Sturmey Archer diye bir markanın göbekten vitesini kullandım fakat 1. vites çok ağır. 3 viteste hareket etmiyor. Rampalarda kondüsyon olsa bile bayılıyor. 14 vites Rohlofflar var fakat fiyatları korkutucu. Shimano'nun Nexus serisi bunlara göre hem daha ucuz hem de daha fazla vitesi var. Kalite farkı var fakat hepsine 6 ayda bir yağ verirseniz ve temizlerseniz bozulmuyor. Bazı uzun tur bisikletçileri bundan kullanıyor ve 100.000 km gördüğünü söylüyorlar.
Şehir kullanımı için ekstrem yokuş çıkmıyorsanız Nexus 8 hayli hayli yetiyor.
Ön göbeğe 18 vites pinion,arkaya da 14 vites rohloff uygulanmış Schindelhauer marka bisiklet. 252 farklı vites seçeneği sunuyor.
İlginç bir mühendislik çalışması.
'İnsan fantastik bir canlıdır." sözünü doğrulamak için yapılmış güzel bir çalışma olmuş.
Tek rohloff yok shimano.
Sram SACHS da var
Gerci sram SACHS I aldı
Shimano nun nexus serisi var
Alfine serisi rohloff a yakın performansı olarak fiyatları da 350 500 dolar falan
Bu işe giriş yapayım derseniz 125 tl ye 3 vtes
400 500 tl ye 7 vites var
Bu sistemin avantajı bakım gerekmemesi
Yıllık yağını değiş 5 10 yıl sonra contadeğiş yeter
Sıkıntısı ise bir vitesle diğeri arasında çok fark var
Ön ve arka zincir tek bir hiza olacak
Bozulursa anlayan kişi neredeyse yok
Ben kayseri de bir kişi buldum o da işim çok dedi yapmadı salladı
Parça sıkıntı
Ön arka aynı hiza olayı, zincirin ömrünü uzatan bir artı.
Vites aralıkları ise modelden modele değişiyor. Direk vitesler arası çok fark var demek doğru değil. Kendimdeki nexus8 in 4-5-6 ve 6-7-8 üçlüleri arasında geçiş yaparken farkı az olduğunu hissettiriyor. 8e geçerken biraz daha fazla tabi.
Nexus 3te aralık dediğiniz gibi geniş mesela. Nexus 7 de ise dar ve neredeyse her viteste Aralık eşit.(Bu nexus7nin nexus8i yenebildiği fiyat haricindeki tek noktadır.)
Yedek parça noktasında Konya özceylanda neredeyse her parça var.