Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

CAAD9+Dura Ace

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında hakano tarafından paylaşıldı.

  1. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Asagida linkini verdigim Caad 9 Cannondale'i uzerindeki Tiagra donanimi Dura Ace'le degistirerek almayi ciddi ciddi dusunuyorum. Bir yanlis yapmadigimdan emin olmak icin, forumdaki arkadaslarin fikrini almak istedim. Tiagra ile ilgili yorumlar cok ic acici degil. Bisikleti hergun kullanacagim ve muhtemelen ara sira uzun turlar da olacak. Tavsiyeler icin simdiden tesekkurler.


    http://www.deltabisiklet.com/File/?_Args=ProductImage,2733,DeltaBisiklet
     
  2. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    hakano bunu beğendi.
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Dura Ace setin Delta'da fiyati 1300 €'nun üzerinde, bu kadar masraf yapmaktansa 105 gibi oldukca tatmin edici bir seti olan ve karbon kadrolu BU modeli düsünseniz sanki daha iyi bir secim olur.

    Cünkü donanim zamanla, gerekirse teker teker degisir. Böyle bir kadroya da her türlü donanim yakisir.
     
  4. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Donanımınızı belirleyici kriter budur;

    "Bisikleti hergun kullanacagim ve muhtemelen ara sira uzun turlar da olacak"

    Değil Tiagra, Shimano 2200 veya Exage 400 donanımlı yol bisikletiyle bile yıllarca, onbinlerce km gidebilirsiniz.
    Tabiki aralarında teknoloji, üretim malzemesi ve hafiflik farkı var fakat ürün kalitesi olarak uçuk farklar yok.
    Eğer almışken bir defa alayım, hafif de olsun, sürekli antrenman da yapabilirim, kendi sınırlarımı da aşarım belki yarışlara da katılırım derseniz Ultegra.
    Yok bütçe ön planda ise ve bineceğiniz mesafeler çoğunlukla kısa, sağlıklı yaşam/gezi/eğlence amaçlı olacaksa Tiagra diyebilirim.
    Fiyat performans oranı en yüksek seri ise 105'tir.Onu da tavsiye edebilirim.
     
    Ali Emre Akcan, Bülent ÖZER ve hakano bunu beğendi.
  5. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    105 set çok iadeal, yok biraz daha üst olsun derseniz, (yarışmayacaksanız, karbon kadronun sağlayacağı fayda maliyetinden daha azdır) Karbon kadro yerine Al kardolu, Karbon maşalı, karbon sele borulu, Ultegralı bir bisiklet öneririm, kadro olarak Cannondale yerine Corratec öneririm. Cannondale çok çok iyi bir kadro ama Corratec de ondan aşağı kalmaz hani.
     
    hakano bunu beğendi.
  6. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    2008-2009 Tiagralar eski 105 kalitesinde bence hiç fena değiller.
     
    hakano bunu beğendi.
  7. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Benim tavsiyem Caad9 olurdu, canondale bu kadroyu çok uzun yıllardır üretiyor, diyebilirimki marketteki en iyi alu kadrolar arasında bu kadro, fiyatla orantılı olarak gerçekten iyi yatırım.

    Shimano gruplara gelince, çizgiyi Ultegra' da çekmek lazım, bunun altı bence kötü yatırım olur, burada kıstasım kesinlikle hafiflik değil, fakat onunlada birlikte gelen malzeme kalitesi ve dayanıklılığı.
    Ultegra kombinasyonuna ön/arka ve orta göbek için Dura Ace' i katarsan ölümsüz bir grup oluşturursun, belki başta maliyet yüksek gibi gelecektir ama
    uzun sürede yatırdığının karşılığını dayanıklılık olarak alacaksın. Dura ace göbekler ise gerçekten çok iyi ve uzun ömürlü.

    Yok ben bu yıl bir bisiklet toplarım, iki sene sonra upgrade yaparım dersen, upgrade için şimdi ödediğinin iki katını yarın ödeyeceksin.
     
    sprint, STORMER ve hakano bunu beğendi.
  8. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Caad icin Cannondale'in yaptigi en iyi seylerden biri olduguna iliskin degerlendirmeleri ben de defalarca duydum ve okudum. Bir kaynak dunyanin en iyi tepki veren uc kadrosundan biri oldugunu soyluyordu. Bunun yaninda geometrisinin daha cok yaris icin tasarlandigini ve cok rahat olmadigini soyleyen yazilar da hatirliyorum. (Caad'in rahatsizligi yarisla iliskiliyse bana gore + hanesine yazilabilecek bir ozellik bu.) Kisacasi Caad 9 dememin sebebi kimsenin hakkinda kotu soz soylemedigi bir kadro oldugundan emin olmam.

    Dura Ace'e gelince: "Yarisa katilmayacaksan Tiagra veya 105 ile yetinilebilir" seklindeki yorumlari anliyor ve katiliyorum. Dura Ace'ten gercekci nedenlerle bahsetmiyorum zaten. Ama, sozgelimi Ankara-Polatli etabini yaparken donaniminizin mevcutlarin en iyilerinden biri oldugunu bilmek veya herhangi bir sekilde sprint gerektiginde en iyi teknolojinin ayaginizin altinda oldugu bilmek iyi gelebilir diye dusunuyorum. Bu belki hakkini vermeden Ferrari kullanmak gibi birsey. Basmiyorum ama istesem basabilirim duygusu.

    Herkese yorumlari ve bisiklet linkleri icin cok tesekkurler. Karar vermemde cok yardimci olacak.
     
  9. Serkan Kes

    Serkan Kes Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Mart 2007
    Mesajlar:
    478
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    bence de senin istediğin önemli ve de bütçen sonuçta herkes yarışmak zorunda değil. önemli olan senin bütçene ve zevkine uygun olması. bu arada benim de önerim sram setten yana olur.
     
    hakano bunu beğendi.
  10. bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    Mustafa İçdağ'ın tavsiyesi çok dikkate alınması gerekem bir tavsiye.bisikleti edindikten sonra donanım yükseltme herzaman çok pahalı bir seçenektir.Bu yüzden bütçenizin elverdiği en iyi donanımın olduğu aliminyum bir kadro ve mümkünse markalı bir karbon maşa(karbon vertikal/dikey darbelere çok dayanıklı bir malzemedir) önereceğim.
    Halil'in önerisi olan full SH105 de size çok uzun yıllar mükemmel hizmet verecek hobyy kullanıcıları için dura-ace baz alınarak üretilmiş verdiğinizin karşılığını çok fazlasıyla iade eden bir donanımdır.Ben uzun yıllar 1150 serisinden (Kadrodan değiştirmeli)105 full donanım kullandım.Zincir dışında bir değişiklik gerekmedi.
    Şimdi çok basit bir bisiklet olan Drag master sora (kadrosu ağır,ama kilolu sürücüler için çok sağlam olduğu için) kullanıyorum.Alır almaz yapmam gereken değişiklikler Aynakol(Sram S300 ile=200Avro)Ruble (Sram PG850 ile=25Avro)Zincir(Sram PG890 ile=26 Avro)Arka vites attırıcı(5500 105 ile=30 Avro)Gidon bogazı(zzyzx oversize ile=35 avro)Gidon(Pro ile=50 Avro) değiştirdim.Teker seti yeteri kadar rigid(esnemez)olmadığı için onları da en az mavic aksium veya dengi bir setle değiştirmem gerekiyor.
    Yol bisikletin donanımında şu an için hiç bir markanın Campagnola'dan daha üstün ve dayanıklı olduğuna inanmıyorum.Yoluş çıkarken sorunsuz ön vites küçültebileceğiniz tek o var hali hazırda.Ama Türkiye'de resmi dağıtıcısı yok.
    Corratec çok saygın,malzemeden sakınmayan bir Alman firmasıdır.Full ultegra donanımlı bisikleti de çok uygun fiyata satılıyor.Ben bu yıl bir bu bisikletten aldım.bir de Yol/yarış hibrit 105 donanımlı cannondale aldım.
    İkisi de güzel.Ama corratec full carbon maşa kullanıyor mesela.
    Sonuç olarak:Bütçenizi zorlayıp bir defa içinize sinen ve uzunca bir süre hatta gerekmedikçe parça değiştirme ihtiyacı doğurmayacak bir seçim yapmalısınız.
    seçim kriteriniz de kesinlikle önce kaliteli parça sonra hafiflik olmalıdır.
     
    Mustafa İçdağ ve hakano bunu beğendi.
  11. STORMER

    STORMER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.889
    Beğeniler:
    3.249
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Mustafa abının dedıklerıne katılıyorum dayanıklılık ve kalıtede ultegra derım.Ama sana kendımden bısıler yazıyım sadece dusun:in: Yarısmayı ve butun sezon kosmayı dusunuyormusun?
    Hafıflık ıstıyormusun?
    Marka tutkusu varmı?
    Para problemım yok mu dıyorsun?
    Ozaman ne durace ugrasıyorsun dırek son noktaya gıt al bır Compagnolo set bu ısı baslamadan bıtır:in:
    Eger yukardakı sorulara hayırmı dersın.Dostum tıagra,durace falan fılan hepsı bos.Ilk basta bacagın olsun baktın parcan eskıdı ozaman degıstırırsın.Bendekı makınadakı kompenantlar eskıdır ama yenı olanda benden farklı dııldır.Grupta ne arkadaslar var altlarındakı makınalar 11-12kg.ustlerındekı parcalar eskı sora -tıagra dır adamlar senelerdır bınerler+ruzgarlarındada gıdemezler.Oyuzden paran coksa Alırsın compagnolo noktayı koyarsın konuya yada bın hocam tıagraya senı bacakların tanıtsın etrafa:in:

    Herkese Selamlar:in:
     
  12. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben bir caad9 kullanıcısıyım ve tıpkı sizin bu düşündüğünüz şekilde kadroyu Dura-Ace set ile birleştirdim. Şu an için memnunum ve bir aksilik olmaz ise bu bisiklet ile bu yıl bazı yol yarışlarına girmeyi düşünüyorum. Şu an için Dura-ace setin ömrü konusunda bir yorum yapamam çünki setin ömrünü tamamlayacak kadar kullanmadım, ancak şu tavsiyede bulunabilirim.

    Shimano setlerde açıkça gördüm ki viteslerin geçişlerindeki hassasiyette Tiagra yada Dura ace arasında bir fark yok. Sora seti işin içine katmıyorum çünki onun çalışma prensibi taamen farklı ve çok kötü. Aradaki uçurumu oluşturan mevzu Dura Ace setin hatrı sayılır derecede ağırlık avantajı ve 10 lu sisteme sahip olması. Yani bu yüksek performanslı antreman yada yarış kullanımları için kesinlikle önemli ve gözardı edilemeyecek bir avantaj. Özellikle rampalarda setten kaynaklanan genel ağırlığa yansıyan bu olumlu avantajı hissediyorsunuz. Ancak dediğim gibi günlük kullanıma bakacak olursak Dura ace setin hassasiyeti ile Tiagra set arasındaki çalışma farkını ayırt etmek çok zor. Burdan hareketle amaca uygun olarak seçim yapmak bu sebep ile çok önemli.

    Birde şunu eklemekte fayda var, vites setinden ziyade jant ve lastik setinin önceliği çok daha önemli diye düşünüyorum. Tabi ki bir bütün olarak düşünerek bu alanda birazdaha detaylı düşünmekte fayda var çünki bu alandaki doğru bir upgrade ile vites setinden aldığınızdan çok daha önemli bir avantaj kazanırsınız. Bunun nedeni hareket eden veya yuvarlanan nesnelerin harekete olan etkisinin taşınanlara göre daha fazla olması.

    Birde, eğer benim gibi 7 aylık ve aceleci bir kişilik değilseniz Dura Ace set yerine Campagnolo Record veya Chorus set de düşünebilirsiniz:)

    Bisikleti görmek ister ve uzaktanda olsa bir fikir edinmek isterseniz link veriyorum: http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=32994

    Ve tabi sevgili Mustafa ağabeyin de yorumlarına mutlaka kulak verin:)

    Bu işin sonucunu merakla bekliyoruz, kolay gelsin:)
     
    hakano ve Mustafa İçdağ bunu beğendi.
  13. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Aytac Bey, Caad9-Dura Ace'in iyi birsey olabilecegini tahmin ediyordum ancak bu kadar carpici bir sonuc dusunmemistim. Nazar degmesin.

    Bana gelince, Dura Ace konusunda kimse tesvik edici davranmadi. Daha once (yani 20 sene kadar once) yol bisikleti tecrubem olmustu, ileri teknoloji urunu makinelerin yerine ortalikta sadece Peugeot'larin oldugu yillarda. Son dort-bes sene boyunca yogun bir sekilde MTB kullaniyorum. Yas 45'e varinca "road" tutkusu geri dondu, bari iyi bir donus yapayim dedim. Fakat - gerci hala emin degilim ama - Caad'in geometrisinin benim icin biraz fazla saldirgan oldugunu dusunmeye basladim. Herhalde ileride bir gun bir Caad'im olacak. Ama once haketmek gerekecek. Farkli bir markayi Istanbul'dan bugun ismarladim: Scott CR1 Team 105. Herkese yorumlari icin cok tesekkurler. Herbir yorumun, yillarin
    tecrubesini yansittiginin farkindayim. Mustafa beyin bu camianin duayeni oldugu anlasiliyor. Vakit ayirdigi icin ona ayrica tesekkurler.

    PS Ben de 7 ayliklardanim
     
    Aytaç Biber ve Serdar TEBER bunu beğendi.
  14. Serdar TEBER

    Serdar TEBER Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.215
    Beğeniler:
    1.366
    Şehir:
    Ankara, Antalya
    Seviye:
    Hayırlı olsun CR1 Team bisikletiniz. Elinize ulaştığında resimlerini bizimle paylaşırsanız seviniriz.
     
    hakano bunu beğendi.
  15. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Seçiminiz hayırlı olsun, CR1 de güzel bir seçim. Türkiye yollarında böyle yol bisikletlerinin onları sevenlerin sayısının artması çok güzel:)
     
    hakano bunu beğendi.
  16. Tolga Gürgün

    Tolga Gürgün Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    2.371
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Hakan'ım ,

    Bir konu ancak bu kadar net özetlenebilir . :in:

    İlave olarak ;

    Yüksek kalite hafif yarışa uygun malzemelerin hakkını verebilmek yada farklılıklarını anlayabilmek için senede 10000 km yapıp ondan sonra maddi duruma ve beklentilerinize göre malzeme ve kadroyu belirlemeniz lazım . .

    Yeni başlayan yada pek fazla geçmişi olmayan bir bisiklet kullanıcısına carbon kadro , dura ace , campagnolo , colnago vs .. gibi terimler ve farklılıkları bir şey ifade etmeyecektir .

    Şu an ben 15 sene öncesinin cromo kadrolu ve shimano exage donanımlı bir yol bisikleti kullanıyorum . 12,5 kg :D Antrenman açısından açıkcası hiç bir sıkıntı yok çok şükür .

    Siz yemenize içmenize sağlığınıza ailenize dikkat edin diğer geri kalan komponentler ve kadrolar sadece paraya bakar :in: :in:

    Tüm bisiklet dostarını kucaklıyorum ...
    Selamlar,
     
  17. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Hicbir zaman "iyi komponent adami iyi bisikletci yapar" anlaminda birsey soylemedim. (Ama daha once yazilanlarda - eger dikkatli okunmazsa - bu tur yorumlari kiskirtan ayrintilar bulundugunu biliyorum.) Derdim zaten, "iyi bisikletci" olmak, yarislara katilmak falan degil, sadece butcem olcusunde bisikletin keyfini maksimize etmek. Ayrica benim gibi bircok baska amator icin, bisiklet estetik bir deger. Oyle olmasa, "Bisiklet Forum" da isimiz ne? Yani burasi, sadece pro'larin gunluk antreman detaylarini tartistiklari bir yer olsaydi, pek cazibesi olmazdi diye dusunuyorum.

    Ayrica yanlis bilgilendirmeyi onlemek acisindan "Yeni başlayan ya da pek fazla geçmişi olmayan bir bisiklet kullanıcısına carbon kadro, dura ace , campagnolo , colnago vs .. gibi terimler ve farklılıkları bir şey ifade etmeyecektir" seklindeki yorumunuza katilmadigimi belirtmeliyim. Yeterince ilgili amatorler icin, bisiklet donanimlari, donanim farkliliklari ve bunlarin performansa etkileri ile ilgili konularda Internet ortaminda sinirsiz yabanci literatur var. (Ornek: 39/53 - 34/50 karsilastirmasi yapan cok aciklayici bir makale, http://www.slowtwitch.com/mainheadings/techctr/gearing.html) Bu isin teorik bolumu. Pratikte ise, soz gelimi benim eski net 15 kg'lik bisikletim ile, cok yakinda elime gecmesini bekledigim 8.30'luk Scott arasindaki agirlik farkini suruste hissetmek icin pro olmak gerekmiyor - calismasi sansa kalmis bir vites sistemi ile saat gibi calisan bir mekanizma arasindaki farki gormek icin pro olmak gerekmedigi gibi.
     
  18. Tolga Gürgün

    Tolga Gürgün Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    2.371
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sevgili Hakano ,

    Çok yakında eline geçecek olan bisikletin ile sana kazasız sürüşler dilerim . :in:

    Emin ol bisikletin keyfini 8,3 lük Scott ile maximize ediceksindir .

    Forumda yazılanları kişisel almayın , işinize yaradığını düşündüklerinizi alın diğerlerini kafaya takmayın :in:

    Fotoları bekliyoruz

    Bol pedallı günler dilerim .:)

    Selamlar
     
    Alp Aslan ve STORMER bunu beğendi.
  19. Ali Emre Akcan

    Ali Emre Akcan Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.179
    Beğeniler:
    1.641
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    cr 1 hayırlı olsun bende giant t mobile den(yaklaşık 9,600 kg idi)scott cr 1 pro karbon ultegra ya geçtim look karbon titanium pedallarla şu anda 7,900 civarı oldu yolda 100 gramı bile hissettiren bir alet güle güle kullanın allah kaza bela vermesin
     
    hakano bunu beğendi.
  20. bulent_atlas

    bulent_atlas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Kasım 2008
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Geçen hafta sonu ben yol bisikleti ile SDS'den Berkay , Ozan ve Erkut MTB ile yola çıktık. Adamlardaki kondisyon o kadar iyi durumda ki birlikte yüksek tempo ile 90 kmden fazla yol yaptık. 31 km hız, 88 kadans turda benim ortalamdı. Ozan bazı bölümlerde basıp geçti bile beni....
    Benim de anladığım ilk önce kendimizi geliştirmemiz lazım... Gerisi zamanla gelir.
     
    Aytaç Biber ve hakano bunu beğendi.