Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bu bisikletler neden bu kadar nazik?

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında Alperen ERTEN tarafından paylaşıldı.

  1. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Iyi akşamlar.

    Asıl kullandığım bisikletin arızalı olması sebebiyle dün eski bisikletim olan geotech ile tura çıktım. Yaklaşık 5 saat sağanak yağış altında çevirdik orman yollarında. su birikintisi deniz suyu, toz toprak her şeyi yedi. Eve geldim ve nasıl olsa yağmurda yıkandı diyerek zincirini yağlayıp bıraktım.
    Bugün sabah dersaneye gitmek için bir bindim binmez olaydım.
    Maşa yaylanmiyor.
    Göbekler iflas etmiş sanki kumda dönüyormuş gibiler.
    Açıkta kalan vidalarda küf oluşmuş.
    v fren telleri küflenmiş.
    Jant tel başları aynı şekilde.

    Kısacası genel ve detaylı bir bakımı hakediyor.
    Hangi bölgelerine bakım yapmam gerektiğini, bir daha böyle bir duruma düşmemek için ne yapmam gerektiğini, ve dağ bisikletinin neden bu kadar nazik olduğunu bana anlatır misiniz?

    Telefondan yazdım yazım hatalarım için özür dilerim.

    Teşekkürler....
     
  2. Kir-pi

    Kir-pi Biyomedikal Enginar

    Kayıt:
    7 Aralık 2007
    Mesajlar:
    858
    Beğeniler:
    252
    Şehir:
    ANKARA-ESKİŞEHİR
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    sürekli naziklik bir durumu yok bence anlattığınızın sonucunda zaten olması gerekenler okadar saat yağmurlu bir havanın altında kaldıktan sonra heleki tuzlu deniz suyuna maruz kaldıysa detaylı bir bakım yapmalısınız birazda kalite ile alakalı ,Ayrıca küf oluşmamıştır paslanmıştır.Buda demir malzeme kullanıldığını gösteriyor.Herhangi bir pas sökücü ile çok rahat çıkar.Göbeklerinizi açıp temizleyip tekrar yağlayabilirsiniz.Maşa içinde geçerli bu dediğim.Ayrıca fethiyedesiniz sanırım, sürekli nemli bir ortamda daha çabuk korozyona uğrar her türlü malzeme bu durumuda göz önüne almalısınız bence...
     
  3. ATiCO

    ATiCO Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Atakan K.
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    bence eve geldiginiz gibi bakimi temizligi halletmeliydiniz neyse olan olmus gecmis olsun bildigim kadariyla wd40 paslanmis yerlerin isini gorur gobekleride komple dagitip temizlemelisiniz
     
  4. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    bisikleti maximum korozyon oluşumuna mağruz bırakmışsınız. yagmur suyu değdiğinde bisiklete kesnlikle güzelce silip kurulanmalı imkan varsa musluk suyu ile durulayıp kurulamalı. göbekler ise kalitesinden dolayı böyle birşey yapmış. daha üst seviye gövek veya teker seti kullanırsanız bu durum bu kadar kolay olmaz.
     
  5. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Bulunduğunuz yer Fethiye sanırım.Fethiye'ye gitme imkanım oldu.Nem oranı çok fazla.Genelde araba olsun,beyaz eşya vs.Metal malzemeler çok çabuk paslanır.Genelde Karadeniz,Ege,Akdeniz bölgelerinde durum böyle.Karadeniz ve Akdeniz çok yağışlı bölgeler.Temizleme,yağlama sıkça gerektirir.Aparat kullanımda seçici olmak lazım.Sızdırmaz kapaklı aparatlar,amortisörlü maşalar için koruma kılıfları var.Silikon su sızdırmaz yağ kullanın.Göbekler için keçeli göbek,sızdırmaz kapaklı lazım.Jant tel vidalarında pirinç vidalar paslanmaz.Tavsiye ederim.Kalitelidir.Jant telleri boyalı olursa paslanmaya karşı daha iyi oluyor.Teller için silikon yağ iyi oluyor.Göbekleri dıştan dönen daire olan kısmı silikon yağlarsanız su geçirmesini engeller.Genelde sprey tüplüdür.Açıkta kalan vidalar için,paslanmaya karşı sprey cila yapabilirsin.Ruble ve zincir için sık bakım gerektiren yerlerdir.Silikon su sızdırmaz yağ çok iyi oluyor.Ruble ve zinciri temizlemekte tozlu,çapaklı yağla ile çamur haline gelen pisliği tiner çok iyi çözüyor.Bez,fırça yardımıyla yapabilirsin.
     
  6. Gökhan S.

    Gökhan S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    ne kadar ekmek o kadar köfte. Gürkan Genç'in dünya turunun Ukrayna etabını takip ettin mi bilmiyorum. 1 aydan fazla süredir tuz dökülmüş asfalt veya kar üzerinde gidiyor. Daha bir mekanik problem paylaşmadı.
     
  7. Termiksi

    Termiksi Paragliding

    Kayıt:
    29 Haziran 2012
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Fakat onun kullandığı parcalar ile Alperen'in kullandığı parçalar bir değil. Hem Gürkan Genç önlemini alıyordur belkide.
     
  8. Gökhan S.

    Gökhan S. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    o yüzden ne kadar ekmek o kadar köfte dedim :)
     
  9. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    gürkan abinin bisikletindeki jant parçaları ile asıl bisikletimdeki jant parçaları aynı. Asıl bisikletim de böyle sorunlar çıkarmıyor kolay kolay ki Gürkan abi büyük ihtimal önlem alıyor. Ama dediğiniz gibi ne kadar para o kadar köfte bu bisiklet işi de. Bu geotech için normal bir durum :)
     
  10. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Tüm cevaplar için teşekkürler. Bakımı yapılıyor inşallah düzelecek :)
     
  11. salim kurt

    salim kurt Üye

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    İstanbul- Maltepe
    Seviye:
    Düzenli Bakım bütün arızaların ve hasarları engellemesede önüne geçer ve ömrünü uzatır.
     
    gok bunu beğendi.