Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Boya konusunda yardım..

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında orcunkacar tarafından paylaşıldı.

  1. orcunkacar

    orcunkacar Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Burdur
    Seviye:
    Öncelikle herkese merhaba ve bu siteyi kuran emeğe geçen herkese teşekkürler.

    Sorum bisikletimin çatalını boyamak istiyorum.Ne tür bir boya kullanabilirim ve güzel görünmesi için ne gibi adımlar uygulamalıyım ?

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=5450

    bu linkte yeteri kadar bilgi bulabildim fakat yinede aklıma takılan kısımlar var.Boya sökücü her türlü boyayı sökebilir mi çünkü maşanın üzerindeki boya cila uygulanmış boyalardan değil mat bir rengi var.Ayrıca boyacılarda satılan sprey boyalarla ( marshall marka olan ) boyasam iyi bir sonuç yakalayabilir miyim ?.Pek fazla bütçem olmadığı için mecbur sprey boya kullanacağım.Marshall boya yerine önerebileceğiniz daha iyi boyalar var mı?
     
  2. orcunkacar

    orcunkacar Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Burdur
    Seviye:
    yardımcı olacak yok mu fikir bekliyorum ???
     
  3. sencer sezer

    sencer sezer Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Haziran 2010
    Mesajlar:
    138
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    gerçektende BOYA gerektirecek kadar kötü durumdamı
     
  4. orcunkacar

    orcunkacar Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Burdur
    Seviye:
    aslında boya gerekmiyordu ama 3 ay önce bi kayaya yanlamasına çatalı çok sert çarptım zamanla orası paslanmaya başladı bende o kısmını zımparayla kazıdım.Şimdi gözüme çok kötü görünüyor o yüzden gerek duydum boyamaya birde orada hafif hafif paslanma oluyor sürekli
     
  5. Niyazi ALTUN

    Niyazi ALTUN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    646
    Beğeniler:
    483
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bisiklet boyamadan önce problem eski boyanin temizlenmesiyle basliyor. Zimpara kagidini alip da eski boyayi kazimaya kalkinca sadece boyayi kazimanin yaninda kadro borularina da zarar verme olasiligi biraz yüksek.

    Dolayisiyla eski boyayi cikarirken cok dikkatli hareket edilmesi birinci sart. Burada terimi tam bilmiyorum maalesef ama 800'lük islak zimpara (dedigim gibi yaniliyor olabilirim tanimda) veya 400'lük zimpara ile dikkatlice boya kazinacak.

    Ondan sonra astar boya atma islemi var. Astar boya isleminden sonra asil boya geliyor, firca ile iz kaldigi icin sprey ile elbette. Araba boyasi rahatlikla isinizi görür. Son olarak da üstüne kaplama bâbinda vernik cila atiliyor.

    Firinlama islemi bildigim kadariyla boyanin dayanikliligini arttirmak icin yapiliyor. Bu kaca maloluyor vs. hicbir fikrim yok maalesef. Benim tavsiyem bir araba karosercisi bulmaniz. Kadroya zarar gelmemesi icin törpüleme islemini özenle kendiniz yaptiktan sonra boyama kismi profesyonel olarak bu islerle ugrasan ve üstüne güzel bir de cila atabilecek bir karosercide rahatliklar yaptirilabilir.

    Dikkat edilmesi gereken nokta bu islem sirasinda mümkün oldugunca orta mil yuvasi, furs borusu gibi kalinligin ve yivlerin son derece önemli oldugu ic kisimlarinda boyanmamasi. Yani bunlar bir bant vs. ila kapatilirsa cok iyi olacaktir.
    Sen yinede bu işi yapan uzmanlara danışmalısın.
    sevgi ve saygılarımla.
     
    orcunkacar bunu beğendi.
  6. orcunkacar

    orcunkacar Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Burdur
    Seviye:
    zımparaya devam o zaman :D peki astar boyayla normal boyanın farkı nedir biraz cahilim çok soru soruyorum ama kusura bakmayın lütfen :)
     
  7. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    Boyayı illaki zımpara ile sökmeniz gerekmiyor, boya sökücü jeller ile çok daha çabuk bir şekilde boyayı kaldırabilirsiniz. Zımparayı daha sonra ufak tefek pürüzler için kullanın. 600 veya 800 lük su zımparası işinizi görür.

    Astar boya, asıl boyanın yüzeye daha iyi tutunmasını sağlar.

    Aşağıdaki linkte de yardımcı olabilecek bilgiler bulabilirsiniz. Kolay gelsin...

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=64890
     
    orcunkacar bunu beğendi.