Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklette ağırlık Sorunu

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Tunç Sönmezoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Tunç Sönmezoğlu

    Tunç Sönmezoğlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bir süredir izlediğim kadarı ile neredeyse herkes bisikletinin daha hafif olmasına çalışıyor veya istiyor.

    Ben bisiklet almak üzere olan biri olarak bu nktada ciddi bir karmaşa yaşıyorum. Zira pek çok kişi bana full suspansiyon bisiklet öneriyor. Bu bisiklerlerden örnek olarak scott spark 30 modeli 11,30 kg ve 5000TL civarı.

    Sadece ön süspansiyona sahip Scott Scale 20 ise 9,50 kg ve aynı fiyat ciddi bir kg farkı var.

    Suspansiyon bu kg farkının karşılığını veren bir sistemidirki bu kadar kullanan görüyorum. Yada benim gibi artık veteran olanlar konfora daha çokmu değer veriyor.
     
  2. Yamaç Eşmeliler

    Yamaç Eşmeliler Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Ben bildiğime göre bisiklet ne kadar hafifse o kadar pahalı olur. Spark 30la scalenin fiyatlarının aynı olmasının nedeni ekipman aynı olması veya farklı olması olabilir
     
  3. Selim Esener

    Selim Esener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    881
    Beğeniler:
    402
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    acizane fikrim full süspansiyona cokta gerek yok baksanıza hem daha agır hemde daha pahalı ayrıca şeklenden hoş durmuyor heleki arada yoldada kullancaksanız zaten cok gerekli degil yok tamamen cok bozuk arazi şartları içinse işe yarar tabiki ama bence gereksiz:)
     
  4. Orhan Kılıç

    Orhan Kılıç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Ocak 2010
    Mesajlar:
    1.485
    Beğeniler:
    2.420
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Önce bisikleti nerelerde kullanacağınıza karar verip seçiminizi ona göre yapmanızı tavsiye ederim.
    Arka suspansiyona sahip bir bisikletin hem ağırlığı artacak hem de fiyatı. Bunun yanında yolda pedal çevirirken arka süspansiyonda çalışacağından pedallara uygulayacağınız gücün bir kısmını yaylanma nedeniyle yutacaktır. Bu bisikletler arazide iniş sporu yapanlar tarafından kullanılır yani hoplamaya, zıplamaya uygundur.
    Eğer dağ bayır gezerim patikayada girerim diyorsanız ön amortisörlü bir dağ bisikleti işinizi görür. Eğer ben asfalttan pek çıkmam, ileride tura çıkmayıda düşünüyorum diyorsanız amortisörsüz bir bisiklet alın. Bu bisikletler yolda daha performanslı ve akıcıdırlar. Aynı zamanda daha hafiftirler.
    Bu kriterleri göz önüne alarak seçiminizi yapın. Yarışmıyorsanız, bisikletinizi çok zor şartlar altında kullanmıyorsanız hafif fakat pahalı üst seviye donanımların hiç birine ihtiyacınız yok. Önce bütçenizi zorlamayacak bir bisiklet alın ama mutlaka alın gerisi sonradan nasılsa gelir.
     
  5. sercanczo

    sercanczo Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Eylül 2008
    Mesajlar:
    811
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Ankara odtü
    Seviye:
    Arkadaşın karşılaştırma için yazdığı spark 30 atlayıp zıplama ve iniş için üretilmiş bir bisiklet değildir.Karşılaştırma yaptığı scale 20 gibi XC bisikletidir.
    Arazide kullanırken daha fazla konfor istiyorsanız spark ı alın.Ayrıca arka amortisörü istendiğinde kilitlenebiliyo.İhtiyacınız olmayan yerlerde kapatırsını< amortisörü.
     
  6. Tunç Sönmezoğlu

    Tunç Sönmezoğlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Secan bey,
    İyice araştırdım dediğiniz gibi bu amartisör kolaylıkla kilitleniyormuş . Arazi yarışlarında kullananlar çok memnun gördüğüm kadarı ile hatalarıda kapatıyor denilmekte. Ben geç yaşta başladığımdan bana daha uygun olacak sonuçta çok teknik bir bisikletçi olmayacağım . Bütün yarışlara girerim muhtemelen işin güzelliği bu.

    Ben eski milli kürekçiyim yarışmak arzusunu koşu ve bisiklete taşımak istiyorum.
    Scott spark 30 veya 35 alacağım sanırım.
     
  7. Hakan Saç

    Hakan Saç Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2009
    Mesajlar:
    171
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Süspansiyonun kilitlenebilir olmasının performans ve verim açısından olumlu etkisi olsa da fazla ağırlıktan dolayı tek süspansiyonludaki kadar verim alamazsınız. Eğer çok sık arazi sürüşü yapmayı düşünmüyorsanız ve amacınız daha çok tur yapmaksa çift süspansiyonlu bisiklet almayın derim. Hem aynı kalitedeki tek süspansiyonlu bisikletlere göre daha pahalı hem daha ağır.
     
    Selim Esener bunu beğendi.
  8. Tunç Sönmezoğlu

    Tunç Sönmezoğlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Şimdi benim anlamadığım bir nokta var arazi sürüsü yapmayacaksak MTB almak anlamsız olmuyormu. Sanırım yol bisikleti olarak çok kullananlar var MTB leri. Ben ormanlarda dağlarda byırlarda yapılan yarışlara girmek için almak istiyorum antrenmanların büyük kısmını salonda yapan biriyim.
    BU bahsettiğim yarışlar arazi olarak kabul edilmiyormu yoksa..
     
  9. Hakan Saç

    Hakan Saç Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2009
    Mesajlar:
    171
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Genelde tur yaparım ama arada bir de araziye çıkarım diyenlerin dağ bisikleti alması doğal. Çünkü tur bisikleti ile araziye çıkmak pek mantıklı değil (Bazı hibrid modeller hariç). Bunun için dağ bisikleti kullananlar 2. bir teker seti alarak (yol bisikleti tekerine benzeyen) bisikletlerini düz yolda performans kaybı yaşamadan kullanıyorlar. Sizin için problem şu: Gerçekten çift amortisörlü bir bisiklete ihtiyacınız var mı? Daha çok salonda antreman yapacaksanız bence yok. Genellikle kilitli duracak bir parça için fazladan para vermiş olacaksınız. Tabi 10 kilo altındaki çift amörtisörlü bir bisiklet size arazide ciddi bir konfor sağlar ama aynı paraya daha hafif ve donanımları daha üst hardtail bir bisiklet alabilirsiniz.
     
  10. Tunç Sönmezoğlu

    Tunç Sönmezoğlu Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ocak 2011
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    En iyisi sanırım 2000 tl lik bir bisiklet alıp işin tadına varmak. Hakettikçe modeli yükseltmek olacak sanırım. Direk gidip spark 30'a 7000 tl verip duvarımda süs olarak kalsın istemem sanırım.

    Yorumda bulunan herkese teşekkürler
     
    Selim Esener bunu beğendi.
  11. Selim Esener

    Selim Esener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    881
    Beğeniler:
    402
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bencede düşünceniz çok dogru başlangıç olarak fiyatı abartmamak lazım...
     
  12. Hakan Saç

    Hakan Saç Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2009
    Mesajlar:
    171
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    En iyisini yaparsınız. Başlangıç için 2000 lira gayet uygun. Hatta biraz daha inebilirsiniz. Bu fiyata işinizi başlangıç için fazlasıyla görecek hardtail model alabilirsiniz. Satın almadan önce tur bisikletlerini de denemenizi öneririm.(Trek FX serisi gibi) Her ne kadar genel eğilim dağ bisikleti almak olsa da tur bisikletinin tadı farklıdır. Düz yolda akar gider.