Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bontrager tubeless ready lastikler

Konu, 'Tekerlekler' kısmında bener kırkkavaklı tarafından paylaşıldı.

  1. bener kırkkavaklı

    bener kırkkavaklı Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    Merhaba; tubeless lastiğe geçmeyi düşünüyorum.
    Bontrager tubeless ready sistemini inceliyordum, Bonrager firması, tubeless ready lastikleri + super juice kullanımı ile standart tubeless sistemlerden daha hafif ve daha performanslı bir sürüş vaat ediyor.

    http://www.bontrager.com/technology/tubeless-ready/en

    Bu lastiklerden kullanan arkadaşların yorumlarını merak ediyorum.
    Standart tubeless + patlak önleyici sisteme göre dezavantajları var mıdır?
     
  2. bener kırkkavaklı

    bener kırkkavaklı Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    Evet standart tubeless lastiklerden daha inceler.
    Anladığım kadarıyla Bontrager, bu lastiklerin yine kendi ürettiği super juice sealant ile kullanıldığında standart tubeless lastikler kadar dayanıklı olacağını söylüyor.
     
    Ali Hekimoğlu bunu beğendi.
  3. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Normal lastiklerden kalın ancak tubeless lastiklerden inceler.. Eğer tubeless kit ile tubeless sisteme geçecekseniz kesinlikle öneririm, hem tubeless lastiklere göre gerçekten hafif hemde normal lastikleri tubeless olarak kullanmaktan daha güvenli ;)
     
  4. bener kırkkavaklı

    bener kırkkavaklı Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    Cevaplar için teşekkür ederim, ben tubeless jant seti ile bu sisteme geçmeyi düşünüyorum.
    Bisikleti ağırlıklı olarak arazide kullandığım için sağlamlık konusu kafama takıldı.
    Ancak Hutchinson firması da kendi ürettiği tubeless ready lastiklerin epeyce avantajlı olduğunu belirtmiş.
     
  5. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Eğer tubeless jant ile tubeless ready lastikleri kullanacaksanız mutlaka patlak önleyici sıvılardan kullanmanızı öneririm.. Ben tubeless kit ile tubeless lastik kullanıyorum ve nerdeyse bir senedir hiç patlak yaşamadım... Ancak normal lastikleri tubeless kullanan arkadaşlarımdan bazıları patlak önleyici sıvı kullansalarda taş kesikleri veya yarılmalar yüzünden muzdarip oldular.. Bu yüzden eğer ağırlık sizin için sağlamlıktan önce gelmiyorsa kesinlikle tubeless lastik kullanın...
     
  6. ilkerikier

    ilkerikier Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Ocak 2007
    Mesajlar:
    369
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    ben bontrager tubeless ready lastikleri tubeless janta takarak ve içine sıvı koyarak kullanıyorum ve herhangi bir sorunla karşılaşmıyorum. zaten sıvı sayesinde lastik janta sağlam bir şekilde yapışıyor. hatta sıvı kullanarak normal tüplü lastiği bile tubeless olarak takabiliyorsun. o zaman daha da hafif yapabilirsin
     
    bener kırkkavaklı bunu beğendi.
  7. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    İşte benim yukarda bahsettiğimde buydu, sert arazi koşullarında (özellikle kayalık zeminde) lastiklerde kesikler ve yırtıklar oluşabiliyor.. Tubeless lastikler kalın yapıları sayesinde daha dayanıklı oluyorlar bu tür arazi koşullarında. Ancak eğer fazla kayalık olmayan yumuşak zeminli arazide sürülecekse en uygun tercih tubeless ready lastikler bence..
     
    Ali Hekimoğlu bunu beğendi.
  8. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Hocam kilonu ve jantın modelini söylersen daha sağlıklı yardımcı olabilirim.

    Dezavantajları sormussun. Bu yazıdaki 31 nolu mesaja bakabilirsin. Tubeless readylerin standart lastiklerden tek farkı daha kolay sismesidir.
     
  9. bener kırkkavaklı

    bener kırkkavaklı Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    Kilom 74, jant modeli olarak Shimano XT (wh-m770) set kullanmayı düşünüyorum.Bu güne kadarki arazi sürüşlerimde çok fazla iç lastik patlatmadım açıkçası.Sanırım tubeless ready sisteminin genel olarak iç lastikli klasik sistemden daha sağlam olduğu söylenebilir.
     
  10. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Sürüş esnasında cok cok daha iyidir. Bariz bir tutunma artışı, direnc azalması var. Fakat beklediği yerde malesef daha meşakatli. Yavaşdan bir inme eğilimi var. Tahminimce bıraktıgınızda 2 hafta içinde iniyor. Tamamen inerse de şişirmek için kompresor kullanmanız gerekli. Tubeless tekerler gibi buyuk pompalarla şişirmek zor.

    74 kiloda tubeless ready tekerlerin sorun cıkartacağını sanmıyorum. Ama agırlık olayı bana biraz pazarlama hilesi gibi geliyor. Maxxis exception serisinden 480 grlık lastikler bulmak mumkun. Tubeless olarak da iyi çalısıyorlar diyebilirim. Fakat yanaklar kolay yırtılıyor. Ben hiç yırtmadım ama yırtıp yarış dışı kalanları bizzat gördüm. Maxxis ignitor tubelesslar da 650 gr civarından başlıyor. Bu durumda tubeless readylerin agırlık avantajından soz etmek mantıksiz. Fakat bontrager'ın tubeless ready lastiklerini test etme fırsatım oldu. Tutunma olarak bence kuzu zeminde başarılı. Ön-arka farklı desen olması da ayrı avantaj. Seçim sizin.
     
    d.berkay ve bener kırkkavaklı bunu beğendi.
  11. bener kırkkavaklı

    bener kırkkavaklı Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    Paylaşımlar için teşekkür ederim.