Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bugatti Veyron

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Serbay Akar tarafından paylaşıldı.

  1. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Dün izlediğim bir programda rüya araba olan Bugatti Veyron 16.4 hakkında ilgi çekici bilgiler öğrendim. Umuyorum sizler de beğeneceksiniz. Ayrıca ben bu melezin 3 yıldır hayranıyım.

    O bir otomobil değil, ee o bir uçak da değil ? Peki ne o ? O bir mühendislik harikası. Otomobilin uçak teknolojisiyle harmanlanmış bir sanat eseri.

    [​IMG]

    İlk önce Veyron hakkında biraz bilgi verelim. 2001 yılında yapına karar verilen Veyron 2003 yılında tamamlanmıştı. Tamamlanan Veyron ilk test sürüşünde geçirdiği kaza nedeniyle üretimi iptal edilmişti.Veyron daha da geliştirildikten sonra 2005 yılında tekrar üretildi. Fiyatı ise ortalama 1.5 milyon € (3 milyon TL). Gerçekten ucuz değil mi :D

    Neyse şimdi bu makinenin özelliklerinden bahsedelim :

    Motor hacmi 8000cc olan motorun gücü 1000 beygir(Bu bizim binek otomobillerin 10 kat fazla). Ve araç 407 km/sa hıza çıkabiliyor. Tabi ki motorumuz bundan fazlasını yapabilecek güçte(450km/sa) ancak 407km'den sonra araçta yol tutuş sorunları başlıyor. Bu makinenin 0-100'ü 2.5 sn
    0-200'ü 7.3 sn
    0-300'ü ise 16,7
    0-400'ü 55,67 sn'dir.
    Veyron 250 km/sa hızda sadece 280 beygirini kullanır. Kalan 720 beygir ise dünya hız rekorunu kırmak için kullanır.
    Şimdi diyeceksiniz " Bu kadar güç üreten bir motordan kesintiye uğramadan nasıl 407 km hıza çıkılır ? "

    Sırrı Buggatti mühendislerinin geliştirmiş olduğu çift şanzımanlı sistemde. Yani 2 farklı şanzımanın birleştirilip, tek vitesleri bir yerde, çift vitesleri bir yerden değiştirilmesini sağlamak. Bunu yapmak için geliştirilmiş bir bilgisayar programı kullanılıyor. Vites değişim süresi ise 150 milisaniyeden azdır (göz kırpmaktan daha kısa). Vites sistemi otomatikleştirilmiş fakat vites tamamen manueldir.

    Şaheserimiz hızlandı tamam uçuyooo da Nasıl duracak ? :D

    Merak etmeyin en yüksen hızdan duruşa kadar 10sn sürüyor.Yaklaşık 5 futbol sahası kadar yol tepiyor bu sürede. Bunu devasa frenlerine ve kanat frenine borçlu. Kanat freni 220 küsür hızdan sonra aracın yeri daha iyi tutmasını sağlıyor. Bu hızda kanatçık 15 derece yapıyor, 320 den sonra 2 derece daha yatarak 17 derece oluyor. Güvenli hız için şart olan bir sistem. Duruş anından bu kanatçık çok kısa sürede 45 dereceye gelerek yavaşlamayı sağlıyor. Bu faydayı bizim arabalarımızın yaptığı frenleme gücünün %70 i kadar.
    Özel yapım disk frenleri 980 C derecede bile en yüksek frenleme yeteneğine sahip. Disklerin üretiminde seramik-karbon kullanılmış.

    İşte 980 C derecedeki diskler.
    [​IMG]

    Bu da arka kanat.
    [​IMG]

    Veyron için özel lastikler gerekliydi. Normal lastikler dayanmaz ve motorun üreteceği gücü tam olarak yere aktaramazdı. Normal bir tekerleğin yapımı 10 sn sürerken Veyron'nun tekerleklerinin bir tanesi 10 saatte üretilmekte. Tekerleğin kalınlığı ise 37 cm(belki şuan size küçükmüş gibi geliyor, ben bunu duyduğumda gidip elime bir cetvel kaptım ve gerçekten büyükmüş dedim).Bu lastiklerin kullanım ömrü 10.000 km. 4 lastiğin değişim maliyeti yaklaşık 17 bin $. Neredeyse bir araba fiyatı.
    Veyron 3 parça halinde toplanıp birleştiriliyor. Bu 3 parçayı birbirine 14 adet civata tutuyor. Her biri titanyumdan yapılan civataların tanesi ise 100$.
    Eklemem gerek aracın frenleme gücü moturun ürettiği gücün 4 katı kadar. Yani 4000 beygirlik bir frenleme gücüne sahip. Bu yüzden frenleme süresi hızlanmasından daha hızlı (100-0'ı 2.2sn).
    En çarpıcı rakamlar ise şimdi geliyor. Benzin depoları 98 lt benzin alabiliyor. Veyron 100 km de 78 lt benzin yakıyor.Yani Veyron 12 dk benzinini bitiriyor. Motorun turboşarjı sürücüsünün 4 günlük nefes ihtiyacını 1 dk'da harcıyor(Pek çevreci sayılmaz :D :D).

    [​IMG]
    Böyle bir arabanız varsa böylede eviniz vardır :)

    [​IMG]

    Hayallerimin makinesi.
    Ona en yakın olabileceğiniz an için de olduğunuz andır .

    Daha fazlası için tıklayınız

    Umarım beğenerek okumuşsunuzdur. Sağlıcakla kalın.
     
  2. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Harika bir makine.
    407 km'den sonra ne gibi yol tutuş sorunları başlıyor?
     
  3. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Arabanın altına giren havanın etkisinden dolayı sanırım..

     
  4. ugur T

    ugur T Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Kasım 2010
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    doğunu parisi dyb
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    videosu internette var :) izleyin çok güzel :)
     
  5. bora uçkan

    bora uçkan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    bartın
    Seviye:
    buna atacaksın sıralı sistem tüpü sonra çıkacaksın piyasaya camlar yarım inik alt tonda baslı bi şarkı çalacak akacaksın caddede :ci: :D :D
     
    Doğu Biçer bunu beğendi.
  6. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Evete ama şuan Bugatti'nin Super Sport modeli yeni hız rekoru sahibi 434 km/sa
     
  7. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bunları apaçilere satmıyorlar:D
     
  8. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Yukarda Bugatti 3B yazıyor ona tıkladım, kalbim 3 boyutlu attı :D
     
  9. Ali ERTURAN

    Ali ERTURAN Forum Demirbaşı

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    29 Mart 2010
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    369
    Şehir:
    İstanbul Samsun Giresun
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Bu makinayı Ortaköy civarında görmüştüm ve çok şaşırmıştım açıkçası.Fotoğraf almayı da unutmadım tabii :D

    [​IMG]
     
  10. Derviş Özcan

    Derviş Özcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2011
    Mesajlar:
    470
    Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Çarşamba, Samsun
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    motor 8 litrelik değil iki tane v8 ve 8 literelik audi motoru birleştirilimiş ve ortaya 16 litrelik motor çıkmış
     
  11. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Nerede? :)
     
  12. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
  13. ali karagönlü

    ali karagönlü Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.063
    Beğeniler:
    708
    Şehir:
    !Denizli-Horozkent!
    Seviye:
    405 km/h hızla giderken bu araba, 10 saniyede durar ve kesinlikle lastikleri zarar görmez deniyor. Her saniye bir futbol sahası gittiğinin hesaplarsak, muhteşem bir fren gücü var. Burada Bugattiye özel üretilen Frene rotorları kullanılmaktadır.
     
  14. özcan parlakoğlu

    özcan parlakoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2010
    Mesajlar:
    845
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbuL / PendiK
    Seviye:
    bu aracı ancak loto falan tutturursam kullanabilirim sanırım. sanal ortamda kulanıyorum ama test drive 2 sağolsun :p oyunda 98km den sonra 2. vitese geçiyor veyron
     
  15. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Acaba rotor çapı kalınlığı ne kadardır?
     
  16. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:


    Bugatti Veyron vs Euro Fighter Typhoon Drag Race - Top Gear


    Veyron'nun tek farkı ayaklarının yere basıyor olması.
     
  17. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
  18. ali karagönlü

    ali karagönlü Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.063
    Beğeniler:
    708
    Şehir:
    !Denizli-Horozkent!
    Seviye:
    Düzeltme Fren kaliperi diyecektim.
     
    Harun Salcı bunu beğendi.
  19. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
  20. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aynen öyle. Üretilen son %100 Bugatti budur; EB110.

    Ancak yukarıda linkteki versiyonu 1994 de VW' e satıldıktan sonra güncellenen EB110 modeli. Orjinal EB110 lar tek renk mavi olarak üretilmişlerdir. Arka kelebek camları vardır ve jantlarıda sonrakilerden çok daha şıktır.

    Aşağıdaki örnek ilk nesil EB110 a ait.

    [​IMG]
     
    mustafa-38 ve hakano bunu beğendi.