Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletten Anlarım diyenlere gelsin :)

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında atakanz96 tarafından paylaşıldı.

  1. atakanz96

    atakanz96 Yeni Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    9 Mart 2015
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Atakan Zeybek
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    arkadaşlar benim aklıma takılan bir soru var. bu sıralar yol bisikleti alacağım için detaylı bakıyorum bisikletlere.mesela şu carbon olayı. aluminyum olan 9-10 kilo carbonlar7-8 kilo geliyor ama arada muazzam fiyat farkları var.kadroyu 1 kg hafifletmek yerine 1 kilo versek ne gibi bi farklılık oluşur ki.(döner aksamdaki ağırlık farklılığından bahsetmiyorum sadece kadro)
     
  2. Emre Sefa SEFER

    Emre Sefa SEFER Kıdemli Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    26 Eylül 2013
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    355
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre Sefa SEFER
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @atakanz96
    Karbon kadrolar normal şartlar altında(kaza durumları hariç) alüminyum kadrolara göre daha dayanıklıdır. Kullanım süresi uzundur. Yani sadece hafif olarak bakılmamalı kadroya. Ayrıca karbon kadroların esnekliği daha fazla olduğu için darbe emişi daha güçlüdür, tabi bu esnekliğin yarış içinde güç kaybettirdiği teorileri var ama bence öyle bir olay yok...
     
    Baki KAYAN bunu beğendi.
  3. Baki KAYAN

    Baki KAYAN Moderatör Moderatör

    Kayıt:
    28 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.074
    Beğeniler:
    1.945
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Tabi ki kendinizin hafiflemesi, kilo vererek daha fit duruma gelmeniz bisikleti hafifletmekten çok daha fazla işe yarayacaktır. Yol bisikletinde ufak ağırlık farklarını gözünüzde büyütmeyin lütfen. Karbon kadroyu hafifliği için değil sağlamlığı için tercih etmelisiniz. Karbon kadrolar direnç noktalarında çok sağlamdır, esnemez, gücünüzün tamamını yansıtabilirsiniz. Pedala bastığınızda size karşılığını verir. Ama alü olarak da çok iyi kadrolar var. Mesela uzun süre kullandığım Cannondale Caad10 serisini hala çok severim ve çoğu karbon kadrodan daha uygun geometride bulurum. Ama esnemezlik sözkonusu olduğunda alü kadrolardan karbon kadrolardaki gibi verim alamıyorsunuz ne yazık ki... @atakanz96
     
    Cem Unden ve Eagle bunu beğendi.
  4. emancipation

    emancipation Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    473
    Beğeniler:
    672
    Seviye:
    @Baki KAYAN esnemezlik konusunda çelik mi daha iyi karbon mu ?

    @atakanz96 kilo ver ver nereye kadar verebilirsiniz ki? ben bisiklet sürücüsünün kilosunun hafiflemesinin çok da önemli olmadığını düşünüyorum. tabii ki aşırı yağlı olmaktan bahsetmiyorum. kaslı bir vücudunuz vardır ve yağ oranınız düşüktür, nereden kilo vereceksiniz?
    ağır bisiklet kullanmak yoruyor. benimki ağır oradan biliyorum.
     
  5. Baki KAYAN

    Baki KAYAN Moderatör Moderatör

    Kayıt:
    28 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.074
    Beğeniler:
    1.945
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Yıllardır tartışılan konu :) Kesinlikle iyi teknoloji sonucunda üretilen bir karbon kadro çelikten daha dayanıklı ve daha esnemezdir. örnek olarak şöyle bir video sunayım. Çelik ve karbon şaftların tork gücüne maruz bırakıldığındaki dayanıklılığını ölçen bir uygulama...

     
    Eagle ve emancipation bunu beğendi.
  6. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Karbon ve esneklik mi?
     
  7. Emre Sefa SEFER

    Emre Sefa SEFER Kıdemli Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    26 Eylül 2013
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    355
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre Sefa SEFER
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @Berke Cankılıç
    Çoğu yerde bilgi gereksizliği var bir çok konuda. Karbon bisiklet konusu da bu gereksizliğe dahil. Esnek mi değil mi? Esnekliğin tanımı nedir bahsi geçen konuda? vs. vs...
    Paylaşacağım linkte dakika 4ten sonrasını izlemenizi rica ediyorum;
    Merida Turkey - Merida Karbon Kadro Üretim Süreci | Facebook
    -
    Siz bunu izlemeden önce de yazmış olduğum esneklik kavramını açıklayayım. Karbon kadrolar katmanlı yapıya sahiptir. Çelik ya da alüminyum gibi tek parça değildir. Bu sayede darbe emişi en üst seviyededir. Aldığı ÇOĞU darbenin ardından asıl şeklini korumayı başarması karbon kadroda esnekliktir. Yoksa pedal çevirdikçe bisiklet neden esnesin değil mi yahu...
    Biraz araştırma yaparsanız karbon kadroların nasıl testlerden geçtiğini 30 dereceye kadar büküldükten sonra nasıl eski halini aldığını görebilirsiniz. Bu da esneklik oluyor tabi...

    Bir başka deyişle aslında esnek olmayan kadrolar çelik ve alüminyum kadrolardır, darbe aldıklarında yapısı bozulur ve darbeyi aldığı yerde yamukluk, göçük gibi durumlar oluşur.
     
  8. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @Emre Sefa SEFER ben pedal çevirirken esnedigini söylediğinizi sandım kusura bakmayın.
     
  9. Mehmet Cemre Kısa

    Mehmet Cemre Kısa Kıdemli Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    25 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    208
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben oldukça zayıf biriyim. Zayıf olmak kondisyonun iyi olmasını göstermez, ya da pek etki olmaz. Şöyle söyleyeyim. 10 kilo zayıflamak mı iyi bisikleti 1 kilo azaltmak mı ? İkisi de eşit. 6 ve 7 kilo arasında azda olsa fark vardır. Damlaya damlaya göl olur :D
     
  10. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bir bisiklet alayım hafif olsun diyorsan süper aliminyum al karbonun gerçekten hafifleri çok para 8-10 bin karbon olur 8-8.5 olan kadrolara yerine superlight Alu kadrolar var Fuji rubaix 8,5 kg a6 kadro specialized allez Comp 2 e5 kadro caad10 yine superlight
    Karbon uyku kaçırır bir çukura girer çıkarsın bir şey oldu mu olmadı mı 5 gece düşünürsün. Alu en azından yamulur karbonda Öyle bir şans yok Çat der gider yada 20 yıl gitmez. Çok adam var kabondan Çeken ama sesleri çıkmıyor okadar parayı bayılıp birde uykuları kaçtığı için.
    ABD de olsan düştün mü bisikletle koyarsın arabaya gider girersin x-ray e görürsün çatlak varmı yokmu ama burada Öyle bir şansın yok. Ya verirsin 500$ kargo ücretini gider girer muhaye yada unutana kadar uyumazsan.
     
  11. Emre Sefa SEFER

    Emre Sefa SEFER Kıdemli Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    26 Eylül 2013
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    355
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre Sefa SEFER
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @Zekeriya Çab
    Btwin'den karbon kadro alırsanız çatladı mı derdiniz olmaz gider değiştirirsiniz her şeyi kabul ediyor adamlar :D
    Mosso dan karbon kadro alırsanız dediğiniz gibi bir şey mi oldu diye uykularınız kaçar.
    Ama merida, specialzed gibi markalardan karbon kadro alırsanız içiniz rahat olur, öyle İstanbul'un sıradan çukurları kolay kolay zarar veremez bisikletinize. Tabi ne olursa olsun dikkat etmek gerekir yol şartlarına.
    Bu arada karbon savunucusu değilim, dinamiği yüksek bir alu tercihim olur... :)
     
  12. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.150
    Beğeniler:
    5.157
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    benim bisikletim 9,35 kg.
    karbon kadroya dönmek istiyordum, diyetisyene gittim, 6 ayda 600 tl verdim, 10 kg zayıfladım. 1,5 tane karbon kadro bana 600 TL'ye gelmiş oldu :)
     
    Zekeriya Çab bunu beğendi.
  13. Mr. Potato

    Mr. Potato Giggity

    Kayıt:
    30 Nisan 2013
    Mesajlar:
    517
    Beğeniler:
    138
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Ben de şu video ile dahil olayım konuya :)

     
  14. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Emre Sefa SEFER b twin bir yokuştan 60 km ile inerken patlayan kadroyla kırdığınız kemiğinize garanti veremez.
    Karbon üzerine çalıştım ve ne menem bir şey olduğunu bilmiyorum.
    Btwin ve benzeri kadrolar aliminyum ile hemen hemen aynı. Zaten karbon alliminyumdan hafif değin karbonun hafif olması örüm ve uygulama dan Kaynaklı örüm ve uygulama geliştirmeden sadece solid work gibi proframlar 120-130 kg taşıyacak kadroyu yaparsınız ve alliminyumdan sadece 1 kg hafif olur. Zaten kendi karbon örümünü yapan adamlar kadroyu fena fiyatlara satıyorlar.
    Bu arada meridaya çok güvenmeyin geçen aslı bisiklet bir karbon kadro yapım videosu paylaştı evin garajında kadro yapanlarla aynı yöntemi kullanıyorlar. Hatta bu dandıklikte Çalışıyor olmaları inanılmaz.
     
  15. Emre Sefa SEFER

    Emre Sefa SEFER Kıdemli Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    26 Eylül 2013
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    355
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre Sefa SEFER
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @Zekeriya Çab Kemik kırığı konusunda haklısınız. Düşük bir ihtimal olduğunu düşünüyorum ama belli olmaz tabi... :)
    Taşıma kapasitesi konusunda da hak veriyorum size, mühendislik payı olmasına rağmen açıkçası 100kg üstü için karbon kadro tavsiye etmem.
    Merida en güvendiğim kuruluş açıkçası, crossway modellerinden birini kullanmaktayım şu anda ve çok da memnunum. Ancak söylediklerinizden sonra araştıracağım tabi ki...
     
  16. kasapogluu

    kasapogluu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2015
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    176
    Şehir:
    alanya/istanbul
    Adı:
    onat
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bisikleti hafifletmek ve kendiniz kilo vermek arasında dağlar kadar fark vardır, mühim olan ağırlığın dağılımı, 5er kiloluk ayakkabilarla koştuğunuzu hayal edin.
     
    emancipation bunu beğendi.
  17. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Emre Sefa SEFER tüm önemli kadro üreticileri dişi kalıba prereg karbonu yerleştirir sağ dişi ve sol dişi olarak sonra iç lastik gibi şişirilebilen bir erkek kalıbı yerleştirip sağ sol yarıyı belirli kurallara uyarak kapatıp fırınlarlar.
    Bazıları tamamen kadro üçgenini çıkarır bazıları parça parça çıkarır yapıştırır.
    Bu teknoloji elinde olmaya dıy çılar bildiğimiz ambalaj köpüğüne Kabon parçalarını yapıştırır ve fırınlar yada kimyasal reaksiyon a bırakır. İşte merida bu ikinci yöntemle yapıyor ve görünce inanamadım.
    Canyon, carvelo, rıdley, Trek, canondale bunlar gördüğüm üretimler ve inanamazsınız teknolojiye. Resmen maşaya konan 3 kat karbonun örümünden uygulamasına farklı açılar ve farklı örüm desenleri kullanıyorlar yani kadroya özel karbonu kendileri örüyor ve sonuç süper light kadro ama yinede alıp buralarda heba etmenin anlamı yok çünkü turdan gelince yanaklarımızda 2 güzel kız Öpüp şampanya patlamıyorsanız tek sponsorunuz kendinizsiniz ki sorunsuz bütçenizde olsa pek mantıklı değil.
     
  18. Emre Sefa SEFER

    Emre Sefa SEFER Kıdemli Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    26 Eylül 2013
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    355
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre Sefa SEFER
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @Zekeriya Çab Sizin kadar teknik bilgiye sahip değilim. Ancak söyledikleriniz de yeterince haklısınız. Ben de size katılıyorum...
     
  19. emancipation

    emancipation Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    473
    Beğeniler:
    672
    Seviye:
    @Zekeriya Çab turdan gelince yanaklarımızda 2 güzel kız Öpüp şampanya patlamıyorsanız tek sponsorunuz kendinizsiniz

    :koptum::koptum::koptum:
     
  20. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    996
    Beğeniler:
    1.425
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kimseyi bir şeye ikna etmiyorum alan alsın kullanan kullansın ben bir ara çamurluk tu seleydi evde bir şeyler yapıp eylence olsun diye takıldım ama sonuç çok zor çok hasas ve çok işçilik gerektiriyor şöyle söyliyeyim bir sele yaptım ama gidip karbon sele alaydım daha ucuza gelirdi ( hammadde fiyatını katmıyorum sadece işçilik)