Bisikletli için kendini koruma kılavuzu

Pabioo

Üye
Kayıt
9 Mart 2017
Mesaj
89
Tepki
170
Yaş
27
Şehir
Çanakkale
Bisiklet
Carraro
Selamlar arkadaşlar. Öncelikle hangi konu başlığına girsem bisiklet seçimi konu başlığı çıkıyor bir türlü düzeltemedim ilgililere duyurulur.

Forumu takip ettiğim süre boyunca en çok yakındığımız şeyler bisikletlilere yapılan tacizler, sataşmalar, köpek saldırıları, şoför magandalığı vb. gibi durumlardı. Hem kendi deneyimlerim hem de gözlemlerimden yola çıkarak kendimi nasıl koruyorum, trafikte ne gibi önlemler alıyorum, nelere dikkat ediyorum bunları paylaşmak, sizlerin deneyimlerini duymak ve bir nevi bisikletliler için kendini koruma kılavuzu oluşturmayı amaçlıyorum.

1-Güvenlik
Öncelikle temel güvenlik malzemelerimizi üzerimizden eksik etmiyoruz. Çevremden duyduğum en klişe söz: Bakkala giderken bile kaskını tak! Kask her şeyi kurtaran sihirli bir dokunuş olmasa da alabileceğimiz en gerekli koruma malzemesidir. Unutmayın depremde bile her şeyimizi feda ederek öncelikle başımızı sonra iç organlarımızı koruruz. Bir deneyimimi aktarmam gerekirse, Conkbayırından aşağı doğru yaklaşık 40km hızla inerken arka tekerimin kayması sonucu sol yanımı şiddetle yere vurdum ve de başımda KASK YOKTU! Neyse ki refleks olarak dirseğim ile başımı korumuştum ve başım yerine asfalta dirseğim çarptı. Başınızı koruyun şakası yok!
Gece veya gündüz üzerimizde reflektörlü kıyafetler ve reflektör bantlar taşımamızda fayda var. Reflektör bantlar ile bisikletimizin arka çatalına iki veya üç şerit, sele borumuza bir şerit, gidon ve maşamıza yine bir kaç şerit çekebiliriz. Görünürlüğümüzü arttırır. Kaskımızda reflektör yoksa aynı şekilde bu banttan bir kaç şerit çekebiliriz.
Işıklarımızı üzerimizden eksik etmiyoruz. Yeterli lümen seviyesinde kırmızı ve beyaz ışıklarımızı bisikletimize ve kaskımıza takabiliriz.
Bir çok arkadaşımız vlog çekmek için kullansa da kameralar aslında güvenliğin vaz geçilmez elemanlarından biridir. Gece tenhada sürüyorsanız, azıcık şehirden uzaklaştıysanız, trafik çok sıkışıksa kamerayı kask üzerine takarak herhangi bir saldırı ya da kaza durumunda haklılığınızı kanıtlayabilirsiniz.
2-Öz Savunma
Bizlerin günlük hayatta en çok yapmak zorunda kaldığımız şeydir. En azından kendimizi sözlü ve fiziksel tacizlere karşı koruyabilecek kadar "dişli" olmalıyız. Özellikle tenhada sürüyorsak, bisikletimizde ufak bir kadro çantası bulundurup içinde bir adet biber gazı ve kesici alet bulundurmakta fayda var. Bagajınız varsa bir adet Haydar isminde yol arkadaşı edinebilirsiniz. Ne yapıyorsunuz kardeşim biz sporcuyuz barıştan yanayız ne bu böyle savaşa gider gibi diyecekseniz maalesef ki bir adet canımız var. Tarlada kuduz köpeğe yada serserilere bu canı yedirmeye hiç niyetim yok sizin de olmasın. Elektro şok fenerler var fakat pek etkili olduğunu ben okumadım.
3-Trafikte Alınabilecek Önlemler
Trafiğin yoğun olduğu büyük şehirlerde nedense herkes bir yerlere yetişmeye çalışıyor. Kavşaklar ve mahalle araları bisikletçilerin en çok kazaya karıştığı noktalar. Genellikle bisikletçilerde yaralanmayla sonuçlanan bu kazalarda her iki tarafında hata payı var. Öncelikle bizlerin sağımızda solumuzda araba gibi bir çerçeve olmadığını hatırlamamız lazım. O yüzden trafikte aklımızı kullanıyoruz, duygularımızı değil. Hırs yapmak, ben kendimi geçtirmem, beklesin bende aracım illede şeridin ortasından gideceğim diye bir şey yok. Sokak başlarına girerken yavaşlamak ve el bırakmadan gidonu tutarak sokak başlarına girmekte fayda var. Bu aralar elektrikli motorlar her yerden fırlıyor seste etmiyorlar aman dikkat. Yolda ilerlerken sağ tarafa park etmiş araçları dikkatlice süzmeliyiz. Teker yönlerine iyi bakmalı her an önümüzde yola fırlayabilme tehlikeleri olduğunu unutmamalıyız. Bu durumda ikinci bir tehlike aynaya bakmadan açılan kapılar. O yüzden sağa park etmiş araçların solundan giderken mümkün olduğunca kontrollü ve bir metre mesafede durabileceğimiz bir hızda gitmemizde fayda var.
Kavşaklarda çoğu dangalak şoförümüz sinyal vermiyor yada hangi yöne döneceğini son ana kadar kendiside bilmiyor sanırım ani dönüşler yapıyorlar. Genelde hızı kesmeden kavşaklara giriyorlar. Böyle bir durumda araçların çoğunun gitmesini sabırla beklemek, sinyal vermeme ihtimalleri olduğunu düşünerek kendimizi yola atmamak gerek. Bir araç size yol veriyorsa veya yaya geçidinde iseniz anlaşmazlıklara karşı "bekle" diyerek sesli ve el işareti ile görsel olarak sürücüyü uyarmak gerekiyor. En önemli ve benimde en sevmediğim şeye gelirsek, trafiğin yoğun aktığı bir yolda yarış yapmıyoruz. Kanı kaynayan arkadaşlarımız var. Ne kendinizi ne de yol arkadaşınızı riske atmayın. Yeterince güvenlik ekipmanı olmayan arkadaşınızı uyarın.

Aklıma geldikçe ekleme yapmaya devam edeceğim biraz uzun oldu, ama sizlerden de katkıları bekliyorum. İyi forumlar güvenli sürüşler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
Scudo