Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Canavar Kesifte | Katlanır Bisiklet Testi

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında Bisikletli Gezgin tarafından paylaşıldı.

  1. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.264
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    selen-oz, Kurtuluş E. ve Aykan ÜZE bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  2. Ömer Ş.

    Ömer Ş. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Nisan 2012
    Mesajlar:
    643
    Beğeniler:
    1.337
    Şehir:
    安卡拉
    Seviye:
    Baştan sona güzel bir inceleme olmuş,insanın katlanır bisiklet alası geliyor.Canavar'ın test ve inceleme videoları çok başarılı,tebrik ederim.
     
  3. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.803
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    katlanır bisiklet hakkında bi eklee de ben yapayım:
    bu gün 5m Migros'a kadar gittim geldim. yaklaşık 10 km.
    giderken yolun tam ortasında bana doğru gelen bi tane bunlardan vardı.
    ben gittim, geri döndüm, adam hala başladığım yere varamamış.
    matematikten anlayanlara şöyle söyleyim:
    ben 10/10
    katlanır bisiklet 2/10
     
  4. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Valla bazı yorumlara çok gülmeye başladım artık:) hiç binmeden kullanmadan böyle koca ,koca önyargılarla bir yere varılmaz 28 jant yol bisikletimle çok ,çok zorlandığım yokuşlarda katlanır bisikletim ile çok daha kısa zamanda ve çok daha az güç sarf ederek çıkmak ayrı bir keyifdi bu arada sadece 2 kere mola verdim üsküdar'dan gebzeye gitmişdim katlanırla iyi bir deneyim olmuşdu.
     
    burhan çetin, n500, Ömer D. ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  5. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    güzel inceleme bayağı emek vermiişiniz .
     
  6. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.803
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    hocam yukardaki 20'' tekerlekli katlanır bisikletle yokuş çıkmanın 28'' bisiklete göre daha kolay olduğunu söylüyorsunuz.
    yanlış anlamadıysam tabi
    çok ilginç. zira daha 1 hafta önce bir arkadaş katlanırla yokuş çıkmanın çok zor olduğunu söyleyerek benden tavsiye istemişti..
    buralarda da sizin düşüncenizin tersine katlanır bisikletle yokuş çıkmanın daha zor olduğu söyleniyor:
    http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=1415
    http://www.bikefridayturkey.com/amac.html
    hatta bunlardan ikincisi katlanır bisiklet satıcısı.
    ben anlamadım; siz mi yanlışsınız, onlar mı?:rolleyes:
     
  7. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    ayağınıza sağlık, yanınızdan geçen insanların arkanızdan bakmasıda bir garip olmuş :)
     
  8. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Mehmet bey ben herhalde '''süper güçleri olan biriyim ama ben farkında değilim galiba'''ama öyle değil normal bir insanım 'ki 25 yıl sigara kullandım çok şükür bırakdım'ki içerkende yokuşları çıkardım;26-27-28 jantlar'la en zorlu yokuşları çok denedim çıkdığım ve çıkamadığım çok zorlu yokuşlar oldu buna katlanır'da dahil ama genel anlamda ben çok daha rahat ve kolay çıkıyorum.katlanır bisiklet ile bu arada katlanır bisiklet kısmına bir baksınlar forumda orayı iyi bir okuyup değerlendirsinler.özellikle gürsel beyin yazılarını.lastiklerin küçük olması,işte bir pedal çevirirken 26-27-28 jant bisikletlerde katlanırda 2 yada 3 pedal çevrilmesi,uzun yola gitmez yorar sadece kişileri bağlar.bu iş performans işi siz diyorsunuz'ki felan bir kişiyi gördüm ben migrosa gittim döndüm o yolu yarılamadı bile yada başlangıç noktasına dönmedi iyide bu arkadaş yolda durdumu,dinlendimi başka bir şeymi oldu yada performansı nasıldı bunlara bakmadan neyin mantığı ve yorumu sizin'ki anlamadım.
     
    vatansever85 ve n500 bunu beğendi.
  9. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.803
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Yav he he
    bol sporlar kardeşim
     
  10. Adem Kaya

    Adem Kaya Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    3 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    689
    Beğeniler:
    686
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Çok güzel video olmuş keyifle izledim.. :alkis:
     
  11. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    paylaşım için teşekkürler.
    acaba sağ elle tutulan boru nedir?
    kamera sistemiyle ilgili bir şey mi acaba?
    yanlış görmediysem gidondan bağımsız bir şey.
     
  12. Emrah Catak

    Emrah Catak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2011
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Dostum bende Sedona 711V var yaklaşık 5000 km'dir kullanıyorum. Şehir içi ve günlük turlarda her fırsatta kullandım ve hala kullanmaktayım. Eşimin Salcano NG650 Lady model bisikletini satarak Dahon C6 aldım. Rampalardan dolayı bisiklet kullanamayan eşim bu bisikletti zevkle kullanıyor. Bende esasında sizin gibi rampalarda ne yapacağım diye düşünürken gayet kolay bir şekilde çıktım. Şöyle ki normal bir bisiklet gibi pedal boşa döner gibi dönüp rampa çıkmıyorsunuz. Yani bu bisikletin 1 nci vitesi 26" bisikletin 5 nci vitesi gibi. Ama lastik çapından mıdır nedir hem daha hızlı çıkıyorsunuz, hemde yorulmuyorsunuz. Bu sebeple 28 tekerden daha rahat çıkılır diyenlere katılıyorum. Hatta 26 vitesten dahi daha rahat denebilir. Fakat Beykoz Çayırından Anadolu Fenerine'de çıkılmaz yani :) Bununda bir ölçüsü var ama o ölçü oldukça genişki. 1,5 ay önce kendime de bir Dahon C6 aldım ve yaklaşık 800 km yol yaptım.
     
  13. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bazılarına anlatamazsınız şefim he,he diyip geçecen:))))
     
    hllcan bunu beğendi.
  14. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    534
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    eski bisikletim demir kadrolu dahon eco 3 ile ilk yokus tecrubem kadikoy rihtimdan bogaya cikis olmustu. kesinlikle pedallayarak cikamam demistim. yuruyerek cikmaya hazirlanirken merak ettim bakalim kac pedal cevirebilecegim diye, vurdum yokusa ve sasirtici bir sekilde bir solukta ciktim! yokusta pedala ilk basista yarim tur kadar hafif bir zorlanma oluyor sonra akiyor gidiyor. dahon larin yokus performansi sasirtici derecede iyi.
     
  15. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    küçük çaplı yokuşlar tabiki çıkılır. çünki vitessiz düz bisiklet değil. fakat dik rampaları veya şehirler arası yollardaki uzun rampaları çıkarken mtb nin sürüşünün yanından geçemez katlanır. sistemsel olarak ele alalım. mtb de 3*7 veya 3*8 veya 3*9 vs vs gibi sistemler mevcut. Katlanırım aynakol dişlisi mtb nin en büyük dişlisine veya bir küçüğüne denk geliyor. Yani mtb deki 1*7 - 1*8 - 1*9 nolu vitesler kafadan katlanrda devre dışı. Yokuşta lazım olan vitesler 1*7 - 1*8 - 1*9 olan viteslerdir ki rahat çıkılmasını sağlar. katlanırda yokuş çıkarken mtb nin aynakolunda orta dişli veya en büyük dişlinin en küçük vitesinde çıkılmaya çalışılınca katlanırda çok daha fazla yorulduğumuz hem teknik olarak hem mantık olarak kanıtlanmış olur. Ama tatlı rampalarda vs katlanırda yormaz insanı. ayrıca bu konuya ceteris paribus herşey eşitken bakmak gerekiyor :) yani bende sigara kullanmıyorum sizde. benimde kalbim dakikada 100 kere atıyor sizinde gibi. yoksa kondisyon filan girerse işin içine sağlıklı karşılaştırma yapılmaz. ;)
     
  16. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ahsen bey üsküdardaysanız bilirsiniz ozaman koşuyolun'dan nuhkuyusu caddesine çıkarken münübüs yolunu diyorum orda erkek öğrenci yurdu var onun önünde eğimini bilmiyorum ama bayağı sıkı bir yokuş var sağlam bir yokuş aynı zamanda koşuyolu'na inince acıbademe yani tam hastanenin önünden geçen yine çok sağlam bir yokuş var.ben oraları ne mtb nede yol bisikleti ile çıkamadım'ki arka dişliler bayağı büyükdü bisikletlerimde kilomda 90 ama dahonumla çok rahat çıkdım tek seferde.
     
    Ahsen Okyay bunu beğendi.
  17. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    bende 6 ay giant experessway kullandım.
    Bayada km yaptım.müşterilerime onla gittim geldim.
    "rampa" çıkılıyor fakat "yokuş" çıkılmıyor.
    pozisyonu çok dik çok rüzgar yiyorsunuz.
    hızlı değil.
    tekerler ufak olduğu için her yere sıkışıyor ve çukurları çok hisssediyorsunuz.
    önceleri yorulurum bi ulaşıma binerim yarı yolda diye katlanır aldım sonra baktımkı aldımda buyana hep binmişim bir kere katlamamışım.
    hal böyle olunca mtb'ye geçtim.
     
    Örümböcük ve MehmetAliB. bunu beğendi.
  18. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    evet orayı iyi bilirim. bana çok yakın. güzel bir rampa orası. valla denemek lazım. ben belki herkesin çıkmayacağı, çıkılsada bayağı yorulacağı bir yer diye düşünüyorum. ama ilk fırsatta deneyeceğim aklıma gelmedi orası hiç. ;)
     
  19. AlpŞahinoğlu

    AlpŞahinoğlu Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Sorun aldığınız bisikletin vites oranları ile ilgilidir, crazyguyonabike gibi sitelerde, Bike Friday 24 27 viteslerle nereleri çıktıklarını görürsünüz, ayrıca yokuş vites oranı ile ilgili bir kavramdır. Sheldon Brown Gear inch den bisikletiniz vites oranını gear inch, meter revolution, ya da oran olarak hesaplatabilirsiniz. Vites sayısı, aynakol adedi ruble sayısı tek başına vites oranı değildir, beraber kombinasyonuna bakmak gerekir teker boyutu kalınlığı hatta kol boyu ile birlikte. Normal ayna kaset mantığında nuvinci 360, rollhoff, alfine gibi %500 lerde vites genişliğinde gezinen göbekler bile vardır bu katlanırlarda. Temelde yokuş yukarı dik ve yüklü tepeler için 18-23 gear inch çok idealdir, düz yol için 50-55 55-60 arası performans ve terihe yani biniciye göre değişir, sürat için iyi kadans sağlayacak tempo 60 70 inch i geçmemelidir, üzeri fiziksel zarar verebilir ve yol yarışı performans içindir. Standard piyasa işi katlanırlarda 35-40 ila 80 aralığı hakimdir, 20'lerin alt bölümüne gear inch olarak inmek daha masraflı tercihler ve çözümler gerektirir, çoğu üretici de bunu tercih etmez.

    Çok kişiyi aydınlatıcı bir video olmuş...
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 26 Kasım 2013
  20. engin huz

    engin huz Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    katlanabilir bisikletim var maalesef yokuş çıkmıyor .bu tür bisikletler düz yol için tasarlammıştır.şayet yokuş çıkıyorum diyen sanırım Süpermen ....
     
    Adem Kaya ve MehmetAliB. bunu beğendi.