Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Cannondale CAAD10/KTM Strada 3500/Focus Variado 2.0/Scott Speedster 20

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında efeballi tarafından paylaşıldı.

?

Cannondale CAAD10/KTM Strada 3500/Focus Variado 2.0/Scott Speedster 20

Anketin kapanma tarihi 19 Aralık 2012.
  1. Cannondale CAAD10

    51,0%
  2. KTM Strada 3500

    19,6%
  3. Focus Variado 2.0

    17,6%
  4. Scott Speedster 20

    11,8%
  1. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bisiklet işinde yeni olduğum zamanlar kendimi yol bisikletine uygun bulmayıp Eylül 2011'de bir Scott SUB 45 almıştım. O günden bu güne bisikleti toprakta kullanmadım veya kullanma ihtiyacı hissetmedim, ayrıca işi de biraz öğrendim, dolayısıyla yol bisikleti düşünmeye başladım artık. Para da biriktiriyorum ve aksesuarlar(ışık vb. hariç) 3000 TL civarı bütçem var.
    Bu aralar piyasada bisiklet pek yok biliyorum, bunların hiçbirini bulamazsın demeyin. Erken erken başladım araştırmaya sadece.
    Gelelim seçeneklere.
    (komponentlerden kastım gidon, sele borusu vb. parçalar. Hepsinde Shimano 105 grup var)
    1) Cannondale CAAD10
    Dünyayı sallayan kadrosu ve renkleri hoşuma gidiyor. Komponentlerin çoğunu Cannondale kendi üretmiş. 9,2 kg. Bir de Cannondale tabii ki. Delta'da 3300 TL, nakit ödersem düşürebilirim. Şimdilik favori.
    2) KTM Strada 3500
    Ritchey komponentler, içten geçen kablolar. 8.4 kg. Karbon olması hem rijitlik hem ömür açısından dezavantaj. 1600 euro fiyatı bütçemi zorlar. Gerçi bununla ilgili çelişkili şeyler duyuyorum.
    3) Focus Variado 2.0
    2400 TL, FSA komponentler. Artan parayı upgrade'lere harcayabilirim. Ağırlığını bilmiyorum ama tahminen 9,5'un üzerinde.
    4) Scott Speedster 20
    Fiyat bulamamış olsam da 3000 TL'nin altında olur diye tahmin ediyorum. Scott olması avantaj. Syncros(ritchey'in scott'a sattığı bir firma) komponentler.

    Önerebileceğiniz başka bisiklet varsa bilmek isterim. Özellikle tahminlerde yanılmış olabilirim, düzeltiniz. Yorumlarınızı bekliyorum.
    Şimdiden teşekkürler.
    Efe M. Ballı
     
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Karbon olması hem rijitlik hem ömür açısından dezavantaj.

    Nasıl ya?
     
  3. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Benim bildiğim:
    Orta seviye karbon kadrolar sertliği yüksek olmayan karbon liflerden yapılıyor, bu nedenle yumuşaklar, darbe emişi sağlıyorlar ama güç binince esniyorlar. Ayrıca büyük darbelerde (hatta bazı kişilere göre düz yolda giderken) çatlayıp/ kırılıp kullanılmaz hale gelebiliyorlar. Bir tanıdığımın Specialized Tarmac'i düşünce çatladı ve kadrosu çöp oldu.

    Yanlışım varsa düzeltin.
     
  4. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.138
    Beğeniler:
    1.206
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    O zaman sana sadece maşası karbon bir model lazım.Doğru mu ?
     
  5. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    O kadroyu üreten firmaya kalmış biraz. Onlar nasıl isterlerse o şekilde üretiyorlar.
    Büyük darbelerde kullanılmaz hale gelmesi ise şu şekilde. Karbon kadroyu kıracak kadar sert düşerseniz eğer, AL kadroyu ezersiniz. O şekildeki bir AL kadroyu kullanabiliyorsanız eğer, karbonu da kullanırsınız :)

    Bu bisikletler arasında alınacak tek bisiklet karbon olandır.
     
  6. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Vallahi KTM diyoruz, tamam kaliteli ama bir Specialized degil :)
    Karbon kadronun kullanılmaz hale gelmesi için kırılması gerekmiyor, dışarıdan gözüken küçük bir çatlak içeride büyük deformasyonları saklıyor olabilir(olayın adı delaminasyon). Bir düşmeyle kadroyu bitirme riskini (alüminyumda böyle bir şey yok, tecrübeyle sabit)göze alamıyorum.

    Selami53, buradaki bütün bisikletlerin maşası karbon.
     
  7. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ben 10 yildir bisiklete binmedigim halde karbon kadrolu bir yol bisikleti aldim. Karar verme sureci sikintili oldu tabii. KTM hafife alinacak bir firma degil.

    Dusme meselesine gelince. Karbon kadroyu kiracak bir dusme halinde dusuneceginiz ilk sey kadro olmayacaktir. Sanirim yeterince acik konustum. :) Karbon bekledigimden cok daha dayanikli bir malzeme cikti.
     
  8. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Bu konuda sorun yok. Sizin anlamadığınız, karbon kadroya zarar verecek darbe alüminyum kadroyu zaten ikiye katlayacaktır. İki kadro da kullanılamaz hale gelecek her şekilde.
     
  9. Uçkun Barış CANDAN

    Uçkun Barış CANDAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    203
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    Manisa
    Seviye:
    'Karbon çelikten 5 kat daha güçlüdür.' diye duydum National Geographic Channel' da bir Japon arabasını üretirlerken.
     
  10. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Konu karbon vs alüminyum konusu gibi oldu da neyse ... :D Tamam anladım, karbondan korkmaya gerek yok. Hadi bakalım.
     
  11. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Eğer sınıflar arası bir karşılaştırma yapıyorsanız türünün doğru temsilcilerini belirleyip aralarında kıyaslama yapmalısınız. kaliteli bir Alüminyum karşısına şüphe ettiğiniz karbon kadroyu getirip kıyaslayamazsınız.
    KTM nin karbonuna güvenmiyorsanız listeden zaten çıkartmak lazım .Yani ölü seçenek oluyor.
    Ayrıca bence KTM bilerek zayıf ya da 2. kalite karbon kadro yaptığı iddia edilebilecek bir firma değil.
    yol bisikleti kararını vermekle bisiklet seçiminde temel olan bir ayrımı kat etmişsiniz . Bence seçiminizi daraltmak için 2. soru karbon mu, alu mu? olmalı. Belki daha sonra sizin için kabul edilebilir markaları listeleyerek bir az daha karar vermeye yaklaşmanız kolay olabilir.
     
    berki çınar ve ihtiyar bunu beğendi.
  12. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    Ben caad 10 derim dünyanın en iyi aluminyum kadrosu bildiğim kadarı ile.9,2 kg değildir daha hafiftir gibime geliyo ağırlıktan bir daha emin olmak gerek çünkü kadro 1150 gram
     
  13. Artık Yok

    Artık Yok Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.357
    Beğeniler:
    1.602
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    Ferhat Öz bunu beğendi.
  14. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.314
    Beğeniler:
    1.438
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Karbon kadrolar hafifdir, sağlamdır ve uzun ömürlüdür. Buraya kadar evet, evet ama bir kadronun seyir halindeyken ortadan ya da herhangi bir yerinden kopup ikiye bölünecek olması ihtimali bütün bu olumlu özellikleri maalesef gözardı etmeme sebep oluyor. Bu sadece benim kişisel görüşüm. Bu sporu profesyonel olarak yapmıyorsanız karbon kadroya vereceğiniz bedeli jant, donanım yükseltme ya da güvenlik amaçlı giysi ve aksesuarlara vermek daha mantıklı gibi. Ben caad10 ultegra ya da 105'i öneririm.
     
    efeballi bunu beğendi.
  15. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.362
    Beğeniler:
    6.371
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    KTM'nin vasat düzeyde malzeme kullandığını söylemek haksızlık olabilir. En azından 5 yıl garanti veriyor ki ürününün arkasında durduğunu gösterir.
    Karbon-alü konusu biz profesyonel olmayan kullanıcılar için bir zevk ve tercih durumudur. Yukarda saymış olduğunuz üreticiler piyasaya yabana atılmaması gereken ürünler süren firmalardır. Ürünlerine güven oluşmuştur. İş kullanıcıya kalmıştır. Şahsen karbon kadrolu bir bisiklette gönlüm olsada (ktm strada 4000-cayo 2.0) kullanım koşulları nedeniyle zihnimde her zaman bir soru işareti kalacaktır. 6 ay önce geçirdiğim kazada alü bisiklet hiç bir şey olmamış gibi yoluna devam ederken-ki o günden bu yana kaç kez düştü o bisiklet-karbon bisiklette acaba bir şey oldumu şüphesi taşıyacağım. (yukardaki bağlantı zaten herşeyi açık seçik anlatmış. Fazla söze gerek bırakmamış) Bisiklette bu düşüp kalkma kaza durumları her kullanıcının başına birden fazla gelebilir. 5000 euroluk karbon scott mtb sini sırf bu yüzden hurdaya çıkaran kişi yanıbaşımdayken en az 2000 euro verilerek alınan bir bisiklet için her zaman bu endişeyi taşıyacağım.
    Bisikleti dağ, taş türkiyenin bozuk yollarında kullanacağız, pamuklara sarmayacaksak tercih alüden yana olabilir...
     
    berki çınar bunu beğendi.
  16. z. usta

    z. usta Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    633
    Beğeniler:
    757
    Seviye:
    Güzel fikirler beyan ediliyor.15-20 km hızla iki defa düştüm Dikkatimi çeken düşerken gidonum yere çarpıyor bornuzdan sargı hasar alıyor. Kadro pedaldan dolayı yere değmiyor. Yinede yukarıdaki açıklamalardan kadrom hasar almış mıdır akşam bakmayı düşünüyorum açıkçası. Ancak bazı firmalar kadroya ömür boyu garanti veriyorlar. Yolda giderken kadronun ayrılması garanti kapsamında değerlendirilir diye düşünüyorum. Sanırım 5 yıl garantili kadro satışta önemli değer kaybedebilir, güvenliği de etkileyebilir. Diğer taraftan komponont elbette ağırlığı etkiler ama yol bisikleti tercihinde 8,5 kg geçilmemeli bence.
     
  17. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Kadro garantili de kemiklerim garantili mi? :D
    Busted Carbon diye bir siteye rastladım, ciddi anlamda gözüm korktu. Sitenin içinde bike rack kazaları ve trafik kazaları da var, ama düz yolda giderken ortadan ayrılanlar da var. Giriniz, bakınız.
     
    Yusuf Z. Şipal bunu beğendi.
  18. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.362
    Beğeniler:
    6.371
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Tabiki önce can sonra canan. Aman yeterki sağlınıza birşey gelmesin. Ama bir kazada birşey olmadan ayağa kalkmışsan gözün direkt yerde duran bisikletinde olacaktır. mal canın yongasıdır. 3000-5000 eura verdin sonra kaldır at. Veya kafanda bir şüphe ile yaşa; Kadro veya maşaya birşey oldumu sorusuna cevap verecek bir tamirci veya teknoloji varmı. İllaki diyorum bakın illaki üç tekerlekli bile kulansanız adı bisikletse başına bir iki kaza gelir. Birde kullanıcı hatasına o ömür boyu garanti veren firmaların bir kıyağı olabilirmi. El cevap:hayır.
     
  19. Samet Şenel

    Samet Şenel Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Karbon konusunda neden bu kadar korkak bir milletiz bunu çözemedim :) Karbon kadronun dağılacağı noktada,aluminyum kadronuz 2'ye katlanacaktır muhtemelen,üretim hataları sonucu olan olaylar tabi ki olacaktır zaten bunlar için garanti denen durum mevcut. Ktm motorsiklet alanında 1.sınıf olabilir ama bisiklet konusunda daha yeni sayılacak bir firma,bende cannondale caad 10 derim,zaten çoğu karbon kadrodan daha hafif,kaliteli,rijit deniyor forumlarda.
     
  20. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.362
    Beğeniler:
    6.371
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Şimdi karbonun dayanımı belli doğrultuda gelen kuvvetler içindir. Buna göre tasarlanmıştır. Yanal darbeler karbon liflerin kırılımını arttırır