kaynağını gösterebilir misin? Çünkü ben Lefty denedim daha önce, herhangi bir "yamukluk" hissetmedim.
     
  5. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    bunlar tamamen hurafe :)
     
  6. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Halil bu yeni bir iddia değil esasında; daha doğrusu benim ağzımdan çıkmış değil ilk olarak. Ben bir öğrenci gözüyle baktım ilk olaya ve daha sonradan googling yaparak haber kaynaklarında gezindimdi. Lefty için iyi diyen de var; kötü diyen de. Ama çoğu haber kaynağı sorun olarak işaret etmiş. Belli markalara yakınlığı olduğunu düşündüklerim de boy boy fotoğraflarıyla aksine şeyler yazmışlar. Araştırmaya açık; internet gibi engin bir bilgi denizi; yüz babam yüz :)
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    İşte deniz bu kadar enginken, insan direk rotayı istiyor haliyle ;).
    Bana sorarsan Lefty artık kendini kanıtlamış bir teknoloji ve işin garibi pedallarımızı yadırgamazken amoritisörü yadırgıyoruz, ben onu anlamıyorum :)
    Bir kaç link verirsen senin bulduklarından, okumaktan zevk duyarım...
     
  8. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Letfy dizaynlı bir bisiklete henüz binme fırsatım olmadı fakat dizayn ve tasarım olarak hastası olduğum bir model. Letfy'de ağırlık merkezli bir problem olsa özellikle Connondale markasında bu markanın hemen üretimi durduracağı gibi satılmış olanları bile geri çekeceğine eminim. Ayrıca bu teknoloji uzun ar-ge sonuçlarında tasarlanan bir model. Bence böyle bir iddia söz konusu değil.
     
  9. Zodd

    Zodd Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Benim sahsen yaptigim arastirmalar sonucunda cannondale hakkinda performans,teknoloji ile ilgili kaygilarim yok.Bu kadar sIki testlerden gecen bir teknolojide agirlik merkezi gibi cok onemli,birincil planda olan bir konunun atlanabilmesi imkansiz gibi geliyor.Ucabilecek mi diye hesap edilmeden yapilan bir ucak gibi.Tek bilmek istedigim scalpe ve rush arasindaki belirleyici farklarin neler oldugu...Ozellikle hangisi ile asfalt'da daha rahat ve hizli gidebilecegim.
     
  10. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Tamam Halil derleyip koyarım en kısa zamanda. ;)

    Siz de araştırın. Dolu kaynak ve haber sitesi var.

    Arkadaşın konu da epey işgal altında kaldı; neyse artık; affetsin bizi.
     
  11. Ali BS

    Ali BS Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Nisan 2007
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    istanbul/Yeşilköy
    Seviye:
    Öncelikle konuyu saptırmadan Zudd arkadaşımızın sorusuna yardımcı olalım
    Scalpel teknik olarak bakıldığında Xc grubu düsünülmüş bir bisiklet arka catalda termoplastik-karbon kullanılarak 67 mm'lik mesafesi (2008'de 100 mm) önde Lefty 100 mm speed maşası ile kullanması cok keyifli Cannondale'nin son 5 senedir en çok satan modellerinden biri,

    Rush ise her türlü zorlu şartlarda kullanıma cok müsait arkada 100'mm lik mesafesi (aynı zamanda kilitlenebilir) olan suan en cok beğendiğim Cannondale modellerinden biri

    kullanım tercihine göre değişebilir tabii ama benim tercihim Rush olurdu.

    Gelelim Selim Çam arkadaşımızın yazdıklarına :)

    1-Ne kadar Cannondale kullanan arkadaşınız varmış haberimiz mi yok yoksa forumu takip etmiyoruz? hepsi olan arkadaşların bir kaçını sayabilirseniz memnun oluruz.
    2- Daha önce Lefty denilen tek taraflı amortisör kullandınız mı kullandıysanız nasıl bir agırlık sorunu var merak ettim ?
    3-Fiyat performans derken ? cok geride kalan bir marka olduğunu söylüyorsunuz?

    Sözü gecen marka bisiklet üretiminde yaklasık 27 senedir ve hanmade yazısını halen gururla taşıyabilen defalarca bisiklet sektöründe ilkler yaratarak adını duyurmuş ve sporcuları ile dünya şampiyonluklarına imza atmış bir marka olduğunu hatırlatmak isterim.

    iyi forumlar :)
     
    Ercan Bayram ve Sinto bunu beğendi.
  12. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    1. Sorunuza cevap veriyim ne kadar istemesem de. Cannondale'in Yol bisikleti alanları dedim; mtb'yi bilemiyorum dedim. Özellikle CAAD5 serisinden alan epey insan var. Diğer taraftan isim göstermek gibi bir çocukluğa girmem; sormak gibi bir çocukluk yaptınız diye.

    2. Sorunuzun cevabı yukarki satırlarda verildi. Üşenmeyin okuyun.

    3. Evet çok geride kalan bir marka f/p olarak.

    Daha sorunuz ya da sorununuz varsa özel mesajı tercih edin.
     
    Sinto bunu beğendi.
  13. enginkron

    enginkron Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    :D :D

    konuyu açan arkadaşın da affına sığınarak şu fotoyu ekliyorum :)

    [​IMG]
     
    Sinto bunu beğendi.
  14. ioankile

    ioankile Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    134
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Herkese merhaba,

    Öncelikle ben bir scalpel kullanıcısıyım.İnanılmaz memnunum,şayet hızlı bir makina istiyosan scalpel derim ama rush ta gerçekten akıl çelici bir alternatif.

    Herkesin fikri kendine muhakkkak saygı duyuyorum ancak olayları kanıtlanmış bazı gerçekleri yok sayarak çarpıtmak pek te mantıklı değil.Zira killer arkadaşın da dediği gibi Cannondale bu sektörde faliyet gösteren en önemli ve en yenilikçi firmalaradan biri.Bahsedildiği gibi fiyat kalite performansı özellikle amerikada son derece mantıklı seviyelerde.

    Ben bizzat yurt dışındaki forumları takip eden biriyim.Ve lefty ile ilgili zaten tartışılacak bir konu yok.Yani problemleri olan insanlar tabiki oluyor ve bunları forumlarda tartışıyorlar ancak bu problemler genel kullanımdan kaynaklanan her amortisörde olabilecek problemler oluyor genelde.Yani cannondale lefty yi bütün dünyaya çok uzun senedir kanıtlamış durumda.Hatta ve hatta 2008 fuarına bir Rigty ve bir rijid lefty daha yaptıklarını gördüm.

    İyi forumlar.


    [​IMG]
     
    Ercan Bayram, Sinto ve Ali BS bunu beğendi.
  15. ioankile

    ioankile Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    134
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Ayrıca lefty nin bu durumunu dikkate alan shimano yetkilileri de duruma kayıtsız

    kalmayıp lefty için XTR göbek üretmişler.


    [​IMG]
     
    Ercan Bayram, Ali BS ve Sinto bunu beğendi.
  16. Zodd

    Zodd Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    11
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Evet kesinlikle hizli olmasini istiyorum,cunku "yol disi" kadar asfaltta'da kullanacagim.Belki daha fazla.(ve uzun mesafeler) 40 derecede gunesin altinda iskence cekmek istemiyorum.Anladigim kadariyla scalpel'in yol performansi daha yuksek.Bunun nedenini teknik olarak'da bilsem harika olurdu :) Cevaplar icin tessekkurler.
     
  17. ioankile

    ioankile Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    134
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sevgili Zodd,

    Kullanım farkı olarak aklıma ilk gelen arka taraftaki amortisör kullanımı ve travel farkı.Scalpel in arka amortisörü sürüş sırasında çok fazla esnemezken( arka bölümün yapısı itibari ile) bu rush ta daha büyük bir güç kaybı olarak ortaya çıkabilir...Zira Scalpel in alt bölümünde ki karbon bölüm aliminyum kadroya sabitlenmiş durumda.Bu da scalpel in niye bir XC makinası olduğunu açıklamaya yrdımcı oluyor.
    Umarım bi fikir verebilmişimdir.
     
    Zodd bunu beğendi.