Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

bontrager nebula jant setini nasıl bilirsiniz ?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Darth Sirrus tarafından paylaşıldı.

  1. Darth Sirrus

    Darth Sirrus Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Aralık 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    arkadaşlar merhaba

    7.3 bisikletimin üzerindeki orjinal jant göbeklerini değiştirmek istiyorum acaba yeni göbekleri nebula set üzerinde kullanmam doğru olurmu yada başka önerisi olan varsa fazla yüksek fiyata çıkmamak kaydı ile ?

    yarışma gibi bir durumum söz konusu değil sadece daha akıcı bir bisiklet için bu değişimi yapmak istiyorum hazır sökmüşken 9lu rubleye geçmek mantıklı olurmu yoksa gerek yokmu arka aktarıcı deore bu arada

    önerilerinizi ve teceübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.Teşekkürler
     
  2. Sabri Atalay

    Sabri Atalay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    405
    Beğeniler:
    284
    Şehir:
    Eyüp - Fatih
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merhaba,
    Bende de 7.3 var bende akıcı olmadığı için çok şikayetçiydim.Ancak göbekler 1500 km den sonra yeni yeni açılmaya başladı.En az 1500- 2000 km yapmadıysan göbekleri akıcı değil diye değiştirme.Ama illa değiştiricem diyorsan uygun olursa ön göbeği dinamolu al.
    Ayrıca fren ayakları jant'a azda olda temas ediyorsa bisikletin akıcılığını keser.
    9 vitese geçersen herşeyi değiştirmen gerekecek.İş rubleyle bitmiyor zincir-vites fren kolları 9 vitesin sana çok bir artısı olmaz.Arka aktarıcıyı değiştirme deore baya iyi.
    Kolay gelsin.
     
    Darth Sirrus bunu beğendi.
  3. Darth Sirrus

    Darth Sirrus Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Aralık 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    teşekürler hocam sağol tavsiyen için ve ilgilendiğin için kullananı dinlemek lazım :)

    iyi forumlar
     
  4. emre karakoç

    emre karakoç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Ben yakına dokuzluya geçtim. Gerçektende ekstra çok masraf çıkıyor. Neyseki alivio nun 9 lu vites kolları çıkmış ta biraz ucuza hallettim.
     
    Darth Sirrus bunu beğendi.
  5. Orhan Kılıç

    Orhan Kılıç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Ocak 2010
    Mesajlar:
    1.485
    Beğeniler:
    2.420
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Geçen hafta 7.2 min ön göbeğinden ses gelmeye başladı. hemen göbek ve jant araştırmasına başladım ama masraflı olduğunu görünce sadece göbekleri XT olarak değiştirmeye karar verdim.
    Ön göbeği söktüğümde sağ taraftaki bilyaların aşındığını, bu tarafa ait çanağında karıncalandığını gördüm. Göbeğe su girmiş. Trek Ortaköye göbeği değiştirmek istediğimi söyledim ama seni uzun süre götürür bilyaları değiştir yeter yanıtını alınca yeni bilya taktım. Dün arka göbeği söküp baktım orada hiç bir sorun yok. Bunun nedeni herhalde arkadaki bilyaların çaplarının büyük olmasının yanında arka göbeğe su girmemesi.
    9 lu sisteme gelince size bir katkı sağlamayacaktır. Yokuş çıkarken daha az zorlanmak için bu değişikliği düşünüyorsanız bisikletinizde kullanılan 30 dişli mega range dişlisini 7.2 de kullanılan 32 li ile veya 7.0, 7.1 de kullanılan 34 lü ile değiştirerek rahatlama sağlayabilirsiniz.
     
    Darth Sirrus bunu beğendi.
  6. Darth Sirrus

    Darth Sirrus Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Aralık 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    teşekürler sağolun:D aslında bisikletin performansı çok iyi ne yokuşta yoruyor ne de düzlükte bayıyor hatta şu an kendi performansımıda artırdım :D 9luda dişler yakın diye daha yumusak gecişler oluyor denildiğinden dikkatimi çekmişti fakat onunda kendine göre dezavantajları varmış ama bakıyorum çoğu kişi uğraşıyor üst seviye parçalar vesaire bende bunun üzerine düşündüm performansı daha da arttırabilirmiyim diye ama zaten bu düşünceden vazgeçtim sonuçta yarışlara katılma gibi bi durumum yok ve ihtiyacımı yeterince karşılıyor hatta fazlasını :) baya makale okudum vites sistemleri hakkında :D turcuların 8li kullanma nedenleri 9lu 8li farkı dişli sayıları dişli büyüklükleri çapraz kullanım falan sizinde bahsettiğiniz şeyler yazıyor zaten aşağı yukarı

    çok uzattım toparlayayım fiyat performans kalite vs olarak fx serisinin en optimum bisikleti 7,3 bence ve üzerindeki donanım tatmin edici düzeyde eğer bir değişiklik yaparsamda bu daha iyi daha hafif lastik jant ve göbek şeklinde olur ki şu an üzerindekiler kullanım sürelerini doldurduğu takdirde yaparım herhalde onun dışında oynama yapmayı düşünmüyorum

    konuyla ilgilenip mesaj gönderdiğiniz için teşekkür ederim:) çok yardımcı oldunuz iyi forumlar