Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Bisikletle Kamp..

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Gürsel A. tarafından paylaşıldı.

  1. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar, geçmiş yıllarda basında çıkan yazılarımdan bir tanesi.
    Satır aralarında marka ve fiyatlar da vardı bu yazıda ama onları ben çıkardım..(Güncel olmadığı için)Bir çok kişinin bildiği konular bunlar ama aramızdaki yeni arkadaşlara yardımcı olur sanıyorum..

    BİSİKLETLE KAMP

    Kamp yapmayı ve bisiklete binmeyi seviyorsunuz. Bu ikisini birleştirmeye ne dersiniz?
    Kamp yerine kadar bisiklet sürmek, üstelik taşınması gereken malzemelerle bunu başarmak bir çok insana çok zor gelebilir. Ama bunu sadece bir kez deneyenler bile yıllar boyu anlatılacak anılarla dönerler. Bisikletle uzun yollar gitmek , Türkiye’yi, hatta başka ülkeleri pedal basarak katetmek bisiklete biraz meraklı bir çok insanın hayalidir. Büyük bir olasılıkla koşullarınız ülkeleri bisikletle gezmek için uygun değildir. Ama yaşadığınız yerin yakın çevresini sevdiklerinizle, arkadaşlarınızla bir kaç günlük kamplı bisiklet turlarıyla keşfetmek size yepyeni bir bakış açısı, yepyeni bir tatil anlayışı kazandırabilir..

    Gelin bir kaç günlük kamplı bir bisiklet gezisi için gerekenleri inceleyelim.Öncelikle bu iş için uygun bir bisiklette olması gereken özellikleri tanıyalım. Aslında yurt dışında bu tür geziler için çok çeşitli bisiklet türleri mevcut. Fakat piyasada bulunan veya kendi bisikletinizi bir- iki küçük değişiklikle uzun yola ve eşya taşımaya uygun hale getirebilirsiniz.

    1- Her bisiklette olması gereken “hafiflik” özelliği burda da çok önem kazanıyor. Bisikletiniz ne kadar hafifse yokuşları o kadar kolay tırmanırsınız. Artık yaygın olan alüminyum bisikletlerin fiyatları da düşmüş durumda.. Uzun yol yapacağınız bisikletin lastiklerinin koşullara uygun olması çok önemlidir.Çoğunlukla asfalt veya düzgün toprak yollarda gidecekseniz çok iri dişli lastiklere gerek yok. Genelde orta kısmı düz , kenarları az dişli lastikler daha az enerji kaybettirir..
    2- Gidonun çok alçak olması uzun yolda rahatsız edici olabilir.. Eğer gidonunuz düz tipse bunu “city” ya da “riser” yani 2 ucu yüksek gidonlar iyi bir çözümdür.Ayrıca bunun dışında gidonu kadroya bağlayan gidon boğazını yükseltmek de rahatlık sağlar. Bazı gidon boğazlarında açı ayarı vardır.. Bunlar da istenen yüksekliğin kolaylıkla ayarlanmasını sağlar.
    3- Bisiklet selesi amatör binicilerde sorunların bir numaralı kaynağıdır. Çoğunlukla dar ve sert selelerde rahat edemez..Ekonomik modellerde seleler gerçekten rahatsızdır. Arka kısmı geniş ve yumuşak seleler uzun yolda rahat olabilir fakat orta ve uç kısmının bacakların hareketini engellememek için dar olması gerekir. Sele üstüne geçirilen silikon (jel) kılıflar da var olan selenizi rahatlatabilir.
    4- Bisikletinizle seyahat ederken kamp malzemenizi taşıyabilmek için iyi bir bagaja ve çantalara gereksinim vardır. Bagaj için özel alaşım alüminyum borulardan yapılanları seçmekte fayda var..Çantalar sağlam kordura kumaşından, fermuarlı dış cepli, bagaja takma- çıkarma kolaylığı bulunan modellerden seçilmeli.. Arkaya takılan çantaların 2 yana asılan heybe şeklinde olanları en pratiktir.Bu tip çantalar özel gerdirme sistemi sayesinde bagaja bir kaç saniyede takılıp çıkarılabilmektedir.
    5- Kampınıza doğru yol alırken kaç km. kaldığını veya ortalama süratinizin ne olduğunu merak edebilirsiniz. Bunun için gidona takılan, tekerleğin dönüşünü janta takılı minik bir mıknatıs sayesinde algılayan hız göstergesi yararlı ve eğlenceli bir aksesuardır.
    Çeşitler,3 fonksiyonlularından bulunduğunuz yüksekliği, kalbinizin kaç attığını gösteren, hatta 5 yıllık biniş grafiğinizi çıkartan ,doğum gününüzü kutlayan modellere kadar değişiyor..
     
  2. mcaliskan23

    mcaliskan23 Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Gürsel abi kamp için yer seçiminde nelere dikkat etmeli sence ?
     
  3. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selam..
    Kamp yeri seçimi özellikle yağışlı günlerde önemli. Gece siz uyurken sıkı bir yağmur yağar ve de siz çadırı su yolu, dere yatağı gibi yerlere kurduysanız işiniz zor. Bu gibi durumlarda çadırı yüksekçe bir yere kurmak lazım.. Hatta çadırın kenarına küçük bir kanal açmak iyi olur.
    Bunun dışında dik bir yamaç altında kesinlikle çadır kurmamak lazım.. Taş vs (insan dahil) düşebilir.. Dağlarda çığ olabilecek yerlere dikkat etmek gerekir.

    Bir de bazı çadırların rüzgar yönü vardır. Gelen rüzgar yönüne göre (şiddetli rüzgarda) çadırı yerleştirmek doğru olur.
    Sabah çok erken kalkmayacaksanız güneşin doğduğu yeri kestirip, çadırı daha geç güneş ışığı alacak bir yere kurmak iyi olur.
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar..
    Selamlar..
     
    Tolga Gürgün ve Tugfox bunu beğendi.
  4. Ahmet Mumcu

    Ahmet Mumcu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Şubat 2005
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    1.114
    Şehir:
    Bostanci
    Seviye:
    Gurselcigim
    Musadenle bir ilave de ben yapayim. Cadiri mumkun oldugunca insanlardan uzakta kurun, En buyuk tehlike insan:Skull-175
    Bisikletide varsa bir agaca yatik olarak kilitleyin ki uzaktan gorunmesin. Ben genellikle cadira bir alarmla bagliyorum.
    Selamlar
     
    hakano, uğur kocaağa, asian ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  5. no_name

    no_name Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2006
    Mesajlar:
    281
    Beğeniler:
    214
    Şehir:
    sivas
    Adı:
    mesut
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    peki gürsel hocam bir soru sormak istiyorum,1000-5000 km arası turlarda bisikletle taşınılan ağırlık ne kadar ve o yükü bisikletle taşımakmı yoksa arkada yük arabasımı deniyor bilmiyorumda onunla taşımakmı daha mantıklı,sağlıklı ve az yorucu olur ?
     
  6. ramirez

    ramirez Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2008
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    İSTANBUL ÜSKÜDAR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:

    bu sorunun cevabını uzun zamandır merak etmekteyim. uzun turlarda römork kullanmak ne derece avantaj saglar? yada avantaj saglarmı?
     
  7. Aydın Diricanlı

    Aydın Diricanlı Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.197
    Beğeniler:
    1.875
    Şehir:
    Üsküdar/İSTANBUL
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Tecrübe etmedim ama ekstra lastik direnci ve yine ekstra lastik veya donanım bakımı olacak.Ayrıca römork ne kadar hafif yapılmış olsa dahi 3-4 kilodan az olacağını zannetmiyorum.Aşağıda bir örnek var 4,85 kg geliyor.Diğer alternatiflerde buna yakın olmalı...Ekstradan 5 kilo daha çekmek uzun turlar için can sıkıcı olur diye düşünüyorum...

    http://www.deltabisiklet.com/default.aspx?_Args=_ProductInfo,4205,OdesisMc
     
  8. BF Okuru_

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    Seviye:
    bahsettiğiniz alarm bunlardan mı?http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=10868
     
  9. emre daran

    emre daran Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    sayın abilerim. turlarımda bahsi geçen arka römork kullanıyorum. alet edavat çadır tulum mat v.b. gibi şeyleri muhafaza etmek ve her an ulaşabilmek açısından çok çok iyi. Ancak üzerine koyulan 500 gr'ı dahi geri bildirim olarak yansıtıyor. düz yolda sıkıntı yok manevraları o yokmuş gibi yapabilirsiniz dar açılı dönüşler hariç. kesinlikle bisikleti kasmıyor. ama sonuçta üzeri yüklü ve yola sürtünen bir 3. tekerden bahsediyoruz. haliyle rampalarda geri çekmeler oluyor. fakat doğru vites kombinasyonları ile çözülebilecek bir şey. arkadaşıma verdim geçen ay antalya-konya-adana-mersin-antalya turu yaptı benim römork ile tek şikayet ettiği konu gece yatarken muhafaza etmekti. o da kolay benim yaptığım gibi çadıra bisikleti ve römorku koy kendin dışarıda yat ;) ilgili resimlerin olduğu konunun linki :
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=104628