Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisiklette 1.5 kg fazla ağırlık

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Metin Öztürk tarafından paylaşıldı.

  1. Metin Öztürk

    Metin Öztürk Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Öncelikle konu yanlış yerde olabilir bunun için şimdiden özür dilerim diğer bisiklet konularını görünce burada sormak istedim. Bisiklet tavsiyesi bölümünde bisiklet seçimi için tavsiyeler alıyordum. Son 1-2 alternatifim kaldı . Bunlardan biri Merida Crossway 40-V biri Sedona 321 . Biri kilitlenebilir amortisöre sahip diğeri sabit maşa. Kaldırım inip çıkma gibi şeyler olabileceğinden sabit maşa korkuttu. Gün gelir illaki araziden geçmek zorunda da kalabilirim. Bunun için merida seçmek istiyorum . Aradaki ağırlık farkı 1.5 kg civarı. 321 alıp kilitlenebilir maşayla değiştirsemde ağırlık 1.5 kg civarı oynayacak muhtemelen. Bu farkın sürüşteki etkisi ne olabilir çok fark edermi 14 kg bisiklet ile 12- 12.5 kg bisiklet arasındaki fark?
     
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Tur bisikleti ile gireceğiniz arazi için amortisöre ihtiyacınız yok.
    Kaldırıma inip çıkma konusunda da, ben o işleri karbon yol bisikleri ile yapıyorum. Merak etmeyin, hiç sorun çıkmaz.

    Tur bisikleti için amortisör oldukça gereksiz.
     
  3. Metin Öztürk

    Metin Öztürk Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Hocam senin 1 metreden atladım dediğin yazıyı okudum :) Hız farkı ne kadar etkiler bilmiyorum ama şehir bisikletinde konfor ararım ben . Belkide siz yarış vs den dolayı hıza önem verdiğiniz için bu yorumu yapabiliyor olabilirsiniz. Hız dışında hissedilir fark olur mu acaba
     
  4. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Konfor açısından çok büyük fark olmuyor, 2 şekilde de kullandım bisikletimi. Sadece çok bozuk yollarda biraz ödün veriyorsunuz konfordan o kadar.

    Ayrıca aşağıdaki konuda Emre Aslan çok güzel açıklamış konuyu bir inceleyin derim ben.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=118816&p=1491102&highlight=#post1491102
     
  5. Metin Öztürk

    Metin Öztürk Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2013
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Hocam konu benimmiş :) Diğer bisikletle ilgili yazıları okumadan geçmişim heralde. Belkide benim aklım Merida'da kaldığı için Merida da artı olabilecek özellikler de arıyor olabilirim. Çok fark yoksa +1000 tl de sabit maşa birçok model vardı onlara tekrar bakayım.
     
  6. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Amortisörlerin konfor açısından pek bir faydası olmuyor.

    Şöyle açıklayayım.
    Pürüzlü yollarda, kötü asfaltta, mıcırlı yolda vs. amortisör çalışmıyor. Darbe alması gerekiyor. Bu tür yollar için daha kalın lastik ve daha düşük basınç çok daha etkili.
    İşin içine darbe almak geldiği zaman ise, mesela yoldaki kasisler, ön istediği kadar darbeyi emsin, arka tekerden aynı darbeyi alıyorsunuz siz. O nedenle, o tür durumlarda kafif ayağa kalkıp dizleri ve dirsekleri biraz daha serbest bırakmak çok daha işe yarıyor.

    Amortisör ne zamna işe yarar;
    Arazide performans amaçlı yaptığınız bir sürüşte, yerdeki tümsekler yüzünden yol tutuşunuz azalıyorsa gerekli. Bu şekilde ön teker yere daha iyi tutunur, siz daha sarsıntısız bir sürüş yaşarsınız ve ve daha hızlı sürersiniz.
    Ama zaten tur bisikletindeki lastiklerle bu mümkün değil. Arazide yol tutuşunuzu lastikleriniz yüzünden kaybedeceksiniz, amortisörünüz olmadığı için değil.

    Bundan önce;
    Aluminyum yol bisikleti, karbon yol bisikleti, aluminyum amortisörsüz tur bisikleti ve dağ bisikleti kullandım.
    Emin olun en gereksiz bulduğum dağ bisikeltiydi. Tur bisikletim ile aynı arazilerde hemen hemen aynı hızlarda kullanabiliyordum bisikletimi. Eğer arazi çok bozulursa o zaman dağ bisikletinin avantajı ortaya çıkıyordu. Ama öyle arazi de, yarışmıyorsanız eğer çıkmıyor zaten karşınıza.