Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bu da benim 70'lik

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Sezerşan Ünal tarafından paylaşıldı.

  1. Sezerşan Ünal

    Sezerşan Ünal Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Herkese merhaba,

    Fotoğraflarda bulunan yavru benim uzun süredir depoda tuttuğum babamdan kalma bisiklettir. Bu işlerden 2 yıl öncesine kadar anlamıyordum ve bir cahillik yapıp işi bilmeyen birine gri renge boyattım. Az çok yürür hale getirdim fakat içime pek sinmemişti.

    Şimdi bu aleti tur bisikleti olarak restore etmek istiyorum. Hali hazırda Sedona 345 var bende tur olarak fakat buna da tekrar hayat vermek istiyorum.

    İlk olarak kadroyu komple zımparalayıp fırın boya yaptırmak istiyorum. Patlıcan renginde yaptırıcam. Bu işlemin maliyeti aşağı yukarı nedir? Bilenler varsa,aydınlatırsa memnun olurum.

    Sonraki adımlarda yeni bir maşa ve gidon düşünüyorum çünkü maşadaki yamulma sıkıntı verici düzeyde. Belki gidonu ağırlıktan kazanmak amaçlı karbon alabilirim. Vites ve fren sistemi olarak ortalama sistemler kullanıcam. Vites kollarının yeri değişmeli çünkü kadro üzerinde kollu şekilde bulunmakta. Daha hafif aynakollar kullanıcam. Lastikler için ise cyclocross tarzı lastik modelleri bakacağım.

    Sonuç olarak masraf çok ama zaman da bol :) yavaş yavaş toparlayacağım.

    Sizin de önerileriniz varsa duymak isterim.

    Teşekkürler...
     

    Ekli Dosyalar:

    ayhandeniz71 ve D.Mustafa bunu beğendi.
  2. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.253
    Beğeniler:
    877
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Boya işinde zımpara ile yormayın kendinzi 20 tl ye boya sökücü solüsyonlar var. Kendiniz uğraşmayacaksınız kadroyu fırın boya yapan bir boyacıya 50-60 liraya yapılabilir diye düşünüyorum daha önce hiç fırın yaptırmadım. Maşa değiştirmeden de düzeltilebilir ama kafam rahat olsun derseniz değiştirebilirsiniz. Birde dinamo gereksiz. Hem ağırlık yapar hem kullanımda fazladan yük bindirir. Jantlarınız ı da alü. Yapabilirsiniz görsel açıdan ve ağırlık açısından da avantaj olur.
     
  3. Sezerşan Ünal

    Sezerşan Ünal Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet dinamodan bahsetmemişim o sökülecek zaten :) Jantları hafif ama yüke dayanıklı bir model seçmeye çalışacağım.
     
  4. sercankaptan

    sercankaptan Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Sercan B.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Şöyle bir bisiklet arıyorum ama bulamadim kendim en bastan yapsam :) size kolay gelsin darisi başıma
     
  5. Sezerşan Ünal

    Sezerşan Ünal Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Teşekkür ederim :) Bazen facebook sayfalarında denk geliyor 2. el bu tip bisikletler oralardan bulabilirsiniz :)
     
  6. Evliya

    Evliya JosefJosef

    Kayıt:
    6 Ocak 2015
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Tarık
    Seviye:
    Bence tur bisikletinde dinamo önemli.Hatta bence tur bisikletini tur bisikleti yapan özelliklerden birisi
     
  7. Sezerşan Ünal

    Sezerşan Ünal Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hub dinamoyu kastediyorsunuz sanırım. Yoksa şuan üzerinde bulunan ile emin ol sürmek istemessin :) Performansı inanılmaz düşürüyor bu tarz dinamolar.
     
  8. Evliya

    Evliya JosefJosef

    Kayıt:
    6 Ocak 2015
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Tarık
    Seviye:
    Yok gayet ışık veren klasik dinamolardan bahsediyorum ama sizinkinin performansını bilmeden yorum yaptım özür dilerem :)
     
    Sezerşan Ünal bunu beğendi.
  9. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Selam,
    öncelikle biraz eleştirel bir yorumda bulunacağım için bunu baştan belirterek bundan fayda sağlamanı da temenni ederekten düşüncelerimi aktarmak istiyorum.
    Bisikletin en azından senin için manevi değerinin olduğunu varsayarak üzerinde konuşmak gerekirse, ki normal koşullarda böyle bir bisiklet adına pek tavsiyede bulunmak istemem;
    ilk olarak kadro set'in orjinalinde 700c jant standartından ziyade 27" jant ölçüsünde olduğunu bilmeni isterim. Aksi durumda bunu gözardı edecek olursan fren kaliperlerinin jant yuzeyine uyumsuzluğundan yakınabilirsin ki, baştan bunu belirtmekte yarar var. Sonra, yeni bir maşa yerine mevcut orjinal maşayı olabildiğince düzelterek kullanman ve mümkün olduğunca vites değiştiricilerden, krank'a kadar dönemine yakın parçalar ile kombine etmen olacaktır ki yine zamanında "cahillik" yaptım gibicesinden bir pişmanlık yaşamayasın. Aksi durumda bu tarz bir değişim şık olmaktan ziyade gelişi güzel güncel parçalar ile toplamaktan öteye gitmeyecektir. Hatta şöyle başlığınla ilişkilendirerek bir örnek vermek gerekirse, "70'lik bir beyefendiye 18'lik bir gencin ayakkabılarını" giydirmeye benzeyecektir. O yüzden mümkün olduğunca döneminden uzaklaşmadan toparlayabildiğin kadar toparla ve öylece bırak. Vites için ise kadro da down-tube shifters ya da aynı shifters'ı stem shifters şeklinde kullanman yeterli olacaktır.
     
    evrenozbilen ve Sezerşan Ünal bunu beğendi.
  10. Şevket Akça

    Şevket Akça Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    386
    Beğeniler:
    226
    Şehir:
    İstanbul ve Çanakkale
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    bende de aynı durum var. babamın bisikletini toplamaya çalışıyorum. şimdilik ancak temizledim :/ boya, jant seti, lastik yürümesi için gereken eksikleri. tabii durması için de fren tellerinin yenilenmesi :) forumda çok güzel konular var yararlanabileceğimiz. okul başladığı için ancak kendi bisikletimi getirebildim. istanbul'da yenilenmeyi bekleyen beldesan.

    jantları elden de çıkartmayı düşünürsen eğer bir görüşelim :D
     
  11. Sezerşan Ünal

    Sezerşan Ünal Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Dogukanaksu Yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Mümkün olduğunca güncel parçalar kullanarak bir Fuji Touring havası yakalamayı amaçlıyorum kendimce :komik: Birkaç günlük turlarım için kullanacağımdan sık tamir/bakım gerektirmeyen parçaların sağlam olmasında yarar var. Jant konusuna gelecek olursak. Ben bu yavrunun 28" olduğunu sanıyordum. Tekrar bir ölçeyim. Teşekkür ederim tekrardan yorumlarınız için.

    @Şevket Akça Jantları değerlendirdikten sonra buradan geri dönüş yaparım :)
     
  12. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.262
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Dogukanaksu çok güzel özetlemiş. bende aynı fikirdeyim. Zaten mevcutta kullandığınız bir bisiklet var. Diğerini mümkün olduğunca orijinal halinde tutmanızda fayda var. Değişmesi lüzumlu parçalarıda yine orijinalleriyle değişim yaparsanız daha güzel olacaktır.
     
    Sezerşan Ünal bunu beğendi.
  13. MUSA Ç.

    MUSA Ç. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Aralık 2013
    Mesajlar:
    337
    Beğeniler:
    437
    Şehir:
    Şile / İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @Sezerşan Ünal ben bisikletin kadro boyunu merak ettim. Çok büyük geldi. 60 cm. filan mı?
     
  14. Sezerşan Ünal

    Sezerşan Ünal Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sanırım 60 veya o civarda bir kadro. Ölçmedim fakat biraz büyük diyebilirim.