Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

boya tabancası ile kadro boyayan var mı ?

Konu, 'Kadrolar' kısmında sadık özer tarafından paylaşıldı.

  1. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    daha önce defalarca benzer konuları açtım sanırım fkat hala birçok konuda tatmin olmadım sprey ile h,ç bir verim alamadım bir motorcuya götürdüm 60 liramı aldı boya tırnakla kazındım oto boyası sordum 150 tl dedi( ki hepsine kadroyu tamemen kadronun tüm boyasını sökerek temiz bir şekilde götürdüm)
    bütün bu başarısızlıklardan sonra artık bir şekilde bu işi kendimin yapması gerektiğini düşünmeye başladım sorum şu
    koçtaş yürü yerlerde satılan veya bu televizyon reklamlarında gösterilen boya tabancaları işe yarar mı ?
    Bosch Boya Tabancası PFS2000 - Koçtaş
    bu tür boya tabancalarıyla bisiklet boyayan var mı?
    varsa ne tür hangi marka boya kullandınız ?
    astar atma imkanımız var mı ?
    varsa ne tür astar ve hangi markayı kullandınız ?
    tabancaları kullanırken çabuk bozulmaması adına hangi önlemleri aldınız?
    memnuyet dereceniz ne oldu?
    bu işin püf noktaları var mı ?
     
  2. umutdokuz

    umutdokuz Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    istanbul-adana
    Seviye:
    Zor is boyayi her yere esit atman lazim kadro yuvarlak oldugu icin akma olur fazla kacirirsin bi yerde boya kuruyunca kabarir ugrastigina harcadigin paraya deymez .birak ustasina yapsin ;)
     
    krmtoprak bunu beğendi.
  3. Kahveci

    Kahveci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2015
    Mesajlar:
    257
    Beğeniler:
    302
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Cem Kahveci
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    O cihazı kullanmak ustalık ister, boya işi zor iş göründüğü gibi kolay olmadığını biliyorum. 150 TL abartılı geldi, başka yerden de fiyat almayı denediniz mi?
     
  4. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Ben hobi olarak uzun seneler airbrush kullandım. Hatta birkaç ay önce taş sıçraması sonucu kadromda atan bozuk para büyüklüğündeki bir alanı macunlayıp rötuşladım, şu an farkedilmiyor bile...

    Boya olarak iki komponentli otomobil boyası kullanmanız (otosanayilerde boya satan yerler var, hatta isteğinize göre karışım vs hazırlayabiliyorlar) ve üzerine uv koruma özellikli gene çift komponentli (sertleştirici ile karıştırılarak hazırlanan) otomobil verniği atmanız gerek. Bazı yerlerde bu boyaları sprey olarak da hazırlayabiliyorlar, onu da araştırabilirsiniz, ama sprey hiçbir zaman boya tabancası kadar iyi sonuç vermez..

    Özel astar kullanmanız, eğer yüzeyi düzgün hazırlarsanız gerekmez. (sırayla 800-1000-1200 numara zımpara ile zımparalamak, boyadan önce yağlardan tamamen arındırmak.) Ama zararı da olmaz. Hangi tip astar kullanmanız gerektiğini boyayı satan yerle konuşabilirsiniz. Ben olsam kullanmaya ihtiyaç duymazdım ama.

    Ancak şunu baştan yazayım, bu işi ilk defa yapacaksanız düzgün bir sonuç alma olasılığınız sıfıra yakın, belki 3.. seferden sonra idare eder, 5. seferden sonra "güzel" bir sonuç alabilirsiniz ancak. Bu işi okuyarak öğrenmeniz mümkün değil, tek yöntemi deneme ve yanılma maalesef.
     
  5. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    @umutdokuz bu işi en verimli şekilde öğrenme taraftarıyım kesinlikle bisiklete dair çoğu iş elimden geliyor şu boya konusunu da bir şekilde sökeceğim :)
     
  6. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Piyasada özel tasarımlar için hazır basınçlı kutuda araç boyaları mevcut hatta metalik olanları bile var biraz tuzlu olur ama yapanların sonuçlarından çok zor olmadığını düşünüyorum. yine onlarda astar, boya ve kaplama şeklinde iyi bir ortamda fazla yaklaşmadan 40 cm gibi bir mesafeyi koruyarak atarsanız iyi sonuç verir.
     
    sadık özer bunu beğendi.
  7. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    @Kahveci evet fakat çoğu yer ben uğraşmam diyor ( bu piyasada tok olmaya n usta yok anladığım kadarıyla) uğraşırım diyenlerde maalesef dediğim raka mı çekiyorlar

    @KaanG daha önceden spreyle denemelerim oldu en azından yakından yapmayacağımı yaparsam ciddi boya akıntısı olacağını biliyorum dediğin karışımları bu tür tabancalarla atmam mümkün mü yoksa komprasör mü kullanmam gerekiyor birde verimi nasıl oluyor benim için dayanıklılık çok önemli almak istediğim sağlamlık bu belediye otobüslerinin içinde ki demirlerin boyası sağlamlığında olması dublicolur geç kuruyan sprey boya ile belirli bir sonuca ulaştım fakat tatmin olmadım beklentim ilk olarak sağlamlık yönünde o yüzden astar meselesini sordum
     
  8. yldrmesut

    yldrmesut Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Metalik araba boyası iki rengin karışımı ve vernik temini sağlarim sprey boya şeklinde de kullanırsin ama nasıl eşit sıkacaksin... Gerçi onun da yöntemi var ama ilk seferde elbet hata olacaktır
     
  9. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    884
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    sadık özer bunu beğendi.
  10. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    @Zekeriya Çab sağlamlık derecesi nasıl görsel olarak tatmin olmadan ziyade sağlamlık açısından tatmin olmak istiyorum

    @D.Mustafa boya tabancasıyla denemeyi düşünüyorum komrasörden ziyade tekli halde satılanlar bunları kullanan var mı onu merak ediyorum
     
  11. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    884
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Sizin ilk masajınız dakiler daha çok ev için duvar yada tahta üzerine uygulanan ve incelik gerektirmeyecek hatayı kaldıracak işlerde kullanılıyor. O kutuda mini komprosör var ve hava basarak boyayı püskürtüyor ama boyanın ve havanın miktarını ayarlamak sizin elinizde değil. Ayrıca sistemi her tür boyayı atmaya müsade ediyor mu bilemiyorum. Sonuçta metalik var akrilik var vb gibi.
     
  12. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    İki komponentli oto boyası ve vernik kullanırsanız fırın boya kadar olmasa da yeterince sağlam olacaktır. Sonuçta kaportacılar da o boyaları kullanıyor, o kadar sağlam olur.
    Düz renk boyayacaksanız spreyle de verim alabilirsiniz, ama gene de el alışkanlığı önemli.

    Bulunduğunuz yerdeki otosanayiyi bir dolaşıp boya satan yerleri bulun. Bahsettiğim boyaları, verniği ve sprey hazırlama işini araştırın. Astarı da sorabilirsiniz. Astar boyaların iki amacı vardır, hem metale daha iyi yapıştıkları için boyaların sonradan atma olasılığını azaltırlar,biraz daha dayanıklı olur. İkinci amacı ise açık renkleri kolay uygulamaktır, zira açık renkler genelde yarı şeffaftır. Mesela sarı, beyaz, kırmızı gibi renkleri düzgün uygulamak zordur. En kolayı siyah ya da gri boya. Alttaki yüzeyin düzgün hazırlanması (zımpara olayı) da sonucu ciddi etkiler.

    Uygulama konusunda da şu videoyu başlangıç olarak alabilirsiniz :


    Tek bir püf noktası yaz derseniz kalın tek kat yerine uygun uzaklıktan ince birkaç (3-4 kat) kat atmak derim. Aralarda boya akmayacak kadar (10-15 dk) bekleseniz kafidir.
    İkinci püf noktası yaz derseniz de spreyin düğmesine kadro üzerinde değil daha önce basmak, kadro hizasından sprey çıkınca düğmeden parmağı kaldırmak derim :)
     
    Hakan Beşikçi ve sadık özer bunu beğendi.
  13. mehmet.ali

    mehmet.ali Bisikletkolik

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.218
    Beğeniler:
    2.351
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Olay tabancada değil olay doğru boyayı seçmekte. @KaanG eksiksiz anlatmış boya sürecini. Bu arada diğer arkadaşların dediği gibi tabancayla boya atmak nekadar kolay görünsede ilk seferde başarı imkansız neredeyse.
     
    sadık özer bunu beğendi.
  14. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sağlamlık var herhaldeki aracların camurluklarına, aynalarına ve jantlarına kullanıldığını gördüm. Satandart sac janta bayaz boya atıp üzerine gloss vuruyorlar gayet yarış jantı gibi oluyor ama nekadar sonra kopuyor düşüyor bilmiyorum 4-5 ay önce aracımın aynası kırıldı çıkma bir parçacıya gittim adam parçayı buldu boya kodua baktı gitti kutu spreyl boya ile geldi ikidakkada boyadı 3-4 saat sonra taktık beraber hiç bir farkı olmadı 120 tl ye halleti işimizi saolsun daha soyulma falan olmadı ama kendinden aynı marka gri astar ve üzerine gloss attı janta falan sıktıklarınıda orda gördüm boyama aşamasında jantlar vardı. Marka hatırlayamadım anca rafta falan görsem tanırım ama öyle ÇBS yada yerli bilindik bişi değil. Maslak sanayinde arasan söylerler sonuçta paratik tüm kaportacılar bir şekilde kullanıyorlar. Araba metalik gri.
     
    sadık özer bunu beğendi.
  15. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    712
    Beğeniler:
    1.056
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Bir de şunu ekleyeyim : astar en altta kalacağı için boyanın sağlamlığına direkt bir etkisi yoktur. Astar sadece boyanın metale daha iyi yapışmasını ve ana renkten önce yüzeyin düz homojen bir renk almasını (ana rengin kolay kapatmasını) sağlar. İkincil amacı da yüzeydeki hataları gösterip boyadan önce düzeltme imkanı vermesidir.
    Zımparalayarak yüzeyi mikro derecede pütürlü hale getirmek de boyanın yapışmasını arttıran bir etkendir. (o sebeple astar, eğer yüzey iyi hazırlanırsa bence çok da şart değildir.) Onun üzerine boya gelir, onun üzerine de koruyucu vernik gelir. Boyanın dış etkenlere (güneşe karşı solma, ufak çizilmeler vs) dayanıklı olmasını asıl sağlayan verniktir. Pasta yapınca mesela bu vernik tabakası aslında aşındırılıp çizikler görünmez hale getirilir.
    Duplicolorlarla falan işe yarar bir sonuç alamazsınız, onların amacı boyanın dayanıklı olması değildir, Duvar çerçeve ahşap vs boyamak gibi genel kullanım amaçlıdır.
     
    sadık özer bunu beğendi.
  16. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    @KaanG çok teşekkürler bilgiler için izmirdeyim maalesef istanbulda olsam mutlaka görüşmek isterdim sizinle her ne kadar nazari olarak bilgim sayenzinde oluşmuş olsada sanırım işin asıl yeri işin başında oluşan tecrübe kısmı olacak. umarım bu işi halledebilrim