Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklette hız artırmak için...

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Mustafa ÖZKARA tarafından paylaşıldı.

  1. Mustafa ÖZKARA

    Mustafa ÖZKARA Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2009
    Mesajlar:
    599
    Beğeniler:
    476
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar
    Bianchi Trophy gibi ağır bir bisiklete sahip olduğum için bu hız artırma olayına ciddi biçimde kafa yormuş durumdayım. Şu an yapmayı düşündüklerim;
    + Şu an takılı olan 26x1,95 MTB lastikleri söküp 26x1,50 slick lastik takacağım.
    + 3-4 yıldır bakım görmemiş olan göbek kısımlarını temizleyip yağlayacağım.
    + Şu an üzerindeki kadroyu çıkartıp daha hafif bir kadro üzerine mevcut komponentleri geçireceğim.
    ++ Sele yeterli yükseklikte ve gidon alçak konumda.
    Foruma gözattım ama farklı bilgiye ulaşamadım. Bunların dışında sizin öneriniz var mı?
    Teşekkürler...

    [​IMG]
     
  2. tamerbasaga

    tamerbasaga Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2008
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hız felakettir
     
    Mustafa ÖZKARA bunu beğendi.
  3. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    frenlerı gozden gecırın (halatları yaglayıp pabuc ve jantı duzenlı olarak temızleyerek) lastıklerı degıstırmek baslı basına ucuracaktır sızı.

    bir de seleyı bıraz one alın cok gerıde duruyor. bu da baglantı vıdasına cok yuk bınerek kırılmasına neden oluyor (tecrubeyle sabıt :))

    ve son olarak 3. maddeden vaz gecın bence bunun yerıne Tarık beyın dedıgı gıbı yenı bır bısıklet almak daha mantıklı ve cok daha az zahmetlı.


    bıraz fazla genel degıl mı? hantal bır bısıklet de spordan sogutabılıyor kısıyı

     
    Mustafa ÖZKARA bunu beğendi.
  4. Mustafa ÖZKARA

    Mustafa ÖZKARA Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2009
    Mesajlar:
    599
    Beğeniler:
    476
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Tarık bey öncelikle teşekkürler. Yeni bir bisiklet alacak bütçe olmadığı için kadro değişimi düşündüm. Genelde 60-200 km turlara çıkacağım. Yol bisikleti pek uygun gelmiyor bana. Slick lastik daha uygundur.
    Tamer Bey, kontrollü hız diyelim biz :)
    Alper Bey, jantlarımda hafif yamukluklar var bu da sürtünme yapıp hızımı azaltıyor biraz. Jant akordu da gerekiyor.
    Başka önerisi olan var mı ?
    [Bisiklet değişiminin dışında.]
     
  5. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Giriş seyivesinin altındaki (500-600 liranın altında olan modellerle)(salcano alu diye bir model var mı bilmiyorum) bisikletlerden yeni bir tane edinmek bence israf olacaktır. Çünkü aşağı yukarı bisikletiniz de aynı işi görebilir.

    Bahsettiğiniz göbek bakımı ve arkadaşların bahsettiği fren bakımı önemli. Slick lastik zaten fark edecektir. Bir de eğer daha hafif bir kadro düşünürseniz, ki yeni kadroların çoğu 27.2mm sele borusu genişliği ve 1 1/8" furş genişliğinde oluyor, yani sizin bisikletinizin üzerindeki sele borusu, gidon boğazı ve çatalla uyumsuz olacaktır.

    Ağırlık fobiniz zühur ettiyse bisikletin ayağını sökebilirsiniz. Ama kişisel görüşüm bisiklet ayaklarının fonksiyonel olduklarından yana :)
     
  6. Mustafa ÖZKARA

    Mustafa ÖZKARA Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2009
    Mesajlar:
    599
    Beğeniler:
    476
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Barış bey, teşekkürler.
    Gidon ve sele borusu ile uyum sağlamaması pek iyi olmadı. GErçi maşa zaten değişmeliydi ama...
    Ağırlık fobisi oluşmadı ama, bu bisiklet ağırlığı ile rahatsız etmeye başladı mı ne :p
     
  7. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşların önerilerine ek olarak kilitli pedala geçmenizi öneririm. Hatta kadroyu değiştireceğinize masrafı buna yapabilirsiniz. Slick lastik + kilitli pedal hissedilir bir gelişme sağlayacaktır.
     
    Mustafa ÖZKARA ve tuninger_haa bunu beğendi.
  8. hakano

    hakano Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    358
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Kilitli pedal onerisine kesinlikle katiliyorum. Kabaca %20 - %30 oraninda guc artisi sagliyor. Kullanim kolayligi acisindan cift tarafli olanindan alin. Ayakkabilarla birlikte 200 + - civarinda bir maliyeti olur (indirimli orta-iyi kalite urunlerde). Eger daha once hep platform pedal kullandiysaniz, spd'ye gectikten sonra "ben hic bisiklet kullanmamisim," diyebileceginiz kadar buyuk bir fark hissedeceksiniz. Takip-cikarma alisma suresi birkac gunden ibaret.
     
    Mustafa ÖZKARA bunu beğendi.
  9. Mustafa ÖZKARA

    Mustafa ÖZKARA Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2009
    Mesajlar:
    599
    Beğeniler:
    476
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Teşekkür ediyorum arkadaşlar, SPD pedallar ayakkabıları sebebiyle pek uygun değiller benim için.
    Bisikleti gözden geçirmek farz oldu artık.
     
  10. Yasin Doğan

    Yasin Doğan Üye

    Kayıt:
    2 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Sivas
    Seviye:
    paylasım için tsk
     
  11. mert işgören

    mert işgören Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İZMİR
    Seviye:
    güzel taktikler :)
     
  12. Hasan Kuru

    Hasan Kuru Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.655
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    Denizli-Merkez >> Denizli Bisik
    Seviye:
    güzel bir bakım ve hafif bir kadro olabilir.birde lastikler tabii :))
     
  13. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    saydıklarınıza + olarak; aynakolu değişin daha bol dişlili bi aynakol hızınızda buyuk fark yapar.Ayrıca V frenlerınızıde kontrol edın cok yararı olucaktır.Ayrıca elımde 1 tane alımınyum kadro var sabıt kadro egerkı hala almadıysanız goruselım ready.bruder@hotmail.com
     
    Mustafa ÖZKARA bunu beğendi.
  14. halil ibrahim ayyıldırım

    halil ibrahim ayyıldırım Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    223
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    İSTANBUL-KAYSERİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    mustafa kardeşim bn kilitli pedallara geçtim performansımı şöyle dile getiriyim bisiklet beni çekip götürüo uçuorum sanki ayrıca kadro hafif olsun gerisini dert etme :D
     
    emrah9700 ve Mustafa ÖZKARA bunu beğendi.
  15. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    az öncede söylendiği gibi aynakolun zannedersem 42 diş.44 dişlibir aynakola geçersen hızın artar.48 dişlibir aynakola geçersen dahada artar.ama 48 dişe geçersen ön aktarıcıyıda değiştirmen lazım.shimano c50 ön aktarıcı 15 tl civarında ve 48 dişe uygun olanları var.ve yanılmıyosam 40 yada 30 tl arası shimano tx 48 dişli aynakollar var.bütcen müsaitse hızlanmana etkisi büyük olur.
     
    Mustafa ÖZKARA bunu beğendi.
  16. Ali Osman ALPARSLAN

    Ali Osman ALPARSLAN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Eylül 2009
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    Kayseri / Mersin
    Seviye:
    Musti bırak parça değişmeyide para biriktir bisiklet dizelim sanada? benim şu an bi aynakol ve lastikler eksik kaldı bayrama artık bisikletle gelirim sizin oraya :D Ekrem amcadan kopar paraları 5 kuruşum yok de :D
     
  17. Mustafa ÖZKARA

    Mustafa ÖZKARA Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2009
    Mesajlar:
    599
    Beğeniler:
    476
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Ali Ekrem amca'dan fayda yok :)
    Artık kendi imkanlarımızla birşeyler yapmaya başladık :)