Uğur Ece
Daimi Üye
- Kayıt
- 10 Kasım 2012
- Mesaj
- 219
- Tepki
- 30
- Şehir
- Kocaeli
- Bisiklet
- Kron
bugün daha ortalama 650 kilometredeki carraro 022 cr bisikletimin campagnolo xenon arka aktarıcısı kırıldı. şöyle oldu:
arka vites en yüksekteyken (10da) bayıra yaklaşınca hızımı düşürmeden vitesi azaltmaya başladım ki bayıra girerken hızımı ve ivmemi kaybetmeyeyim diye. bayırın başında 10dan 5e falan inmişti, ayağa kalktım, giderek hızım yavaşlarken bir yandan da ayaktayken (büyük hata galiba) vitesi düşürmeye devam ettim. bir noktada (daha zincir istediğim vitese gelmemişken) geçmedi zincir bir küçük vitese aktarıcı zincirden daha düşük dişlinin konumundayken. tabi ben yüksek viteste ayakta zorlarken, zincir 4te ama aktarıcı 2de örneğin, zincir çok büyük bir güce maruz kaldı anladığım kadarıyla (aktarıcı zincirin tam altında olması gerekirken 2 yanındaydı, çapraz dönüyordu yani zincir.) ve o an bişey oldu arka sistemde. durup baktım, arka aktarıcı kırılmış. yani kadroya bağlandığı noktadan kopmuş.
bisikletimi 3 ay önce 200 kilometredeyken aldım 2.el, 2 ayda da 400-500 km falan kullanmışımdır. ilk yol bisikletim, bisiklet araştırırken özellikle campagnolo donanımlı olsun istemiştim. biraz fanatiklik benimkisi, anlayışlarını ve endüstriye yaklaşımlarını beğendiğimden herneyse.. ama açıkçası çok da memnun kalmadım campagnolo'dan. belki xenon campagnolo'nun en aşağı model grubu olduğundandır bilemiyorum ama yani çok sevemedim açıkçası. en başından beri vites geçişlerinde sıkıntı oluyordu ara ara. inceden de değiştirsem mi acaba diye bi düşünce girmişti son zamanlarda aklıma. bu olayla beraber artık mecburen değiştiricem.
şimdi ben hangi markayı ve hangi modeli almalıyım.
1) sorunsuz olmalı. yani vites geçişleri falan kusursuz olmalı (net olmalı anlamında değil, ama bir tane düşürünce zincir de daima bir atne düşsün. yükseltince zincir de bir üste geçsin. atlama falan olmasın bi tane basınca değişiklik olmayıp bi tane daha basınca iki vites birden yükseltip düşürmesin. isteğim bu)
2) servis konusunda sıkıntı yok, koaceli'ndeyim ama bisikleti istanbul'a götürme imkanım var rahatça. o yüzden sorun yok.
3) fiyat aralığım 300 civarı maksimum. ve nereden alınmalı. site mi yoksa mağaza mı?
açıkçası bir daha campagnolo almayı düşünmüyorum. hem pahalı baya, hem de türkiye'de parçasını bulmak vs çok zor.
sram ; red çok pahalı, ancak karbon force alabilirim. (link)
shimano ; dura ace çok pahalı, ya 105 ya da ultegra olucak.
ha bir sorum da, kısa bacak, orta bacak vs bunların farkları nedir? hangisi daha iyidir ya da dayanıklıdır? ve benim kasete hangisi gider? kırılan aktarıcım orta uzunluktaydı.
bisikletim 2x10. 12-25 kaset var. başka bilgi gerekir mi bilmiyorum. yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.
arka vites en yüksekteyken (10da) bayıra yaklaşınca hızımı düşürmeden vitesi azaltmaya başladım ki bayıra girerken hızımı ve ivmemi kaybetmeyeyim diye. bayırın başında 10dan 5e falan inmişti, ayağa kalktım, giderek hızım yavaşlarken bir yandan da ayaktayken (büyük hata galiba) vitesi düşürmeye devam ettim. bir noktada (daha zincir istediğim vitese gelmemişken) geçmedi zincir bir küçük vitese aktarıcı zincirden daha düşük dişlinin konumundayken. tabi ben yüksek viteste ayakta zorlarken, zincir 4te ama aktarıcı 2de örneğin, zincir çok büyük bir güce maruz kaldı anladığım kadarıyla (aktarıcı zincirin tam altında olması gerekirken 2 yanındaydı, çapraz dönüyordu yani zincir.) ve o an bişey oldu arka sistemde. durup baktım, arka aktarıcı kırılmış. yani kadroya bağlandığı noktadan kopmuş.
bisikletimi 3 ay önce 200 kilometredeyken aldım 2.el, 2 ayda da 400-500 km falan kullanmışımdır. ilk yol bisikletim, bisiklet araştırırken özellikle campagnolo donanımlı olsun istemiştim. biraz fanatiklik benimkisi, anlayışlarını ve endüstriye yaklaşımlarını beğendiğimden herneyse.. ama açıkçası çok da memnun kalmadım campagnolo'dan. belki xenon campagnolo'nun en aşağı model grubu olduğundandır bilemiyorum ama yani çok sevemedim açıkçası. en başından beri vites geçişlerinde sıkıntı oluyordu ara ara. inceden de değiştirsem mi acaba diye bi düşünce girmişti son zamanlarda aklıma. bu olayla beraber artık mecburen değiştiricem.
şimdi ben hangi markayı ve hangi modeli almalıyım.
1) sorunsuz olmalı. yani vites geçişleri falan kusursuz olmalı (net olmalı anlamında değil, ama bir tane düşürünce zincir de daima bir atne düşsün. yükseltince zincir de bir üste geçsin. atlama falan olmasın bi tane basınca değişiklik olmayıp bi tane daha basınca iki vites birden yükseltip düşürmesin. isteğim bu)
2) servis konusunda sıkıntı yok, koaceli'ndeyim ama bisikleti istanbul'a götürme imkanım var rahatça. o yüzden sorun yok.
3) fiyat aralığım 300 civarı maksimum. ve nereden alınmalı. site mi yoksa mağaza mı?
açıkçası bir daha campagnolo almayı düşünmüyorum. hem pahalı baya, hem de türkiye'de parçasını bulmak vs çok zor.
sram ; red çok pahalı, ancak karbon force alabilirim. (link)
shimano ; dura ace çok pahalı, ya 105 ya da ultegra olucak.
ha bir sorum da, kısa bacak, orta bacak vs bunların farkları nedir? hangisi daha iyidir ya da dayanıklıdır? ve benim kasete hangisi gider? kırılan aktarıcım orta uzunluktaydı.
bisikletim 2x10. 12-25 kaset var. başka bilgi gerekir mi bilmiyorum. yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.