Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklet'te doğru vites nasıl değiştirilir

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında erdem öncel tarafından paylaşıldı.

  1. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    3x7 (21 vitesli) ve 3x8 (24 vitesli) bisikletler için en doğru vites değiştirme nasıl olmalıdır.
     
  2. Anıl Kuşaksız

    Anıl Kuşaksız Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    837
    Beğeniler:
    576
    Şehir:
    İstanbul-Küçükyalı
    Seviye:
    ön ve arka dişliyi ortadaki çarklarda kullanman zincirin ömrü açısından daha iyi olur, böylece çapraz kalmaz ve en sessiz şekilde gidersin. vites değiştirirken de pedala asılman yanlış olur, hafif pedal çevirirken vitesi atıp vites geçtikten sonra pedala istediğin gibi yüklenebilirsin. pedala asılırken vites değiştirirsen zincir atabilir ya da çok gürültü yaparak geçer çatır çutur sesler duyarsın
     
  3. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    ben şöyle bir şey okudum. ama umarım aklımda yanlış kalmamıştır.

    diyelim ki solda 3 sağda 7 vites var. soldaki 1-2-3 vitesleri sağdaki 1-2-3 vites ile sorunsuz kullanabiliyoruz. örneğin 3-1 ile bayır aşağı gidiyorum hatta biraz daha hızlanmak istedim sonra 3-2 daha sonra düz yola geldim 2-2'ye attım vitesi gibi. sonra 4-7 arası viteslere geçmek için hep sol 2.vites kullanılıyor. örneğin 3-4 vitese geçmek istiyorum. sırayla 2-1 2-2 2-3 2-4 ve 3-4 yapıyorum. yani 2-1 sonra 3-1 3-2 3-3 3-4 yapamıyorum. anladığım kadarıyla 1 ve 3 arasında ilk üç vites arasında geçiş yapabiliyorum. ya da 4-7 arasında isteğim gibi geçiş yapabiliyorum.

    ama yukarıdaki örnekte sırayla 2-1 2-2 2-3 2-4 ve 3-4 yaptıktan sonra sağdaki 4-7 vites grubunda istediğim gibi dolaşıyorum. örneğin 3-4'ten sonra 3-5 3-6 ama burada 3-4'ten 3-3'e geçiş yapabilmek için 3-4 sonra 2-4 2-3 ve sonra 3-3 yapmamız gerekiyor galiba.

    bir de bunu 24 vitesli bisikletlere uygulayınca nasıl olur. o zaman da sağdaki 1-4 ve 5-8 grubunu bir grup kabul edeceğiz galiba..

    yorumlarınızı bekliyorum :)
     
    Murat Kazancı ve Yavuz İLHAN bunu beğendi.
  4. Kadir Özen

    Kadir Özen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    benim kullanım şeklimse şöyle.
    1-1 1-2 1-3
    2-3 2-4 2-5
    3-5 3-6 3-7
    şu ana kadar sorun çıkartmadılar.
     
    Luccini, cyling35, Jacobox ve 12 kişi daha bunu beğendi.
  5. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    zaten sizin kullanımınız yukardaki tüm kurallara uyuyor :)

    hatta kaynağı da vereyim:

    http://bicycletutor.com/gear-shifting/
     
    Hasan EREN ve Yavuz İLHAN bunu beğendi.
  6. mertcan gölge

    mertcan gölge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    bende aynı şekilde çaprazlama yapmanın zincir ömrüne zararını biliyorum yani ön 1 deyken arka 7-8-9 olursa sürtme yapabilir veya ön 3 deyken arka 1-2 gibi ise de sorun çıkartabilir
     
  7. Barış Karapınar

    Barış Karapınar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Mart 2010
    Mesajlar:
    650
    Beğeniler:
    267
    Şehir:
    istanbul/çengelköy
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Bende çapraz olmiyacak şekilde kullanıyorum bide ön 3 deyken arkayı 1-2 gibi kullanınca zincir yetmiyebilir ve arka aktarıcı kırılabilir dikkatli olmak gerekir vites kullanırken en iyisi vitesi değiştirdikten sonra arkaya bakıp çapraz olup olmiyadığını kontrol etmek sonra zaten alışınca hep çapraz olmiycak şekilde kullanılıyor umarım anlatabilmişimdir :)
     
    gurkankas bunu beğendi.
  8. xibabla

    xibabla Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    72
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Tepe çıkacaksanız ,tepeye varmadan yavaş yavaş vitesi düşürün, çıkarken vites değiştirmek uygun olmuyor.
    İkinci olarak da bisiklete binmediğiniz zamanlarda zinciri en küçük dişlide bırakmaya özen gösterin.
     
    tugrulboraerkil ve gurkankas bunu beğendi.
  9. Tolgahan_07

    Tolgahan_07 Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    165
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Antalya/LaRa.
    Seviye:
    İlk başta garip geldi ama dügün düşününce gayette mantıklı geLdi ben nasıl rahat ediyorsam öyle sürerdim 1-1 1-2 1-3 1-4 1-5 1-6 1-7 Ama baktım da bu daha mantıklı .Teşekkürler.
     
  10. burak altınsoy

    burak altınsoy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2010
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    evet daha mantıklı hem bacakların hemde vites aksamı ve zincirinin sağlığı için..:)
     
    Tolgahan_07 bunu beğendi.
  11. Murathan Zindan

    Murathan Zindan Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Eylül 2012
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bartın
    Seviye:
    Genelde ön orta dişliyi kullanmak her şeye çözümmüş sanki :)
     
  12. alierkanimrek

    alierkanimrek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    421
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Şanzımanlı vites sistemlerinde pedalı çevirmeye gerek kalmadan bisiklet durmuş haldeyken bile vites değiştirilebiliyor, ruble olmadığından çapraz zincir gibi dertler de yok. Ama pek kullanılmıyor, herhalde çok pahalı olduklarından veya başka bir sorunları var.
     
  13. ensar33

    ensar33 Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    mersin/tarsus
    Seviye:
    sağolun kadir bey.çok yardımcı oldunuz
     
  14. Çağatay Çağlar

    Çağatay Çağlar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    496
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    Göztepe, İzmir
    Seviye:
    Ben nedense pek vites değiştirmiyorum :D Düz yolda 2-6 veya 3-8, dik rampa çıkarken de 1-3. Ama genelde 2-6 olarak kullanıyorum. Başlarda çapraz zincir sorununu birkaç kez yaşamıştım aman dikkat sakata geliniyor.
     
  15. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Şanzıman ağır ve genelde geniş vites aralığı sunmuyor.
     
  16. Osman Selman

    Osman Selman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2012
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çok bir rampa değişikliği yoksa sol 2de tutuyorum ben genelde sağ da değişiklik gösteriyor rampa durumuna göre. acaba zararı var mıdır bu sistemin ?
     
  17. enes.özten

    enes.özten Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Ekim 2012
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Bursa / İnegöl
    Seviye:
    1-1 1-2 1-3
    2-3 2-4 2-5
    3-5 3-6 3-7
    Bende bu şekil değiştiriyorum eski 24 jant bisikletimde 3-7 den 3-1 e geçerken seri pedal atmıştım zincir bağları ayrıldı :D Sakın hafif pedal atarken vites değiştirin.
     
  18. Umut Kılınç

    Umut Kılınç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2012
    Mesajlar:
    309
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Seviye:
    keşke otomatik viteZli pisiklet olsa anında alırdım
     
  19. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Hem de kaç senedir var!:)

    [​IMG]
     
    phardon bunu beğendi.
  20. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bana göre en verimli teknik rampaya girdiğimizde, pedal ağırlaşmaya başlayınca, pedalı tekerleğe tehrik vermeyecek kadar yavaş çevirerek ani bir şekilde vitesi attırmak. Böylece ruble aynakol ve zincir yük altında değilken vites düşürülmüş oluyor. Tabii bu işi hızlı yapmalısınız zira bisikletin sahip olduğu enerji biterse bisiklet duracaktır. :)
     
    aeneskral bunu beğendi.