Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklette Emniyet için Hız Sınırı

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında serkan yıldız tarafından paylaşıldı.

  1. serkan yıldız

    serkan yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    163
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    Arkadaşlar forumda eminim siz de farketmişsinizdir. Birsürü kaza tecrübesi, şanssızlığı vs. sonucu yaralanan, yaralanmayan, ucuz kurtulan ve en kötüsü vefat eden bisikletseverimiz var.
    E kaza tecrübelerini inceleyince yine siz de görmüşsünüzdür ki bu olaylarda bazen kask kullanmayan insanlar da mevcut. Her ne kadar kaskın önemi belli olsa da kullanmayan insanlar hala var ve bu bir gerçeklik ne yazık ki.
    Bence ne olursa olsun bisiklet kullanırken 15 km. hızı geçmedikçe kaza olsa dahi hayati tehlikesi herhalde daha yüksek hızlara göre daha az olacaktır. Düşünüyorum da şehir içinde zaten bisiklet için bu hızın üstü oldukça riskli maalesef.
    Şimdi bahsettiğim hızda kullanımda hem kaza riski de azalır gibi geldi bana. Hem de aniden açılan kapılar, olmadık yerden önümüze atlayan yayalar, birden önümüze kıran araçlara karşı yeterli tepki zamanımız olur ve de etkilenmeyiz gibi geldi bana.
    Şahsen ben birkaç kaza tecrübesi sonucu bu şekilde bisiklet kullanıyorum artık. Bisiklet yolundaysam ve gözümle görebildiğim kadar alanda başka bir cisim yoksa tabi daha yüksek hızda da gidiyorum o ayrı.
    Bu önerim tabi kişiyi bağlar ama en azından kask takmayan insanların can güvenliğini biraz da olsa sağlar, kask takanların da riskini azaltır belki.
     
  2. Egemen Tunc

    Egemen Tunc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    306
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    15 km hızla gittiğinizde gitmek istediğiniz yere çok geç ulaşırsınız bu işin başka çaresi yok dikkatli olacağız
     
  3. bayramtok

    bayramtok Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2012
    Mesajlar:
    169
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    Antalya/ Alanya
    Seviye:
    Bisiklet kültürü olmayan bir ülkede bisiklet kullanmak hayatta kalma mücadelesi gibi bir şey. Kimisi 15 km ile gider, kimisi kaldırımı tercih eder, kimisi yolun solundan gider,kimisi şeritin ortasından gitmeyi tercih eder.... Allah herkesi kazadan beladan korusun. Ama herkez kendine göre tedbiri elden bırakmasın. Bu arada herkeze hayırlı kandiller.
     
  4. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.314
    Beğeniler:
    1.438
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Kasksız bisiklet üzerinde güvenli sürüş düşünemiyorum. Bisiklet yolu ve şehir içinde kasklı yine güvenli sürüş düşünemiyorum :) Bisiklet üzerinde Sezgi ve bütün duyular açık olmalı. Anlık göz kaçırmaları bile büyük tehlike yaratabiliyor, en basit örnek alnımızdan akan bir teri kontrolsüz ve dikkatsizce silmeye çalışmak. En nihayetinde taşıdığımız kendi bedenimiz, ayrıca bizim dikkatsizliğimizle karşı tarafa zarar verme olasılığınıda gözardı etmemek lazım. Tedbir, sezgi ve duyuların açık olması; bunlara sahip olan biri duruma göre nerede ne kadar hız yapabileceğini bilir.
     
  5. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bence bazı haklarımızı bilmek gerekiyor.En sağ şeridi kullanabiliyoruz araçların bizi sollama kurallarına göre sollaması gerekiyor.Nitekim geçen sene arkadan gelen bir araç ,arkadaşa çarpmamak için yoldan tarlaya girdi.İlk raporda sürücü 8 de 6 suçlu 8 de 2 bizim arkadaş (arabayı fark edince karşı şeride geçtiği için :) ) suçlandı.Araç pert, kasko arkadaşı mahkemeye verdi.Son gelişme hakim davayı düşürdü tüm suçu sürücüye yükledi.Baktınız yol dar ve yanda emniyet şeridi yok sağ şerit bizimdir araçlara yer vereceğiz diye kendimizi riske atmamamız gerekiyor.Özellikle şehirler arası yollarda ağır vasıta tekerlerinin asfaltta bıraktığı yükseltiler bu durumlarda çok tehlikeli direk sağ şeritte gitmek daha sağlıklı.

    T.C. Karayolları Trafik Kanunu 2918 Sayılı Bisikletle İlgili Maddeler;

    Madde 3 c (10) Bendi: Bisiklet motorsuz bir taşıttır.

    Madde 37: Sürücü için ehliyet ve taşıt için plaka gerekmez.

    Madde 46: Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder.

    Madde 66: Bisiklet yolu olan yerlerde karayolunda sürülemez.

    Madde 66: a) Karayolunda ikiden fazla bisiklet yanyana sürülemez.

    Madde 66: b) İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara uyulması zorunludur.

    Madde 66: c) Yük ve eşya taşınamaz.

    Madde 37: Karayollarında bisiklet sürmek için 11 yaşını bitirmiş olmak yeterlidir.