Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bu bisikletlere binen var mı? mantığı nedir?

Konu, 'Recumbent Bisikletler' kısmında çağdaş efe tarafından paylaşıldı.

  1. çağdaş efe

    çağdaş efe Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2008
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    :rolleyes: yatay pedallamanın mantığı nedir acaba.konfor mu?az yorulmak mı? teknik açıdan bilgis olan yardımcı olabilir mi?bu bisikletlere binevar mı?
     
    taurustiger bunu beğendi.
  2. Süleyman Onur Dülger

    Süleyman Onur Dülger Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.009
    Beğeniler:
    508
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    güzel bir soru sormuşsunuz bende merak ediyorum:)
     
  3. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yatay derken ne demek istediniz=?:) acaba ayakların pedallara oturuş biçimi mi? :rolllseyes:
     
  4. bicycle16

    bicycle16 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    359
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    hangi bisiklet hocam .? :rolleyes:
     
  5. çağdaş

    çağdaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    305
    Beğeniler:
    177
    Şehir:
    ''MERSİN''
    Seviye:
    bence de hangi bisiklet
     
  6. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Arkadaşlar konunun açıldıgı başlıga bakın Çagdaş efe nin hangi bisikletleri kastetdigini anlarsınız :eek:
    Bisiklet Forum - Dünya`nın En Büyük Türkçe Bisiklet Forumu > AYKIRI BİSİKLETLER > Recumbent Bisikletler

    Bence keyif bisikleti oldugu için bu tarz imal edilmişler :) tabi ayrı bir tarzı oluşu ve ayrı bir kullanıcı kitlesi var:eek:
     
  7. Burak Özen

    Burak Özen Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.490
    Beğeniler:
    620
    Şehir:
    İstanbul, Üsküdar
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Bildiğim kadarıyla pedallar diğer bisikletlerde olduğu gibi altta olduğu sürece pedal çevirirken bi bakıma kendimizi yukarı kaldırmışta oluyoruz.dolasıyla daha fazla enerji harcamış oluyoruz.Ama yatay pozisyondaki pedal kullanımında bu ortadan kalkıyor.Enerji kaybı önleniyor(ben bu şekilde duymuştum yanlışsa düzeltin ltfn:)).Böylece az zamanda çok ve büyük işler yapmış oluyoruz:D:D Bu şekilde daha hızlı gidildiğini düşünüyorum.Ve bu bisikletlerdeki oturuş pozisyonu da rüzgar sürtünmesi düşünülerek hazırlanmış sanırım.
     
    felis911 bunu beğendi.
  8. Can Sonbay

    Can Sonbay Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.184
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    Caddebostan, İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    O zaman neden time trial gibi hız ın önemli olduğu yarışlarda bunlar kullanılmıyor??
     
  9. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    kesinlikle katılıyorum hatta bunula ilgili birkaç yazı okudum ve benzer noktalardan bahsediyordu
     
  10. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    "long distance cycling - burke, pavelka" dan okuduklarımla:
    (yıldızlı olanlar da benden)

    ---recumbent avantajları:
    vücudun üst kısmı gevşek ve yaslanır konumda. kollar, boyun, omuzlar, bilekler ve sırt rahatlamış halde.

    sele yerine koltukta oturuyorsun. daha rahat ve daha sağlıklı.

    daha az rüzgara giren alan, daha az rüzgar direnci, daha yüksek hız.

    dik oturduğun için etrafı seyretmek çok daha kolay.

    ağırlık tekerleklere daha dengeli dağılıyor, fren performansı daha yüksek.*

    ---recumbent dezavantajları:
    çalışan kalça kaslarının üzerine oturuyor olman rahatsızlık yaratabiliyor.

    hava dolaşımı az olduğu için sırtın ve oturduğun yerlerde çok terliyorsun.

    tırmanırken vücuttan destek alamıyorsun, tırmanması saf pedal gücüyle.

    alçak olduğun için trafikte farkedilmiyorsun.

    büyük üreticiler bu tip bisiklet yapmıyor. dizayn standart olmayan parçalar içeriyor.

    halk buna hazır değil.*

    ilk kalkış ve denge daha zor gibi.*

    ---

    time trial'lara katılmamaları muhtemelen yarışmanın bisiklet regülasyonlarına uymamalarından kaynaklanıyor. iki tekeri olan herşeyle time trial'a giremezsiniz. lakin bunların kendi yarışlarını izlemiştim bir zamanlar discovery'de. çok ufak, alçak tasarlanmış modeller vardı. normal bir bisikletten hızlı olduklarına şüphe yok.
     
  11. Burak Özen

    Burak Özen Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.490
    Beğeniler:
    620
    Şehir:
    İstanbul, Üsküdar
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    :eek:
    \/
    :box2:
     
  12. NightHawk

    NightHawk Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Ankara 100.Yıl
    Seviye:
    1934 de bu tür yarışlarda kullanılması yasaklanmıştır.
     
  13. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    "kerembasaran" arkadaşımın söylediklerine katılıyorum...
     
  14. Experiment 67

    Experiment 67 Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    119
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    aşağı dudullu ümraniye
    Seviye:
    1993 yılında dünya rekoru kırıldı 'NightHawk' arkadaşımında dediği gibi 1934 yılında yasaklandı
    [​IMG]
     
  15. agencalp

    agencalp Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Haziran 2007
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    İzmir / Bornova
    Seviye:
    Raven_35 bunu beğendi.
  16. baykuş

    baykuş Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Kasım 2007
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    261
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Dostum,
    Kendime Ait Eski Bisikletim Ile Kızımın Eski Bisikletinden Yaptığım Ve Ilk Projem Olan Recumbent'i (kaykılet Bu Isim çok Hoşuma Gitti) Kullanıyorum.nasıl Olduğuna Gelince;

    1. şürüş Tekniği Bilinen Bisikletlerin Sürüş Tekniğinden Farklı,
    2. Inanılmaz Derecede Ilgi çekici, Kızım Arkada Oturup Etraftaki Tepkileri Duymaktan çok Hoşlanıyor.
    3. çok Rahat/konforlu,
    4. Dönüş çapı Büyük Olduğu Için Diğer Modeller Kadar Manevra Kabiliyeti Olmadığı Için Kalabalık Yerlerde Kullanıma Pek Uygun Değil Ancak Uzun Yolda Son Derece Rahat Ve Daha Az Yorucu.

    (resimleri Göndereceğim şu An Beceremedim üzgünüm)
     
  17. çağdaş efe

    çağdaş efe Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2008
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    bu bisikletle % 20 eğimde tırmandığımı düşünemiyorum bile sanırım imkansız.bisikletde ayağa kalkabilmek büyük avantaj.
    peki neden yasaklandı bilen var mı?
     
  18. çağdaş efe

    çağdaş efe Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2008
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
  19. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    çünkü bu tür bisikletlere karşı yarışta diğerleri çok dezavantajlı durumda. haksızlığı önlemek için yasaklandı.
     
  20. Ayberk Türk

    Ayberk Türk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Şubat 2009
    Mesajlar:
    508
    Beğeniler:
    296
    Şehir:
    KONYA-ANKARA-ANTALYA
    Seviye:
    bu bisikletler discovery chanel'da da gosterilmisti ve 145 km hız yapan bir dunya sapyonu vardı ve forumdan dustugunu soyluyordu x) o yuzden 145 km hız yapmıs hız icin olanların cogu dar olmakta ve denge yonunden turkiyedeki yollara pek uymamakta rampa cıkması cok zor