Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Çabuk yorulmamak için ne yapabilirim?(Nefes nefese kalıyorum)

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında muhammet tüfekçi tarafından paylaşıldı.

  1. muhammet tüfekçi

    muhammet tüfekçi Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Bisikletimi 2010 yılında almıştım.(Salcano Igman 13.2 KG)1.5-2 sene kullanmadım.Kullanmamamın sebebi çok çabuk nefes nefese kalıp yorulmam.Düz yolda kullanabiliyorum fakat bayır yukarı anında tıkanıyorum ve nefes nefese kalıyorum.Yoruluyorum.Bunun için neler yapabilirim?Bisikletten soğudum iyice.(Not:110 Kiloyum sanırım bunla ilgili.Vermeye çalışıyorum)
     
  2. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Yorulduğun yerde durup kısa bir süre dinlen. Sonra tekrar devam et. Bu şekilde yaaş yavaş alışacaksın. Bu sırada kendini fazla zorlama. Zorlarsan sıkıntı çıkabilir. Ayrıca bir gün sürüp ertesi gün dinlenebilirsin. Tabii bu nekadar efor sarfettiğine bağlı. Mesela ben 20km ve üzeri yapınca ertesi gün dinleniyorum. 1 ay önce bu rakam 5 idi. En son bu sabah 28km yaptım. Yavaş yavaş artıyor.
     
  3. Mutlu Köksal

    Mutlu Köksal Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    1.001
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Nefes kesilmesini önleme adına ilk aşama kilo kaybını düzene oturtmak olması lazım bana göre
     
  4. Ferhat Öz

    Ferhat Öz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    Ankara-Seydişehir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Nefes nefese kalmanızın nedeni kilonuz gibi görünüyor.Rampayı hızlı çıkmaya çalışmayın.Belli bir tempo tutup (yokuşu çıkabileceğiniz şekilde) o hızla devam edin.Gün geçtikçe daha iyi çıktığınızı hissedeceksiniz.Ayrıca nefes antrenmanları da çok iyi gelecektir.Nefesinizi diyaframa kadar çekip hızlı bir şekilde nefesinizi vermeyi deneyebilirsiniz.Benim size önerim nabız saati alıp bisikletinizi düz ve hafif eğimli yollarda bisikletinizi yağ yakma aralığında kullanıp biraz da yemenize içmenize dikkat ederseniz rampa çıkmayı eğlenceli bir aktiviteye dönüştürebilirsiniz.
     
    CandanC bunu beğendi.
  5. mehmet kendir

    mehmet kendir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    824
    Beğeniler:
    1.882
    Şehir:
    istanbul b.evler
    Seviye:
    bisikletten soğumamak için kendine yol arkadaşları bulmanı tavsiye ederim..
    bu sayede hem eğlence hem spor bir arada olur.
    grup sürüşlerinde belli bir tempoda nasıl gittiğini anlamazsın ve zamanla hem nefesin açılır hem de kilolarından kurtulursun..
     
  6. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Nefesini hiç bir zaman tutma. Nefesini bilmeden tuttuğun için nefes nefese kalıyorsun. Düzenli olarak sürekli nefes alıp ver. Bazen derin içine çek ver.
     
  7. Devrim Uyanık

    Devrim Uyanık Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2012
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Benim kendi adıma uyguladığım yaklaşım şu. Bu arada 37 yaşındayım, masa başı çalışıyorum. Günlük yaşamımda hiçbir sportif aktivitem yok. Yürümüyorum bile.
    Ama 3-5 senede bir gaza gelip bisikletle uzun mesafeler yapıyorum.
    Burda mesela arkadaşlar soluklanmadan Şile'ye gidip oralardan başka yerlere devam ediyorlarmış. Ben Şile'ye gittim. Bütün rampalarda elde çıkarttım bisikleti.
    İzmir'e gittim İstanbul'dan, yine pedallamayı gözümün kesmediği her rampayı yürüyerek çıktım.
    Belgrad Budapeşte yaptım. Dümdüz parkurda ortalama hızım 14-15 falandı. Rüzgarsız ortamda düz yolda 8'e 10'a düştüğü oldu hızımın.
    Burda 300 kilometreyi 10 saatte gittiğini söyleyen arkadaşları görünce gıpta ediyorum tabi de, ben yaptığım yolculuklardan keyif alıyorum, o yüzden yavaş yavaş gitmişim ya da bisikleti elde taşımışım dert etmiyorum.

    Keyif alabileceğiniz tempo ne ise, o tempoda yol alın bence. Gerek nefesinizi, gerek bacaklarınızı zorlamayın.
    Benim kendi adıma düzenli spor yapma disiplinim yok ama hani siz bir düzen tutturabilirseniz, zaman içinde zaten sıkıntılarınız azalacaktır.
     
    Cengiz Dalsal ve Bahadır Gürel bunu beğendi.
  8. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Onursal Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.864
    Beğeniler:
    6.452
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    44 yaşındayım; 2010 Temmuz ayında Trek MTB bisiklet alıp maltepe-kartal sahilde bisiklet yolunda gezmeye başladım. Bu işi hafta sonları düzenli hale getirince 2011 Haziran'da onu satıp Merida yol bisikleti aldım ve yola indim. Yol bisikletiyle birlikte kudret ustayla tanıştım ve birkaç etaba katıldım (garipçe, polinezköy, bıçkıdere vb.). kendi başıma da 30-50 km arası turluyordum. Öncesinde kilom 76-77'den aşağı düşmezken bu turlarda 70'e kadar indim (boyum 1.62). 2012 Ocak'ta kalp ameliyatı olunca (ek damar takıldı) Nisan'a kadar uzak kaldım. Sonra tekrar başladım. Önce 20-30 km derken 40-50 km'yi rahat gitmeye başladım. Yani hafta sonu iki günde toplam 80-100 km yapıyordum. Son iki haftadır rivamad ve atilla bisiklet gruplarına katıldım. geçen hafta iki günde toplam 140 km yaptığımı gördüm. Ortalama hızım da 27-28'e çıktı, 8-9 eğimli rampayı 15 km hızla çıktığımı farkettim (tabii aynı grupta rampayı 20-25'le çıkanları görmedim değil, rampa sabiha sapağından f1'e çıkan yol). Bunlarda etken olan faktörler şöyle: kilitli pedal aldım (öncesi ve sonrası milat gibi oldu, rampalar gerçekten kolaylaştı, yüksek kadansları rahat yapmaya başladım; örneğin kilitli pedal öncesi ortalama kadans 55 iken son tur ortalama kadans 75 oldu), nabız ölçer aldım (asla riske girmek istemedim, yokuş çıkarken cihazın uyarısı benim için emir oluyordu), bir de çok ilginç gelebilir ancak bisiklet sürerken nefes almayı unuttuğumu farkettim, tabii vücut oksijensiz kalınca çok zorlanıyor, şarkı söylemeye başladım -çok alçak sesle- bu sayede düzenli nefes almak zorunda kalıyordum!
     
    -Paşa- bunu beğendi.
  9. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Allah kurtarsin! Hastalik size de bulasmis!:):)
    Tebrik ederim. Hayatiniza ayri mana veren yeni seyler eklemissiniz.
     
  10. serge mersin

    serge mersin Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Bu kilo bayır çıkmak için çok fazla.Bisiklet aslında kilo vermek için idealdir.Koşmaktan daha iyi çünkü dize yük binmesini engeller.Düz yolda sürüp,sürekli pedal çevirerek nabzınızı yüksek tutun bir de o kilolardan kurtulun ben 6-7 kilo verdim çok fazlalığımda yoktu,o kadar kilo bile çok farketti artık uçuyorum.10kilo vermek demek sırtından 10kiloluk çanta atmak demektir tam anlamıyla.
     
  11. ygt127

    ygt127 Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2012
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    oturarak çık yanında arkadaşın olsun seni sohbete tutan acele etme yavaş ık ilk çıkışta 3 kez falan dinlenirsin gün geçtikçe daha kolay çıkarsın
     
  12. Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    tıkandığın yerde dur düz yolda devam et her gün bunu tekrarla kilo da verirsen tadından yenmez gittikçe yukarı çıktığını anlarsın
     
  13. Eray Geçay

    Eray Geçay Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    27 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    399
    Beğeniler:
    143
    Şehir:
    Bolu
    Seviye:
    Boy 1.80 kilo 105 kilo büyük sorun ilk zamanlar çok kasınca gözüm kararıyor soğuk terler dökmeye başlıyor bayılacakmışım gibi oluyordu ancak kendini zorladıkça açılıyorsun daha çok yapmaya başlıyorsun şimdi çok kasmadan yoruldukça dinlen yavaş yavaş tempo arttır karbonhidrat diyetide önemli zaten yağ doku polimer karbonhidrat onları yakarsın ama bu aç kalacaksın demek değil aç durursan kilo veremezsin . Diyet yapıyorum diye meyveye sebzeye dayanırsan daha çok kilo alırsın çünkü onların hepsi sakkaroz ve nişastadan ibaret . Çok performanslı kullanamıyorum diye sakın bisikleti bırakma .
     
  14. Artık Yok

    Artık Yok Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.357
    Beğeniler:
    1.602
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    Ahenkli Nefeslenme
    Ahenkli ve derin nefeslenmeyle beynimize daha fazla oksijen gelir. Ayrıca beyin ve bedensel rahatlama da sağlanmış olur. İlave oksijen ve huzurlu bir beyin sayesinde de yeni şeyleri öğrenmemiz ve öğrendiklerimizi de sonradan hatırlamamız kolaylaşır. Bunun yanısıra, aşırı stress ve çeşitli sağlık tehditleriyle başedebilme, ağrılardan kurtulma ve genel sağlık alanlarında da direncimiz ve gücümüz artar.

    Düzenli, ritmik ve derin nefeslenmeyle sadece genç çocukların değil, yetişkinlerin de zekalarında açılma, dikkat yoğunlaşmasında (konsantrasyon) artma ve hafızalarında ilerleme tesbit edilmiştir. Bilinçli nefeslenmeyle beynin sağ ve sol yarımküreleri arasındaki düzensizliklerden kurtularak aralarındaki ahengi artırmak, dolayısiyle de yaratıcı düşünmede daha üst düzey başarılara erişmek mümkündür.

    Çeşitli Nefes Teknikleri
    Aşağıda sunulan tekniklerin her biri farklı bir amaca hizmet etse de, hangisini düzenlice denerseniz deneyin, yine de genelde sağlığınızda bir düzelme, hafızanızda, dikkatinizin artmasında ve zihin açıklığında bir ilerleme kaydedersiniz. Önemli olan husus başladığınız tekniğin en az bir hafta süreyle her gün bir veya iki sefer tekrarlanmasıdır.
    Ritmik Nefes Eğitimine Giriş
    Genelde zihin açıklığı ve kalp atışlarını düzenlemek için en yararlı alışkanlıklardan biri nefesinizin ritmini saniye ayarlı kontrol edebilmenizdir. Ama ilk önce yapılması gereken şey şu andaki durumunuzun farkında olmaktır:

    Sırtüstü uzanınız. Sol elinizi göğsünüzün üzerine, sağ elinizi ise göbeğinizin üzerine koyunuz. Nefes alıp verirken hangi elinizin daha fazla hareket ettiğini belirleyiniz. Daha sonra, nefes alışınızdan verişinize kadar geçen süreye dikkat ediniz. İçinizden bin bir, bin iki, bin üç, ilh., sayınız ve bir nefesten diğerine geçen süreyi hesaplayınız (her sayı yaklaşık bir saniye). Şimdi bir durum değerlendirmesi yapalım:

    • Eğer sadece sol eliniz hareket ediyorsa, dar nefes ya da göğüs nefesi dediğimiz bir şekilde nefeslendiğiniz ve böylece diyaframınızı hiç ya da yeterince kullanmadığınız anlaşılır. Dolayısiyle de ciğerlerinize yeterli hava almıyorsunuz demektir. Diyafram nefesi alma yöntemini öğrenmeniz gerekir. Yapılacak iş gayet basittir: Hiç değilse günde birkaç sefer diyaframınızı aşağıya iterek karnınızın şişmesini, yani ciğerlerinize daha fazla hava almayı sağlayınız. Pek çok nefes tekniğinde diyafram nefesi gerekmektedir.

    • Nefes alış-veriş süreniz kısa ise, yani yaklaşık üç saniye civarındaysa, ya da daha kısa süreliyse, aldığınız havadan yeterince yararlanamıyorsunuz , yani, oksijenin kana, kandaki karbon dioksitin de dışarı verilen havaya karışması için yeterli zamanı kullanmıyorsunuz demektir
     
    -Paşa- bunu beğendi.
  15. Ömer Faruk Ünal

    Ömer Faruk Ünal Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2012
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    kilonuzdan sonra her bisiklet sürmeye başlamadan önce nefes açma egzersizleri uygulaya bilirsiniz.

    1. eller iki yana açılır her nefes alışta göğüs önünde açık halde uçları birleştirilir. 25 kere yapılmalı.

    2. dik durumda eller ileri doğru açılır. diz kapakları bükülere nefes verilir ve eğilmeye başlanır. yavaş yavaş eğildikten sonra nefes alınarak yükselinir. 25 kere tekrarlanır.

    3. ayaklar çapraz halde yere oturulur. nefes alınarak öne eğilir ve nefes verilerek tekrar kaldılır. 25 tekrar.