bu sistem bisiklete uygulanabilirmi ?

Ozan Güneri

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2010
Mesaj
827
Tepki
2.359
Şehir
Krumovgrad /Bulgaristan
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bisiklet kullanırken ön fren yüzünden oldukça fazla kaza oluyor.Bu aralar motorsiklet ehliyeti için eğitim alıyorum ve motorsikletlerde CBS 'combined brake system' diye bir sistem var.Kısaca ön frene bastıgınızda öne 70 arkaya 30 baskı uyguluyor, keza arka fren içinde aynı.Bu uygulama motorsikletlerde oluyorsa bisiklet'lerdede olabilir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999
Scudo

Abdul Samet

Daimi Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
276
Tepki
10
Şehir
İstanbul-Ümraniye
Bisiklet
Sedona
Bence bisikleti çok daha kısa fren mesafesinde durduran ön frendir. Benim şahsi görüşüm bu şekilde. Zeminin durumuna göre ön frenle çok rahat durabilirsiniz. En kötü ihtimalse ikisi ile birlikte takla atmadan ve savrulmadan durabilirsiniz.
 

mustafa susam

Daimi Üye
Kayıt
20 Aralık 2009
Mesaj
229
Tepki
76
Şehir
istanbul
Bisiklet
Motobecane
bence bisiklet freninde baskıyı kullanıcı kendisi ayarlar. ön frene basıp takla atıp kaza yapanlar bisiklete alışmamış olanlardır benim bisikletimde ön fren yoksa ben fazla sürat yapmaya korkarım.
 

DustyBrain

Üye
Kayıt
14 Mart 2010
Mesaj
92
Tepki
45
Şehir
İzmir
Sadece tecrübesiz olanlar değil, ani bir şeyle karşılaşıldığında onlarca yıldır bisiklet kullanan profesyoneller dahi ön frene sarılabilmekteler. Kaldı ki yalnızca tecrübesizler için olsa bile unutmayın, genel bisiklet kullanıcısı bu insanlardan oluşuyor. Çocuklar, getir-götür işi yapan çıraklar, ulaşım için kullanan, spor olarak ilgilenmeyen insanlar..

Çok güzel bir yenilik olabilir bence alt seviye için. Aptal çift amörtisörlü renkli parlak bisikletler yerine böyle bir sisteme sahip bisikletler ön fren nedenli kazaları ortadan kaldırabilir.

Ancak bildiğim kadarıyla motorsikletlerde uygulanan sistem ya hidrolik ya da elektronik sistemlerde işe yarıyor. Mekanik-telli sistemlerde bunun uygulanması daha farklı yöntemler gerektirebilir. Sonuçta olursa güzel olur ve tercih edilir diye düşünüyorum.

Not: Sanıyorum Delta Bisikletin tek kolu olmayan bir sporcumuz için yaptığı tek taraflı gidona sahip bisiklet tek kolla iki freni birden sıkabiliyordu. O sistemi tam hatırlamıyorum ama ona benzer bir çalışma veya o sistemin geliştirilmesiyle bisikletler için bir CBS yaratılabilir.
 

Cyclist999

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
1.182
Tepki
896
Şehir
izmir
İsim
Harun Sayı
Bisiklet
Giant
Öyle birşey ki rüzgar deryarından yararlanarak ve risk alarak bir arabayı 3 metre arakadan takip ederken saatte 42 km ye sabitlemiş tempo tutturmuş giden ben deniz onca deneyimime rağmen gerizakalı pislik erifin düm düz ve ışıksız bir yolda gerzekçe bir şekilde ani fren yapmasıyla emin ol burada belki 10 larca senesi vermişler hariç ön frene yüklenmek zorunda kalır -ki bu durumda her iki taraf dolu tek gideceğiniz yer o arabanın arkası ise kendinizin ve Bisikletinizin en az zararla kurtulması için tavsiyem takla atın!! ya da hiç böyle bir riske girmeyin; en iyi çözümün bu olduğunu bundan sonra anlıyor insan- ve takla atar. İyi forumlar.
 

Cem Özyurt

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Temmuz 2008
Mesaj
891
Tepki
294
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Mosso
Bence de önemli olan o değil, kullanıcı kendi ağırlığını bisikletin ön veya arkasına vererek ayarlamalıdır frenlemeyi. Kullanıcı kesinlikle bisikletten ağır olduğu için ön fren en iyi frendir bence de..
 

Aydın Diricanlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2010
Mesaj
1.198
Tepki
1.871
Şehir
Üsküdar/İSTANBUL
Bisiklet
Specialized
@Abdul Samet

Katılıyorum...

Bisiklette ve motosiklette aracı esas durduran ön frendir.Ama ön freni etkin kullanmak zaman ve tecrübe gerektirir.Ön fren tek başına kullanılmaz elbet.Arka fren ile koordineli kullanılır.Ama baskın fren öndür.Evet ani bir durumda, fren kollarına asılmak yine tecrübesizliğin sonucudur.

Ani ve ciddi olaylar başınıza gelmeden, kendiniz ani durma çalışmaları yapmalısınız.Hemde bol tekrarla...

Bahsettiğiniz CBS sistemi motorda da yeni ve yaygın değil.Ama hidrolik frenli modellere modofikasyonla uygulanabilir tabii...Ama bu ekstradan ağırlık ve pahalı bir donanım demektir.

Bence bu tip sistemler bisikletin ruhuna aykırıdır.Bisikletin itici gücü, beyni, herşeyi sizsiniz, fren sistemide siz olmalısınız.Yoksa o alet bisiklet olmaktan çıkar ...
 

tolga1976

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2009
Mesaj
1.717
Tepki
2.380
Şehir
İstanbul, Ümraniye
Şu konuya bir bakın arkadaşlar..

(link)

Bu kadarı yapıldıysa frenlere baskı basıncıda ayarlanabilir bir düzenek kurulabilir bence..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Güneri

can akıncılar

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Aralık 2010
Mesaj
1.553
Tepki
897
Şehir
Fatsa
Bisiklet
Salcano
@DustyBrain

Haddini bilde konuş...

Çift amortisörlü bisikletlerde mi oluyor ön fren nedenli kazalar.Gel benim Çift amortisörlü bisikletime bin ön freni istediğin kadar ayarla rampa aşağı son sürat in,ben dik bi rampayı inerken ayakta bütün kuvvetimi gidona vererek indim sadece ön frene bastım senin dediğin olayla karşılaşmadım.Demekki fren ayarlamayıda frene basmayıda bilmiyorsunuz...
 

DustyBrain

Üye
Kayıt
14 Mart 2010
Mesaj
92
Tepki
45
Şehir
İzmir
@can akıncılar

1: Dahi anlamındaki de ayrı yazılır.

2: Yazdıklarımdan "çift amortisörlü bisikletlerde ön frene basıldığında takla atılır" önermesini çıkarmanıza anlam veremedim, Türkçe konusunda sadece yazma değil okuma ve anlama konusunda da eksiksiniz sanırım. Ben, Türk Halkına "bunu al, bak çift amörtisörlü" diyerek yüzlerce liraya hem ağır hem gereksiz güç kaybettiren hem de bir işe yaramayan bisikletleri satmaktansa, çocukların yanlışlıkla ön frene sonuna kadar basıp takla atmalarını önleyecek bu gibi sistemler üzerinde çalışılmasını tercih ederim demiştim.

3: Milyarlar harcayıp sahip olduğunuz mükemmel çift amortisörlü bisikletinize laf etmek ne haddime. Sağ olun haddimi bildirdiğiniz için. Bu gece yatağıma yatıp, yastığıma sarılıp bu yaptığım terbiyesizlik için günah çıkaracağım.
 

Aydın Diricanlı

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2010
Mesaj
1.198
Tepki
1.871
Şehir
Üsküdar/İSTANBUL
Bisiklet
Specialized
@DustyBrain

Topa girmek istemiyorum ama çift amortisörlü bisikletlerin bir amacı vardır.Offroad Downhill (arazi iniş) için kullanılır.Bu kategori çok çetin arazilerde, çok hızlı iniş gerektirir.Evet şehirde, yolda doğru bir bisiklet değildir.Ama doğru yerde canavar kesilir.Yani taş yerinde ağırdır misali...

Arkadaşlar birbirinize karşı kırıcı olmaya gerek yok.Burası paylaşım forumu , herkes fikrini söyleyebilir.Ama sadece biraz daha nezaket...:in:
 

Cem Özyurt

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Temmuz 2008
Mesaj
891
Tepki
294
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Mosso
@AYDIN DİRİCANLI

Aydın abicim arkadaş zaten ne demek istediğini bir mesaj önce dile getirmiş. Yani çift amortisörlü bisikletlere çamur attığı falan yok. Orada bi yanlış davranıştan bahsediyor. Son cümlene de sonun kadar katılıyorum. İyi forumlar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: DustyBrain

enginekizkuyu

Aktif Üye
Kayıt
30 Haziran 2011
Mesaj
189
Tepki
80
Şehir
İstanbul/Pendik
@Abdul Samet
Sadece bisikletler için geçerli değildir.Bütün araçlarda geçerlidir.genelde bütün araçlarda frenleme esnasında yük öne biner,bu yüzden ön frenlere ana merkezden daha fazla basınç uygulanır.En iyi duruşu ön fren sağlar.Ben eski motorsikletçi olduğum için frenleme konusunda hiç acemilik çekmiyorum.Disk fren kullanan arkadaşlar yada yeni geçmek isteyenler en azından motorsikleti olan bir tanıdıklarından kullanmak ve test etmek için ricada bulunsunlar.Emin olun ki bisiklet de çok faydalı olacaktır.Hiç değilse tecrübe etmiş olurlar.:)Ben böyle düşünüyorum.Katılana katılmayana saygılar :)