Bütçeye ve amaca göre hangi Tandem daha uygun olur?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında ThePoorWanderer tarafından paylaşıldı.

  1. ThePoorWanderer

    ThePoorWanderer Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2006
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba,
    Bilgisi ve tecrübesi olan cevap yazarsa bana ciddi zaman kazandıracak; bir de bir an önce bisikletime kavuşmak istiyorum :rolleyes:
    Bir tandem bisiklet almak istiyorum.
    Amaç: mahallede akşamları eşimle beraber gezmek; üniversiteye gitmek (4km), bir de alışverişe gitmek, Bisikletin arkasına heybe takmak istiyorum
    Boyum 1.80cm, kilo 78;
    eşimin boyu 1.65cm kilo 56.
    Bütçe: 2300tl ye kadar çıkabilirim ama amacım çok kısa gezintiler olduğu için değer mi?
    İlk önce şunu beğenmiştim:
    http://www.deltabisiklet.com/?_Args=_ProductInfo,2400,OdesisMc
    Sonra acaba bu kadar paraya gerek var mı diye düşündüm ve şunu düşünmeye başladım
    http://www.hepsiburada.com/liste/ca...duetan&categoryId=27058700&SKU=SPORCARRDUETAN
    Ama bunun kadro boyu 53cm imiş sanırım. Bana kısa gelmez değil mi?
    Şunlar da ihtimal dahilinde olanlar
    http://www.performansbisiklet.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=438
    http://www.senbisiklet.com/tr/urundetay.php?urunID=53&grupID=7&sedona-sehir-bisikleti-tandem
    Yardımcı olursanız çok memnun olacağım. Teşekkürler şimdiden.
     
  2. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    benim nacizane fikrim madem bütçeniz okadar ayrı ayrı 2 bisiklet almanız.
    tandem işi biraz riskli. bisikleti koyup bağlayacağınız rahat yeriniz varsa ok ancak yoksa büyük sıkıntı. çok küçük geziler için diyorsunuz. okadar para bağlamaya değermi bu sizin maddi durumunuza bağlı.

    zevkler tartışılmaz tabi ancak tandem biraz riskli
     
  3. ThePoorWanderer

    ThePoorWanderer Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2006
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.

    Tandem alacağım kesin çünkü zaten biri yol bisikleti, bir de şehir bisikleti olmak üzere zaten iki tane bisikletim var.

    Tandemi koyacak yerim de var.
     
  4. K.Burak

    K.Burak Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    30 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    318
    Beğeniler:
    129
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Tandem mahallede gezmek için pek kullanışlı olmaz. Onun yerine 2 tane bisiklet almanız daha iyi olur.
     
  5. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    geometri vb anlamam fazla. ancak kağıt üzerinde deltabisikletteki güzel duruyor.
    disk takıntınız yok ise v fren ile hafiflikte elde edersiniz. zaten bilinen şeyler. delta bisiklettekinin jantları plastikmi acaba? resimden anlayamadım ben
     
  6. ThePoorWanderer

    ThePoorWanderer Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2006
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Cevabınız için teşekür ederim ama zaten iki tane bisikletim var; dört olsun istemiyorum :)

    Tabi bir de zevk meselesi. Tandem almayı çok istiyorum.
     
  7. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    İnatçı kişilik. :)))
     
  8. ThePoorWanderer

    ThePoorWanderer Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2006
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    İnatçılıktan değil de tandem almayı çok istiyorum. Bir nevi hayalimdi.

    Bir de eşim çok iyi bisiklet süremiyor; trafikte sorun yaşıyor, o yüzden tandemle beraber gezebiliriz diye düşünüyorum.
     
  9. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.270
    Beğeniler:
    902
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Anladığım kadarıyla tandemi aldıktan sonra satma durumunuz pek olmayacak yani sizde kalmasını istiyorsunuz. O yüzden ben çok pahali birley yerine orta düzey olan ı öneririm. Bence Kron gayet hoş ve uygun duruyor.

    GT-N7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    ThePoorWanderer bunu beğendi.
  10. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    828
    Beğeniler:
    729
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    Bence uzun tur planınız yoksa carraro modeli dusunulebilir.. Delta'daki nedense bana biraz gereksiz yüksek fiyat geldi.. Sedona da asagı kalır yanı yok.. Kron güzel (alu olması hafiflik acısından avantaj) fakat stokta yok gözüküyor.. Bu sebeple eleme yolu ile Carraro'ya indim diyebilirim. Gerci celik kadro olması biraz dusunduruyor..
    .
    Kısa turlarda kullanacagınız ve daimi kullanmayacagınız icin yuksek bütce ayırmak yerine 1.000-1.200TL butce ile bir tandem alınıp fren pabuclarını ve maşayı degistirerek cok güzel bir tandeme cevrilebilir.. Belki bunlara da gerek kalmayacaktır fakat akılda bulunması gereken kısımlar.. Tabii uzun sehirlerarası turlar dusuncesi varsa alu olması daha iyi olacaktır. (Gerci tandem ile uzun yola cıkıp daha sonra tandemi satıp 2 bisikletle yollarına devam eden bir cift de vardı.. Tabi tandemle uzun turlar yapanlar da.. uzun tur - tandem ikilisi bir muallak)
    .
    Ben sahsen bu tarz bir kullanım icin 2katı para vermeyi pek istemezdim.. Uygun olanını alıp üzeirnde 1-2 yukseltme ile kullanmaya daha sıcak bakardım.. Sonucta mtb parcaları oldugu icin yukseltmeye acık bisikletler.. Teller yurticinde pek yaygın bulunmasa da online satıs yapan yurtici sitelerde ya da yurtdısı sitelerde uygun fiyata bulunabiliyor diye biliyorum.. Kaldı ki özel tel aramak yerine 2 tel 1 klemens içi ile işini görenler de var =)
    .
    Tercih yaparken yükün fazlalıgından dolayı v-fren yerine disk tercih edilmesi gerektigini okumustum zamanında bir yerlerde.. Açıkçası kaliteli bir pabuc kullanılınca kısa turda cok sorun olmaz v-fren gibi geliyor.. Ama üzerine binecek yükü düşününce jant ayarının bozulması bir ihtimal ve ne kadar güzel de olsa kolon jant bana bu konuda güven vermezdi acıkcası.. Herhangi bir ayar sorununda motosiklet jantında oldugu gibi kaba kuvvetle duzeltmek gerekecektir ve göbek secimi de bayagı bir daralacaktır.
    .
    Bir süre sonra hevesinizi almanız ve satma ihtimalinizi de göz önüne almak gerek.. yüksek fiyatlı bir modelin 2.el piyasası sorun yaratır.. Alıcı kitlesi oldukca dardır.
    .
    Özetle ben olsam 1.000-1.200 bir bütce ile bir tandem almayı ve üzerine 100-200TL bir bütce ile bazı düzenlemeler yapmayı tercih ederdim. Bu konuda da sizin verdiginiz secenekler arasında HB'den carraro almak en akla yatanı gibi gözüküyor..
     
    ThePoorWanderer bunu beğendi.
  11. ThePoorWanderer

    ThePoorWanderer Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2006
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Detaylı ve uzun cevabınız için teşekkür ederim. Zahmet oldu.

    Carraro Due Tandem V fren; bir de anladığım kadarıyla 53cm imiş, bana kısa gelmez değil mi?
     
  12. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    828
    Beğeniler:
    729
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    Tandemler MTB mantıgı üzerine kuruldugu icin (26" lastik) sorun yaratmaz diye tahmin ediyorum. 53cm yaklasık 20-21inch e denk gelir.. Bu da zaten MTB temelli bir kadro icin 180cm ve üzeri demektir.. Agresif bir kullanım da söz konusu olmadıgında normalde yukarı yuvarlama söz konusu olur, bu da hesaba katılınca size uygun olacaktır.. Bu tarz bisikletlerde ön ile arka zaten farklı olur ve arka daha düşük üst boruya sahip olur.. Bu sebeple eşiniz icin de sorun olmayacaktır muhtemelen.. (eşinizin cok iyi binemedigini söylediginiz icin cogunlukla gidonda sizin olacagınızı varsaydım)
    .
    Türkiye'de maalesefki tandemlerde kadro boyu secenegi cok olmuyor.. (Yurtdısında bir kadronun ön-arka kombinasyonlu versiyonları dahi olabiliyor). Kaldı ki bisiklete her zamanki gibi ayagını arkadan atarak degil önden atarak bineceginiz icin (tabi esinize dönen tekme atmak istemiyorsanız =) ) kadroyu yüksek almamanız da daha iyi olacaktır. Buna en iyi örnek arkasında cocuk koltugu ile kızını/oglunu gezdirenlerin düsük kadro ya da düşük üst borulu bayan bisiklet modellerini tercih etmesi.. Zaten dikkat ettiyseniz (özellikle kronda) sele boru baglantısı yüksekte olsa da üst boru capraz sekilde gelir; bu hem mukavemet saglar hem kullanım kolaylıgı..
    .
    İlk yorumumda kron stogunun olmamasından eledigimi belirtmiştim. Aslında su an baktıgımda Kron cok daha avantajlı geliyor fakat stokta sorunu var.. Siz araştırmışsınızdır muhtemelen ama başka kron bayiilerine de danışsanız belki de bu model vardır onlarda.. Kadronun aluminyum oluşu, üst boruların egimi ve arka destek gidonunun ayrı olması gibi bazı avantajları var carraro'ya nazaran.. Gerci ben olsam her ikisinde de fren pabucları ve maşayı degistirirdim..
     
    ThePoorWanderer bunu beğendi.
  13. ThePoorWanderer

    ThePoorWanderer Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2006
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Fren pabucu ve maşa olarak ne tavsiye edersiniz? Bir de kullanmadan hemen mi değiştireyim yoksa biraz kullanıp eskittikten sonra mı?

    Bir de bir şekilde Kron bulsam, ona bagaj da almam gerekecek ekstradan. Heybe takmak istiyorum da.
     
  14. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    828
    Beğeniler:
    729
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    Bagaj, camurluk vs envai çeşidi olan ve kolaylıkla temin edilebilen aksesuarlar, o konuyu cok fazla dert etmenize gerek yok.. Ancak bisiklet + aksesuar seklinde butce olusturmanız gerekecek oyle bir durumda.. yani 60-70tl gibi ek bir maliyet oldugunu unutmamak gerek.. Tabi cok daha altına ya da cok daha ustune de bulmak mumkun =) şimdi 10tlye de camurluk var 210tl ye de.. 15tl ye de bagaj var 115TLye de.. Ama ucuza kacmadan 30-35tl ye camurluk ya da arkalık rahatlıkla bulabilirsiniz..
    .
    Frenlere gelince.. Acıkcası ben baradine 3 renk , kartuşlu fren pabuclarından kullanıyorum ve cok memnunum.. cifti 15tl'ye bulunabiliyor.. Hatta bisikleti alacagınız yerde varsa daha uygun fiyata direkt ustunde takılı gönderebilirler.. Kartuşlu olması ileride olası yenileme masrafını da dusuruyor bence.. Kartusun cifti 7-8tl.. Gerci ben aldıgımdan bu yana degistirme ihtiyacı duymadım.. Dayanıklı ve güven vericiler.. Sadece tamdem icin degil elinizdeki sehir bisikleti icin de tavsiye ederim..
    .
    Maşa açıkcası acelesi olan birşey degil fakat ilerleyen zamanlarda belki degistirme ihtiyacı duyabilirsiniz.. nedense firmalar seviye ne olursa olsun bisiklete yakısmayan dusuk model masa kullanıp maliyet kısma yolundadır.. bisikletin üzerindeki vites kolu 150tl'lik iken maşasını 70TL'Likten koymaya cekinmezler =) (bkz. deore setli bisiklete zoom ya da xct maşa koymak)
    .
    Siz sonucta bu bisikletle cok zorlu alanlara girmeyeceksiniz, fakat yine de üzerindeki 2 kişi + ekstra yükü düsününce amortisor gerekli (düz masaya cevirmeyin). Acıkcası zoom maşalar gereksiz yumuşak oluyor ve pedal bastıkca enerjinizi emebilir.. Bu sebeple baslangıc-orta modellerinden bütcenize göre bir tanesini secebilirsiniz. RST Capa modelleri cok yumusaktı önceden.. Su an zaten uretilmiyor dahi olabilir.. Bendeki mtb'de sr suntour xcm v2 rl var, memnunum.. xcm v1'ler cok yumusaktı mesela.. ya da xct ler de ilk cıktıgında cok yumusaktı benim gözümde zoom dan pek farkı yoktu.. Su an uretilenler nasıldır emin degilim.. XCTlerin de v3'leri cıktı cunku.. xcm xcmv2 farkına bakılınca tahminimce gelistirilmislerdir.. XCR ler ile su an satısta olan XCMv3 ler arasında cok buyuk fark kalmadı (zaten aradaki fiyat farkı da 10-15tl ye dustu)
    .
    Normalde kilitli maşa düz yolda giderken iyidir fakat 130-140kg sürücüler, 15-20kg bisiklet ve aksesuarlar bi 5-10kg da heybede tasınanlar derken ozellikle frenlemelerde sabit maşa ya da kilitlenmiş maşa sorun yaratır gibi geliyor bana.. Maşayı sabite cevirmek ya da sürekli kilitlemek yerine sertlik ayarlı maşa alıp sert ayarda kullanmak daha mantıklı geliyor nedense.. Tabi bu arada bunlar tecrube degil sadece fikir yürütme..
    .
    İlk aldıgınızda maşa kendine gelene kadar cok yumusak olmayacaktır zaten, zamanla kullandıkca yumusama meydana gelecektir. Eger sizi rahatsız eder bir enerji emilimine ya da gereksiz yaylanmaya sebep olmuyorsa maşa degisimine gerek duymayabilirsiniz.. Ya da benzer sekilde uzerinde gelen maşada sertlik ayarı mevcutsa sert ayara getirerek kullanıp bunu en aza indirebilirsiniz.. Yine dedigim gibi mantık yürüterekten sabit maşa ve maşayı kilitlemeyi ben pek tercih etmezdim, yine de her taşta cukurda otobüsler gibi tıss tıss tıss sürekli yaylandıracak yumusak bir amortisor de istemezdim =) bu maşa olayı biraz da kullanıcıya baglı birsey oldugu icin kullandıkca görecek belki de hic degistirme ihtiyacı duymayacaksınız bile..
     
    ThePoorWanderer bunu beğendi.
  15. ThePoorWanderer

    ThePoorWanderer Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2006
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    96
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Bu uzun, detaylı ve bilgilendirici cevabınız için teşekkür ederim. Çok yardımcı oldunuz. Elleriniz dert görmesin.