Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklette Vites Seçimi

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Kemal Çağlayan tarafından paylaşıldı.

  1. Kemal Çağlayan

    Kemal Çağlayan Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    merhabalar. forumdaki iletişim, dayanışma, saygı, sevgi çok hoşuma gitti. böyle güzel bir ortam yarattığınız için sizi kutlarım.

    * bir bisikletin kaç vites olduğu önemli midir?
    * 18,21,24,27 hangisi neden tercih edilmelidir?
    * 27 vites olan bir bisiklet 18'e göre daha mı fazla hız yapar?

    arabalar hakkında bilgisi olmayan bir insana anlatır gibi açıklarsanız sevinirim. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler. tüm çevre dostlarına selamlar.
     
  2. turist

    turist Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Haziran 2011
    Mesajlar:
    217
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Özdeş yani aynı model ve marka bi bisikleti 1000 kullanıcıya dağıtıp bu kişileri yarıştıralım, birinci ve sonuncu arasındaki 'bu aralık' saklı tutulmak kaydı ile daha onlarca değişken parametreden söz ediyorsunuz. Organik performansı es geçersek, gerisi palanga ve dişli. Az da sürtünme ve vantilasyon katsayısı :)
     
    Kemal Çağlayan bunu beğendi.
  3. kıvanç özkarayel

    kıvanç özkarayel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    301
    Beğeniler:
    158
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    bisiklette ne kadar fazla vites varsa o kadar iyidir. düşük vitesli bir bisiklette (atıyorum çünkü arka dişlilerin sayısını bilmiyorum) 15'den 20'aktardınız aradaki fark fazla olduğu için sizi yoracaktır. ama yüksek vitesli bir bisiklette (yine atıyom) 15'den sonra 17 vardır. onsan sonra 20 vardır.

    anlatabildiysem ne mutlu bana
     
    Kemal Çağlayan bunu beğendi.
  4. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    vites sayısı ile hızın hiç bir ilgisi yokdur tamamen dişlilerle alakalıdır vites sayısı arttıkca vites gecişlerini fazla hissetmezsiniz o kadar birde sürtünmede azalıyor
     
  5. Muammer D.

    Muammer D. Üye

    Kayıt:
    25 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Alkan bey,
    Vites sayısı arttıkça sürtünmenin nasıl azaldığını anlatabilir misiniz? Bir de hangi sürtünmenin azaldığını anlayamadım.
    Teşekkür ederim.
     
    Alkan Koç bunu beğendi.
  6. Taner Erinmez

    Taner Erinmez Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Dostum ben 24 vites kullanıyorum, daha önceden 18 vites bir bisikletim vardı.. Benim anladığım fark şu, vitesi cok daha düşürebiliyorsun, yani 18 vitesle yokus çıkarken 1-2 le cıkıyorsan bunda 3 le cıkabılıyorsun, veya 4 le. Buda sana çok fazla dik yokuşta 18 vitese gore daha kolay hareket kabılıyetı verıyor.Yani arazi performansı artıyor. Düz yoldaki hızda çok fazla fark görmedim, 21 vitesli bir bisiklet size rahatça yetişebilir 27 vitesinizde olsa.Benim yorumum bu.
     
    Mert SANER ve Kemal Çağlayan bunu beğendi.
  7. Kemal Çağlayan

    Kemal Çağlayan Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    cevaplar için teşekkürler. 21 vitesin 18'e göre - 27 vitesin de 24'e göre daha kolay bozulabildiğini söylemişlerdi. "arka dişlinin katsayısında olursa daha iyi olur" demişlerdi. yani 6,12,18,24... doğruluk payı nedir acaba?
     
  8. ProfessionaL

    ProfessionaL Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.118
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Kılınç
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    fark şurada. arka dişlilerde ki diş sayısına göre hızın yüksek olup olmama durumu var.

    yani dişliler (ruble) ile alakalı.
    bunda 18 Viteslilerde genelde 14 (en küçük) - 28 (en büyük) dişlilere sahip ruble,
    21 viteslilerde 12 (en küçük) - 28 ya da 32 (en büyük) dişlilere sahip ruble
    24 ve 27 viteslilerde 11 (en küçük) - 28 ya da 32 ya da 34 (en büyük) dişlilere sahip ruble vardır.

    yani bunda da en küçük dişli ne kadar az dişe sahip olursa bir pedal da daha çok mesafe katedilir. en büyük dişlide ne kadar yüksekse tırmanışlarda da o kadar çok rahat edilir.

    Benim bildiğim bu..
     
  9. KIVANC YILMAZTURK

    KIVANC YILMAZTURK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Nisan 2011
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Lüleburgaz
    Seviye:
    sana kısa bir özet geçeyim eğer hız istiyorsan

    arka dişlinin en ufağı 11 oluyor zaten genelde 7 vitesli dişli olsa bile artık aynakollunu 48 alırsın MTB kullancaksan devir yapmak için..

    Kısaca arka dişli en ufak ön dişli en büyük oranına göre vites sistemi işine yarar devir ne kadar yüksek olursa sen de ne kadar kuvetli olursan o deviri bitiremezsin zaten kolay kolay ve bu da senin hızlı gitmene neden olur yani 18 vites alsan bile aynakolun diyelim 52'li diğer 30 vites bisiklet var aynakolu 44 her türlü 18 vites daha atak daha devirli olur umarım acıklayabilmişimdir...
     
    Kemal Çağlayan bunu beğendi.
  10. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Sırasıyla yanıtlayalım.
    1)Bisikletin kaç vites olduğu önemlidir ancak bu 30 vitesli bir bisikleti, 18 vitesli bir bisikletten üstün kılmaz.
    2)18-30 vites aralığında seçimi etkileyen faktörler
    a-Aynakol dişlileri :(Uzatmadan en büyük ayna dişlilerini örnekleyelim)
    MTB lerde 42-44
    Şehir-tur 44-48
    yol-yarış 50-56
    Ruble (Sıralı arka dişliler) 11,ayna 53 (klasik yarış bisikleti kombinasyonu) olduğunda ayna kol'un bir turuna karşılık,arka tekerlek 4.8 tur döner.Sırasıyla bu kombinasyonlar sayısal olarak birbirine yaklaştıkça,pedala basma kuvveti azalır.Bu da zorlu yokuşlarda oldukça işinizi kolaylaştırır.
    Son sorunuz :Hayır,anlattığım gibi düşünün.Benim elimde en büyüğü 53,en küçüğü 11 dişli kombinasyonu olan 12 vitesli bir bisiklet olsun.Sizde ise en büyüğü 48,en küçüğü 14 kombinasyonlu bir bisiklet.
    Ben pedalı bir kez çevirdiğimde arka tekerleğim 4.8 kez dönerken
    sizin tekerleğiniz 3.4 kere dönecektir.Dolayısıyla vites sayısından çok kombinasyon önemlidir.Hızlı da gidebilen bir bisikletim olsun istiyorsanız 28 '' jantlı ve ayna büyük dişlisi 48+ ,rublede ise en küçüğü 11 olan bir bisiklet seçiniz.Bu sistemleri revize etmek,değiştirmek,arttırıp eksiltmek mümkündür.
     
  11. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    cok özür dilerim mesajınızı bugun gördüm vites sayısı arttıkca daha ince zincir kullanılır zincir dişlilere daha az temas eddiği için daha rahat cevirirsiniz anlatmak istediğim buydu
     
  12. Muammer D.

    Muammer D. Üye

    Kayıt:
    25 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Dişliler arasındaki mesafe azaldığı için daha ince zincir kullanılıyor olmasının zincirle dişli arasındaki sürtünme yüzeyini azaltacağını sanmıyorum. Yine de cevabınız için teşekkür ederim.
     
    Alkan Koç bunu beğendi.
  13. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sürtünme olması gereken birşey, tekerleği döndürmenizi sağlayan şey sürtünme bu durumda bir enerji kaybına yol açmaz. Vites sayısının sürtünme ile zaten hiçbir ilgisi yok.

    Vitesli bisikletlerde yüzde 7-8 gibi bir yola transfer edilen enerjide kayıp vardır. Fixed gear bisikletlerde bu yüzde 3-4 kadardır... (Zincir hattının düzlüğünden ve gergi, arka aktarıcı gibi sistemlerin olmayışından dolayı)
     
    Alkan Koç bunu beğendi.
  14. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    ben o şekil biliyordum yorumlarınız için teşekkürler
     
  15. SametAksuoğlu

    SametAksuoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2005
    Mesajlar:
    600
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    peki yol bisikletlerinde, özellikle genç kategoride yarışanlarda, ne diye adamların rublelerinden eksiltme yapıyorlar? etik değil mi bu şekidle size daha yarar sağlayacak kombinasyonlarda bisiklet sürmek?
     
  16. SametAksuoğlu

    SametAksuoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2005
    Mesajlar:
    600
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    zincirin ömrünün uzun ömürlü olması, vites sistemlerinin mevcut ayarlarının bozulmadan sorunsuzca çalışabilmesi, tüm vites kompenentlerinin ömürlerinin uzun olması için, zinciri mümkün olduğunca doğrusal şekilde tutumak, ön aynakol fazla dişli sayısındayken ruble tarafında yüksek dişli sayılarına çıkmamak, yani zincirin çapraz durmasını engellemek gerekir.

    buradan hareket edersek, şimdi 9 lu hatta 10 lu rublelerden bahsediyoruz. bu durumda aynakolunda 4 lü 5li olması gerekmez mi? şuanda yaygın olmamakla birlikte, eskiden 4'lü aynakollu bisikletler çokca görülüyordu.
     
  17. Tamer Kamalak

    Tamer Kamalak Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    MERSİN
    Seviye:
    çapraz tutmak zincire zarar verdiği kadar dişlilere de zarar verir ömrünü kısaltır
     
  18. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    bugun dogrusunu kesin ögrendim ben yanlış anlamışım arkadaşımın dediğini sadece 10 lu sistemlerde kullanılan yönlü zincir teknolojisi sayesinde daha rahat cevirebiliyormuşuz önceki verdigim yanlış bilgi için özür dilerim.....
     
  19. Kemal Çağlayan

    Kemal Çağlayan Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim.
     
  20. Deniz Sargut

    Deniz Sargut Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    Güzel bir konuya değinmişsiniz. Teşekkürler.