Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletten 2 katı daha fazla zevk almanın yolu

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Deniz Kılıç tarafından paylaşıldı.

  1. Deniz Kılıç

    Deniz Kılıç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Haziran 2006
    Mesajlar:
    341
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    İzmir/Konak
    Seviye:
    1) Günün erken veya geç saatlerini, bisiklete binmek için değerlendirebilirsiniz
    Ne kadar uzun olursa olsun, çalışma saatlerinizin dışında, bisiklete binmek için kendinize zaman ayırabilirisiniz. Özellikle, sakin ve güvenli yollar bulmak koşuluyla, bu iş için akşam saatlerini tercih edebilirsiniz. Yol alacağınız bir saatlik bir güzergâhta, düzenli pedal çevirebileceğiniz düz yollar ile, tırmanabileceğiniz tepeler yeterince bulunmalıdır. Bu biçimde, hem kilonuzu denetim altında tutabilir, hem de kardiovasküler açıdan sağlıklı kalabilirsiniz. Akşam saatlerinde yerine getirmeniz gereken işler ve buluşmalar dışında, haftada en az iki yada üç kez, bu şekilde bisiklete binebilir, bunun dışında, hafta sonlarında özellikle sabah saatlerinde, bisiklet derneklerinin düzenledikleri etkinlikler çerçevesinde pedal çevirip, çevre gezileri yapabilirsiniz. Bu sırada, kâlp atışlarınızı doğru düzeylerde tutabilmenize ve uygun tempoyu yakalamanıza yardımcı olacak bir monitör kullanabilirsiniz. Günün geç saatlerine kadar çalışmak zorundaysanız, gün doğumundan önceki saatler de bisiklete binmeniz için bir çözüm yolu olabilir. Gelişmiş yol aydınlatma araçları sayesinde, bisiklet, yalnızca gün aydınlığında gerçekleştirilebilecek etkinliklerden biri olmaktan çıkmıştır.

    2) Amacınızı belirleyin
    Amacınızı belirleyerek, bisiklet üzerinde geçen her andan yararlanmanızı ve en üst düzeyde sonuç almanızı sağlayın. Eğer toplulukla gidiyorsanız, hız yeteneğinizi geliştirebilirsiniz. Eğer tek başınıza iseniz, düşük vitesle, kısa mesafeli ataklar yaparak güç kazanabilir, ya da aynı amaçla tekrarlamalı tepe tırmanışları gerçekleştirebilirsiniz. Bu çalışmalardan sonra, kendinize gelebilmek için, kardiyovasküler sistem açısından ek bir yorgunluk yaratmayacak olan çeşitli dönüşleri ve gidonu bırakmak gibi hüner gerektiren diğer eğlenceli teknikleri deneyebilirsiniz.

    3) Gereksinimlerinizi saptayın
    Bisikletçiler, akılcı bir tempo tutturmak, yiyecek-içecek gereksinimlerini yeterince karşılamak ve olanak buldukça dinlenmek koşuluyla, her zaman katettikleri mesafenin üç katına rahatlıkla ulaşabilirler.

    4) Tepeleri tırmanın
    Tepe tırmanışları; dayanıklılık ve güç kazanma ile kardiovasküler sistem açısından önemli yararlar sağlar. Form kazanmanın da en kolay yoludur.

    5) Gıdanızı sıvı olarak alın
    Yol almak istiyorsunuz, ancak karnınız açlıktan kazınıyor... Oturup yemek yemek size hem süre kaybettirir, hem de dolu mideyle pedal çevirmekte güçlük çekebilirsiniz. Bunun çözümü; karbonhidrat ve protein karışımlı, kalorili bir ticari ya da evde hazırlanmış bir içecektir.

    6) Aynı güzergâhta bisiklete binmeyi alışkanlık haline getirin
    Bisiklet için ayırdığınız zamanı en etkin biçimde kullanmak ve yol arayarak zaman yitirmemek için, bir önceki yolu ve tekerlek izlerinizi takip edin. Giysilerinizi ve yiyecek-içeceğinizi bir önceki akşamdan hazırlayın. Tur dönüşlerinde, siz duşunuzu alırken, terli giysilerinizi de çamaşır makinesine atın... Yapılan işin etkili olabilmesi, onun programlı bir biçimde gerçekleştirilmesine bağlıdır...

    7) Mesafeyi koruyarak haftalık günü azaltın
    Örneğin; haftanın dört günü bisiklete biniyor ve yüz kilometre yol alıyorsanız, bu mesafeyi üç günde katetmeye çalışın. Bu şekilde hem zamandan kazanabilir, hem de kondisyonunuzu geliştirebilirsiniz. Hazırlık, giyinme, ısınma, pedal çevirme, soğuma, soyunma, temizlenme gibi işlemlerin aldığı toplam süre dikkate alınırsa, çalışma yaşamı yoğun geçenler için bu sürenin ne ölçüde önemli olduğu ortaya çıkar. Bisiklet üzerinde daha uzun süre kalmanız, aynı zamanda verimli bir tempo ve direnç kazanmanıza destek olacaktır.

    8) Arada sırada indirime gidebilirsiniz
    Bisikletin, yaşamınıza yoğun bir biçimde girmesi, bir an için sizde bir gerilim, bir bezginlik yaratabilir. Aslında geçici olan bu gerginliği, bisiklete binme mesafe ve süresinde % 10'luk bir indirim yaparak giderebilirsiniz. Kendinizi bitkin, yorgun hissetttiğiniz günleri bisiklete binmeyerek, dinlenerek geçirin. Vereceğiniz bu açığı, daha sonra rahatlıkla kapatabilirsiniz. Ayrıca, yaşamın size yüklediği diğer sorumluluklarınız için de özen gösterin. Böylece, bisiklete binmek için gerekli olan süre de yaratılmış ve korunmuş olacaktır.

    9) Evde de bisiklete binebilirsiniz
    Pedal çevirme zevkinden daha çok yararlanmak için zaman yaratmanın bir diğer yolu da evde bisiklete binmektir. Bunu, bisikletinize bağlayabileceğiniz bir "trainer" ile gerçekleştirebilirsiniz. Böylece, kötü hava koşulları, ya da yoğun trafik gibi bu zevkinizi engelleyen unsurlardan uzaklaşarak pedal çevirebilirsiniz. Bu işi yaparken, daha çok verim alabilmek için, pedal direncinizi ve temponuzu çeşitlendirmeli, kâlp atışlarını hızlandıracak biçimde birkaç atak gerçekleştirmelisiniz. Bu tür çalışmanızı, müzik dinleyerek, ya da videodan bisiklet yarışı izleyerek daha da ilginç kılabilirsiniz.

    10) Küçük çocukları olanlar, nöbetleşe çocuk bakımı yaparak zaman kazanabilirler
    Evde yalnız bırakamayacağınız yaşlarda çocuklarınız varsa, sizin durumunuzda olan bisikletçilerden bir bölümü bisiklete binerken, nöbetleşerek evlerde küçüklere bakabilirsiniz. Bu biçimde, hem kendinize, hem de arkadaşlarınıza, bisiklet için zaman yaratabilirsiniz.

    11) Aile gezilerinde bisiklete binebilirsiniz
    Hafta sonlarını, eş ve çocuklarınızla birlikte piknik yaparak, ama aynı zamanda da bisiklete binerek geçirmek isteyebilirsiniz. Siz, gideceğiniz göl kıyısına doğru bisikletle yol alırken, aileniz bireylerinden biri otomobili kullanabilir. Eğer evden siz daha erken çıkmışsanız, ailenizle aynı zamanda oraya ulaşabilirsiniz. Böylece, günün geriye kalan bölümünü, bisikletle kilometrelerce yol katetmiş olmanızın vereceği haz ve doygunluk duygusu ile eğlenerek geçirebilirsiniz. Dönüşte de, bisikletinizi, otomobilinizdeki taşıyıcıya bağlayarak, ailenizle birlikte evinize dönebilirsiniz.

    12) "Tandem" kullanabilirsiniz
    İki kişinin pedal çevirebileceği "tandem" bisiklet, aynı anda iki kişi için zaman yaratmaya da elverişlidir. Bu türden bir bisiklet, bisiklet deneyimi ve yetisi farklı iki sürücünün aynı anda bisiklete binmesine ve bir yandan da sohbet etmelerine olanak sağlar.

    13) Çocuğunuzu yedeğinize alabilirsiniz
    Kendinizi çocuğunuzun tutsağı gibi görmek yerine, onu, bisiklet tarafından çekilebilen ve bu iş için yapılmış bir arabaya -treylere- bindirerek, ya da özel koltuğa oturtarak pedal çevirme olanağı yaratabilirsiniz. Eğer böyle bir treyler satın alacaksanız, bunun, kötü hava koşullarına karşı korunaklı ve devrilmesini önleyecek donanıma sahip olanlarını tercih etmelisiniz. Eşiniz, size göre daha yavaş kalıyorsa, treyler hızınızın eşitlenmesine de yardımcı olacaktır.

    14) Ulaşımınızı bisikletle gerçekleştirin
    İşe veya okula gidiş-gelişlerinizde bisiklet kullanmak, bu iş için zaman yaratmanın, birinci ve en kolay yoludur.

    15) Öğle tatillerinde bisiklete binebilirsiniz
    Birçok firma, çalışanlar tarafından, öğle saatlerinde gerçekleştirilen eğlence ve spor etkinliklerine izin vermektedir. Bundan da öteye, kimi işverenler, duş ve kilitli dolap kolaylığı sağlayarak, bu tür etkinlikleri özendirmektedirler. Çalışmaya ara verdiğiniz bu saatlerde de bisiklete binebilirsiniz.

    16) İş görüşmelerinizi de değerlendirebilirsiniz
    İş görüşmesi nedeniyle bir araya geldiğiniz müşterinizin bisiklet meraklısı olduğunu öğrenirseniz, onu, düzenleyeceğiniz gezilere çağırabilirsiniz. Böylece, iş görüşmesi ile birlikte bisiklete binme olanağı yaratabilirsiniz. Bu işten, sizin kadar, müşteriniz de zevk alabilir...



    kaynak : https://deltabisiklet.com/Default.aspx?_Args=__SysD,4,DeltaBisiklet