Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklette Hız

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında umut52 tarafından paylaşıldı.

  1. umut52

    umut52 Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    ordu
    Seviye:
    Arkadaşlar,kendim uygulayıp yararını gördüğüm bir kaç uygulamayı paylaşmak istiyorum.Eklemek istediğiniz bilgileri sizde ekleyebilirsiniz:
    1:Jant göbeklerini sıkarken çok hafif boşluk bırakırsanız sürtünme azalıyor,bisiklet hız kesmiyor.
    2:Bisiklet lastiğinin havasını ne kadar fazla vurursak bisikletin yere değer aksamı azalır,lastik yola yapışmaz,bir nevi ince lastik etkisi görür,bisiklet hızlı gider.
    3:Arka attırıcıdaki makaraların vida araları yağlanmalı,vites ayarı düzenli olarak kontrol edilmelidir.Bu uygulama arka tekere binen zincir ve dişli etkisini azaltır.(sürtünme olarak).Birde arka dişliyi yuvasından çıkarıp içindeki mandallara bolca gres yağı sıkarak hem dişliden çıkan sesi kesebilir (çıt çıt çıt diye:D ) hemde sürtünmeyi azaltabiliriz.
    Arkadaşlar bunları yapsanız bile en öneli olan bisikletin ağırlığıdır.!!!:in:
     
    Furkan Emre Tutumlu ve Mithrelios bunu beğendi.
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Göbek ayari denen bir olgu var, göbeklerde bosluk oldugunda da, gereginden daha fazla sıkıldıgında da verim düser. Cünkü önemli olan göbekteki bilyalarin üzerine agirligi esit dagitabilmektir. O nedenle de gevsek veya sıkı olan degil, ayarli olan göbek "hiz kesmez".

    Burada da dikkatli olmak gerekir, eger lastikler gereginden fazla sisirilirse patlama riski artar, dahasi yüzeye degen alan azaldigi icin yol tutus azalir. Yine dogru olan uygun miktarda hava basilmasidir.

    Yaglanma kisminda haklisin, kuru zincir ve cekis sistemi hem problemli olur, hem de daha süratli asinir. Fakat arka dislinin tirnaklarina gres sürmek pek tavsiye edilmez, cünkü gres agdali bir yagdir ve tirnaklarin geregi kadar acilamamasina, disliyi iyi tutamamasina sebep olabilir. Bu da yine cekis sisteminin ömründen yer. O sesin gelmesi iyi birseydir ;)

    Bisikletin agirligina gelene kadar yapilmasi gereken cok sey var, özellikle insanin kendisinde...
     
  3. umut52

    umut52 Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    70
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    ordu
    Seviye:
    düzelttiğiniz için teşekkurler:bilmiom:
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Rica ederim, olur bazen öyle... Cok takilmamak gerek ;).
     
  5. cihan07

    cihan07 Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Nisan 2009
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    paylaşımlar için teşekürler
     
  6. aLiCaNSARMAN

    aLiCaNSARMAN Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    muğla
    Paylaşımınız için teşekkürler
     
  7. Emirhan Kılıç

    Emirhan Kılıç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    306
    Beğeniler:
    116
    Şehir:
    bıke&outdoor
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Sele ve gidon boğaz ayarı bisiklet üzrindeki duruş ile rüzgarı yarma denilinen olay aerodinamik açı çok önemli bir faktör çoğu kullanıcı bunu bilmiyor!!!!!!Herkesin bildiği gibi bisiklet üzerinde rüzgar ile sürtünme ne kadar azalırsa hız daha artar!!!

    İYİ FORUMLAR!!!