Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

can sıkan jant seti

Konu, 'Tekerlekler' kısmında caner ünsal tarafından paylaşıldı.

  1. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.153
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    şehir dışına verdiğim siparişle örülerek gelen setin arka tekeri tam ortalı örüldüğü için fren lastiğine dayanıyordu. (aşağıdaki konuda burada yazılmıştı)
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=53257

    Neyse izmirde yeniden akort yaptırdım. Ancak usta tel gerginliğini eskisi kadar sıkı yapamadığını, arka teker içinde kullanılan örgü sitilinin pek uygun olmadığını söyledi. Aldığım yere güvendiğim için üstünde durmadım. 100 km ya bindik binmedik akor bozuldu. Jant seti zamanla oturuyor ondandır dedik bir akort daha yaptırdık. Yağmurla boş geçen hafta sonları nedeni ile 2 ayda ancak 300 km yaptım ki akort gene gitti.
    Bu sefer İzmirde tanınan ustalardan Selim ustaya görürdüm. sonuç teller kısa olduğu için uzun süre tutacak şekilde akort yapılamıyor. örme şeklide arka teker için biraz zayıf olup daha kuvvetli olabilecek örümlerde de tel tamamen kısa geliyor yani örülemiyor.
    Sonuç:
    1- Şehir dışından tel, çember sipariş vermeden örüm şekline göre kaç mm uzunluğunda tel almak gerektiğini iyi bir ustadan öğrenip öyle sipariş vermek lazım.
    2- Örme işini kendi bulundunuz yerde usta varsa katiyen dışarıya ördürmeyin. büyük firmalar sipariş yetiştirmek için sanıyorum fason yaptırıyorlar ve arka tekerde hiç göbeği falan hesaba katmadan ortalayıp örüyorlar.
    3- illa bedava ördürecem derseniz bisikletinizin markasını nodelini söyleyin ona göre örebileceklerse ördürün yoksa jant seti geldiği gün akort istiyor.
    4- Maddi durumunuz el veriyorsa muhakkak yedek jant setiniz olsun bir hafta sonu dahi binememiş olsanız para ile ölçülmüyor.
     
  2. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.153
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Kişisel bir yakınma değil faydalı olmayı düşünerek yazdığımdan daha fazla kişi tarafından okunması amacı ile bir defaya mahsus güncelliyorum.
     
    umutkahraman bunu beğendi.
  3. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:
    Yada fabrika örümlü hazır jant setleri seçilebilir.:)
     
  4. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    en doğru akord bisiklet üstünde yapılan akorttur.kadroya göre yada maşaya göre jant ortalanmalıdır.sancınızda haklısınız.
     
  5. sercan gündüz

    sercan gündüz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    609
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    SAMSUN
    Seviye:
    aynen umut kardes dogru soyluyosun:)
     
    umutkahraman bunu beğendi.
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Eğer sizin dediğiniz gibi olsaydı, o zaman tüm hazır jant setleri yamuk yumuk olurdu...

    Jant dediğiniz doğru örüldüğünde, hangi kadroya, hangi maşaya takılırsa takılsın, tabiri caizse "cuk" diye oturur. Bir mm kayma bile olmaz. Doğru örülen jant belki bir ay içinde bir akord ister ama, bir daha bana mısın demez.

    Peki bunun için ne gerekli, öncelikle iyi malzeme, sonra iyi usta ve kesinlikle o ustanın elinde doğru ekipman gerekli.

    Tellerin uzunluğu ve tel başı seçimi bir defa herşeyden önce çok iyi yapılmalı, DT Swiss'in sitesinde göbek ve jant marka/modelini ve örüm şeklini girerek doğru ölçüde teli tayin edilmesine yarayan bir sistem var, mutlak suretle tavsiye ederim. Tellerin kalitesi ise apayrı bir konu. Kaliteli tel ile örülmüş jant darbeye karşı kesinlikle daha dayanıklı oluyor. Tecrübe ile sabit bu konu.

    Sonra jant seçimi, artık başka türlüsü ne kadar var piyasada bilmiyorum ama jant çemberi mutlaka yüksüklü olmalı, hem akordun, hem de jantın ömrünü artıracaktır bu durum.

    Doğru usta zaten olmazsa olmaz, ancak doğru ustanın elinin altında adam gibi bir akord tezgahı ve adam gibi akord anahtarı, ekipmanı olmazsa da çok bir işe yaramaz. Mesela Park Tool'un bir kaç yüz €'luk akord tezgahı var. Tek bir tezgah bu kadar eder mi demeyin, milimetrenin onda biri (hatta belki daha da fazla) hassaslıkta ölçüm yapabiliyor. Haliyle de o tezgahtan doğru usta eliyle çıkan jant jilet gibi oluyor.
     
    AydınUS, caner ünsal ve umutkahraman bunu beğendi.