Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bu parçanın adı nedir ?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Kıvanç Pürtelaş tarafından paylaşıldı.

  1. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bir türlü ismini bulamadım, linki veriyorum.

    http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/triathlon/

    Ortada, birbirine paralel olarak uzanan parçalar.
    Özellikle eğilerek rüzgarı kesmek adına oluşturulan sürüş pozisyonunda işe yarıyor.Kollar karşıya uzatılıyor ve bu parçaların üzerine konuyor.

    Sanırımı süpermen pozsiyonu deniyormuş bu sürüş şekline.
     
  2. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    o parçanın adını bilmiyorum ama o bisiklet ne öle ya.mükemmel.
     
  3. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
  4. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    O iki parçaya "boynuz" diyebilirsin,ama kollar o parçaların üstünde durmuyor.Kollar ve dirsekler gidonun üstündeki yarımay şeklindeki "dirsek platformlarının" üstünde duruyor. Boynuzlar kollarının arasında uzanıyor ve sen onları en ucundan tutarak ve vites değiştirerek ,ilerliyorsun.
    Bu Süpermen pozisyonu değildir. Süpermen pozisyonu dirsek padlerinin kullanılmadığı ve kolların "Süpermen" gibi tamamen öne doğru uzanmasıdır. Süpermen pozisyonu dünya saate karşı hız rekor denemelerinde eskiden kullanıldı ama UCI tarafından daha sonra yasaklandı.

    MCANB daha güzel açıklamış.
     
    mcanb, Kıvanç Pürtelaş ve binRR bunu beğendi.
  5. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Can, Selçuk teşekür ederim değerli yorumlarınız için.
    Benim dediğim süpermen pozisyonu değilmiş zaten, sadece kullanılan parça ortakmış.
    İlk fotoğraftaki pozisyon şehir içi ulaşımda daha mantıklı görünüyor :D
    Peki bu Aero Bar, sadece yol bisikletlerinde mi kullanışlıdır ?
    Şehir bisikletlerinde kullananınız oldu mu ?
    Özellikle 20-30km ve üzeri kat edilecek mesafeler ve ulaşılacak maksimum hız için faydalı olacağını düşünüyorum.
     
  6. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    tri-bar da diyen var ama triatlon yarışlarında kullanılması yasak çünkü triatlonda yakın takip (draft) var, ama bildiğim kadaıryla ironman yarışlarında kullanılabiliyor çünkü onda da yakın takip yok (yasak)
    şehiriçi kullanım için ideal olacağını sanmıyorum.(kullandım kişisel fikrim) uzun ve tekdüze sürüşlerde dinlendirici oluyor
     
  7. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
  8. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bunlar şehir içi kullanım için uygun değiller. Ayrıca sadece yol bisikletlerinde düzgün sonuç verirler. Hatta özellikle direk yol bisikleti değil zamana karşı bisikleti olması kullanım performansını arttırır.

    Nedeni şu, bunlar takıldığı zaman, vücut öne doğru eğiliyor. Bu da pedal çevirirken bacağın arka tarafı ve kalçada fazla gerilmeye sebep oluyor. Zamana karşı bisikletlerinin kadro geometrisi itibariyle sele normal yol bisikletlerine göre daha önde duruyor yani bacaktaki gerilme biraz daha azalıyor. Bir de şehir içinde kontrol zor ve tehlikeli çünkü boynuzların üzerindeyken elleri çekmeden fren yapmak veya ani yön değiştirmek zor. Şehirde kaza riski yüksek o yüzden.

    Yukarıda eklediğim resme bakarsanız, (iyi pozisyon dediğim) gövde bayağı ileride, bacak açıları rahat.

    Ben tt veya triatlon için normal yol bisikletime takıyorum bu aero bar lardan, hatta ilk koyduğum linktekinden var bende. Biraz uzun mesafede ağrı yapmaya başlıyor çünkü en uygun pozisyonu bulmak imkansız, sele o kadar ileri gidemiyor.

    Ha bir de, boynuzların şekli kişisel tercih, yukarıdaki linkte olduğu gibi 2 boynuz birleşik olabilir, ayrı dümdüz olabilir veya ayrı kıvrımlı olabilir. Tamamen kişisel tercih.

    Şöyle bisiklet üstünden bir görünüş te ekliyim. Kask kameramla çekmiştim bunu :) [​IMG]
     
    Kıvanç Pürtelaş bunu beğendi.
  9. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    Şehir bisikleti için gereksiz o halde, hatta yol bisikleti için bile olmazsa olmaz değil.

    İnsanı gaza getiren bir aksesuar olduğu kesin :)
    İnşallah ileride yol bisikleim olursa düşünebilirim.

    Değerli yorumların için teşekür ederim ;)
     
    mcanb bunu beğendi.
  10. mertcan gölge

    mertcan gölge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    paylaşım için teşekkürler
     
  11. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Boynuzu veya Aerobar ı yol bisikletinde yani drop bar lı bisikletinde 140mm gidon boğazı ile birlikte kullanan dostum Ahmet Akyürek var.
    Eğer yanlız başınıza uzun sürüşler yapıyorsanız ,ortalamanızı artırmanız için iyi bir seçenek.
    Ağırlık: Bisikletinize alu seçeneği ile yaklaşık 500gram eklemiş olursunuz.
    Gidon uyumu: Tüm drop bar gidonlar aerobar uyumlu değildir. Özellikle hafif karbon gidonlarda imalatçı uyarılarını dikkate alınız.Örneğin 3T de iki modele takabiliyorsunuz ama bir modelde 3T uygunluk vermiyor.
    Geometri: TT bisikletindeki sele,pedal açısını yakalamak için setback li sele borularını ters çevirerek,yani setback kısmını öne çevirerek ,zamana karşı kadro açısı yakalanabilir.Ama sele borusu kelepçe yapısı sliding yani kayar ayarlanabilir olmalı.
    Kontrol: Diğer arkadaşların yazdığı gibi şehiriçi kullanım için uygun değil ama bunları zaten dropbara monte edecekseniz,bisikletinizi istediğiniz yerde uygun gidon tutuşuyla sürebilirsiniz.
    Kısacası tüm kontrolleriniz dropbar da olacak ama aynı vitesle geçilen düzlüklerde boynuzlardan tutarak aero sürüş açısını yakalayacaksınız.
    Bedenimi Ahmet Akyürek kadar esnetebilseydim mutlaka karbon bir model alıp drop bara monte ederdim.
    Cervelonun kadroma uyan TT sele borusu da var . Ama ne yapsam da benim kadro boyumda 120cm gidon boğazı ile bile esneklik limitlerimde dolaşıyorum.
     
  12. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yazıyı çok anlayamadım, biraz uzmanlık gerektiriyor anlamak için :)
    Terimler, sürüş açıları, esnekli limitleri benim çok alışık olmadığım konular.
    Konuyu merak eden diğer arkadaşlara faydası olacaktır :in: