Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

BOS / idylle Pro DH maşa

Konu, 'Downhill / Freeride' kısmında Selçuk Çilek tarafından paylaşıldı.

  1. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    BOS firmasını üyelerden tanıyanlar var mı bilmiyorum...bir kaç başlık atalım:
    -Mitsubishi fabrika takımının tedarikçisi (Paris-Dakar)
    -Upside down protip V-Process DH maşanın yapımcısı
    -Nicholas Vouilloz un sponsoru ve artık işvereni(N.V.BOS un test sürücüsü)

    Bir kaç hafta sonra piyasaya çıkacak ürün hakkında bir tek ağırlık bilgisi ve fiyat eksik...tamamlanınca diğer detaylarla birlikte buraya eklerim.

    Belki BOS tan herkes DH için ters maşa(upside-down) bekliyordu..ama ters maşalarda bildiğiniz gibi göbek rijidliği çok önem kazanıyor ve genelde özel bir göbek tasarlanması gerekiyor .. ..herhalde marketing stratejistleri ,ar-ge mühendislerine galip geldiler...

    iyi seyirler..

    bazıları bana link atıp bu haberi başka yerdede okuduklarını belirtebilirler..onlar kusura bakmasın..bana bu haber birkaç gün önce yurtdışından gönderildi...yani eğer Türk bisikletseverler için tekrar olmuşsa ve zaman kaybına yol açmışsa ...artık aff ola :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    En azından başka bir Türkçe MTB sitesinin yazdıklarında yaptığı yanlışı burada düzeltelim de ,daha önce başka yazılarımda belirttiğim: Bu iş sorumluluk ister,okuyucuyu bilgilendirirken bilmediğiniz ve anlamadığınız konuları çevirirken yanınıza teknik bilgisi olan birisini almanız yanlış yorumlardan kaçınmanız anlamına gelecektir...deyiminin ne anlama geldiğini göstermeye çalışalım.

    Şimdi arkadaşlar BOS firması sadece bu ön maşayı piyasaya sunmaya hazırlanmıyor.Arka amortisör de geliştirdiler..bunlar diğer MTB sitesinde de var.
    Ama orada arka amortisörle ilgili yorumu ilk önce şuradan okuyunuz.
    http://www.mtbtr.com/haber/haber.asp?kayitno=1520
    (bu arada sayfada düzeltme yapılmışsa...bilemem..ama ilk çıktığında aşağıdaki gibiydi)

    Sayın çevirmen diyor ki: "ÖNEMLİ BİR ÖZELLİK MONTAJ YERLERİNİN "TIRTIKLI" OLARAK ISMARLANABİLMESİ.BU TASARIM DAHA ÖNCE NİCHOLAS VOUİLLOZ 'YA YAPILAN MODELLERDE TERCİH EDİLEN VE AMORTİSÖRÜN KADRODA OYNAMASINI ENGELLEYEN ,YATAKLARIN ÖMRÜNÜ FAZLASIYLA UZATAN BİR ÖZELLİK"

    Orada arka amortisörün yatak kısmını gösteren bir de foto var.

    Cüneyt Bey..kusura bakmayın..ama burada hem konuyu yanlış anlatmışsınız hem de kendinizden bazı masallar eklemişsiniz.....
    Bu biraz ağır oldu ama bunu sık sık yaptığınız için artık teknik konuları siz çevirmeyin isterseniz?
    TIRTIKLI ne demek?? BOS diğer imalatçılardan farklı olarak o noktalara birer iğneli rulman yerleştirmiş.İğneli rulmanların "iğneleri" uzun silindirik yapılıdır.
    Yani o tırtıklı tasarım sizin söylediğiniz gibi yatakların ömrünü uzatmıyor...o tasarım RULMANLARIN TA KENDİSİ.Ve ayrıca eğer Bos basın bildirisinde böyle bir tez işleniyorsa ve iğneli rulmanların (tırtıklı yapının değil) yatakların ömrünü uzatıyor yorumu yapılıyorsa....

    Benim yorumum: BOS un arka amortisör ün bağlantı noktalarında neden iğneli rulman kullandığını anlamış değilim. Çünkü tüm diğer imalatçılar orada kaygan yataklar kullanıyorlar ve o noktalara binen yükleri iğneli rulmanlarda olduğu gibi ince çizgiler üzerinden değilde tüm alan üzerinden "dağıtıyorlar".
    Bence kaliteli bir yatak ve rulmansız çözüm arka amortisör bağlantı noktalarında daha uzun ömürlüdür.
    Yani kısacası:Bir bildikleri vardır diyerek "es" geçilmeyecek bir konu kanımca.
     
    hacı, sutozu, BuRroM ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  3. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.046
    Beğeniler:
    5.705
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Dehşet birşeymiş ;)
     
    bmxserdar bunu beğendi.
  4. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.205
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Selçuk abi maşa gerçekten çok güzel görünüyor çok fazla anlamıyorum ama O yandaki tüp acaba hava tüpü mü? eğer öyleyse neden dışarıda:)
     
    mecaoz bunu beğendi.
  5. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    Ancak selçuk abi şöyle bir durum varki çevirme yada anlatım yanlış olsada Cüneyt Kazokoğlu Türkiyede Mtb adına kurulan ilk web sitesinin kurucusu ve yaklasık 6 buçuk yıldırda sayısız teknik haber yapmış biridir.(ki yaşamını sanırım Almanyada sürdürmekte olup tüm gelişme ve fuarları yakından takip eder)Yani teknik bilgisini yok sayarak bence haksızlık yapılmış olunur Cüneyt beye..
     
  6. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Berkay,
    Arka amortisörlerde de bu var ve buna piggy-back rezervuarı diyorlar biliyorsun..buradaki ana düşünce ...eğer basınçla çalışan bir sistemde ek bir bölümün varsa ...aynı boyda daha büyük bir amortisör görevini yerine getiriyor gibidir..bu özelliği çöl yarışlarında(Dakar,Baja California) otomobil amortisörlerinde de görebilmen mümkün..moto cross motosikletlerinde de var..
    doğru anımsıyorsam bu tasarımı ilk uygulayan Öhlins markası olmuştu...

    Bu soruna makina mühendis arkadaşların yorumlarınıda bekliyoruz...
     
    d.berkay bunu beğendi.
  7. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Erkal,
    Cüneyt Bey e ne genel olarak yaptıklarına ne de Türkiye de bisikletseverlerin sunduğu yenilikler ve haberler le bilgi ihtiyacını karşılaması yönünden bir eleştiri
    getirilemez. Bunu da sıkça kullanırım: Ama Cüneyt Bey Kutsal İnek de değildir.
    Teknik çeviri ve yorumlarda yapılan hataların sıkça yapıldığına dair söylemim de ülkemizde yapılan tanınan ve popülaritesi olan bir kişiye atılan iftira üzerinden popüler olma yarışı değildir.
    Buradaki işlevim de MTBTR nin tüm yorumlarını irdeleyip ,eleştirmek değildir.
    Söylediğime örnekler: Çok ayrıntıya girmemi istemeyin lütfen çünkü konumuz ve ilgim Cüneyt Beyin performansı ile ilgili değildir.Sadece bu kadar olumlu işler yapılan bir sitede daha sorumlu yorumlar yapılmasını öneriyorum.
    İki kısa örnek: Syntace firmasının geçenlerde bir ürünü tanıtılıyor ve alt yorum olarak yaklaşık (kopyalamadım..bu nedenle hafızamda kalanı aktarıyorum)..
    Hafif komponentlerin tartışılmaz kalite öncüsü olan... v.s. deniyor...
    Arkadaşlar bilir...Syntace F99 gidon boğazı nın başına gelenlerden dolayı biz artık bu ürünü satmıyoruz ve o kırılmalar ve sonrası yaşanan geri çağırma kampanyası Syntace in piyasada çok sempati kaybetmesine yol açtı...
    Bir lastik tanıtımı yapılıyor ve o lastik tüm parametrelerde performans yükseltmiş...Compound adı da "Magic..."
    Kimya mühendisi arkadaşlar da teyit edeceklerdir. Bu mümkün değil. Yani bir lastiğin her performasının(ömür/yol tutunma/kuru ve ıslak zemin performansı,akışkanlık) en azından firmanın diğer lastiklerinden daha iyi olması..
    çünkü bunu başka bir arkadaşa da yazmıştım...bir parametre en azından diğerlerinin "gittiği" yönün tersine gidecektir.
    Özetle: iyi işler yapmanız sorumluluğuda beraberinde getirir...prospektüs ve imalatçı veya mümessil basın bildirilerini harfiyen çevirerek bu sektöre %100 haklı katkıyı yaptığınız söylenemez.
    Sektörde fuar takip eden ,imalatçı firma ve ülkeleri dolaşan bir çok insan daha var...
    Yani asıl haksızlığı Cüneyt Bey in kendine yaptığını düşünüyorum...
     
    BuRroM ve Hasan Çağri bunu beğendi.
  8. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Candy, MeLTemBMX ve d.berkay bunu beğendi.
  9. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Benim haberim yoktu.Demek ki değişmiş. Dünyanın en güzel ülkesine güzellikler ekleniyor...:)
     
    d.berkay bunu beğendi.
  10. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    sonradan aklıma geldi...haber link ve video linki için teşekkürler...

    ayrıca pinkbike ta şu yazıyor:
    Stoy's mounting hardware uses needle bearings..........the benefits:bushing play reduced to zero and incredible durability compared to normal bushings.
    Biraz çeviri yapalım: Stoy bağlantı noktalarında iğneli rulmanlar kullanılıyor....artıları:yatak oynaklığı sıfıra indirilmiş ve normal yataklarla kıyasla
    inanılmaz (daha fazla) dayanıklılık sağlanmış...
    Vallahi..ister pinkbike..ister purplebike...
    bunu bu şekilde kabul etmem mümkün değil....
    En iyisi kullanılan rulmanların imalatçı Newton değerlerini bulup....amortisörün üzerinde kullanılan yay ve uzunluk üzerinden bir newton hesaplaması yaparak
    karşılaştırmak ve o rulmanın sınırlarına çabuk ulaşıp ulaşmadığını sorgulamak...
    Çünkü BOS Mühendislik bunu düşünmüştür...veya...diğer tüm imalatçılar bunu düşünemedi mi? gibi popüler yaklaşımlar bizi bir adım ileriye götürmeyecek...
     
  11. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bazen zamanımız yetmiyor..bazen unutuyoruz... ama BOS Stoy daki bana son derece garip gelen iğneli rulman kullanımı için şöyle bir araştırma yaptım...
    Bos bağlantı noktalarında INA HK-1014-2RS rulmanları kullandığını söylüyor...
    şu linkten baktım...
    http://www.tracepartsonline.net/(S(quwefa45wtqopa55g4sfq1fy))/ws/INAFAG/index.aspx?lang=de

    Kullanılan rulmanın bilgileri...
    Fw 10mm (aks çapı)
    D 14mm (dış çapı)
    C1 14mm ( rulman eni)
    m 4.6 gr (ağırlık)
    Cr 4400 N dinamik taşıma sayısı , radyal
    COr 5100N statik taşıma sayısı, radyal
    Cur 650N Yorulma sınır yükü,radyal
    nG Fett 17000 1/min Yağlama gresi için sınır devir sayısı

    Bir hesap yapalım....
    Amortisör 50mm çalışsın..(2inç gibi)...ve 550lbs/inç yay kullanalım...
    550lbs > 2500N ve 1inç >25mm
    böylece yay sertliği 100N/mm dir.
    50mm çalışma mesafesinde ..yani yayın dibe vurması..teorik olarak tam çalışma mesafesinde bu 5000N yapar.
    Rulmanımızın statik taşıma sayısı neydi? 5100N:eek:

    Sonuç: Bir varsayımla daha sert bir yay kullandığımızı ve "sıkı" bir sürücü
    ile yola çıktığımızı düşünelim...

    O iğneli rulmanın ömrünün :Skull-175 "pek uzun" :Skull-175 olmayacağı aşikar.
     
    Hasan Çağri ve d.berkay bunu beğendi.
  12. GaLiP_

    GaLiP_ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    39
    Seviye:
    selçuk abi satıyormusun :D
     
  13. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    piyasaya çıksın...görüşürüz..:)
     
  14. GaLiP_

    GaLiP_ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    39
    Seviye:
    bu ewt dmk olya galiba ;)
     
  15. barışveçelik

    barışveçelik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2007
    Mesajlar:
    642
    Beğeniler:
    444
    Şehir:
    bahçelievler
    Seviye:
    manyak bisi!:D
     
  16. sutozu

    sutozu Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2006
    Mesajlar:
    155
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    OldCity
    Seviye:
    wala süper bişi daha önce bi kaç sitede ve pinkbike'ta özelliklerini ve videolarını izlemiştim tam anlamıyla bi dh süspansiyonu sürüş keyfi süper bişi olsa gerek paylaşım için teşekkürler
     
    Selçuk Çilek bunu beğendi.
  17. MeLTemBMX

    MeLTemBMX Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2008
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    ABi yha o maşanın tanıTıM vİdiosu BiLe manyaq bişi... BEnde yavaş yavaş toparlıom dh bisikleT:D