Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

bisiklette hızlanmaya yardım !

Konu, 'Bianchi' kısmında Erhan Ağır tarafından paylaşıldı.

  1. Erhan Ağır

    Erhan Ağır Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2009
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bianchi platoon bisikletine nasıl hız kazandırırım amacım hız yapmak değil ama normal bisikletlerden çok daha yavaş buda havamı kesiyor mahalledi en gzl bisiklet benim de xD
    ama nerdeyse en yavaşıda benim xD
    herşey orjinal sayılır ve arka lastik ve jant değiştirildi onlarda iyi bir yerden ve iyisinden değiştirilen jant alimunyüm yani bana hafif jant tak dmeyin
    soruma dönüyorum
    ben bu bisikketi nasıl hızlandırım
    bisikeltte ağırlık yapacak hiçbir aksesuar yok sade bi bisiklet
    ben bu bisikketi nasıl hızlandırım:mad:
     
  2. Nevzat KÖSEOĞLU

    Nevzat KÖSEOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.505
    Beğeniler:
    634
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    Belki sorun bisiklette degil de sendedir.Önemli olan bisiklet değil üstündekidir bisiklet hızlanmaz sen hızlanırsın kendini geliştir ozaman bisikletinde gider
     
  3. Erhan Ağır

    Erhan Ağır Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2009
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    tatmin edici değilde moral bozucu bi yorum olmuş ama sağol xD
     
    Nevzat KÖSEOĞLU bunu beğendi.
  4. fletcher

    fletcher Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    208
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    dişsiz lastik en ekonimik ve etkili çözümlerden birisi
     
  5. çağatay sakin

    çağatay sakin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    252
    Şehir:
    ankara ve civarı
    Seviye:
    belkide zinciri yağlamanız gereklidir :in:
     
    kroncu ve hasan uslu bunu beğendi.
  6. Hacı Murat ŞAHİN

    Hacı Murat ŞAHİN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    639
    Beğeniler:
    799
    Şehir:
    Ankara/Keçiören
    Seviye:
    Dişli oranları, lastik tipi ve ebadı ile senin performansın etkilidir. Hangisinden kaynaklandığını bilemiyorum ama bisikletle yapacağın en iyi şey hız değildir. Yol yarışçısı değilsen bu yarışta bile geçerli. Tabii rakiplerinden hızlı olman gerekecektir ama yüksek süratten bahsediyorum.
     
  7. Erhan Ağır

    Erhan Ağır Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2009
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ama dağ bisikleti dişşiz lastik düşünemiyorum :)
    zincirler yağlı
    galiba sorun bende :(
     
  8. Fatih GEZER

    Fatih GEZER Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    ankara-istanbul
    Seviye:
    sabah sabah güldürdün beni arkadaş ya... XD
     
  9. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Bisikletin bir resmi ve parçalrın listesi yok mu? Yani nereden bileceğiz neden hızlanmadığını, hiç bir bilgi yok gibi. İnternette aradım yine bir bilgi bulamadım.
     
  10. stinger

    stinger Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    aslında hareketli aksamlar önemli frenlerin sürtüyor olabilir ya da bisikletin göbeğinde sorun olabilir bi bak onlara derim ben
     
  11. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    bence de, göbekleri kontrol et derim.. Memlekette bıraktıgım (biraz da yedek parca kaynagı olarak kullandıgım) ablamın bisikletinde göbekler sorunlu oradan biliyorum (dedim ya yedek parca kaynagı diye =) )

    Tekerlegi kaldırıp cevirdiginde kısa süre sonra duruyorsa göbekte sorun var demektir ( ya da göbegi gereğinden çok çok fazla sıkmış olabilirsin).. O cok yorar ve hız kestirir adama.. Aklında bulunsun =)
     
  12. Erhan Ağır

    Erhan Ağır Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2009
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    internette bende bilgi bulamadım xD

    frenlerin sürtünmesini hiç düşünmemiştim sağol

    niye güldürdüm xD
     
  13. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Daha önce Bianchi Platoon kullanmış birisi olarak sana cevap yazıyorum. Bisikletinin hızlı gitmemesi için birçok neden var.Kullandığın bisiklet 20 kg nin üzerinde oldukça ağır sayılacak bir bisiklet. Bir de en önemlisi çift amortisörlü, yani pedale uyguladığın kuvvetin bir bölümü ortadaki yaya gidiyor. Bu durum pedale uygıladığın kuvvetin belki de yüzde yirmi den fazlasını yok ediyor. Bisikletinin ön dişli si 42 tırnaklı. Piyasadaki bir çok bisikletin ön dişli tırnak sayısı 42 den fazladır. Yani bisikletinin ön dişlisi oldukça küçük. Bisikletinin arka en küçük dişlisi ise 14 tırnaklı. Yani arka en küçük dişlin oldukça büyük. Bu şartlar altında bacakların ne kadar kuvvetli bile olsa bisikletinin hızı 50 km/saat i geçtikten sonra pedalin boşlamaya başlar. Bununla birlikte 23 kg lik bir bisiklet pedale ne kadar iyi yüklenirsen yüklen kolay kolay hızlanmaz seni de çabucak yorar. Bu bisikletin ön dişlisini yani aynakolunu 48 tırnaklı aynakol ile değiştirirsen bisikletin hız sorununu büyük ölçüde çözersin. Arkaya da 13 tırnaklı dişli takarsan bisikletin pedalini aynı hızda döndürmek şartıyla öncekine göre yüzde 23 daha fazla hız yaparsın. Yani bisikletin 50 km/saat hız yapacağına 61.5 km hız yapar. Sadece ön dişliyi 48 tırnaklı olanla değiştirirsen bisikletin öncekine göre yüzde 14 daha hızlı gider. Bisikletin 50 km/saat hız yapacağına 57 km/saat hız yapar. Sana iki tane seçenek sundum. Hangisi işine geliyorsa onu yaparsın. Ancak bisikletin 23 kg olduğu için o bisikletle daha fazla hız yapsan bile bisikletin hızlanması biraz geç olur. Benim bisikletimin ön ve arka dişlilerini merak ediyorsan. Ön:42 Arka:11 li kaset dişli. Senin bisikletinden pedalleri aynı hızda dönmek şartıyla yüzde 27 daha hızlı.Ağırlık 17 kg. Seninkinden 6 kg daha hafif. Arkaya kaset dişli taktırmak istersen bisikletin arka göbeğini de değiştirmek zorunda kalacağından biraz masraflı olur.
    İYİ PEDALLER
     
  14. ali karagönlü

    ali karagönlü Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.063
    Beğeniler:
    708
    Şehir:
    !Denizli-Horozkent!
    Seviye:
    bence bisiklette sorun olabilir.jant durumu ayrıca sigara içiyor musun?
     
  15. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Az önceki mesajımda bisikletin çekiş sistemine ait parçalardan yeterince bahsettim. Bu şartlar altında bisikletin jantı tamamen düzgün olsa, arkadaşın ciğerleri körük gibi olsa ne olacak. Bisikletin hızlı gitmesi için hiçbir artısı yok. O bisikleti lisanslı bir bisikletçi bile kullansa mahalledeki tüm bisikletleri geçer ancak bisikletten kısa zamanda bezer.
     
  16. Erhan Ağır

    Erhan Ağır Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2009
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    gerçekten bilmiyordum bunları ya bisikletimden soğudum ( şaka tabi )
    sigara fln değil ben 12 yaşındayım sadece böyle foruma gerçekten ihtiyacım vardı ( banlanmam inşallah :) )
    bisiklet gerçekten dediğiniz gibi ağır onu farkettim ama hızlanmıyo ama hızlandıkça diğer bisikletleri geçiyor nasıl anlatsam başlangıc yavaş ama belli bi süreden sonra diğer bisikletler ne kadar gayret etseler bisiklettimi geçemiyorlar
    ama arka amörtisaro iptal edebiliyorum mesela selenin borusunu selenin altındaki boşluğu komple doldurcak şekilde indiriyorum ve arka armörtisaör yaylanacak alan bulamıyor bu da benim taktiğim :)
    gerçekten dediğiniz gibide oluyor belli bi hızdan sonra pedol boşa çeviriyorum ama vites 6'da tabi pedal çevirme sınırım artıyor
    bu bilgide çok yararlı oldu pedal çeviremedeğim zaman ne hızda gittiğimi anladım :)
    hız yapmak için vites 6'yı terci ediyorum doğrumu?
     
  17. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Bisikletinin hızlı gitmemesi için daha önce birçok neden belirtmiştim. Bunlara ilaveten, bisikletin fren pabuçları janta sürtüyor olabilir, bisikletin jant göbeklerinin bilyeleri yağsızlıktan aşınmış olabilir, bir de bisikletin jant akord ayarı bozuk olabilir yani jantlarda çaplaşma olabilir. Ancak bisikletin 23 kg olması, ön dişlisinin küçük arka dişlisinin büyük olması senin için büyük dezavantaj. Sana tavsiyem bisikletinin ön dişlisini 48 li dişliyle değiştir ortadaki amortisörün esnekliğini ayarlayan vidayı da sıkılattır. Böylece hız sorununu biraz olsun halledersin. Bisikleti ileride değiştirmek istersen çok ağır olan çelik kadrolu değil hafif olan aliminyum kadrolu bisiklet al. Bisikletin ortasında amortisör de olmasın. Hız yapmak için arka vitesi 6 ya alıyorum demişsin. Kullandığın bisiklet 18 vites olduğuna göre arkayı en iyi ihtimal 6 ya alırsın, en yüksek hızı da bu şekilde yapabilirsin.
    İYİ PEDALLER
     
  18. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Diğer bisikletlerin bir süre sonra sana yetişemiyor olması yokuşlarda gerçekleşir. Bisikletin ağır olduğundan yokuşları hızlı inersin, ama düz yol ve yokuş yukarı durumlarında işin zor :)
     
  19. M.Uğur Özkol

    M.Uğur Özkol Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    aynı durum benim bianchi track bisikletimde mevcuttu hiç anlamadığım şekilde herkes beni geçiyordu. sorun aynakol ve rublenin dişli sayılarından kaynaklanıyor. ikisinide değiştirdim, bunlarla beraber orta ve arka göbeğide değiştirdim sorun büyük oranda halloldu tabi çift amortisör olduğu için arka amortisör hala gücümün bir kısmını emiyor ama eskisine oranla hızım arttı. araştırma yapmadan acele edip çocukluğumuzun bisiklet markası olan bianchi aldığım içinde hele hele çift amortisörlü aldığım için pişmanım, tarttım bisiklet 16,5 kilo. geçenlerde komşunun corratec x-vert bisikletine bindim biraz benimki bisiklet değilmiş onu anladım para toparlayıp iyi birşeye geçiş yapıcam.
     
  20. sami_3356

    sami_3356 Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2009
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    İyi Günler
    nasıl bu kadar ayrıntılı bilgileri hesaplıyabiliyorsunuz?